- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πώς η Taylor Swift χάλασε την πιάτσα - Δισκογραφικές εμποδίζουν τους καλλιτέχνες να ηχογραφούν ξανά τη μουσική τους
Σε εξέλιξη ο «πόλεμος» των δικαιωμάτων
Μετά την εξαγορά των πρώτων δίσκων της Taylor Swift, οι μεγάλες δισκογραφικές εφαρμόζουν αυστηρούς περιορισμούς σε νέους καλλιτέχνες
Από ότι φαίνεται η Taylor Swift χάλασε την πιάτσα. Οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν νέους αυστηρούς περιορισμούς προκειμένου να αποτρέψουν τους καλλιτέχνες από το να ηχογραφήσουν ξανά τη μουσική τους, όπως κάνει η Swift τα τελευταία δύο χρόνια.
Όπως αναφέρει το Billboard, η Universal Music Group, η Sony Music Entertainment και η Warner Music Group αναθεώρησαν πρόσφατα τα συμβόλαια νέων μουσικών, απαγορεύοντας στους καλλιτέχνες να ηχογραφούν ξανά τη μουσική τους έως και 10 χρόνια ή και περισσότερα, μετά την αποχώρησή τους από την εταιρεία.
«Την πρώτη φορά που είδα τα νέα συμβόλαια της Universal, προσπάθησα να τα ξεφορτωθώ εντελώς», είπε ο δικηγόρος Josh Karp στο Billboard. «Αναρωτήθηκα τι ακριβώς ήταν αυτό που διάβασα. Ήταν πολύ περίεργο. Γιατί να συμφωνήσουμε σε νέους περιορισμούς από αυτούς που είχαμε συμφωνήσει στο παρελθόν με την ίδια εταιρία;».
Μέχρι τώρα, οι καλλιτέχνες μεγάλων δισκογραφικών που ήθελαν να ηχογραφήσουν ξανά τη μουσική τους έπρεπε συνήθως να περιμένουν πέντε έως επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρωτότυπου ή δύο χρόνια μετά τη λήξη του συμβολαίου τους με την εταιρεία.
Η δισκογραφική εταιρία της Taylor Swift, Big Machine εξαγοράστηκε για 300 εκ. δολάρια
Τον Ιούνιο του 2019, ο μεγιστάνας της μουσικής, Scooter Braun αγόρασε την πρώην δισκογραφική εταιρία της Swift, Big Machine για 300 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα η αμερικανίδα τραγουδίστρια να χάσει τα δικαιώματα των τραγουδιών από τους πρώτους έξι δίσκους της.
Η Swift απάντησε στην είδηση με μια δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Έμαθα για την εξαγορά των τραγουδιών μου από τον Scooter Braun όπως ανακοινώθηκε στον κόσμο», έγραψε η ποπ σταρ. «Το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ ήταν ο αδιάκοπος, χειριστικός εκφοβισμός που δεχόμουν στα χέρια του εδώ και χρόνια».
Don’t know what else to do pic.twitter.com/1uBrXwviTS
— Taylor Swift (@taylorswift13) November 14, 2019
Η Τaylor Swift επανηχογράφησε τα πρώτα της άλμπουμ μέσα σε δύο χρόνια
Μετά από αυτήν την εξαγορά, η Swift ηχογράφησε εκ νέου τα πρώτα στούντιο άλμπουμ της με την προσθήκη της φράσης «Taylor's Version» σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τον έλεγχο των δικαιωμάτων. Έτσι, το άλμπουμ «Fearless» του 2008 επανηχογραφήθηκε και κυκλοφορεί ως Fearless (Taylor's Version). Το ίδιο ισχύει και για τους δίσκους «Red», «Speak Now» και «1989». Όλες οι επανηχογραφήσεις έγιναν σε διάστημα δύο χρόνων.
Η επιτυχία των νέων άλμπουμ «Taylor's Versions» έχει παραμερίσει τα original, κάτι που είναι πολύ καλό για την Taylor Swift και τους θαυμαστές της, αλλά σίγουρα πολύ άσχημα νέα για τη Big Machine. Μετά από αυτήν την επιχειρηματική κίνηση-ματ η Universal, η Sony και η Warner προσπαθούν τώρα πάση θυσία να εμποδίσουν ένα παρόμοιο σενάριο από το να συμβεί. Αν και η Swift δεν είναι σε καμιά περίπτωση η πρώτη καλλιτέχνης που ηχογραφεί ξανά την μουσική της, μουσικοί όπως οι αμερικάνοι ρόκερς Switchfoot και ακόμη και ο Neil Young έχουν κάνει παρόμοιες κινήσεις από τότε.
Οι νέοι καλλιτέχνες εναντιώνονται σε αυτούς τους περιορισμούς
Οι μάνατζερ και οι ατζέντηδες των νέων καλλιτεχνών προσπαθούν να εναντιωθούν σε αυτούς τους καινούργιους περιορισμούς των δισκογραφικών. «Η λογική των εταιριών είναι η εξής: Αν πρόκειται να ξοδέψουμε πολλά χρήματα για να σας κάνουμε διάσημους, τότε δεν θα πρέπει να δημιουργήσετε δίσκους για να μας ανταγωνιστείτε», είπε ο δικηγόρος Josh Binder στο Billboard.
Έτσι, ορισμένοι καλλιτέχνες μαζί με τους δικηγόρους τους στρέφονται κατευθείαν στις αρχικές ηχογραφήσεις και στις συμφωνίες αδειοδότησης. Αντί για τα παραδοσιακά συμβόλαια στα οποία η δισκογραφική εταιρία κατέχει τα πάντα, οι συμφωνίες αδειοδότησης σημαίνουν ότι οι καλλιτέχνες είναι οι νόμιμοι κάτοχοι της μουσικής τους, ενώ οι δισκογραφικές επιβλέπουν τη διανομή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αφήνοντας πίσω του τους Shaboozey, Zach Bryan και Role Model
Γεννήθηκε 3 Νοεμβρίου το 1943 στη Γλασκόβη και πέθανε στις 5 Οκτωβρίου 2011
Μουσική και ζωή συναντιούνται στο soundtrack της πόλης
Ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς όλων των εποχών άφησε το αποτύπωμα του σε όλη την αμερικανική βιομηχανία του θεάματος
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή του στο Fresh Voices Sessions by Voice 102,5 στις 4 Νοεμβρίου
Ο πολυβραβευμένος μαέστρος και η Ορχήστρα Utopia παρουσίασαν τη Συμφωνία αρ. 5 του Γκούσταβ Μάλερ
Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, από την Αθήνα στη Νέα Υόρκη
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή της στο Fresh Voices Sessions by Voice 102,5 στις 4 Νοεμβρίου
Ελληνικό ροκ, πολύωρα πάρτυ και η μουσική των Όσκαρ σε μια συναυλία
Συναντηθήκαμε με τον συνθέτη και μιλήσαμε για τις νέες, πολλές, εργασίες με τις οποίες έχει καταπιαστεί
Τα μέλη του γκρουπ μοιράζονται την εμπειρία τους κι ετοιμάζονται για το live με τους Candlemass
16 χρόνια μετά το τελευταίο τους studio album, οι gothic rock θρύλοι επιστρέφουν με εκπλήξεις
Την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025 στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ ΟΑΚΑ
Nέες ημερομηνίες 18 & 19 Νοεμβρίου
«Ποτέ δεν ήταν εύκολο για μένα να αντιμετωπίζω το χάος», δήλωσε η τραγουδίστρια
Οι punk rock πρωτοπόροι και η πολύ μεγάλη επιρροή τους
Μια συζήτηση με τον Stuart A. Staples πριν επιστρέψουν στην Αθήνα με το νέο τους άλμπουμ «Soft Tissue»
Το χιουμοριστικό του σχόλιο για τον τρόπο που τραγουδούσε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.