- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Με το streaming να γίνεται πιο ακριβό, η μουσική πειρατεία επιστρέφει
Από τη χρυσή εποχή του Napster στο YouTube
Οι ιστότοποι που επιτρέπουν την παράνομη λήψη μουσικής σημειώνουν απότομη άνοδο το τελευταίο καιρό και το YouTube βρίσκεται στο επίκεντρο της online πειρατείας
«Δεν θα έκλεβες ένα αυτοκίνητο. Δεν θα έκλεβες μια τσάντα», έλεγε η περιβόητη διαφήμιση κατά της πειρατείας του 2000 από την Motion Picture Association. «Η πειρατεία είναι κλοπή».
Θα κατέβαζες όμως παράνομα ένα τραγούδι; Πέρυσι, έγιναν πάνω από 17 δισεκατομμύρια επισκέψεις σε πειρατικά sites μουσικής σε όλο τον κόσμο, όπως αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Wired. Η πειρατεία μουσικής γίνεται όλο και πιο δελεαστική, με τις επισκέψεις σε αυτούς τους ιστότοπους να αυξάνονται κατά 13% από το 2022. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή του Napster, ωστόσο ο κόσμος χρησιμοποιεί ξανά το διαδίκτυο για να κατεβάσει παράνομα τα αγαπημένα του τραγούδια. Και αυτή τη φορά, χρησιμοποιούν το YouTube.
Όσο ακριβαίνει το streaming τόσο θα αυξάνεται η πειρατεία
Η Muso, μια ερευνητική εταιρεία που μελετά την online πειρατεία, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι υψηλές τιμές των υπηρεσιών ροής όπως το Spotify και η Apple Music ωθούν τους ανθρώπους σε παράνομα μονοπάτια. Το Spotify αύξησε τις τιμές του στα 10,99 δολάρια το μήνα, την ίδια τιμή με την Apple Music. Αντί να πληρώσουν 132 δολάρια το χρόνο, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν πειρατικά sites που μετατρέπουν τα βίντεο του YouTube απευθείας σε αρχεία MP3 ή wav.
Σύμφωνα με την έκθεση της Muso, η αύξηση της πειρατείας αποδεικνύει ότι υπάρχει «μια επείγουσα ανάγκη ο κλάδος της μουσικής να κατανοήσει τους λόγους που αναγκάζουν τους καταναλωτές να προβούν σε παράνομες πράξεις».
Η πειρατεία της μουσικής είχε γενικά πέσει τα τελευταία επτά χρόνια σε μεγάλο βαθμό επειδή οι καλλιτέχνες και οι δισκογραφικές εταιρίες σταμάτησαν να προσφέρουν αποκλειστικές κυκλοφορίες άλμπουμ σε ορισμένες μουσικές πλατφόρμες, λέει ο CEO της Muso, Andy Chatterley σύμφωνα με το Wired. Πίσω στο 2016, άλμπουμ όπως το «Lemonade» της Beyoncé ή το «Blonde» του Frank Ocean θα κυκλοφορούσαν αποκλειστικά στο Tidal ή στην Apple Music και στη συνέχεια θα αντιγράφονταν πειρατικά από όλους τους υπόλοιπους που δεν χρησιμοποιούσαν αυτές τις πλατφόρμες. Μετά από μια επιστολή του CEO της Universal Music Group, Ludcian Grainge, που αποδοκίμαζε την πρακτική, οι αποκλειστικές κυκλοφορίες σταμάτησαν. Το ίδιο και η πειρατεία. Τώρα όμως, έχει επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό.
Ο Andy Chatterley αναφέρει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που προκάλεσαν την αναζωπύρωση της πειρατείας και καταλήγει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι άνθρωποι πολύ απλά δεν αντέχουν να πληρώσουν άλλη μια ετήσια συνδρομή σε κάποια πλατφόρμα. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, το κόστος δεδομένων κινητής τηλεφωνίας είναι σε ορισμένες περιοχές υψηλό, με αποτέλεσμα οι χρήστες να κατεβάζουν τα κομμάτια παράνομα και να τα περνούν στο κινητό τους αντί να τα ακούνε απευθείας μέσω streaming. Τονίζει επίσης ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στατιστικό στην έρευνα της Muso. Περίπου το 40 τοις εκατό της πειρατικής μουσικής προέρχονταν από ιστότοπους που αντιγράφουν το τραγούδι από το YouTube και το μετατρέπουν σε αρχείο μουσικής. Αυτό αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο κομμάτι της πειρατείας, σύμφωνα με τα δεδομένα της Muso - ξεπερνώντας τα παράνομα streams, τα torrents ή άλλες μορφές παράνομων λήψεων. «Είναι πραγματικά ένα μεγάλο πρόβλημα», λέει ο Chatterley.
Η Muso δεν αποκάλυψε ποια sites μετατροπής βίντεο από το Youtube σε mp3 παρακολούθησε για την τελευταία της αναφορά. Ο Chatterley λέει ότι αυτές οι πληροφορίες κρατούνται μυστικές για να μην ενθαρρύνει ακόμη περισσότερο την πειρατεία. Η εταιρεία επίσης δεν αποκάλυψε πόσες λήψεις πραγματοποιήθηκαν από αυτά τα sites. Ωστόσο, ο Chatterley αποκάλυψε κάποια δεδομένα του 2023 όσων αφορά στα torrent για να γίνει η σύγκριση.
Η περίπτωση της Taylor Swift
Για παράδειγμα, η Taylor Swift, η οποία είναι υποψήφια για έξι Grammy αυτό το Σαββατοκύριακο και παρόλο που δεν κυκλοφόρησε καινούργιο άλμπουμ το 2023, πέρσι είχε έξι δίσκους της στη λίστα Top-20 με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ. Η κυκλοφορία του «1989 (Taylor’s Version)» πούλησε περίπου 2,9 εκατομμύρια αντίτυπα και το ίδιο άλμπουμ κατέβηκε μέσω torrent περισσότερες από 275.000 φορές. (Η αρχική έκδοση του άλμπουμ του 2014 είχε κατέβει 430.077 φορές).
Τα υπόλοιπα άλμπουμ της Taylor Swift στη λίστα των Top-20 είχαν επίσης κατέβει μέσω torrent πολλές φορές. Όπως το «Midnights» του 2022. Αυτό το άλμπουμ είχε κατέβει περισσότερες από 493.000 φορές πέρυσι. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα από τα πιο δημοφιλή άλμπουμ της Swift, «Speak Now», «Red», «Folklore», «Lover», «Evermore», είχαν κατέβει μέσω torrent από 400.000 έως 700.000 φορές το καθένα. Συνολικά, τα άλμπουμ της Taylor Swift κατέβηκαν λιγότερο από 5 εκατομμύρια φορές το 2023, ένα νούμερο που ακούγεται μικρό αν σκεφτεί κανείς ότι η Swift πούλησε 19 εκατομμύρια δίσκους μόνο στις ΗΠΑ εκείνη την περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της Luminate. Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι τα torrents αποτελούν το μικρότερο κομμάτι της μουσικής πειρατείας παγκοσμίως, μόνο το 3%.
Όσο υπάρχουν πράγματα που πρέπει να πληρώσεις για να τα αποκτήσεις, πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα αναζητούν τρόπους για να τα βρούνε δωρεάν. Έχει περάσει σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα από τότε που το Napster άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι διακινούσαν μουσική και οι μέρες που πλήρωνες για να αγοράσεις ένα άλμπουμ έχουν παρέλθει προ πολλού. Σήμερα, η κληρονομιά του Napster ζει μέσω sites που σου επιτρέπουν να μετατρέψεις τα βίντεο του YouTube σε αρχεία ήχου δωρεάν.