Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Black Pumas: «Στο μάτι κάθε καταιγίδας βρίσκεις την ειρήνη»
Black Pumas: O τραγουδιστής και συνθέτης Eric Burton μιλάει για τις μεγάλες αποφάσεις της ζωής του, τις εμπειρίες του ως μουσικού του δρόμου, την πορεία προς την επιτυχία και το δεύτερο άλμπουμ τους, «Chronicles of a Diamond».
Επτά υποψηφιότητες για Grammy, δύο άλμπουμ και εκατομμύρια streams και views μετά, οι Black Pumas είναι το μεγαλύτερο και πιο ελπιδοφόρο όνομα της σύγχρονης soul σκηνής παγκοσμίως. Η αγάπη τους για τον αναλογικό ήχο, οι μουσικές εμπειρίες που τους ακολουθούν και η ποιητική ευαισθησία των στίχων τους, ακούγονται σε κάθε τραγούδι τους. Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του δεύτερου δίσκου τους «Chronicles of a Diamond» και λίγους μήνες πριν την πρώτη τους συναυλία στην Αθήνα, στη headline εμφάνισή τους στο φεστιβάλ Release Athens 2024, την Τρίτη 9 Ιουλίου, στην Πλατεία Νερού με τους Thievery Corporation και τους The Budos Band, οι Black Pumas ακούγονται παντού. Ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός Eric Burton μοιράστηκε με την ATHENS VOICE ιστορίες ζωής και δημιουργίας, από τα παιδικά του χρόνια μέχρι τη γνωριμία του με τον κιθαρίστα και παραγωγό Adrian Quesada και τη μετεωρική άνοδο του σχήματος.
Χαιρετίσματα από την Αθήνα και συγχαρητήρια για το «Chronicles of a Diamond». Το δεύτερο άλμπουμ είναι αρκετά δύσκολο, ειδικά όταν το πρώτο είναι τόσο επιτυχημένο. Αισθανθήκατε κάποια πίεση κατά την ηχογράφησή του;
Σίγουρα ένιωσα, όπως και στον πρώτο δίσκο, απλώς ήταν ένα διαφορετικό είδος πίεσης. Ερχόμουν από μία κατάσταση όπου έπαιζα μπροστά σε 50.000 και πλέον ακροατές. Και ήταν πραγματικά ενδιαφέρον να δημιουργήσω μουσική με κάποιον που ήταν στη βιομηχανία για αρκετό καιρό και που είναι εξίσου μεγάλος οπαδός της μουσικής και των τραγουδιών μου όσο και εγώ των δικών του. Και είμαι χαρούμενος για αυτό που καταφέραμε. Το αισθάνομαι σαν ένα ωραίο δεύτερο βήμα.
Περιμένατε την επιτυχία που είχε το ντεμπούτο άλμπουμ σας;
Ήμασταν αρκετά σίγουροι για το ότι περνούσαμε καλά και αυτό ήταν το μόνο που μπορούσαμε να περιμένουμε. Όταν ο κόσμος άρχισε να στριμάρει τη μουσική και να παρακολουθεί τα βίντεο στο ΥouΤube, και βρεθήκαμε υποψήφιοι στις τέσσερις κορυφαίες κατηγορίες για τα Grammy, ήταν έκπληξη για εμάς. Πιστεύω ότι η μουσική είναι απλώς διασκέδαση, παρόλο που αρχικά υπάρχει μεγάλη πίεση – αλλά η διασκέδαση υπερτερεί της πίεσης.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη δημιουργική πρόκληση που αντιμετωπίσατε για το «Chronicles of a Diamond»; Ποιο τραγούδι σάς δυσκόλεψε περισσότερο στο στούντιο;
Η μεγαλύτερη δημιουργική πρόκληση ήταν να μάθω πώς να εκφράζω τις ιδέες μου με τρόπο που να μπορούν να τις καταλάβουν οι συνομιλητές μου. Έμαθα να παίζω πιάνο ή να γράφω τραγούδια σε κιθάρα ή να κυκλοφορώ τη μουσική μου στον δρόμο – από εκεί προέρχομαι. Και αυτό μοιάζει πολύ διαφορετικό σε έναν δημιουργικό χώρο όπως είναι το στούντιο. Για μένα το ζήτημα ήταν απλώς η προσαρμογή στην αλλαγή συνθηκών στο περιβάλλον του στούντιο σε σχέση με τη γωνία της 16ης οδού του Κογκρέσου, εδώ στο Όστιν του Τέξας, ή στην αποβάθρα της Σάντα Μόνικα. Αλλά η έμπνευση και το πάθος είναι τα ίδια, όπως ήταν πάντα.
Τι μάθατε από την εμπειρία σας ως μουσικός του δρόμου; Νιώθετε ότι αυτό σας εξέλιξε;
Το να παίζω μουσική στον δρόμο με εξέλιξε πάρα πολύ, μου έδινε χώρο για να μάθω πραγματικά πώς να δέχομαι το περιβάλλον μου τη δεδομένη στιγμή – ένιωθα ζωντανός και αισθανόμουν υπέροχα γράφοντας μουσική, συνειδητοποιώντας ότι η επόμενη συναυλία ή η επόμενη μέρα δεν ήταν δεδομένη. Αυτό μου δημιούργησε ευγνωμοσύνη για αυτό που ζούσα τη στιγμή που το ζούσα – και νομίζω ότι η μουσική το αντανακλούσε. Υποθέτω ότι όταν ο Adrian έψαχνε κάποιον να συνεργαστεί, μπορεί να είδε κάποια από αυτά τα προηγούμενα βίντεο και να εμπνεύστηκε από τη διάθεσή μου να δημιουργήσω – oπότε ήταν ωραίο.
Γεννηθήκατε και μεγαλώσατε στην Καλιφόρνια, πώς σας επηρέασε ως καλλιτέχνη; Και γιατί αποφασίσατε να μετακομίσετε στο Όστιν του Τέξας το 2017;
Νομίζω ότι η Καλιφόρνια είναι η πρωτεύουσα της ψυχαγωγίας του κόσμου, σε κάποιον βαθμό. Το Χόλιγουντ είναι εκεί και υπάρχει αυτή η κοινότητα, αυτή η «φυλή» που περιβάλλει τη βιομηχανία του θεάματος. Ως νεαρό παιδί και λάτρης του αθλητισμού, η προοπτική αυτή που έδινε η κοινότητα ήταν κάτι που δεν μπορούσα παρά να απορροφήσω. Υπήρξα λοιπόν προσκολημμένος στο θέατρο και τη μουσική. Στο Όστιν του Τέξας, συγκριτικά, ήταν πολύ πιο εύκολη η συνθήκη αφού πρόκειται για ένα μέρος με την ίδια ζεστασιά για δημιουργία και αμοιβαιότητα της ποίησης, όπως στην Καλιφόρνια. Βρήκα τη φυλή μου εδώ στο Όστιν. Ήταν επίσης ευκολότερο να επιβιώσεις σε ένα μέρος όπου δεν παίζεις για χαμηλότερη αμοιβή ή εκεί όπου μπορείς να αναζητήσεις υγιείς, ισορροπημένες σχέσεις με ανθρώπους που δεν προσπαθούν να σε χρησιμοποιήσουν. Κατά κάποιον τρόπο, είναι λίγο πιο χαλαρά στο Όστιν, αλλά σίγουρα υπάρχει χώρος για να δοκιμαστεί κάποιος στην Καλιφόρνια.
Ποιες είναι οι σκέψεις σας όταν συνειδητοποιείτε ότι εκατομμύρια άνθρωποι ακούν τη μουσική σας κάθε μέρα;
Είναι ευλογία. Μερικές φορές παίρνω μηνύματα από φίλους που είναι μαζεμένοι σε ένα εστιατόριο, από την Ισπανία ή από φίλους στη Βραζιλία. Δεν μου έχει ξανασυμβεί, οπότε δεν ξέρω τι να πω, δεν βρίσκω λόγια. Υποθέτω ότι είναι μια πολύ ωραία επιβεβαίωση. Αλλά το μυαλό μου είναι πάντα στο επόμενο τραγούδι, στην επόμενη ευκαιρία να εξελιχθώ ως καλλιτέχνης. Μερικές φορές αργώ μάλλον να επεξεργαστώ τους καρπούς της δουλειάς μου και αυτό είναι εις βάρος μου.
«Καθώς ταξιδεύουμε ως συγκρότημα σε διαφορετικά μέρη του κόσμου είναι πολύ σημαντικό για εμάς να γνωρίζουμε τους ανθρώπους» - Eric Burton, Black Pumas
Θυμάστε τις φιλοδοξίες σας ως έφηβος; Πώς επηρέασε το οικογενειακό σας περιβάλλον τη σχέση σας με τη μουσική;
Η μητέρα μου ήταν χορεύτρια, με μεγάλωσε με έναν θείο και μια θεία μου. Έτσι πήρα λίγη έμπνευση από όλους. Καθώς η οικογένειά μου είχε εμπλοκή με το θέατρο, τη μουσική, τον χορό και τη συγγραφή τραγουδιών, έτσι και για μένα, ως νεαρό παιδί, υπήρχαν πολλές πληροφορίες που με διαμόρφωσαν. Σε μικρότερη ηλικία ήθελα να παίζω μπάσκετ και να κάνω σκέιτμπορντ με τους φίλους μου, αλλά τελικά ερωτεύτηκα τη μουσική. Ήμουν σε θέση να χρησιμοποιήσω τις πληροφορίες που είχα στη διάθεσή μου για να ξεκαθαρίσω τα πράγματα σε πολλαπλά επίπεδα, κυρίως ως άτομο και τώρα ως επαγγελματίας μουσικός.
Επισκέπτεστε την Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι για μια πολυαναμενόμενη ζωντανή εμφάνιση στο Release Athens 2024. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τι σας ενθουσιάζει περισσότερο γι’ αυτή τη συναυλία;
Νομίζω πως οι άνθρωποι στην Ελλάδα είναι όμορφοι. Και αυτό που κάνει τη χώρα σας πολύ ξεχωριστή είναι το ίδιο που κάνει το οποιοδήποτε μέρος πραγματικά ξεχωριστό – το ότι όλοι έχουμε τον δικό μας πολύ ιδιαίτερο τρόπο να αντιλαμβανόμαστε τη μουσική, προκειμένου να νιώσουμε αναζωογονημένοι σε κάποιο επίπεδο. Καθώς ταξιδεύουμε ως συγκρότημα σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, πάντως, είναι πολύ σημαντικό για εμάς να γνωρίζουμε τους ανθρώπους. Η επαφή μαζί τους στα παρασκήνια, αλλά και με το κοινό ευρύτερα, είναι ένα προνόμιο για να γνωρίσουμε μια πόλη – είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε την κουλτούρα της και την πολιτική της. Με βάση τις προηγούμενες εμπειρίες μου, πάντα περνάμε καλά στην Ελλάδα.
Τι αναμνήσεις έχετε από την Ελλάδα;
Δεν έχω μείνει αρκετά για να είμαι ειλικρινής. Μπορώ μόνο να την ονειρεύομαι και ανυπομονώ να επιστρέψω.
Σας περιμένουμε κι εμείς! Υποθέτω ότι έχετε ταξιδέψει πολύ στη ζωή σας ως μουσικός. Ποιο είναι το πιο όμορφο μέρος που έχετε επισκεφτεί;
Αυτό, για μένα, είναι μια ερώτηση παγίδα! Έχουμε δει τόσα όμορφα μέρη... ειλικρινά είμαι ο χειρότερος άνθρωπος για να του κάνουν αυτή την ερώτηση. Είμαι αυτός που σε ένα road trip με τους φίλους του θα πει «θα μπορούσα να ζήσω σε αυτό το μέρος» – σε κάθε μέρος που πηγαίνουμε. Με κάποιον τρόπο είμαι χαμαιλέοντας. Νιώθω ότι το πιο όμορφο μέρος που έχω δει ποτέ είναι πάντα το τελευταίο που επισκέπτομαι.
Τι θαυμάζετε στο άλλο μαύρο πούμα, τον Adrian Quesada; Θα μας πείτε πώς γνωριστήκατε;
Χαχά, μου αρέσει ο τρόπος που το θέτετε. Συναντηθήκαμε μέσω e-mail. Είχαμε έναν φίλο που γευμάτιζε με τον Adrian και είχε ακούσει ότι έψαχνε κάποιον να γράψει τραγούδια και να τραγουδήσει πάνω σε κάποια ορχηστρικά που έφτιαχνε. Πρότεινε εμένα. Τον λένε Brian Ray και τον γνώρισα σε μια συναυλία στην πόλη μας. Του άρεσε η εμφάνισή μου, μου ζήτησε να επικοινωνήσω μαζί του αν χρειαστώ οτιδήποτε. Τελικά συνάντησα κάποια εμπόδια στο να μάθω να ηχογραφώ τη δική μου μουσική, που με οδήγησαν να του τηλεφωνήσω. Είχαμε μια ωραία ανταλλαγή απόψεων για την ηχογράφηση μερικών τραγουδιών και λίγους μήνες μετά με σύστησε στον Adrian, ο οποίος στη συνέχεια μου έστειλε ένα σωρό instrumentals. Για να είμαι ειλικρινής δεν μπορούσα να προβλέψω πώς θα εξελισσόταν η συνάντησή μας, αλλά ήλπιζα ότι ίσως καταφέρναμε να βγάλουμε κάτι που θα μπορούσε να μας φέρει μια καλή δουλειά. Κάπως έτσι γνωριστήκαμε και έτσι συνεχίζουμε να λειτουργούμε. Τι θαυμάζω σε εκείνον; Δεν ξέρω. Νομίζω, ίσως, τη συνέπειά του. Ωστόσο, απλώς ακολουθεί αυτό που αγαπάει, είναι αληθινός.
Μεγαλώσατε τραγουδώντας στην εκκλησία και στη συνέχεια ασχοληθήκατε με το μουσικό θέατρο. Πώς σας επηρέασαν αυτά τα περιβάλλοντα;
Μεγάλωσα τραγουδώντας στην εκκλησία, όχι όμως για πολύ καιρό, ήμουν μέλος της χορωδίας. Και όντως έκανα μουσικό θέατρο. Μεγάλο μέρος της εκπαίδευσής μου προήλθε από τη συναναστροφή μου με τον θείο μου – αναπαριστούσαμε θεατρικά έργα, τραγουδούσαμε και ήμασταν επικριτικοί με τις ερμηνείες τρίτων. Πολλές από αυτές τις εμπειρίες τις κουβαλώ στις παραστάσεις μου. Και είναι πάντα ωραίο να γυρίζω σε αυτές τις συζητήσεις με τους ανθρώπους που ήταν εκεί για να με αναδείξουν ως καλλιτέχνη. Δεν ξέρω αν αυτό απαντάει στην ερώτησή σας.
Νομίζω, ναι. Πώς αισθάνεστε για την αυξανόμενη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη μουσική; Θα σκεφτόσασταν να τη χρησιμοποιήσετε;
Νομίζω ότι όλοι μας θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε λίγη βοήθεια για να αξιοποιήσουμε ή να χειριστούμε αυτά τα εργαλεία προς όφελος της παραγωγικότητάς μας. Αλλά νομίζω ότι θα χρειαζόταν λίγος χρόνος για να μάθω πραγματικά πώς να το κάνω και ποιες είναι οι σωστές ερωτήσεις. Είμαι πολύ ανοιχτός στο να χρησιμοποιώ Τεχνητή Νοημοσύνη με τρόπους που θα με βοηθούσαν πραγματικά.
Πώς σας έχει βοηθήσει η τεχνική του διαλογισμού Vipasana; Πώς επαναφορτίζετε τις δημιουργικές σας μπαταρίες;
Η Vipasana είναι μια τεχνική που έχω μάθει και με έχει βοηθήσει και ενθαρρύνει πραγματικά. Σου μαθαίνει ότι στο μάτι κάθε καταιγίδας βρίσκεις την ειρήνη. Είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος για να βρεθείς, ειδικά ως νέος καλλιτέχνης με αρκετά μεγάλη και γρήγορη επιτυχία και είμαι πραγματικά ευγνώμων. Με βοήθησε να είμαι αληθινός με τον εαυτό μου, με κάποιους πολύ ουσιαστικούς τρόπους που επίσης επηρεάζουν και τις σχέσεις μου με θετικό και υγιή τρόπο.
Πώς αισθανθήκατε όταν ακούσατε ένα από τα τραγούδια σας στο ραδιόφωνο για πρώτη φορά; Θυμάστε τη στιγμή; Το τραγούδι;
Το πρώτο τραγούδι ήταν το «Black Moon Rising». Το άκουσα και με έκανε να νιώσω πολύ ξεχωριστά, ήταν ένα υπέροχο συναίσθημα. Και ως επί το πλείστον, με έκανε να αισθάνομαι πολύ καλά γιατί ήξερα ότι ο θείος μου ήθελε να γίνει τραγουδοποιός – και νομίζω ότι στην εποχή τους σήμαινε περισσότερα και για τους καλλιτέχνες να είναι στο ραδιόφωνο. Έτσι έγινε και για μένα, με έκανε πραγματικά ευτυχισμένο, όπως και την οικογένειά μου.
Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σας έδωσε κάποιος άλλος μουσικός;
Να είμαι ευγνώμων για τη στιγμή και να μην ξεχνώ να απολαμβάνω τα όμορφα και μικρά πράγματα στον δρόμο προς την επιτυχία.
Ποιο είναι το πιο σημαντικό μάθημα που πήρατε στη ζωή σας;
Το πιο σημαντικό μάθημα που πήρα είναι, νομίζω, να είμαι ο εαυτός μου. Θεωρώ ότι πρέπει να αποδέχεσαι χωρίς αιτιολογία αυτό που είσαι, γιατί μόνο τότε μπορείς να ανταποδώσεις κάτι από όσα κουβαλάς στην καρδιά σου για να αγγίξεις την καρδιά κάποιου άλλου.
Δειτε περισσοτερα
Τα κοσμήματα με τα γράμματα και την περίτεχνη τέχνη της Charlotte Chesnais
Aγόρια ντυμένα γυναίκες, με εξαιρετικό μπρίο και αριστοτεχνική θηλυκότητα, προσέφεραν ένα εκρηκτικό show
Η καθημερινότητα της πόλης αλλάζει, μαζί και η ζωή μας
Η έκθεση φιλοξενείται στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, στην Αθήνα
Ιστορικά ντοκουμέντα από το ξέσπασμα εναντίον του δικτατορικού καθεστώτος