- CITY GUIDE
- PODCAST
-
21°
Nick Cave: Wild God, αυτός ο τύπος είναι ακόμα εδώ
Ξορκίζει τους θεούς και τους δαίμονές του
Nick Cave: Ο Γιώργος Φλωράκης γράφει για το νέο του άλμπουμ «Wild God».
Σ’ ένα περιβάλλον όπου οι μισοί λατρεύουν τον Nick Cave και οι υπόλοιποι μισοί προσπαθούν να τον κάνουν cancel, αγοράζεις το “Wild God” και προσπαθείς να μείνεις ψύχραιμος. Α ναι, και στις 22 Σεπτεμβρίου έχει γενέθλια…
Όσα συγκροτήματα ή μουσικοί ξεκινούν από το underground και στην πορεία αποκτούν ένα πολύ πλατύτερο κοινό, γίνονται πολύ αντιπαθείς στο κοινό που τους αγκάλιασε όταν ήταν ακόμη άγνωστοι ή έστω σχεδόν άγνωστοι. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα, ας αναφέρουμε όμως απλώς τους U2 και φυσικά τον Nick Cave.
Nick Cave: Οι εντυπώσεις που αφήνει το νέο του άλμπουμ Wild God
Αν ισχύει ότι κάθε μεγάλος μουσικός ή συγκρότημα έχει πάνω-κάτω μια δεκαετία που πιάνει το ζενίθ της δημιουργικότητάς του, ο Nick Cave τα έχει καταφέρει με το παραπάνω: Στα δικά μου αυτιά, από το “Prayers On Fire” με τους Birthday Party μέχρι το “Let Love In”, ήτοι δεκατρία χρόνια, κυκλοφορεί δισκάρες. Αν σκύψουμε στους Bad Seeds και μόνο, η μεγάλη δεκαετία είναι 1984-1994. Από εκείνο το σημείο και πέρα κάθε δίσκος έχει μερικά σπουδαία τραγούδια, άλλοτε πιο πολλά (π.χ.“Murder Ballads”, Boatman’s Call”, “No More Shall We Part”, “Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus”) κι άλλοτε λιγότερα (“Nocturama”, “Skeleton Tree” κλπ.). Αν πάρουμε αυτό ως δεδομένο, ο μουσικός με τον οποίο μεγαλώσαμε, μας έχει δώσει και με το παραπάνω τόσο μια σπουδαία δεκαετία, όσο και μερικά υπέροχα τραγούδια μετά το τέλος της.
Εκ των πραγμάτων, δεν περίμενα πολλά πράγματα από το “Wild God”. Πέρα από το ομώνυμο κομμάτι που μου άρεσε πολύ από την αρχή, ενθουσιάστηκα με το “Final Rescue Attempt”, λόγω της παλιάς καλής κεϊβικής χρήσης του χρόνου στο πιάνο, μου άρεσε το “Long Dark Night”, που μοιάζει να έρχεται από το παρελθόν, και το τραγούδι που κλείνει τον δίσκο, το “As The Waters Cover The Sea”, που είναι σαν outro. Πολύ καλή συγκομιδή για έναν μουσικό που έκλεισε την –κατά τη γνώμη μου– σπουδαία δεκαετία του 30 χρόνια πριν. Οι στίχοι του Cave ήταν πάντα ψαγμένοι. Κι όσο περνάει ο καιρός γίνονται ακόμα καλύτεροι στη δομή τους. Κι ας μην ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα για τις όποιες θρησκευτικές αναζητήσεις. Όσο για τα υπόλοιπα τραγούδια του δίσκου είναι μέτρια με τη χρήση της χορωδίας να γίνεται σε σημεία ενοχλητική, έτσι όπως παίζει τον ρόλο του μαϊντανού –λόγω και θρησκευτικής θεματολογίας– σ’ ολόκληρο το album. Μια στιχομυθία τέτοιου τύπου, ίσως να μην απέχει πολύ από την πραγματικότητα:
Warren: Μάστορα, αυτοί οι τραγουδιαραίοι που μαζέψαμε για το ομώνυμο και το outro, ζητάνε ένα σκασμό λεφτά. Για ενάμισο τραγούδι, ρε π….η μου.
Nick: Ω, να σουουουου… (το σκέφτεται). Καλά, να σου πω; Δώσ’ τους όσα θέλουνε αλλά κράτα τους να τραγουδάνε πλάτες, εκεί που έχουμε τρύπες, ξερωγώ στο πρώτο, στο “Joy”, στο “Conversion”, στα κενά, ξέρεις. Κάπως πρέπει κι εμείς να ρεφάρουμε. Άσε που όλο σύνθια φορτώνουμε, τα ’χω σιχαθεί.
W: Κι άμα μανουριάσουνε οι χορωδαίοι;
N: Ξέρω γω; Πες τους στο “Waters”, ξέρεις, στο τελευταίο, θα τους βάλω πάνω από μένα, τέρμα γκάζια στη μίξη, θα πικάρουνε πες τους.
W: Έγραψες master, EΥΛΟΓΗCΟΝ!
Ούτε κουβέντα για ελλειπτικά παιξίματα, σιωπές, ανάποδους χρόνους και τέτοια. Αυτά γίνονταν την εποχή του “First Born Is Dead” αλλά τότε οι Bad Seeds ήταν ο Mick Harvey, ο Blixa Bargeld κι ο Barry Adamson. Άλλες εποχές!
Δεν είναι δισκάρα το “Wild God”. Όπως το περίμενα. Αλλά είναι αρκετό, τόσο όσο. Κι είμαι ευγνώμων. Γιατί τον Cave τον πρωτοείδα με τους Birthday Party στο Σπόρτινγκ, ύστερα στο Χύμα και άπειρες φορές στο Ρόδον, το Camel, το Ειρήνης και Φιλίας, τη Φρεαττύδα, την Πλατεία Νερού, τη Στέγη κι όπου έπαιζε. Μεγάλωσα περιμένοντας να κυκλοφορήσει ο κάθε καινούργιος δίσκος του και να έρθει η μέρα της νέας συναυλίας του. Κι ακούγοντας αυτή τη φωνή που ακόμα κρατάει, αυτή τη μουσική, όταν διατηρεί τη σπίθα της –είπαμε, τόσο όσο– νιώθω μια παρηγοριά σαν κι αυτή που νιώθει ένα παιδί που ακούει δεύτερη, τρίτη, τέταρτη φορά το ίδιο παραμύθι ξέροντας ότι το τέλος είναι καλό. Εντάξει, δεν είναι κριτήριο για την υψηλή τέχνη αλλά είναι μια προσωπική ανακούφιση να νιώθω ότι αυτός ο τύπος είναι ακόμα εδώ και ξορκίζει τους θεούς και τους δαίμονές του. Μαζί, ξορκίζει και τους δικούς μου. Και τον ευχαριστώ γι’ αυτό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.