- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Όταν ο Κόλμαν Χόκινς είπε στον Πλέσσα: «Hey D (Dimitris), there’s a problem with your blood man»
Ο μεγάλος συνθέτης έπαιξε με κορυφαίους τζαζίστες στις ΗΠΑ
Μίμης Πλέσσας: Η ιστορία με τον μεγάλο σαξοφωνίστα Κόλμαν Χόκινς
Ο Μίμης Πλέσσας υπήρξε από τους σημαντικότερους και πολυγραφότερους έλληνες μουσικοσυνθέτες και ίσως ο μονάδικος που κινούνταν με άνεση από την τζαζ και την ελαφρά μουσική ως το έντεχνο λαϊκό τραγούδι και τις μεγάλες μουσικές φόρμες.
Είναι γνωστό ότι στην Αμερική ο Μίμης Πλέσσας πήγε το 1950 ως ειδικός για την αγορά μηχανημάτων κλωστοϋφαντουργίας της οικογενειακής εταιρείας. Σε μια μουσική βραδιά στο Πανεπιστήμιο του Ντουλούθ κέρδισε το βραβείο: τετραετής υποτροφία μουσικών σπουδών. Ομως, την επομένη, αιφνιδίασε τον πρύτανη δόκτορα Πάσερ, όταν του ζήτησε να αλλάξει την υποτροφία και να την κάνει για τη χημεία.
Στην Αμερική γνώρισε πολλούς εξαιρετικούς της τζαζ. «Επαιξα με το σεπτέτο του Χάρι Τζέιμς αντικαθιστώντας την πιανίστα που αρρώστησε. Ο Χάρι για να μας ευχαριστήσει, μας κάλεσε την επομένη να πάρουμε μπρέκφαστ και για να μας δείξει η γυναίκα του, η Μπέτι Γκρέιμπλ, τα πόδια της, που ήταν ασφαλισμένα για 1 εκατ. δολάρια. Ο Κουίνσι Τζόουνς, ακόμη και σήμερα ρωτάει τη Νάνα Μούσχουρη στα ταξίδια της, “τι κάνει το σκατάκι;”. Εγώ τον έλεγα Κουινσάκι». είχε πει σε συνέντευξη του.
Μέχρι πρωίας όμως έπαιξε ένα βράδυ και με τους Λέστερ Γιανγκ, Κόουλμαν Χόκινς και Τζόνι Ζόρμπας. Αργότερα και με τον Ντίζι Γκιλέσπι. «Τελειώνοντας οι τζαζίστες τη δουλειά τους από τα μαγαζιά, μαζεύονται συνήθως εκεί όπου σμίγουν οι δύο πολιτείες και παίζουν τη μουσική που θέλουν. Βρισκόμαστε, οι Τζόνι Ζόρμπας, Κόλμαν Χόκινς, Λέστερ Γιανγκ κι εγώ που δεν είχα ξαναπαίξει με τόσο μεγάλους καλλιτέχνες. Για κάποιον λόγο, στη 1:20 τα ξημερώματα, ένας από όλους μας ξεκίνησε να παίζει το Yesterdays του Τζέρομ Κερν. Στις 6:30 το πρωί συνεχίζοντας το ίδιο τραγούδι και επηρεασμένος ο καθένας από τα soli των άλλων, με πλησιάζει ο Χόκινς λέγοντας «Hey D (Dimitris), there’s a problem with your blood man». Σκεφτόμουν ότι έπαιζα μαλακίες όλο το βράδυ. Ο Ζόρμπας όμως που γνώριζε τη γλώσσα μού λέει «Κατάλαβες τι έγινε; Είπε ότι θα έπρεπε να είσαι μαύρος, τόσο καλά παίζεις», είχε πει στο παρελθόν για την εποχή στην Αμερική.
Ο Κόλμαν Χόκινς όπως και ο Λέστερ Γιάνγκ υπήρξαν μαζί με τον Τσάρλι Πάρκερ, οι μεγαλύτεροι ίσως σαξοφωνίστες της πρό Κολτρέιν εποχής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.