Μουσικη

Όταν ο Κόλμαν Χόκινς είπε στον Πλέσσα: «Hey D (Dimitris), there’s a problem with your blood man»

Ο μεγάλος συνθέτης έπαιξε με κορυφαίους τζαζίστες στις ΗΠΑ

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Μίμης Πλέσσας: Η ιστορία με τον μεγάλο σαξοφωνίστα Κόλμαν Χόκινς

Ο Μίμης Πλέσσας υπήρξε από τους σημαντικότερους και πολυγραφότερους έλληνες μουσικοσυνθέτες και ίσως ο μονάδικος που κινούνταν με άνεση από την τζαζ και την ελαφρά μουσική ως το έντεχνο λαϊκό τραγούδι και τις μεγάλες μουσικές φόρμες.

Είναι γνωστό ότι στην Αμερική ο Μίμης Πλέσσας πήγε το 1950 ως ειδικός για την αγορά μηχανημάτων κλωστοϋφαντουργίας της οικογενειακής εταιρείας. Σε μια μουσική βραδιά στο Πανεπιστήμιο του Ντουλούθ κέρδισε το βραβείο: τετραετής υποτροφία μουσικών σπουδών. Ομως, την επομένη, αιφνιδίασε τον πρύτανη δόκτορα Πάσερ, όταν του ζήτησε να αλλάξει την υποτροφία και να την κάνει για τη χημεία.

Στην Αμερική γνώρισε πολλούς εξαιρετικούς της τζαζ. «Επαιξα με το σεπτέτο του Χάρι Τζέιμς αντικαθιστώντας την πιανίστα που αρρώστησε. Ο Χάρι για να μας ευχαριστήσει, μας κάλεσε την επομένη να πάρουμε μπρέκφαστ και για να μας δείξει η γυναίκα του, η Μπέτι Γκρέιμπλ, τα πόδια της, που ήταν ασφαλισμένα για 1 εκατ. δολάρια. Ο Κουίνσι Τζόουνς, ακόμη και σήμερα ρωτάει τη Νάνα Μούσχουρη στα ταξίδια της, “τι κάνει το σκατάκι;”. Εγώ τον έλεγα Κουινσάκι». είχε πει σε συνέντευξη του.

Μέχρι πρωίας όμως έπαιξε ένα βράδυ και με τους Λέστερ Γιανγκ, Κόουλμαν Χόκινς και Τζόνι Ζόρμπας. Αργότερα και με τον Ντίζι Γκιλέσπι. «Τελειώνοντας οι τζαζίστες τη δουλειά τους από τα μαγαζιά, μαζεύονται συνήθως εκεί όπου σμίγουν οι δύο πολιτείες και παίζουν τη μουσική που θέλουν. Βρισκόμαστε, οι Τζόνι Ζόρμπας, Κόλμαν Χόκινς, Λέστερ Γιανγκ κι εγώ που δεν είχα ξαναπαίξει με τόσο μεγάλους καλλιτέχνες. Για κάποιον λόγο, στη 1:20 τα ξημερώματα, ένας από όλους μας  ξεκίνησε να παίζει το Yesterdays του Τζέρομ Κερν. Στις 6:30 το πρωί συνεχίζοντας το ίδιο τραγούδι και επηρεασμένος ο καθένας από τα soli των άλλων, με πλησιάζει ο Χόκινς λέγοντας «Hey D (Dimitris), there’s a problem with your blood man». Σκεφτόμουν ότι έπαιζα μαλακίες όλο το βράδυ. Ο Ζόρμπας όμως που γνώριζε τη γλώσσα μού λέει «Κατάλαβες τι έγινε; Είπε ότι θα έπρεπε να είσαι μαύρος, τόσο καλά παίζεις», είχε πει στο παρελθόν για την εποχή στην Αμερική.

Ο Κόλμαν Χόκινς όπως και ο Λέστερ Γιάνγκ υπήρξαν μαζί με τον Τσάρλι Πάρκερ, οι μεγαλύτεροι ίσως σαξοφωνίστες της πρό Κολτρέιν εποχής.