- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Γέφυρες Μουσικής πάνω από τη Συγγρού Vol.10: Στέγη και Πάντειο στήνουν μια Γέφυρα Πολιτισμού
Ένα ακαδημαϊκό ίδρυμα και ένας χώρος πολιτισμού συμπράττουν σε 4 συναυλίες και ένα εργαστήριο

Γέφυρες Μουσικής πάνω από τη Συγγρού Vol. 10: Οι φοιτητές του Παντείου συμμετέχουν στις Γέφυρες Πολιτισμού που ενώνει το πανεπιστήμιό τους με τη Στέγη στην άλλη μεριά της λεωφόρου
Μέσα στις ποικίλες δράσεις της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση συγκαταλέγεται και η εξωστρέφειά της. 10 χρόνια πριν αποφασίστηκε μια συνεργασία στο πλαίσιο της γειτονίας. Το Πάντειο Πανεπιστήμιο βρίσκεται στην απέναντι πλευρά της Συγγρού. Εκεί, το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού μελετά και ζητήματα Πολιτιστικής Διαχείρισης. Κάπως έτσι, στους κόλπους του μαθήματος «Διαχείριση Πολιτιστικών εκδηλώσεων» γεννήθηκαν οι Γέφυρες Πολιτισμού, μια συνεργασία με ένα πολιτιστικό ίδρυμα, ώστε να μπορούν στην πράξη οι φοιτητές να μάθουν πώς οργανώνεται μια εκδήλωση και να συνδράμουν στην όλη διαδικασία.

Γέφυρες Μουσικής πάνω από τη Συγγρού Vol.10 από τη Στέγη και το Πάντειο
Το πρόγραμμα «Μια Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol. 10» επιστρέφει φέτος για να εξερευνήσει τη μουσική ως σύνδεσμο μεταξύ παραδόσεων του χθες και των σύγχρονων εκφράσεων. Οι φοιτητές του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου συνεργάζονται με τη Στέγη για μια σειρά συναυλιών και εργαστηρίων. Οι εκδηλώσεις ξεκινούν στις 5 Μαρτίου με το εισαγωγικό εργαστήριο «Ακούω, γράφω και παίζω με τους ήχους» στο Galaxy Studio, μια παρουσίαση που χωρίζεται σε τρία μέρη, όπου θα ακουστούν και θα μελετηθούν κομμάτια από τις συναυλίες των επόμενων ημερών. Στη συνέχεια, στις 6 και 7 Μαρτίου, η Στέγη φιλοξενεί στη Μικρή Σκηνή τέσσερις συναυλίες που αντλούν έμπνευση από ταξίδια και πολιτισμικές διαδρομές, με έργα που συνδυάζουν τη μουσική των Βαλκανίων, τις αμερικανικές παραδόσεις και τη σύγχρονη μουσική σκηνή.
Τέσσερις συναυλίες και ένα εργαστήριο: Το πρόγραμμα
Πέμπτη 6 Μάρτιου:
1η Συναυλία | 21:00 | "Οn the Road" / Στα χνάρια του Jack Kerouac
Το πρόγραμμα, που ξεκινά με το «Off the road», οι μουσικοί του Galan Trio ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα μουσικό ταξίδι βασισμένο στο ομώνυμο εμβληματικό έργο του Τζάκ Κέρουακ, που καταγράφει τις περιπέτειές του σε ένα ταξίδι από την Ανατολική στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. Στη συναυλία ακούγονται αποσπάσματα από το βιβλίο “On the Road” με τη φωνή του Jack Kerouac.
Ήταν το 1949 όταν ξεκινά το δεύτερο ταξίδι μιας παρέας νεαρών από την Ανατολική στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, όπως το αφηγείται ο Τζακ Κέρουακ στο εμβληματικό “Οn the Road”, κείμενο που καθόρισε τη γενιά των Μπήτνικ. To 2025, οι μουσικοί του Galan Trio, που περιοδεύουν ακατάπαυστα στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, φέρνουν στις αποσκευές τους έργα του ρεπερτορίου τους γραμμένα από συνθέτριες και συνθέτες που ζουν πάνω –ή κοντά– στη διαδρομή του ταξιδιού του Κέρουακ.
Todd Groves (σταθμός: Νέα Υόρκη): “Dance Music for a Frenetic Mind” για πιάνο τρίο (2022)
Σοφία Σέργη (Sophia Serghi) (γενν. 1972) (σταθμός: Γουίλιαμσμπεργκ): “Towards the Flame” για πιάνο τρίο (2010)
Γιώργος Βασιλαντωνάκης (γενν. 1969) (σταθμός: Τσάρλεστον): “Cyanic Outbursts” για πιάνο τρίο (2021)
David Carter (σταθμός: Λος Άντζελες): “Sifting Chaparral” για πιάνο τρίο (2024)
Cindy Cox (γενν. 1961) (σταθμός: Σαν Φρανσίσκο): “La mar amarga” για πιάνο τρίο (2007)
Galan Trio: Πέτρος Μπούρας (πιάνο), Μπάμπης Καρασαββίδης (βιολί), Μαρίνα Κολοβού (βιολοντσέλο)
Επιμέλεια: Λορέντα Ράμου
2η συναυλία | 22:00 | "Off Road" / Γλωσσολαλιές των Βαλκανίων
Ταξίδι στα «Ανατολικά της Δύσης» με ένα βιολί
Από τον βαλκανικό βορρά, έργα με διαφορετικό χαρακτήρα περιστρέφονται (off road) γύρω από τον κεντρικό πρωταγωνιστή, το βιολί, και ισορροπούν ανάμεσα στη σύγχρονη κλασική γραφή και τα ζωντανά στοιχεία από τις μουσικές ρίζες των τόπων. Σόλο βιολί, ηλεκτρονικά και ντουέτα δημιουργούν ένα ελικοειδές πορτρέτο του οργάνου. Τα σύγχρονα στοιχεία διαδέχονται τη βαθύτερη ανασκόπηση των κοινών μουσικών ιδιωμάτων της περιοχής μέσα από τη σύμπραξη, την εναλλαγή και την αποστασιοποίηση.
Diana Rotaru (γενν. 1981) (Ρουμανία): “Glossolalia” για βιολί και ηλεκτρονικά (2010)
Δανάη Μπελοσίνωφ (γενν. 1993) (Βουλγαρία/Ελλάδα): “CRUNNING, for 2” για δύο βιολιά, ανάθεση της Στέγης (2025)
Mihailo Trandafilovski (γενν. 1974) (Β. Μακεδονία/Ην. Βασίλειο): “Mosaic” για δύο βιολιά (2016)
Tigran Mansurian (γενν. 1939) (Αρμενία): “Lamento” για βιολί (2002)
Hanan Hadžajlić (γενν. 1991) (Βοσνία-Ερζεγοβίνη): “Ex Machina III” για βιολί και πιάνο (2016)
Soni Petrovski (γενν. 1977) (Β. Μακεδονία/Αυστραλία): “Bric-a-brac” για σόλο βιολί (2001)
Βασίλης Σούκας (σόλο βιολί), Φαίδων Μηλιάδης (βιολί), Λυδία Λινάρδου (πιάνο)
Στη συναυλία ακούγονται αποσπάσματα από τα βιβλία «Ανατολικά της Δύσης» του Miroslav Penkov και «Πιάσε το λαγό» της Lana Bastašić με τις φωνές της Δανάης Μπελοσίνοφ και της Milena Milanovic.
Επιμέλεια: Ηρώ Μενέγου
Παρασκευή 7 Μαρτίου:
3η συναυλία | 21:00 | "Parallel Roads" / Μια καθημερινή μέρα
Δύο παράλληλες υπάρξεις στοχάζονται για τη ζωή, τον θάνατο και τη φύση. Το διπλό ρεσιτάλ “Parallel Roads” επιχειρεί να αποτυπώσει την ψυχοσύνθεση της στιγμής όπου οι δύο αυτές υπάρξεις συνυπάρχουν νοητά, αλλά δεν συναντιούνται ποτέ. Στη συναυλία ακούγονται αποσπάσματα από το βιβλίο «Ασκήσεις ύφους» του Raymond Queneau με τη φωνή της Manon Fabre.
Caroline Shaw (γενν. 1982): “In manus tuas” για βιολοντσέλο (2009)
Meredith Monk (γενν. 1942): Επιλογές από το έργο “Book of Days” για φωνή (1988)
Kaija Saariaho (1952–2023): “Sept Papillons” για βιολοντσέλο (2000)
Φίλιππος Σακαγιάν (γενν. 1992): “metaph” για φωνή και ηλεκτρονικά, ανάθεση της Στέγης (2025)
Ana Sokolovic (γενν. 1968): “Vez” για βιολοντσέλο (2005)
Morton Feldman (1926–1987): “Only” για φωνή (γραμμένο για την Joan La Barbara) (1947)
Μάριος Μανιατόπουλος (τενόρος), Αναστασία Δεληγιαννάκη (βιολοντσέλο)
Επιμέλεια: Παύλος Κόρδης
4η συναυλία | 22:00 | "Crossroads" / Ταξιδεύοντας στον χρόνο και στον ήχο
Το πρόγραμμα “Crossroads”, ένα ταξίδι με φυσικούς και ηλεκτρονικούς ήχους από τον Μεσαίωνα στο σήμερα, εξερευνά, μέσω πρωτογενών πηγών ήχου, κρουστών και φωνής, τη σχέση μεταξύ του φυσικού, του ηλεκτρονικού και του μεταφυσικού, ταξιδεύοντας στον χρόνο και στον ήχο και συνδυάζοντας αρχαίους και σύγχρονους μουσικούς κόσμους.
Ash Fure (γενν. 1982): “Shiver Lung 2” για κρουστά και ηλεκτρονικά (2017)
Mark Andre (γενν. 1964): “S2” για κρουστά (2015)
Hildegard von Bingen (1098–1179): “O pastor animarum” για φωνή
Ιάσων Μαρούλης (γενν. 1999): «Αυλίδα» για τενόρο και κρουστά, ανάθεση της Στέγης (2025)
Συντελεστές: Μάριος Μανιατόπουλος (τενόρος), Γιάννης Ψαράκης (κρουστά)
Επιμέλεια: Φίλιππος Ράσκοβιτς
Το μουσικό εργαστηριο
Τετάρτη 5 Μαρτιου
«Ακούω, γράφω, παίζω με τους ήχους» | Galaxy Studio | 16:00—21:30
Ένα σπονδυλωτό μουσικό εργαστήριο με τρεις ενότητες των 90΄ η καθεμία, από τους νέους επιμελητές της φετινής «Γέφυρας Μουσικής». Στην πρώτη ενότητα (16:00 – 17:30), με τίτλο «Οδηγός ακρόασης», o Παύλος Κόρδης εισάγει το κοινό στην ανακάλυψη της ενεργητικής ακρόασης ως μέσου για την εξερεύνηση ενός μουσικού έργου. Θα ακουστούν και θα σχολιαστούν έργα του 20ού και 21ου αιώνα που περιλαμβάνονται στο συναυλιακό πρόγραμμα της «Γέφυρας Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol. 10».
Στη δεύτερη ενότητα (18:00 – 19:30), με τίτλο «Μορφοποιώντας ήχους: Εισαγωγή στη δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής μέσα από sampling», ο Φίλιππος Ράσκοβιτς θα εστιάσει στη δημιουργική επεξεργασία ήχων χρησιμοποιώντας το μουσικό πρόγραμμα Reaper, το οποίο οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένο σε λάπτοπ που θα φέρουν μαζί τους. Μέσα από πειραματισμό, θα μάθουν τεχνικές όπως time streching, pitch bending και χρήση εφέ για τη διαμόρφωση ηχοτοπίων που θα χρησιμοποιηθούν και στο επόμενο εργαστήριο.
Η τρίτη ενότητα (20:00 – 21:30) έχει τίτλο «Τυχαίο ή και όχι: Εργαστήριο μεθοδευμένου αυτοσχεδιασμού» και εισηγήτρια την Ηρώ Μενέγου. Απευθύνεται σε μουσικούς ανεξαρτήτως επιπέδου, που θα ήθελαν να εξερευνήσουν τις δυνατότητες του ομαδικού παιξίματος γύρω από ένα πιάνο (ή και όχι!). Πώς η δυναμική της ομάδας και η λήψη αποφάσεων οδηγούν σε μοναδικά μουσικά αποτελέσματα.
ΙΝFO
Συναυλίες: 6 & 7.3.2025, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μικρή Σκηνή, στις 20:30, Είσοδος ελεύθερη
Μουσικό εργαστήριο 5.3.2025 «Ακούω, γράφω, παίζω με τους ήχους» Galaxy Studio 16:00 – 21:30
Συντελεστές:
Επιμέλεια Προγράμματος, Διδασκαλία, Συντονισμός: Λορέντα Ράμου
Υπεύθυνος Καθηγητής Παντείου: Γεώργιος-Μιχαήλ Κλήμης
Βοηθός Εργαστηρίου: Παύλος Κόρδης
Νέοι επιμελητές: Παύλος Κόρδης, Ηρώ Μενέγου, Φίλιππος Ράσκοβιτς
Αναθέσεις έργων: Ιάσων Μαρούλης, Ηρώ Μενέγου, Φίλιππος Σακαγιάν
Μουσικοί: Galan Trio (Μπάμπης Καρασαββίδης, Μαρίνα Κολοβού, Πέτρος Μπούρας), Αναστασία Δεληγιαννάκη, Λυδία Λινάρδου, Μάριος Μανιατόπουλος, Φαίδων Μηλιάδης, Βασίλης Σούκας, Γιάννης Ψαράκης
Φοιτητές και φοιτήτριες Παντείου Πανεπιστημίου:
Χρύσα Αβούρη, Ειρήνη Βαγγέλη, Οδυσσέας Βασαλιός, Γεώργιος Βασιλείου, Ιωάννης Βασιλείου, Νικόλαος Γεωργατσέλος, Ουρανία-Γαβριέλα Γκιώνη, Κίκι Γώγου, Ελένη Δασκαλογιάννη, Ιωάννα Ζύγουρα, Μαρία Καπογιάννη, Γεώργιος Κουτσόπουλος, Επαμεινώνδας Πέτρος Κριετσιώτης, Ροδούλα Κυριμλίδου, Αιμιλία Λαδοπούλου, Ναταλία Λιακοπούλου, Χριστίνα Λόνγκλι, Απόστολος Μαντάς, Μυρτώ Μαρκάκη, Εύα Μαρονικολάκη, Αγγελική Μήλα, Νεφέλη Μηλιώνη, Αλεξάνδρα Μπόβαλη, Ευγενία Παπαλαμπροπούλου, Δέσποινα Πάχου, Αθηνά Περάκη, Δέσποινα Ράλλη, Νίκη Ρούτση, Νιόβη Σταύρου, Λυδία Συκαρά, Κλειώ Σώλου, Ειρήνη Τζανακάκη, Φραγκίσκος-Αρσένιος Τσαντάνης, Στυλιανή Τσεκούρα, Ευθυμία Τσώκου, Άρτεμις Φιλιππάκου, Κωνσταντίνος Φοινικόπουλος, Μαρία Χονδροκούκη, Δαρεία Χυτήρη