Μουσικη

Universal Music Group: Γιατί πρέπει να κάνουμε «time out» από το TikTok

Ανοιχτή επιστολή προς την κοινότητα καλλιτεχνών και δημιουργών

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Universal Music Group: Γιατί πρέπει να κάνουμε «time out» από το TikTok

Universal Music Group: Ανοιχτή επιστολή προς την κοινότητα καλλιτεχνών και δημιουργών μετά την «διαμάχη» με το TikTok

Σε συνέχεια της «διαμάχης» μεταξύ της Universal Music Group και του TikTok, ο πολυεθνικός μουσικός όμιλος δημοσίευσε ανοιχτή επιστολή προς την κοινότητα καλλιτεχνών και δημιουργών εξηγώντας τους λόγους του «διαζυγίου» με την κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Την Τρίτη 30 Ιανουαρίου, η UMG ανακοίνωσε πως δεν σκοπεύει να ανανεώσει το συμβόλαιο της με το TikTok, αποκαλύπτοντας πως οι διαπραγματεύσεις για νέα συμφωνία οδήγησαν σε αδιέξοδο. Ως βασικό λόγο για τη μη ανανέωση του συμβολαίου, η UMG αναφέρει την ανεπαρκή αντιμετώπιση της πλατφόρμας για ζητήματα όπως οι αποζημιώσεις των καλλιτεχνών, η ασφάλεια των χρηστών, καθώς επίσης και το συνεχές πλασάρισμα τραγουδιών τα οποία έχουν δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη.

Universal Music Group: Γιατί πρέπει να κάνουμε «time out» από το TikTok

Ακολουθεί η ανοιχτή επιστολή της UMG:

Η βασική αποστολή της εταιρείας μας είναι απλή: Να διασφαλίσουμε στους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς μας, τα νόμιμα δικαιώματα τους. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, οι ομάδες μας χρησιμοποιούν όλη την τεχνογνωσία και το πάθος τους για να συνάψουν συμφωνίες με συνεργάτες ανά τον κόσμο, συνεργάτες που λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τις ευθύνες τους στο να αποζημιώνουν έντιμα και δίκαια τους καλλιτέχνες και τραγουδοποιούς μας και να αντιμετωπίζουν την όλη εμπειρία με τον χρήστη-ακροατή, με σεβασμό.

Ένας από αυτούς τους συνεργάτες είναι και το TikTok, μια πλατφόρμα με ισχυρή τεχνολογία, με ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως και με πολλές άλλες πλατφόρμες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, η επιτυχία του TikTok ως μια από τις μεγαλύτερες κοινωνικές παγκόσμιες πλατφόρμες, έχει χτιστεί σε μεγάλο βαθμό στη μουσική που έχει δημιουργηθεί από τους καλλιτέχνες μας. Δεν είναι τυχαίο που τα ανώτερα στελέχη της πλατφόρμας του TikTok δηλώνουν με υπερηφάνεια ότι «η μουσική βρίσκεται στο επίκεντρο της εμπειρίας του TikTok». Επίσημες αναλύσεις υποδεικνύουν και επιβεβαιώνουν ότι το περιεχόμενο του TikTok εμπεριέχει στην πλειοψηφία του μουσική, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη κοινωνική πλατφόρμα αυτή τη στιγμή.

Οι όροι και συνθήκες συνεργασίας με το TikTok ορίζονται με σύμβαση, η οποία έληξε στις 31/1/24. Στις συζητήσεις μας για ανανέωση του συμβολαίου, πιέζαμε για τρία κρίσιμα ζητήματα:

  • την κατάλληλη αποζημίωση των καλλιτεχνών και δημιουργών μας,
  • την προστασία των καλλιτεχνών μας από τις «καταστροφικές» συνέπειες της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και
  • τη διαδικτυακή ασφάλεια των χρηστών του TikTok

Δουλεύουμε όλα αυτά τα χρόνια για να αντιμετωπίσουμε αυτά και άλλα σχετικά ζητήματα και με όλους τους συνεργάτες πλατφορμών. Για παράδειγμα η πρωτοβουλία Artist-Centric, έχει σχεδιαστεί για να εκσυγχρονιστεί το μοντέλο αμοιβής από το streaming ώστε να επιβραβεύονται καλύτερα οι καλλιτέχνες, για την αξία που προσφέρουν στις πλατφόρμες. Με το πέρασμα του καιρού, νιώθουμε πολύ περήφανοι που αυτή η πρωτοβουλία και ο μηχανισμός έχουν γίνει αποδεκτά και έχουν υιοθετηθεί από μια σειρά συνεργατών, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης μουσικής πλατφόρμας στον κόσμο. Έχουμε επίσης κινηθεί γοργά για να καλωσορίσουμε τις δυνατότητες που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), ενώ ταυτόχρονα αγωνιζόμαστε για να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των καλλιτεχνών για να προστατεύονται τώρα και στο μέλλον από την νέα τεχνολογία αυτή.

Όσον αφορά το ζήτημα της αμοιβής των καλλιτεχνών και των δημιουργών, το TikTok πρότεινε ένα ποσοστό που είναι ένα μικρό μόνο κλάσμα της αμοιβής που πληρώνουν οι άλλες μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Σήμερα, ως ένδειξη του πόσο λίγο αποζημιώνει το TikTok τους καλλιτέχνες και δημιουργούς, να αναφέρουμε ότι με την αυξανόμενη κυριαρχία του σαν πλατφόρμα και τα ραγδαία αυξανόμενα διαφημιστικά έσοδα που βασίζονται στη μουσική, το TikTok αντιπροσωπεύει μόλις το 1% μόνο των συνολικών εσόδων.

Εν τέλει, το TikTok προσπαθεί να χτίσει μια επιχείρηση βασισμένη στη μουσική, χωρίς να ανταμείβει δίκαια τη μουσική για τη χρήση αυτή.

Στο θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, το TikTok επιτρέπει να «πλημμυρίσει» με ηχογραφήσεις που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη- καθώς αναπτύσσει εργαλεία ώστε να επιτρέψει, προωθήσει και ενθαρρύνει την δημιουργία μουσική τεχνητής νοημοσύνης εντός της πλατφόρμας. Στη συνέχεια απαιτεί να εξασφαλίσει συμβατικό δικαίωμα, βάσει του οποίου θα επέτρεπε σε αυτό το υλικό να απομειώνει τα δικαιώματα των ανθρώπων καλλιτεχνών, λόγω της αντικατάστασης τους από καλλιτέχνες AI.

Επιπλέον, το TikTok καταβάλλει ελάχιστη προσπάθεια για να αντιμετωπίσει τις τεράστιες ποσότητες περιεχομένου που παραβιάζουν τη μουσική των καλλιτεχνών μας και μέχρι στιγμής δεν έχει προσφέρει ουσιαστικές λύσεις στο αυξανόμενο κύμα ζητημάτων ακατάλληλου περιεχομένου φανατισμού, εκφοβισμού και παρενόχλησης. Το μόνο διαθέσιμο μέσο  για την προσπάθεια αφαίρεσης παραβατικού ή προβληματικού περιεχομένου (όπως πορνογραφία ή ψεύτικα υλικά με πρόσωπα καλλιτεχνών - deepfakes) είναι μέσω μιας αναποτελεσματικής διαδικασίας που ισοδυναμεί με το ψηφιακό ισοδύναμο του “Whack-a-Mole”.

Ωστόσο, όταν προτείναμε στο TikTok να ακολουθήσει παρόμοια βήματα άλλων (social platforms) συνεργατών μας, αδιαφόρησε και έπειτα μας εκφόβισε.

Καθώς οι διαπραγματεύσεις μας συνεχίζονταν, το TikTok προσπάθησε να μας εκφοβίσει στο να αποδεχθούμε μια συμφωνία αξίας μικρότερης ακόμη και από την προηγούμενη συμφωνία, πολύ χαμηλότερη από την εύλογη εμπορική αξία και που δεν αντανακλά καθόλου την τεράστια ανάπτυξη της πλατφόρμας. Ποια τακτική εκφοβισμού ακολούθησε; Ανέφερε πως θα αφαιρούσε επιλεκτικά τη μουσική ορισμένων από τους ανερχόμενους καλλιτέχνες μας, διατηρώντας παράλληλα στην πλατφόρμα τους τα ηχητικά των παγκόσμιων superstars που «οδηγούν» το κοινό και τους χρήστες.

Οι τακτικές του TikTok είναι πλέον ξεκάθαρες: Να χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα για να βλάψουμε τους ευάλωτους νέους καλλιτέχνες και να αποδεχτούμε μια κακή συμφωνία που υποτιμά τη μουσική και μειώνει καλλιτέχνες, δημιουργούς και τους φανς τους!

Δεν θα συμφωνούσαμε ποτέ ως προς αυτά.                                                                               

Θα παλεύουμε πάντα για τους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς μας και θα υπερασπιζόμαστε πάντα τη δημιουργική και εμπορική αξία της μουσικής.

Έχουμε την πρωταρχική ευθύνη απέναντι στους καλλιτέχνες μας να αγωνιστούμε για μια νέα συμφωνία βάση της οποία θα αποζημιώνονται δίκαια για τη δουλειά τους σε μια πλατφόρμα που θα σέβεται την ανθρώπινη δημιουργικότητα σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

Τιμούμε τις ευθύνες μας με απόλυτη σοβαρότητα. Ο εκφοβισμός και οι απειλές δεν θα μας κάνουν να «τρέξουμε» μακριά από αυτές.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.