Σαν σήμερα 14 Ιανουαρίου, η θρυλική συναυλία του Έλβις Πρίσλεϊ, Aloha from Hawaii, μεταδίδεται live
Και κάνει ρεκόρ τηλεθέασης
Σαν σήμερα 14 Ιανουαρίου, η θρυλική συναυλία του Έλβις Πρίσλεϊ, Aloha from Hawaii, μεταδίδεται live και κάνει ρεκόρ τηλεθέασης
Θρυλική, όπως και ο ίδιος, καθηλωτική όπως και η φωνή του. Η συναυλία του Έλβις Πρίσλεϊ, Aloha from Hawaii, μεταδίδεται ζωντανά μια μέρα σαν σήμερα, στις 14 Ιανουαρίου του 1973 και αποτελεί μία μοναδική στιγμή για την ιστορία της τηλεόρασης, κάνοντας ρεκόρ τηλεθέασης.
Το Aloha from Hawaii via Satellite, η συναυλία του Έλβις Πρίσλεϊ πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Κέντρο της Χονολουλού και μεταδόθηκε ζωντανά μέσω δορυφόρου στο κοινό στην Ασία και την Ωκεανία, αν και παρουσιάστηκε με καθυστέρηση στην Ευρώπη. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για να αποφευχθεί η «σύγκρουση» με το Super Bowl VII και τον Elvis on Tour που έπαιζε στους κινηματογράφους εκείνη την εποχή, το NBC επέλεξε να μεταδώσει ένα 90λεπτο τηλεοπτικό αφιέρωμα της συναυλίας στις 4 Απριλίου.
Ο Έλβις Πρίσλεϊ επέστρεψε σε περιοδείες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες το 1970. Η επίσκεψη του Ρίτσαρντ Νίξον το 1972 στην Κίνα ενέπνευσε τον μάνατζερ του Πρίσλεϊ, συνταγματάρχη Τομ Πάρκερ, να προωθήσει μια συναυλία ζωντανής μετάδοσης με τον Πρίσλεϊ και κανόνισε μια συμφωνία με την RCA Records και το δίκτυο NBC για την παραγωγή. Πρόβα της συναυλίας βιντεοσκοπήθηκε στις 12 Ιανουαρίου. Το τηλεοπτικό αφιέρωμα που παρουσιάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες έγινε το πρόγραμμα με την υψηλότερη τηλεθέαση της χρονιάς για το NBC και έτυχε ευνοϊκής υποδοχής από τους κριτικούς.
Έλβις Πρίσλεϊ: Η επιστροφή μετά από επτά χρόνια αποχής από τις συναυλίες
Ο Έλβις Πρίσλεϊ έκανε μία επταετή παύση για να επικεντρωθεί στην καριέρα του ως ηθοποιός. Επέστρεψε τηλεοπτικά το 1968, ενώ κυκλοφόρησε το νέο του άλμπουμ έναν χρόνο αργότερα. Ο μάνατζέρ του, συνταγματάρχης Τομ Πάρκερ, κανόνισε να δώσει συναυλία στο νεόκτιστο International Hotel στο Λας Βέγκας.
Τα άλμπουμ του Πρίσλεϋ στις αρχές του 1972, Elvis Now και He Touched Me, βρέθηκαν στο νούμερο 43 και 79 στο Billboard Hot 100. Είναι η ίδια εποχή που ο Πρίσλεϊ ξεκίνησε μια περιοδεία με 15 σταθμούς, γυρίζοντας το ντοκιμαντέρ Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) Elvis on Tour. Η ταινία κέρδισε Χρυσή Σφαίρα καλύτερου ντοκιμαντέρ. Ο Πρίσλεϋ εμφανίστηκε στη Madison Square Garden στη Νέα Υόρκη τον Ιούνιο του 1972. Η συναυλία κυκλοφόρησε ως live άλμπουμ τον ίδιο μήνα και έφτασε στο νούμερο 11 στο Billboard 's Hot 100. Η ζήτηση για τον Presley ήταν μεγάλη στην Ευρώπη και την Ασία, όπου ο Πρίσλεϊ ήταν πρόθυμος να παίξει, αλλά ο μάνατζέρ του τον απέτρεψε. Λέγεται ότι ο μάνατζέρ του είχε λάβει αυτήν την απόφαση θέλοντας να κρύψει το γεγονός ότι ήταν παράνομος μετανάστης. Ο Πάρκερ απέκρυψε την καταγωγή του ως Ολλανδός υπήκοος, και φοβόταν την απέλαση αν έφευγε από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ένα μήνα μετά το σόου στη Madison Square Garden, ο Πάρκερ ανέφερε στον Τύπο ότι είχαν γίνει ρυθμίσεις ώστε ο Πρίσλεϊ να δώσει μια συναυλία που θα μεταδοθεί μέσω δορυφόρου σε όλο τον κόσμο. Ο Πάρκερ δήλωσε ότι «πρόθεση του Έλβις είναι να ευχαριστήσει όλους τους θαυμαστές του σε όλο τον κόσμο». Κάτι που μόνο ο Έλβις Πρίσλεϋ μπορούσε να κάνει καθώς κανένας άλλος τραγουδιστής δεν είχε τέτοια δημοτικότητα.
Πώς «γεννήθηκε» η live συναυλία του Έλβις Πρίσλεϊ από τη Χαβάη
Στις 4 Σεπτεμβρίου ο Πάρκερ ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι η ζωντανή ειδική εκπομπή του τηλεοπτικού NBC, το Aloha from Hawaii, θα πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο του 1973 στη Χαβάη. Ο Πάρκερ είχε την ιδέα τον Φεβρουάριο του 1972, όταν είδε τη ζωντανή μετάδοση της επίσκεψης του Ρίτσαρντ Νίξον στην Κίνα. Ο Πάρκερ προσέγγισε τον πρόεδρο του NBC Τομ Σάρνοφ με την πρόταση. Καθόρισαν μια προσωρινή ημερομηνία για τις 18 Νοεμβρίου, το τέλος της περιοδείας του Πρίσλεϋ. Η ημερομηνία έπρεπε να μεταφερθεί μετά από αίτημα του τηλεοπτικού στελέχους Jim Aubrey, ο οποίος ήθελε να αποφύγει η συναυλία να «καλύψει» την κυκλοφορία του Elvis On Tour, που είχε προγραμματιστεί για τον ίδιο μήνα. Η ημερομηνία για τη συναυλία ορίστηκε τελικά για τις 14 Ιανουαρίου 1973. Η μετάδοση στις Ηνωμένες Πολιτείες αναβλήθηκε μέχρι τον Απρίλιο για να αποφευχθεί μια σύγκρουση με το Super Bowl VII που επρόκειτο να προβληθεί την ίδια ημέρα.
Η RCA Records Tours, η οποία ιδρύθηκε από την RCA Records κατόπιν αιτήματος του Πάρκερ για να διαχειριστεί την προώθηση των περιοδειών του Πρίσλεϊ, θα λάβει 1 εκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ από το NBC. Η RCA θα λάβει 100.000 δολάρια ΗΠΑ, ενώ ο Πρίσλεϋ και ο Πάρκερ θα λάμβαναν 900.000 δολάρια ΗΠΑ για να μοιραστούν μεταξύ τους. Το συμβόλαιο του Πρίσλεϊ, που υπογράφηκε το 1967, όριζε ότι ο Πάρκερ θα λάμβανε το πενήντα τοις εκατό του συνολικού κέρδους των συμφωνιών που είχε διαπραγματευτεί.
Ο Eddie Sherman, συγγραφέας του Advertiser της Χονολουλού, επικοινώνησε με τον Πάρκερ με την ιδέα να δώσει τα έσοδα από την είσοδο στη συναυλία σε μια φιλανθρωπική οργάνωση που είχε ιδρύσει πρόσφατα. Ο Sherman είχε συνεργαστεί με τον Πάρκερ για να προωθήσει τη φιλανθρωπική συναυλία του Πρίσλεϊ το 1961 για την κατασκευή του USS Arizona Memorial. Δεδομένου ότι η Πάρκερ δεν μπορούσε να χρεώσει το τηλεοπτικό κοινό για εισιτήρια, ο Sherman πρότεινε να λάβει δωρεές για το Kui Lee Cancer Fund. Ο Σέρμαν ξεκίνησε το ταμείο για να ωφελήσει την έρευνα για τον καρκίνο στο Πανεπιστήμιο της Χαβάης. Ο Kui Lee, τραγουδιστής-τραγουδοποιός από τη Χαβάη, πέθανε το 1966 από καρκίνο των λεμφαδένων. Ο Πρίσλεϊ ηχογράφησε το "I'll Remember You" για τον Lee στα μέσα του 1966 και συμπεριέλαβε το τραγούδι στα ζωντανά σετ του ξεκινώντας το 1972.
Το στήσιμο της συναυλίας
Ο Πασέτα πήγε στον Πάρκερ σκίτσα των ιδεών του για τη σκηνή. Οραματίστηκε το συγκρότημα τοποθετημένο σε ένα υψόμετρο πίσω από τον Πρίσλεϊ. Η σκηνή επρόκειτο να κατασκευαστεί χαμηλά για να επιτρέψει στο κοινό να τον πλησιάσει, με μια πασαρέλα που θα επέτρεπε στον Πρίσλεϊ να κινηθεί προς το μέρος τους. Καθρέφτες θα πλαισίωναν τη σκηνή, ενώ στο φόντο θα αναβοσβήνουν ταμπέλες νέον που έγραφαν "Elvis" στη γλώσσα των χωρών όπου προβλεπόταν να μεταδοθεί η συναυλία, και το συνοδευτικό άλμπουμ θα κυκλοφορούσε. Μια φιγούρα που κρατούσε μια κιθάρα επρόκειτο να προστεθεί στα φώτα του φόντου. Ο Πάρκερ απέρριψε την ιδέα, λέγοντας στην Πασέτα ότι ο Πρίσλεϊ δεν θα ενέκρινε τα σχέδιά του.
Ο Πασέτα επέμενε να μεταφέρει τις ιδέες του απευθείας στον Πρίσλεϊ. Ο Πάρκερ δεν έφερε αντίρρηση. Ο Πασέτα είπε στον Πρίσλεϊ ότι δεν ήταν ευχαριστημένος με την ερμηνεία του στο Λονγκ Μπιτς και εξέθεσε τα σχέδιά του για τη σκηνή και τις λεπτομέρειες της παραγωγής στη Χαβάη. Ολοκλήρωσε λέγοντας στον Πρίσλεϊ ότι θα έπρεπε να χάσει βάρος για τη συναυλία. Εντυπωσιασμένος από την ειλικρίνεια του Πασέτα, ο Πρίσλεϊ ενθουσιάστηκε που συνεργάστηκε μαζί του και η συνάντηση κράτησε τέσσερις ώρες. Όταν επέστρεψε στο σπίτι του, Graceland, στο Memphis, και άρχισε να ασκείται για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες για το βάρος. Έχασε 25 λίβρες (11 κιλά) σε ένα μήνα. O Πασέτα επέστρεψε στο Λος Άντζελες, όπου άρχισε να εργάζεται στη σκηνή που θα αποσταλεί στη Χαβάη. Η σκηνή και ο εξοπλισμός στάλθηκαν από το Λος Άντζελες στη Χαβάη στις αρχές Ιανουαρίου 1973. Ο Πρίσλεϊ έφτασε στις 10 Ιανουαρίου. Αφού είδε τη σκηνή στο χώρο, ο Πρίσλεϊ ζήτησε από την Πασέτα να αφαιρέσει τα διάσπαρτα μεμονωμένα ανυψωτικά που είχαν τοποθετηθεί. Ο Πασέτα συμφώνησε και ενώ η δουλειά στη σκηνή συνεχιζόταν, ο Πρίσλεϊ έκανε πρόβα στο Hilton Hawaiian Village.
Το σόου της πρόβας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου. Το κοινό ήταν όρθιο ή καθισμένο στους διαδρόμους. Αρχικά, ο αριθμός των παρευρισκομένων ορίστηκε σε 6.000. Η πρόβα γυρίστηκε και είχε τεχνικά προβλήματα. Ο δήμαρχος της Χονολουλού, Φρανκ Φάσι, κήρυξε την 13η Ιανουαρίου «Ημέρα του Έλβις Πρίσλεϋ», για να τον επαινέσει για τις συνεισφορές του στο Ταμείο Καρκίνου του Κούι Λι.
Η συναυλία πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιανουαρίου, στις 12:30 π.μ. τοπική ώρα για να συμβαδίζει με τις ώρες μετάδοσης σε Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Νότιο Βιετνάμ, Φιλιππίνες και Αυστραλία. Ο Πρίσλεϊ ερμήνευσε 22 τραγούδια. Έκανε τη συνηθισμένη του είσοδο. Αφού το κοινό έφυγε από τον χώρο, ο Πρίσλεϊ επέστρεψε στην αρένα για να ηχογραφήσει πρόσθετο υλικό για την έκδοση της τηλεοπτικής μετάδοσης στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τα έσοδα της παράστασης ξεπέρασαν τα προβλεπόμενα 25.000 $ και συγκεντρώθηκαν 75.000 $ για το Kui Lee Cancer Fund. Την επόμενη μέρα, ο αρθρογράφος του Honolulu Advertiser, Wayne Harada, αποκάλεσε την εκπομπή «συναρπαστική». Οι αρχικές εκθέσεις υπολόγιζαν ότι την παράσταση παρακολούθησαν 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε 36 χώρες. Το NBC μετέδωσε την 90λεπτη τηλεοπτική ειδική συναυλία στις 4 Απριλίου. Το Aloha from Hawaii κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε VHS το 1984. Τον Σεπτέμβριο του 2004, το Aloha from Hawaii: (Deluxe Edition) κυκλοφόρησε σε DVD. Το πακέτο των δύο δίσκων περιλαμβάνει τη συναυλία, την πρόβα και το εκτεταμένο σπέσιαλ υλικό που μεταδόθηκε στις ΗΠΑ.
Δείτε τη συναυλία Aloha from Hawaii
Με πληροφορίες από Wikipedia
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Einar Selvik μιλάει για το φιλμ και τη ζωντανή ηχογράφηση «Live At The Acropolis», τη σειρά «Vikings» και το black metal
Tι είπε για την ταινία «A Complete Unknown»
Ένας από τους πιο πετυχημένους καλλιτέχνες της γενιάς του μιλάει για την πορεία του στον χώρο
Δύο συναυλίες, μία τολμηρή πρόταση από τον πάντα ανήσυχο και δημιουργικό τραγουδοποιό
Το τραγούδι είναι μέρος του soundtrack της κινηματογραφικής ταινίας «Behind the sins»
Όταν τραγουδά, η φωνή της δεν σου επιτρέπει να σκεφτείς τίποτε άλλο. Το ίδιο ισχύει και για τη σκηνική της παρουσία
Το beauty-hack που μοιράστηκε στο TikTok
Και κάνει ρεκόρ τηλεθέασης
Η hitmaker και performer ανεβαίνει στη σκηνή για την εξαπλή απονομή της
Επτά χρόνια χωρίς τον Τζίμη Πανούση: Η ATHENS VOICE τον θυμάται όπως τον έζησε, μέσα από 18 συνεντεύξεις και κείμενα
Ο Διογένης Δασκάλου και οι Monie & Monie Conniente επιστρέφουν στο Καφωδείο Ελληνικό το Σάββατο 25 Ιανουαρίου και για όλα τα Σάββατα του Φεβρουαρίου
Οι δεξιοτέχνες της κιθάρας έρχονται για την πρώτη συναυλία τους στην Ελλάδα
Κέρδισαν τον θαυμασμό προσωπικοτήτων όπως ο Iggy Pop, η Kathleen Hanna και οι Corin Tucker και Carrie Brownstein από τις Sleater-Kinney
Ο Γιάννης Πετρίδης θυμάται τη γνωριμία τους και γράφει για την προσφορά του στη μουσική
«Στις 3 μέρες που φιλοξενήσαμε αυτόν και τον φίλο του Ίγκι Ποπ μαζί με τον αξέχαστο φίλο Μίκη Κορίνθιο, ταξιδεύαμε για στους αρχαιολογικούς τόπους της πατρίδας μας…»
Μια διαχρονική φιγούρα της ψυχεδελικής ροκ και η ιστορική του εμφάνιση στο Woodstock
Τα υλικά της χαράς βρίσκονται στην παρέα με έναν καλό φίλο, σε ένα ποτήρι κρασί, σε μια αγκαλιά…
Ήταν εμβληματικά μέλη του ήχου του «Mέμφις»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.