- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Infopesa: H πορτοκαλί δισκογραφική εταιρεία από το Περού
Πώς ο Alberto Maravi ξεκίνησε να γράφει μουσική ιστορία από το 1971
Infopesa: Η ιστορία της δισκογραφικής εταιρείας από το Περού που ίδρυσε ο παραγωγός Alberto Maravi και κυκλοφόρησε τα πιο σημαντικά άλμπουμ περουβιανής μουσικής.
Η λέξη Infopesa σχηματίζεται από τα αρχικά του Industria Fonogrαfica Peruana S.A. και είναι η δισκογραφική εταιρεία που ίδρυσε στη Λίμα του Περού ο παραγωγός Alberto Maravi. Όπως ο ίδιος λέει «αν ψάχνετε για την καλύτερη περουβιανή μουσική (cumbia, bolero, baladas, chicha, pop, rock, salsa κλπ.) είστε στο σωστό μέρος».
Στη δεκαετία του 1960, ο Alberto Maravi ζούσε κι εργαζόταν στην Αργεντινή, την Ουρουγουάη και τη Βραζιλία αλλά ονειρευόταν να επιστρέψει στην πατρίδα του το Περού για να δημιουργήσει μια δισκογραφική εταιρεία που να είναι απόλυτα συνδεδεμένη με το μουσικό τοπίο του τόπου του. Χρόνο με τον χρόνο μάθαινε όσα περισσότερα μπορούσε, έχοντας στραμμένο το βλέμμα στον τρόπο με τον οποίο κινείτο η δισκογραφία στην Αμερική και την Ευρώπη. Τα ταξίδια του τον βοήθησαν να συγκεκριμενοποιήσει αυτό ακριβώς που ήθελε να κάνει. Κι αυτό ήταν μια δισκογραφική εταιρεία από το Περού -και κυρίως- για τον λαό του Περού.
Infopesa: Η δισκογραφική εταιρία που ίδρυσε στο Περού ο Alberto Maravi το 1971
Από το 1971 που ιδρύθηκε η Infopesa, υπό την καθοδήγηση του Maravi και μέσα από πολύ σοβαρή ομαδική δουλειά, κατάφερε να γίνει η σημαντικότερη δισκογραφική εταιρεία της χώρας. Έχοντας δουλέψει σε μικρές και μεγάλες δισκογραφικές αλλά κυρίως σε περιοδικά και ραδιόφωνα σε πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής, ο Maravi ήξερε πολύ καλά τι ονόματα έπρεπε να υπογράψει, τι ήχο έπρεπε να δημιουργήσει και τι άλλες κινήσεις έπρεπε να κάνει ώστε όχι μόνο να τα καταφέρει στην εσωτερική αγορά αλλά και να εξαγάγει το προϊόν της εταιρείας του σε κάθε χώρα που μιλούσε την ίδια γλώσσα. Για καλή του τύχη οι χώρες που μοιράζονταν την ίδια γλώσσα με το Περού ήταν πολλές και μάλιστα βρίσκονταν πολύ κοντά του.
Πριν ιδρύσει την εταιρεία του, ο Alberto Maravi προβληματίστηκε ως προς το αν το Περού είχε πραγματικά τις δυνατότητες να προσφέρει ικανή παραγωγή, τόσο σε ποσοτικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Η χώρα των Άνδεων ήταν μια πολυπολιτισμική χώρα, με πληθυσμό 30 περίπου εκατομμυρίων εκείνη την εποχή, που μάλιστα είχε βρεθεί σ’ ένα πολύ ιδιαίτερο μουσικό σταυροδρόμι: Από τη μια πλευρά ήταν οι παραδοσιακές μουσικές των βουνών κι από την άλλη οι ισπανικές μουσικές επιρροές. Από πολύ νωρίς, από τότε που άρχισε να αναπτύσσεται το ραδιόφωνο, εισέβαλαν και οι βορειοαμερικάνικοι ήχοι, που έκαναν το μείγμα ακόμη πιο ενδιαφέρον. Άρα ο τόπος είχε το potential.
Όλα ξεκίνησαν με τους Los Pakines και συνεχίστηκαν με τους Los Pasteles Verdes για να φτάσουν στους Los Mirlos. Αυτά τα ονόματα άρχισαν να ανεβαίνουν στα charts ολόκληρης της Νότιας Αμερικής. Η ύπαρξη της εταιρείας και η επιτυχία της άρχισε να σπρώχνει πολλούς νέους ανθρώπους στην κατεύθυνση του να δημιουργήσουν συγκροτήματα με σκοπό να υπογράψουν στην Infopesa και να κάνουν επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο. Τέτοια σχήματα ήταν οι Cuarteto Continental, οι Agua Marina, οι Grupo 5, οι Agua Marina, οι Armonia 10 και οι Los Orientales de Paramonga. Ο Maravi αυτό που έκανε συνεχώς ήταν το να αναζητά καινούργια ταλέντα και να τα καθοδηγεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορέσουν να κάνουν διεθνή καριέρα. Ήξερε καλά επίσης, ότι μόνο με πολύ συγκεκριμένη και προσεγμένη παραγωγή, θα πετύχαινε η εταιρεία του να γίνει αναγνωρίσιμη. Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούσε δεν ήταν ποτέ τελευταίας τεχνολογίας. Πετύχαινε όμως με αυτά να δημιουργήσει έναν πολύ ιδιαίτερο ήχο συνεκτικό για το label. Ξεκινώντας από ένα μικρό γραφείο στην οδό Jiron Washington στη Λίμα του Περού, κατάφερε να δημιουργήσει ένα ολόκληρο εργοστάσιο όπου γίνονταν οι πρώτες συζητήσεις, κλείνονταν τα συμβόλαια, ηχογραφούνταν οι δίσκοι, σχεδιάζονταν τα εξώφυλλα, κατασκευάζονταν τα βινύλια, γινόταν το promotion, βρίσκονταν οι αποθήκες και γινόταν η διανομή σε όλον τον κόσμο. Εκείνη την εποχή -όπως και σήμερα- ήταν ελάχιστες εταιρείες που μπορούσαν να υποστηρίξουν ολόκληρο τον κύκλο εργασιών που απαιτεί μια δισκογραφική εταιρεία. Με τον τρόπο αυτό όμως ο Maravi κατάφερνε να συμπιέσει το κόστος. Επιπλέον, κατάφερε να δημιουργήσει ένα τόσο καλό κλίμα ανάμεσα στους εργαζόμενους, που ο καθένας έδινε τον καλύτερο εαυτό του, με αποτέλεσμα όλοι να νιώθουν ότι η Infopesa ήταν μια μεγάλη οικογένεια.
Μία από τις ιδιαιτερότητες της Infopesa ήταν οι ετικέτες πάνω στους δίσκους της. Ο Alberto Maravi ήθελε όλες να έχουν ακριβώς το ίδιο χρώμα: να είναι πορτοκαλί. Γι’ αυτό και η εταιρεία ονομάστηκε «πορτοκαλί εταιρεία». Η ιδέα του ξεκινάει από τον Tupac Katari και την ινδιάνικη φυλή Aymara ή Aimara. Ο Katari -αρχηγός της φυλής- και η σύζυγός του Bartolina Sisa αγωνίζονταν ενάντια στους Ισπανούς αποίκους και θεωρούσαν ότι το πορτοκαλί χρώμα συνδέεται με την κοινωνία, τον πολιτισμό του τόπου και τις παραδοσιακές εργασίες, όπως το γνέσιμο και η κατασκευή ενδυμάτων.
Infopesa: Τα τραγούδια περουβιανής μουσικής που έγιναν μεγάλες επιτυχίες
Οι επιτυχίες για την Infopesa ήταν πολλές. Από το «La Danza de Los Mirlos» των Los Mirlos μέχρι την «Hipocrecia» των Los Pasteles Verdes, την «Colegiala» των Combo Palacio, το «Llorando Se Fue» των Cuarteto Continental, υπήρξαν εποχές που σχεδόν κάθε δίσκος της εταιρείας γνώριζε επιτυχία σε όλες τις ισπανόφωνες χώρες. Όμως τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Το σημαντικότερο από τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, το εργοστάσιο κοπής, καταστράφηκε το 1989 μετά από μία σχεδόν τυφλή τρομοκρατική ενέργεια και ο Alberto Maravi δεν είχε ούτε τις δυνάμεις ούτε τα κεφάλαια να το ξαναλειτουργήσει. Έτσι, μετά από 18 επιτυχημένα χρόνια, η εταιρεία σταμάτησε να κυκλοφορεί νέο υλικό. Ο Juan Ricardo Maravi, γιος του Alberto, ήταν τότε μόλις 3 ετών. Πέρασαν αρκετά χρόνια και το 2011 αποφάσισε να επαναδραστηριοποιήσει το label και από τότε βρίσκεται στο τιμόνι του. Ο Alberto, στα 92 του πλέον, βρίσκεται αρκετά κοντά στον γιό του και επιβλέπει τον αρκετά μεγάλο αριθμό επανακυκλοφοριών και συλλογών που η εταιρεία εκδίδει.
Η πιο σημαντική από τις πρόσφατες κυκλοφορίες της Infopesa είναι ένα box set που περιλαμβάνει 10 επτάιντσα με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της εταιρείας. Η μεγάλη έκπληξη είναι ένα τραγούδι που τραγουδάει ο ίδιος ο Alberto Maravi το 1962, ηχογράφηση πριν ιδρυθεί η εταιρεία με τίτλο «Luna de Tartagal». Το box set κυκλοφόρησε για να τιμήσει τα 50 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας. Εκτός από το τραγούδι με τον Alberto Maravi, περιλαμβάνονται επίσης τραγούδια με τους Los Mirlos, Juaneco y Su Combo, Cuarteto Continental de Alberto Maravi, El Combo Palacio & Los Virtuosos de La Salsa, Los Orientales de Paramonga, Los Pakines, Los Pasteles Verdes, Grupo 5 feat. Wilfredo Mendoza, Grupo América, Johnny Mara y Orquesta feat. Tito Chicoma, Charlie Palomares, Armonía 10, Agua Marina, Sonido 2000, Los invasores de Progreso, Trio Huaricapcha, Los Beltons και Dino. Δεν είναι εύκολο την αποκτήσει κανείς αυτή τη συλλογή που κυκλοφορεί σε 300 μόλις αντίτυπα καθώς έρχεται αποκλειστικά από το site της εταιρείας, όμως αξίζει να προσπαθήσει κανείς.
Στην ιστορία της μουσικής υπήρξαν δισκογραφικές εταιρείες που έγιναν πολύ πιο γνωστές από την Infopesa. Είναι όμως αυτή η πολύ συγκινητική αγάπη κάποιων ανθρώπων στη μουσική, που σε κάνει να σκύψεις και να ασχοληθείς με το έργο τους. Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι ακριβώς και ο Alberto Maravi.