H Μαρίνα Σάττι στην ATHENS VOICE: Θέλω να πάμε, να τα σπάσουμε και να πουν όλοι «ποπο φίλε, τι έκανε η Ελλάδα»
Mιλήσαμε για το Ζari, τη χορογραφία που θα δούμε στη σκηνή της Eurovision, αλλά και για τα αρνητικά σχόλια που έχει δεχθεί
Μαρίνα Σάττι: Συνέντευξη για τη συμμετοχή της στη Eurovision και το «ZARI»
Είναι αλήθεια αυτό που λέει ο στίχος του viral τραγουδιού «ZARI», που έγινε διπλά πλατινένιο σε ψηφιακές πωλήσεις στην Ελλάδα, έχει ξεπεράσει ήδη τις 7,3 εκ. προβολές στο YouΤube και θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στο φετινό διαγωνισμό της Eurovision στο Μαλμέ. «Κάποτε είχε πόνο κρυφό». Έτσι, ήταν παλιά η Μαρίνα Σάττι. Τώρα τα αφήνει όλα πίσω της, δείχνει κάθε στιγμή ποια είναι στα αλήθεια, βρίσκεται σε άλλο mood.
Πέρασε από τη διασκευή του παραδοσιακού τραγουδιού «Θα σπάσω κούπες» με σκληρή δουλειά στις Chóres (κόρες), το φωνητικό σύνολο που δημιουργήθηκε το 2017 από την ίδια. Στη συνέχεια στη «Μάντισσα» (στην αρχή ο Μιχάλης Κουινέλης είχε δώσει τον τίτλο «Μάγκισα». Στην πορεία το άλλαξε γιατί θεώρησε ότι δεν ταίριαζε τόσο στη χροιά της φωνής της κι έπειτα στον «Πόνο Κρυφό», στο «Σπίρτο και βενζίνη» κ.ά. Από πέρυσι όμως, ως γνωστόν, έχει πέσει το σύνθημα «Θα πάρω φόρα. Εμένα θ' ακούσετε τώρα έι». Και η αλήθεια είναι πως έχει πάρει τη δική της φόρα…
Μια φόρα που την έκανε να νιώσει πως φέτος είναι η κατάλληλη καλλιτεχνική περίοδος που διανύει για να πει το πολυπόθητο «Ναι», παρ' ότι στο παρελθόν είχε αρνηθεί τη συμμετοχή της στον γνωστό μουσικό διαγωνισμό. Η 37χρονη Μαρίνα είναι μια δημιουργός που παίρνει τον χρόνο της, δεν επαναπαύεται καλλιτεχνικά και δημιουργεί πρωτοποριακά μουσικά project. Από τότε που πρωτοξεκίνησε μένει πιστή σε αυτό που κάνει και σε αυτό που είναι κι αυτό φαίνεται και στο «ZARI», ένα τραγούδι που συνδυάζει σύγχρονα, παραδοσιακά και έθνικ στοιχεία, που καθρεφτίζει μέρος της κοσμοθεωρία της.
Μαρίνα Σάττι: Συνέντευξη για τη συμμετοχή της στη Eurovision
Το απόγευμα της Δευτέρας 15 Απριλίου, βρεθήκαμε σε ένα φιλόξενο spot στο κέντρο της Αθήνας, όπου διοργανώθηκε η Press Day για τη Eurovision 2024. Εκείνη έτρωγε τα φρούτα της. Χαλαρή, άνετη έχει μια ανεπιτήδευτη ευθύτητα, είναι γλυκιά και ταυτόχρονα άκρως δυναμική. Μιλάει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση για τον εαυτό και την ομάδα της, χαμογελάει και τα μάτια της λάμπουν κυριολεκτικά. Ακόμη και η στιλιστική της επιλογή το επιβεβαιώνει, oversized μπλουζάκι, baggy jean χαλαρό και fashion outfit σε συνδυασμό με σκουλαρίκια, κολιέ με πέρλα και ιδιαίτερες γόβες. Έχει πάνω της κράμα πολιτισμών, ποικίλων επιλογών, μουσικών επιρροών, είναι διαφορετική όπως και το «ZARI» της. Οι στίχοι του οποίου είναι κομμένοι και ραμμένοι πάνω της, κι από ό,τι ακούμε το ίδιο και η χορογραφία που θα δούμε σύντομα. Το «ZARI» είναι δικό της. Το κρατάει και ετοιμάζεται να το ρίξει.
Προς το παρόν δεν έχει άγχος. Είχε αγχωθεί τις δύο μέρες που έπρεπε να παρουσιάσουν το τραγούδι στην ΕΡΤ. «Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάρτιο δουλεύαμε γι' αυτό κι όταν ήρθε η στιγμή να το δημοσιεύσουμε τότε ναι, είχα άγχος. Δηλαδή εκείνη την ημέρα και το προηγούμενο βράδυ είχα αγχωθεί. Τώρα δεν έχω σίγουρα, αλλά όσο πλησιάζουμε μπορεί και να αποκτήσω».
Για τη Μαρίνα είναι τέλειο το γεγονός ότι κάποιοι λατρεύουν το τραγούδι και άλλοι το μισούν, γιατί έτσι είναι και ο χαρακτήρας της. «Πολύ καλύτερα από το να περνούσε και να μην ακουμπούσε γιατί και το τραγούδι, αλλά και οι αποφάσεις που πήραμε, έχουν ρίσκο. Έτσι κι αλλιώς τίποτα δεν μπορεί να αρέσει σε όλους, πόσο μάλλον ένα τέτοιο κομμάτι που είναι ιδιαίτερο.
»Για παράδειγμα, όταν ήμουν μικρή δεν μου άρεσε η μελιτζάνα. Έλεγα: καλά τώρα, γιατί να τη φάω. Μεγαλώνοντας έχω παρατηρήσει, κυριολεκτικά και μεταφορικά, πως μου αρέσει που κάποιες γεύσεις δεν μου αρέσουν. Μπορεί, δηλαδή, να μου αρέσει κάτι επειδή δεν μου αρέσει. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι μπορεί, ανάλογα με την εξοικείωσή του ο καθένας, και τα επιμέρους στοιχεία του τραγουδιού να κρίνει αν του αρέσουν ή όχι. Μπορεί κάποιος να μην προτιμά τόσο dance και aggressive ήχους, μπορεί για παράδειγμα να τον ενοχλεί ο ήχος του ζουρνά ή ο συνδυασμός των στοιχείων που είναι σαν να έχεις συνδυάσει και γλυκόξινη σάλτσα και καραμελωμένο ποπ κορν. Λογικό είναι, και η μαμά μου όταν βγήκε το τραγούδι στην ΕΡΤ, επειδή δεν το είχε ακούσει από πριν, μου είπε ότι ξαφνιάστηκε λίγο. Βέβαια, την άλλη μέρα μου έλεγε “κορίτσι μου, τι ξεχωριστό”. Χαίρομαι που είχε έναν αντίκτυπο το κομμάτι και δεν πέρασε απαρατήρητο».
Η Eurovision δεν ήταν όνειρο από παλιά. Όταν ήταν μικρή την έβλεπε, τα τελευταία χρόνια δεν την είχε παρακολουθήσει, εκτός από τη χρονιά που εκπροσωπούσε την Κύπρο η Φουρέιρα. «Είχαμε μαζευτεί σε ένα σπίτι και είχα δει όλο το show, είχα πολύ άγχος εκείνη την ημέρα. Δεν ξέρω τι είχα πάθει. Οπότε όχι δεν ήταν όνειρό μου. Απλώς, και άλλες φορές μου το είχαν προτείνει από την ΕΡΤ και είχα μπει σε διαδικασία να το σκεφτώ και να το φανταστώ… Τελικά βέβαια έλεγα όχι, γιατί δεν ένιωθα ότι ήμουν έτοιμη και το θεωρούσα κάπως άσχετο με τα πράγματα που έκανα τότε. Βασικά σίγουρα δεν ένιωθα έτοιμη και για όλη αυτήν την έκθεση, μην έχοντας ίσως την αυτοπεποίθηση να το υποστηρίξω αυτό. Αλλά φέτος όταν μου το πρότειναν ξανά είπα, γιατί όχι;»
Δεν βλέπει ανταγωνιστικά τους υπόλοιπους συμμετέχοντες που θα συναντήσει στο Μαλμέ. «Μουσική είναι και ο καθένας φέρνει αυτό που θέλει να φέρει. Ελπίζω το δικό μας αποτέλεσμα να είναι καλό. Βασικά εγώ θέλω να πάμε εκεί, να τα σπάσουμε και όλοι να πούνε “ποπο φίλε, τι έκανε η Ελλάδα”. Αυτό είναι που θέλω πραγματικά».
Η Μαρίνα Σάττι, η χορευτική ομάδα και η ελληνική συμμετοχή στη Eurovision
Η χορευτική ομάδα της Μαρίνας αποτελείται από τον Huso Cetintas, τον Βασίλη Καραγιάννη, τον Yasin AO, αλλά και την Ειρήνη Δαμιανίδου. Την καλλιτεχνική διεύθυνση της ελληνικής συμμετοχής έχει αναλάβει ο Φωκάς Ευαγγελινός, ενώ μαζί της θα είναι ο παγκοσμίου φήμης χορογράφος Mecnun Giasar (Majnoon) που έχει συνεργαστεί με πασίγνωστους καλλιτέχνες από την παγκόσμια μουσική σκηνή, όπως η Μadonna, η περσινή νικήτρια του διαγωνισμού Λορίν, ενώ έχει βραβευτεί και με Grammy για τη δουλειά του στο «Motomami» της Rosalia. Σχετικά με τη χορογραφία και τη σκηνή της Eurovision, η Μαρίνα Σάττι είπε: «Εξαρχής σκεφτόμουν όλες τις παραμέτρους. Πρόκειται για ένα μουσικό διαγωνισμό τραγουδιού που στο τέλος στοχεύει σε μια ζωντανή εμφάνιση, την οποία όμως δεν θα δει ο κόσμος με γυμνό μάτι, αλλά μέσα από έναν φακό και μια οθόνη.
»Όλες οι αποφάσεις που έχουμε πάρει έως τώρα για τη σκηνική παρουσία και για τη μουσική πιστεύω πως είναι σωστές. Το ίδιο ισχύει και για την ταχύτητα του τραγουδιού και τον ρυθμό, πρόκειται για έναν ρυθμό που ναι μεν έχει σχέση με κάποιους ελληνικούς χορούς οι οποίοι έχουν αυτή τη ρυθμολογία που βασίζεται στο παρεστιγμένο τέταρτο 3-3-2, αλλά υπάρχει και σε άλλες κουλτούρες. Ξέρω και εγώ από τα φεστιβάλ πώς λειτουργεί και είναι γνώριμο στον κόσμο έξω. Κάτι που να σου τραβάει δηλαδή την προσοχή με το που ξεκινάει και έχει διαφορετικές ποιότητες μέσα σε 3 λεπτά. Πιστεύω ότι οι επιλογές που έχουμε κάνει είναι σωστές μέχρι τώρα. Θα φανεί κιόλας, αλλά εγώ τη χορογραφία την πιστεύω φουλ.
»Ο Mecnun Giasar είναι ένας συγκλονιστικός χορογράφος. Τον ακολουθούσα από πριν στο Instagram, κατάγεται από την Κομοτηνή, έχει ζήσει και έχει μεγαλώσει στη Γερμανία, έζησε στην Αμερική, οπότε γνωρίζει πολύ καλά το hip hop culture, είναι “μέσα στην πηγή”. Είχα δει τη δουλειά του, ήξερα ότι μπορεί να καταλάβει το vibe που ήθελα να δώσουμε στη χορογραφία. Ήθελα να δουλέψω με αυτόν τον άνθρωπο γιατί είναι πολύ τολμηρός, άμεσος, οι κινήσεις του “γράφουν”. Δεν φοβάται, ρισκάρει και το έχει πάρει κυριολεκτικά πολύ πατριωτικά. Δεν έχει ξανακάνει κάτι με τόσο μεγάλη προβολή, που να δείχνει παράλληλα και τις ρίζες του. Ο κος Κωνσταντίνος Ζούλας, πρόεδρος της ΕΡΤ, μου είχε πει μάλιστα για το “ΖARI” πως αν το τουμπάρεις και κάνεις τον αναγραμματισμό προκύπτει και η λέξη “ρίζα”. Είναι η πρώτη φορά που ο χορογράφος και οι χορευτές αυτοί θα κάνουν κάτι που έχει τόση σχέση με τη ρίζα τους».
Τη ρωτάω ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχεις αντιμετωπίσει έως τώρα στο κομμάτι της χορογραφίας. «Η σκηνή είναι πολύ μεγάλη. Φέτος θα είναι σε σχήμα σταυρού και ο κάθε άξονας θα είναι 18 μέτρα. Οπότε για να διασχίσεις τη σκηνή στην ουσία ψιλοτρέχεις. Στην αρχή κάναμε πρόβες σε έναν άλλον χώρο και είχαμε στήσει τη χορογραφία εκεί, και τώρα πήγαμε σε έναν χώρο που είναι προσομοίωση της σκηνής. Θα βρίσκομαι και στα 4 σημεία. Εικόνα και κάμερα θα έχουν βασικό ρόλο στη χορογραφία μου. Είναι στημένο όλο το act πάνω σε αυτό. Θα ανοίξω διάλογο με το κοινό».
Στα πρότζεκτ της, ούτως η άλλως, παντρεύει διαφορετικούς ανθρώπους. Στο άλμπουμ «Yenna», τον πρώτο προσωπικό της δίσκο που κυκλοφόρησε το 2022 και για τον οποίο εργάστηκε δυόμισι χρόνια, στιχουργοί ήταν και ο Saske και ο Σωκράτης Μάλαμας. Στο «ΖΑRI» τη μουσική της υπογράφουν οι OGE, Kay Be, Nick Kodonas, Jay Stolar, Gino The Ghost και Jordan Palmer, γεγονός που έχει σχολιαστεί όλο αυτό το διάστημα από αρκετούς.
«Όταν θέλεις κάτι να είναι αποτέλεσμα μίξης στοιχείων και ποιοτήτων, χρειάζεται να μπλέξεις διαφορετικούς ανθρώπους. Στην αρχή όταν τους έλεγα πώς το φανταζόμουν, μου έλεγαν “μα δεν γίνεται. Πώς θα συντονιστεί, για παράδειγμα, ο Φωκάς με έναν άλλο χορογράφο”. Εντωμεταξύ ο Φωκάς μια χαρά πίστευε ότι γίνεται, και έγινε. Πολύ συχνά μπορεί να ταυτίζονται οι ιδιότητες, αλλά άλλος είναι ο χορογράφος, άλλος ο creative director. Το ίδιο ισχύει και στο τραγούδι. Ο Vlospa που ασχολείται με τη ραπ μουσική, για παράδειγμα, στο τραγούδι γράφει έναν στίχο που είναι urban και άμεσος, και στη συνέχεια γράφει και άλλο μέρος που είναι πιο μελωδικό. Αυτό μπορεί να φαίνεται παράξενο στον κόσμο, αλλά αν δείτε τα αγαπημένα σας τραγούδια στο Spotify θα το καταλάβετε. Ένας να βάλει, άλλωστε, μια λέξη μπαίνει στα credits. Δεν σημαίνει πως όλοι αφιέρωσαν τον ίδιο αριθμό ωρών. Κάποιος μπορεί να μπήκε στο δωμάτιο και να είπε “παιδιά, για δοκιμάστε αυτό”, οπότε αυτό αυτομάτως τον κάνει συντελεστή. Δεν καθόμασταν όλη μέρα, 9 άτομα για 3 μήνες και σπάγαμε το κεφάλι μας».
Ο πιο viral στίχος του τραγουδιού μέχρι σήμερα είναι το ρεφρέν του «Τα, τα, τα, τα, τα, τα».
«Έχω πει και το γνωστό άσμα “Τucutu Tucutu Tum”, οπότε το να πω το “Τα, τα, τα, τα, τα, τα” δεν μου ήταν κάτι. Πώς βγήκε τώρα όμως αυτός ο στίχος; Όταν είχαμε γράψει τις μελωδικές γραμμές της φωνής σαν ντέμο, πριν γραφτεί ο στίχος, λέγαμε τις συγκεκριμένες συλλαβές [τραγουδάει και μας βάζει να ακούσουμε το αρχικό ντέμο]. Στη συνέχεια, όταν γράφτηκε ο στίχος το αφήσαμε διότι υπήρχε ήδη αρκετά το ελληνικό στοιχείο στα κουπλέ. Σκεφτόμουν πως αν το φορτώσουμε και με άλλο ελληνικό στίχο θα το βαρύνουμε. Να το γυρίσουμε σε άλλη γλώσσα δεν το ήθελα, κι έτσι κι αλλιώς ήταν ένα dance break, ένα drop για χορό. Στην ουσία αυτό το μέρος με το “Τα, τα, τα, τα, τα, τα” παρέμεινε όπως ήταν στο ντέμο και δεν μπήκε στίχος». Το «ΖARI» στάλθηκε στη Μαρίνα στις 5/11/23 από τον ΟGE με «να, να, να» και τον ρώτησε αμέσως γιατί το ονόμασε έτσι. Εκείνος της είπε ότι δεν ήξερε αν θα κάτσει ή όχι. «Μετά μου άρεσε ο τίτλος, οπότε ο στίχος για το “ZARI” γράφτηκε πάνω σε αυτή την ιδέα».
Στο τραγούδι υπήρχε αυτή η ιδέα του OGE. Υπήρχαν άπειρες ιδέες. «Εγώ έλεγα πρέπει να κάνουμε κάτι σαν το “ΖΑRΙ” αλλά να έχει κάτι πιο παραδοσιακό –μια λύρα, έναν ζουρνά–, τον οποίο προτιμούσα. Μετά από έναν μήνα συζητήσεων μου είπαν να κάνουμε το “ΖARI” με ζουρνά, οπότε λέμε πάμε προς τα εκεί. Ενώσαμε το dance break που ήταν στο τέλος του κομματιού και το βάλαμε στη μέση για να έχει ένα πιο καθαρό τέλος. Το “μόνη κι αν μένω” είναι το τελευταίο μέρος που προστέθηκε. Εγώ ήξερα ότι το έχει γράψει μια ομάδα από την Αμερική και ξαφνικά, χωρίς να ξέρω ποιος ακριβώς, μαθαίνω πως ήταν 3 οι συνθέτες και το έδωσαν στο Solmeister από την Ελλάδα. Ούτε ο Solmeister ήξερε πως το έγραφε για τη Eurovision. Έτσι έγινε. Ο καθένας έβαλε κάτι».
Δεν είναι τυχαίο ότι οι στίχοι παλαιότερων τραγουδιών της και σκηνικά βίντεο κλιπ φέρνουν κάτι από «ZARI». «Δεν το έχω ξαναπεί αλλά υπήρχαν πάρα πολλές εκδοχές του τραγουδιού. Το δοκιμάσαμε σε όλες τις διαφορετικές τονικότητες και ταχύτητες. Mετά αποφασίσαμε ότι θέλαμε να έχουμε ένα καθαρό φινάλε και ας μπει στη μέση του κομματιού για να ακούγεται σαν να σπάει η ροή. Αναφέρομαι στον στίχο “όπα όπα, κάτσε κάτσε”. Πάντα κατέληγα όμως σε αυτή την επιλογή γιατί πίστευα πως είναι η πιο εύηχη. Εγώ δεν γράφω στίχους αλλά μουσική. Πιστεύω πολύ στον συνδυασμό των ήχων, των φθόγγων και της μελωδίας».
Όσον αφορά την επιλογή του ελληνικού στίχου... «Πιστεύω ότι δεν θα ήταν σωστό να πάμε με αγγλικό στίχο. Γιατί νομίζω ότι το βασικό μήνυμα του φετινού project της Ελλάδας είναι ότι πάμε με ένα ρίσκο, χωρίς να θέλουμε να μοιάσουμε σε αυτές τις τάσεις της Δύσης. Όπως είθισται να υπάρχει ένας συγκεκριμένος ήχος, ένα συγκεκριμένο καλογυάλισμα στην εικόνα και κάπως εν τέλει να μοιάζουμε όλοι μεταξύ μας.
»Οπότε εγώ ήθελα να συμβεί ακριβώς το ανάποδο. Να φέρουμε αυτό που είναι διαφορετικό, αλλά και να μιλήσουμε μια γλώσσα γνώριμη, από την οποία να μπορεί να πιαστεί ο κόσμος. Είτε αυτό έχει να κάνει με τον κινηματογραφικό κώδικα που θα γυριστεί το βίντεο κλιπ ή με την παραγωγή της μουσικής, αλλά να φέρει και κάτι το ιδιαίτερο. Οπότε πιστεύω ότι το να πηγαίναμε με αγγλικό στίχο, ενώ αυτό είναι το βασικό μήνυμα, θα ήταν λάθος. Θα κατέληγε σε ένα μπερδεμένο μήνυμα».
Γύρω από τη σκηνική της παρουσία υπάρχει ένα μυστήριο.
Η Μαρίνα Σάττι τόνισε ότι έχουν αποφασίσει ποιο θα είναι το ρούχο με το οποίο θα εμφανιστεί στη σκηνή της Eurovision, αλλά δεν το έχουν ολοκληρώσει ακόμα, μια και κάνουν διαρκώς αλλαγές.
Προς το τέλος, τη ρωτάω πώς έχει καταφέρει να παραμένει από την αρχή της καριέρας της μέχρι σήμερα πιστή στο είδος της. Άλλη μου απορία είναι πώς έχει καταφέρει να πάρει ό,τι ζήτησε σε σχέση με τον διαγωνισμό από την ΕΡΤ, όπως για παράδειγμα τον χορογράφο Mecnun Giasar. «Αρχικά τους λέω τις ιδέες μου και μου λένε δεν γίνεται. Απαντάω πάντα “γιατί δεν γίνεται, δεν κατάλαβα” (γελάει). Έτσι κυλάει ο διάλογος. Στο καλλιτεχνικό κομμάτι δεν πιστεύω πως έχω κάνει κάποια υποχώρηση, παραμένω πιστή σε όσα θέλω».
Γούρι για εκείνη λίγο πριν τη μεγάλη αποστολή είναι οι φίλοι της, με τους οποίους θα χορεύει επί σκηνής, αλλά και ο χορογράφος. Βέβαια και η Ερασμία –με την οποία τραγουδούν και στις Chores– που θα είναι μεν εκτός σκηνής, αλλά θα τραγουδάει μαζί της. Αυτοί οι άνθρωποι θα είναι τα γούρια της!
Ξεκίνησε να μαθαίνει μουσική με ένα αρμόνιο και ένα τουμπερλέκι. Σήμερα, με την ομάδα της, αποτελούν την πιο ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη ελληνική συμμετοχή στον θεσμό εδώ και χρόνια... Κι αυτό δεν μπορεί να τους το πάρει κανείς, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα.
Kαλή επιτυχία, Μαρίνα. Go girl! Καλή επιτυχία, Ελλάδα!
*Τον σχολιασμό της Eurovision φέτος έχουν αναλάβει ο Θανάσης Αλευράς και ο Ζερόμ Καλούτα, ενώ τη βαθμολογία της χώρας μας θα ανακοινώσει η Έλενα Παπαρίζου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Με την ευκαιρία της συναυλίας του σχήματος Piandaemonium στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» μιλήσαμε με τον πιανίστα και αναπληρωτή καθηγητή
Τη νύχτα που η Ελλάδα ξενύχτησε ακούγοντας τον νέο του δίσκο
Ο Frank Marshall θα ρίξει φως στο «Rumors»
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.