- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Rosalia, σ’ αγαπάμε: Η συναυλία της Ισπανίδας superstar σε 20 εικόνες
Εντυπώσεις από το live που κατέρριψε στερεότυπα και ικανοποίησε στο ακέραιο προσδοκίες στην Πλατεία Νερού
Αν υπάρχει μια διαχρονική και κοινώς παραδεδεγμένη «πάθηση» της εγχώριας συναυλιακής ζωής αυτή δεν είναι άλλη από την συνακόλουθη της γενικότερης ασθμαίνουσας χρονοκαθυστέρησης με την οποία η χώρα μας προσπαθεί να πιάσει τις τάσεις και τις εξελίξεις σε πολλά τερέν – της μουσικής περιλαμβανομένης. Η γκρίνια των «ψαγμένων» μουσικόφιλων κάθε καλοκαίρι για τα «ίδια και τα ίδια» που ανακοινώνονται από φεστιβάλ και διοργανωτές μπορεί να σκεπάζεται από κανά δυο οριακές εξαιρέσεις ή/και την επίσης διαχρονική αγάπη του ελληνικού κοινού για το οld school rock και metal γεγονός είναι ωστόσο ότι η πόλη δεν είχε δει εδώ και δεκαετίες μια πραγματικά «συμβαίνει τώρα» μεγάλη συναυλία ενός «συμβαίνει τώρα» παγκόσμιου star – μέχρι χθες.
Η εμφάνιση της Ισπανίδας super star Rosalia στην Πλατεία Νερού στο πλαίσιο της φετινής συνεργασίας του Release Athens 2023 με το SNF Nostos του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ήταν ακριβώς αυτή η συναυλία που όλοι όσοι παρακολουθούν σκασμένοι στη ζήλια τα τεκταινόμενα στα μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού και στις λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς περίμεναν να συμβεί. Ένα show αιχμής μιας μουσικού και τραγουδίστριας αιχμής που κατακτά όλον τον κόσμο και όλα τα μουσικά γούστα με το μοναδικό blend των latin παραδοσιακών ιδιωμάτων με τη σύχρονη pop και τη hip hop, ένα από εκείνα τα shows που «κοστίζουν πολύ» και για αυτό δεν προτερεαιοποιούνται στους συναυλιακούς προγραμματισμούς, ένα τέτοιο show έγινε επιτέλους πραγματικότητα στην Αθήνα χάρη στην -επίσης καινοτόμο για τα εγχώρια δεδομένα- συνεργασία ενός κορυφαίου φεστιβάλ και ενός κορυφαίου πολιτιστικού ιδρύματος και στην κουλτούρα σύμπραξης που αυτή η συνεργασία πρεσβεύει. Κάπως έτσι το βράδυ της 21ης Ιουνίου θα καταγραφεί στα συναυλιακά χρονικά ως αυτό που το μεγαλύτερο μουσικό φεστιβάλ της πόλης είχε την ίδια headliner με το Primavera και το Coachella.
Το χαλί για αυτό το βράδυ είχε στρωθεί από νωρίτερα το απόγευμα με τον παλμό να χτίζεται αβίαστα και πανέμορφα από τον πολύχρωμο κόσμο (που στη συντριπτική πλειοψηφία του ανήκε στο δυναμικό κοινό 15 – 30) που κατέφτανε συνέχεια στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ για να επιβραβεύσει το για άλλους bold για άλλους ευφυές move της επιλογής του Sidarta για το πρώτο support act της βραδιάς. να απολαύσει τη σύγχρονη ραπ της IAMDBB και να ξεσηκωθεί από τo UK drill του Central Cee που ήταν και το «μεγάλο όνομα» της σκηνής του Ξέφωτου. Την ίδια περίπου ώρα που ο ράπερ από το Shepherd’s Bush εξαργύρωνε την επιταγή που είχε κόψει με την περσινή εμφάνισή του στην Αθήνα στο Of the Hook Festival βλέποντας το κοινό του πολλαπλασιασμένο στην ήσυχη ακόμα Πλατεία Νερού η Αμερικανίδα τραγουδίστρια και χορεύτρια Tinashe έδινε το δικό της show με ολίγη από Britney Spears προετοιμάζοντας το έδαφος για μια Motomami επέλαση.
Ένα τέταρτο μετά τις 11 και αφού όσοι βρίσκονταν στο Ξέφωτο είχαν μετακινηθεί με χαρακτηριστική άνεση από το ΚΠΙΣΝ στην Πλατεία Νερού μέσω της αερογέφυρας που ενώνει τους δύο χώρους το intro του show της Rosalia έσκασε στον αέρα δίνοντας το σύνθημα για την αξέχαστη μιάμιση ώρα που θα ακολουθούσε. To σκοτάδι της σκηνής φωτίστηκε από τα χαρακτηριστικά κράνη της Rosalia και των χορευτών της ενώ μερικές χιλιάδες κόσμου φώναζε και ούρλιαζε με δύναμη διπλάσιου αριθμού «Saoko papi saoko». Από εκεί και πέρα το live της Rosalia δεν εξαντλήθηκε ούτε λεπτό στη σημειολογία του παρά εξελίχθηκε όπως ακριβώς περιμέναμε, για την ακρίβεια σε κάτι πολύ παραπάνω: σε έναν θρίαμβο ποπ ουσίας και κατάρριψης ποπ στερεοτύπων.
Μαγική και συγχρόνως προσιτή και οικεία, απίστευτα επικοινωνιακή και βαθιά εκφραστική, κουρδισμένη με ακρίβεια ελβετικού ρολογιού στον παραμικρό τόνο και στην παραμικρή νότα η Rosalia ξετύλιξε το show της αφήνοντας μηδενικό περιθώριο για κάθε σκέψη πέραν του πόσο καλό και σημαντικό είναι αυτό που διαδραματίζεται πάνω στη σκηνή, για κάθε άλλη ενέργεια πέρα από ουρλιαχτά, χειροκροτήματα και ασταμάτητο χορό. Χορογραφία, σκηνοθεσία και βιντεογραφία που θύμιζαν ένα real time βίντεο κλιπ ή ένα social media story σε συνεχή ροή και αλάνθαστες ερμηνείες που έβαλαν κάτω ακόμα και τις ηχογραφήσεις διαμόρφωσαν μια συναυλιακή συνθήκη που ικανοποίησε κάθε προσδοκία που είχε θραφεί από τις περιγραφές και τις αναγνώσεις των reviews από τα shows του εξωτερικού. Καρέ στις γιγαντοοθόνες που κόβουν την ανάσα, γλύκα, sexiness, και cool vibes μόνο. Μια συμβολική τελετουργία αφαίρεσης μακιγιάζ προκειμένου να μείνει μια new age star ακριβώς όπως της πρέπει, άβαφη, ιδρωμένη και απολαυστική και αξέχαστα στιγμιότυπα της Rosalia με bucket head να κάνει μια απολαυστική επίδειξη των ελληνικών της δηλώνοντας ενθουσιασμένη που βρίσκεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και ρωτώντας «πόσα Motomamis» βρίσκονται κάτω από τη σκηνή ή τυλιγμένης με την ελληνική σημαία α λα Eurovision να δίνει το μικρόφωνο στις πρώτες σειρές πίσω από το mosh pit για ένα από τα αγαπημένα της διαδραστικά acts που κάνουν συνήθως τον γύρο των social media. «Bizcochito», «La Fama», «La Noche de Anoche», «Motomami», «Hentai», «Malamente», αισθαντικά covers του «Blinding Lights» και του «Hero» και για επιδόρπιο «Chicken Teryaki». Κοίλα και αιχμές σε ένα φρενήρες roller coaster με μοναδικό προορισμό το μοναδικό συμπέρασμα που μπορούσε να εξαχθεί από ένα live σαν και αυτό: η Rosalia αξίζει στο ακέραιο το hype της ή κοινώς -όπως της φώναζαν συχνά πυκνά από τις τάξεις του κοινού- «Rosalia σ’ αγαπάμε».
Για τη Gen Z, τα αιώνια pop kids και τους ακούραστους εξερευνητές του «happening now» στη μουσική βιομηχανία -και όχι μόνο- η πρώτη λαμπρή σελίδα του φετινού συναυλιακού καλοκαιριού γράφτηκε χθες στην Πλατεία Νερού με ένα live του απόλυτου σήμερα και του αύριο που θα περάσει στην ιστορία φορτωμένο με όλες τις προσδοκίες της δημιουργίας ενός καλού προηγούμενου για τα εγχώρια συναυλιακά δεδομένα. Αν και έπαιξε μπροστά από ένα κοινό χαοτικά μικρότερο σε αριθμούς σε σχέση με ό, τι έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια η Rosalia δεν έκανε την παραμικρή έκπτωση αποδεικνύοντας ότι δεν έχουν όλα να κάνουν με τους αριθμούς, ότι δεν έχουν όλα να κάνουν με τις ταμπέλες, ότι υπάρχει εναλλακτική pop πρόταση και ότι αξίζει να τη γνωρίσουμε και εμείς εδώ στο ασθμαίνον ευρωπαϊκό χωριό μας, χωρίς καμία καθυστέρηση, τώρα, όπως συμβαίνει σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο. Rosalia Ay Amor.