- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Τι κι αν δεν είναι φέτος η Ελλάδα στον τελικό της Eurovision
Αναδρομή στις αξέχαστες εμφανίσεις για το trivial της αποψινής βραδιάς
Eurovision 2023: Η Ελλάδα δεν είναι στον τελικό, αλλά έχει να θυμάται ιστορικές στιγμές στα 49 χρόνια συμμετοχής στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού
Με φανατικούς οπαδούς και πολέμιους ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός τραγουδιού καταφέρνει κάθε χρόνο να κεντρίζει το ενδιαφέρον, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Κοινή παραδοχή όλων, η Eurovision έχει αφήσει το δικό της ξεχωριστό στίγμα στη μουσική βιομηχανία.
Στη φετινή 67η διοργάνωση, η ελληνική αποστολή έφτασε μεν στο Λίβερπουλ, ωστόσο 16χρονος Βίκτωρ Βερνίκος και η μπαλάντα του δεν τα κατάφεραν για τον τελικό.
Γι' αυτό και η ATHENS VOICE θυμίζει τις 8+1 αξέχαστες εμφανίσεις της Ελλάδας στα 49 χρόνια συμμετοχής στον διαγωνισμό.
Τάνια Τσανακλίδου - «Τσάρλι Τσάπλιν», Παρίσι, 1978
Η «ηθοποιός που τραγουδάει» Τάνια Τσανακλίδου ανεβαίνει στη σκηνή της Eurovision το 1978 με το τραγούδι Τσάρλι Τσάπλιν, ο οποίος είχε πεθάνει λίγους μήνες νωρίτερα, και κατακτά την όγδοη θέση από τις συνολικά 20. Η ίδια, όπως έχει αποκαλύψει, είναι ιδιαίτερα αρνητική στην ιδέα συμμετοχής της στον διαγωνισμό, ωστόσο η Μελίνα Μερκούρη είναι εκείνη που την παροτρύνει και τελικά την πείθει.
Το «Γιαννάκη σ’ αγαπάω» λίγο πριν βγει στη σκηνή -απευθυνόμενη στον τότε έρωτά της Γιάννη Φέρτη, ο οποίος βρισκόταν μαζί με τη Μελίνα στα παρασκήνια- γράφει ιστορία.
«Ήταν στο ασανσέρ που μας έπαιρνε για να ανεβούμε στην σκηνή. Μαζί με τον πιανίστα τον Μάρκο Αλεξίου και τον Χάρη Ανδρεάδη τον διευθυντή ορχήστρας, έχοντας την εντύπωση ότι δεν ακουγόμασταν στην κάμερα, είχα ετοιμάσει μια βρωμοκουβέντα να πούμε και οι τρεις. Ευτυχώς τα παιδιά κομπλάρανε και δεν την είπαμε, γιατί τότε δεν θα είχα τα μούτρα να γυρίσω στην Ελλάδα. Έμεινα μόνη και είπα "Γιαννάκη σ’ αγαπώ"» έχει αφηγηθεί σε συνέντευξή της.
Πασχάλης, Μπέσσυ Αργυράκη, Ρόμπερτ Ουίλιαμς και Μαριάννα Τόλη - «Μάθημα Σολφέζ», Λονδίνο, 1977
Η πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας που κατατάσσεται στην τελική πεντάδα -5η θέση ανάμεσα σε 18 χώρες τότε- είναι το «Μάθημα Σολφέζ» με τους Πασχάλη, Μπέσσυ Αργυράκη, Ρόμπερτ Ουίλιαμς και Μαριάννα Τόλη.
Στην αρχή, ο Χατζηνάσιος ζητά από τον Πασχάλη να ερμηνεύσει μόνος του το τραγούδι, αλλά δεν το δέχεται. Η Μπέσσυ Αργυράκη κάνει την είσοδό της στην αυτοσχέδια -διότι συνεργάστηκαν μόνο για τη σκηνή της Eurovision- και τελικά θρυλική τετράδα τελευταία, διότι αρχικά προτείνεται η Ελπίδα που εκείνη δεν ήθελε, ενώ για κάποιους κρίνεται ότι η ισχυρότατη φωνή της θα κάλυπτε τις υπόλοιπες τρεις.
Μαρινέλλα - «Κρασί, Θάλασσα και τ' Αγόρι μου», Μπράιτον, 1974
«Λίγο κρασί, λίγο θαλασσα και τ' αγόρι μου»: Ατάκα, τίτλος, σχόλιο - ο στίχος του Πυθαγόρα σε σύνθεση Γιώργου Κατσαρού είναι η πρώτη ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό της Eurovision το 1974.
Η συμμετοχή της Ελλάδας φτάνει μόλις στην 11η θέση και τον διαγωνισμό κερδίζει η Σουηδία με το «Waterloo» και τους ABBA, το πιο επιτυχημένο όνομα που πέρασε ποτέ από τη διοργάνωση.
«Τι κάνουμε εδώ; Δεν πάμε καμιά βόλτα στο Λονδίνο για ψώνια;» λέει η Μαρινέλα στον Γιώργο Κατσαρό, στο άκουσμα των ABBA. Μάλιστα όπως έχει εξομολογηθεί ο συνθέτης, την ώρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, από την αγωνία του έκαψε κατά λάθος με το τσιγάρο του το παντελόνι της τραγουδίστριας του σουηδικού συγκροτήματος.
Ελπίδα - «Σωκράτης», Ιερουσαλήμ, 1979
Το «Σωκράτη εσύ superstar» συμπεριλαμβάνεται στα 12 αγαπημένα τραγούδια της Eurovision όλων των εποχών. Εμπνευσμένο από το «Jesus Christ Super Star», η Ελπίδα πλαισιώνεται από τη Μαριάννα Τόλη που επιμελείται τη χορογραφία και αρχαιοελληνικού τύπου ρούχα.
Η ερμηνεύτρια απογοητεύεται για την 8η έκθεση και αποχωρεί από τη σκηνή της Ιερουσαλήμ με δάκρυα στα μάτια, παρ’ ότι το κοινό την αντιμετωπίζει ως την απόλυτη νικήτρια. Το δε τραγούδι κυκλοφορεί σε Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Ολλανδία καθώς και στις σκανδιβακές χώρες.
Μαζί με τον «Σωκράτη» που τελικά επιλέγει η ΕΡΤ, η Ελπίδα προτείνει επίσης το -διαχρονικό, με ή χωρίς τα Ημισκούμπρια- «Ντισκοτέκ».
Καίτη Γαρμπή - «Ελλάδα, χώρα του φωτός», Μίλστριτ, 1993
Η Καίτη Γαρμπή σηματοδοτεί τη στροφή στους «εμπορικούς» καλλιτέχνες, το φόρεμά της δια χειρός της Σήλιας Κριθαριώτη συζητιέται μέχρι σήμερα και το τραγούδι κερδίζει την 9η θέση από τις 25.
«Δεν το επέλεξα εγώ να πάω. Με επέλεξαν εκείνοι. Δεν έστειλα εγώ τραγούδι, εκείνοι ήρθαν και με ζήτησαν από την ΕΡΤ για να πάω να διαγωνιστώ. Ήταν καλή εμφάνιση, το φόρεμα μας έσωσε. Θυμάμαι ότι περπατούσα με μία αυτοπεποίθηση, ότι δεν υπάρχει άλλη» δηλώνει μετά από χρόνια η τραγουδίστρια.
Antique - «Die For You», Κοπεγχάγη, 2001
Το ντουέτο της Έλενας Παπαρίζου και του Νίκου Παναγιωτόπουλου είναι η πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας με αγγλικό στίχο που σκαρφαλώνει στην 3η θέση.
Το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού για τη Eurovision αλλάζει και η χώρα μας από τις πιο αποτυχημένες ως τότε στον διαγωνισμό, ξεκινά να πλασάρεται ως μία από τις αρκετά επιτυχημένες.
Μιχάλης Ρακιντζής - «S.A.G.A.P.O.», Ταλίν, 2002
Οριακά, η πιο πολυσυζητημένη ελληνική συμμετοχή τα τελευταία 20 χρόνια, για την οποία κανένας δεν ενδιαφέρεται ποια θέση κατέκτησε.
Για τον Μιχάλη Ρακιντζή είναι «μια βραδιά σε ένα πολύ ωραία στημένο περιβάλλον, μία από τις χίλιες συναυλίες που έχω κάνει, μια ακόμα εμφάνιση» και οι στίχοι, τα κουστούμια, η χορογραφία, το κλείσιμο του ματιού στην κάμερα - όλα γράφουν ιστορία.
Σάκης Ρουβάς - «Shake it», Κωνσταντινούπολη, 2004
Τζιν, λευκό φανελάκι, λευκό σακάκι, μια θεαματική ανάποδη τούμπα και το Shake it του Σάκη Ρουβάς κερδίζει την 3η θέση, με τις ψήφους και των 35 χωρών που συμμετείχαν στον διαγνωνισμό.
Ο Τζώνυ Καλημέρης είναι αυτός που προτείνει τον τραγουδιστή για την εκπροσώπηση, ο Ηλίας Ψινάκης αυτός που τον πείθει και ο Σάκης Ρουβάς πηγαίνει στην Κωνσταντινούπολη στο απόγειο της καριέρας του.
Η ΕΡΤ καταγράφει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά τηλεθέασης που έχει καταγραφεί στην ελληνική τηλεόραση μετά την κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου.
Έλενα Παπαρίζου - «My number one», Κίεβο, 2005
Η πρώτη και εκθαμβωτική νίκη της χώρας στα 31 χρόνια συμμετοχής της στη Eurovision.
Η συνολική εμφάνιση της Έλενας Παπαρίζου μένει αξέχαστη, το τραγούδι μπαίνει στα charts πολλών ευρωπαϊκών χωρών -στην οκτάδα του Billboard για το αμερικανικό Dance Club Songs chart και την 25άδα των Hot Dance Singles Sales- ενώ οι ακροατές του BBC Radio 2 αναδεικνύουν το 2015 το «My Number One» ως την καλύτερη νικητήρια συμμετοχή στα χρονικά του θεσμού.
«Ελληνίδα θεά κερδίζει διαγωνισμό τραγουδιού» αναφέρει στους τίτλους της αρχικής του σελίδας το αμερικανικό CNN. «H Ελληνίδα τραγουδίστρια Έλενα Παπαρίζου κέρδισε τον διαγωνισμό τραγουδιού της
Γιουροβίζιον, καθώς το φαβορί διατήρησε από νωρίς το προβάδισμα στην πρωτεύουσα της Ουκρανίας», γράφει το βρετανικό BBC. «H Ελλάδα κέρδισε τον 50ό διαγωνισμό τραγουδιού της Γιουροβίζιον με το ρυθμικό τραγούδι της Έλενας Παπαρίζου», σημειώνει το Reuters.
Η τηλεθέαση ξεπερνά μέχρι και το ματς της Εθνικής στο Euro του 2004, ενώ τη στιγμή της βράβευσης ξεπερνά συντονισμένοι είναι 3.742.000 τηλεθεατές.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Η Καναδή σταρ τραγούδησε σε show μόδας
Μια βραδιά γεμάτη αριστουργήματα του διεθνούς ρεπερτορίου
Το όραμα του μεγάλου Έλληνα συνθέτη και η ιστορία του επίλεκτου μουσικού συνόλου
Η πρώτη της συναυλία θα πραγματοποιηθεί στις 30 Νοεβρίου ενώ έχουν προγραμματιστεί άλλες 6 για τη σεζόν 2024- 2025
Οι πανκ ύμνοι «Holidays In The Sun» και «Submission» χώρεσαν σε ένα φύλλο χαρτιού
Ό,τι κι αν συμβαίνει, δεν έχεις παρά να προχωρήσεις
Ένα έργο για τα 100 χρόνια από τη Συνθήκη της Λωζάνης
Ο πίνακας του εξωφύλλου του album είχε αποτελέσει αντικείμενο εικασιών για πολλά χρόνια
Μια θριαμβευτική βραδιά με εντυπωσιακές συμμετοχές
Τι είπε για την χρήση του τραγουδιού των Police από τον ράπερ
Θα εστιάζει στην επιρροή της μουσικής και της καριέρας της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.