- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Loona: Πώς το μποϊκοτάζ από τους fans του K-Pop γκρουπ άλλαξε τα σχέδια της δισκογραφικής εταιρίας τους
Οι κατηγορίες για τη σκοτεινή πλευρά της κορεατικής μουσικής βιομηχανίας
Οι fans του K-Pop συγκροτήματος Loona οδήγησαν τη δισκογραφική εταιρία Blockberry Creative στην αναβολή της κυκλοφορίας του νέου άλμπουμ - Η εκδίωξη της Chuu, οι κατηγορίες για εκμετάλλευση και οι αντιδράσεις των Orbits.
Η Blockberry Creative αποφάσισε να αναβάλει επ’ αόριστον την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ του γυναικείου K-Pop γκρουπ Loona, μετά από κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις δίσκων και εισιτηρίων. Οι Loona είναι ένα δωδεκαμελές γκρουπ από τη Νότια Κορέα το οποίο έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2016, ενώ κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο άλμπουμ τους το 2018.
Τα σχέδια της εταιρίας για την κυκλοφορία του νέου δίσκου, “The Original Album:0” έμειναν στο ράφι μετά το μποϊκοτάζ των θαυμαστών του συγκροτήματος, που ήρθε στο τέλος μιας πολύμηνης κόντρας μεταξύ της Blockberry Creative και ενός από τα πρώην μέλη του γκρουπ, της Chuu, εκθέτοντας για τους fans του σχήματος τη σκοτεινή πλευρά της κορεατικής μουσικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με την εφημερίδα JoongAng Daily, η κόντρα ξεκίνησε την περασμένη άνοιξη, αφού η Chuu είχε καταθέσει αγωγή εναντίον της Blockberry Creative τον Δεκέμβριο του 2021, σε μια προσπάθεια να ακυρώσει το συμβόλαιό της. Το δικαστήριο τελικά ενέκρινε εν μέρει την αγωγή της. Τα λεγόμενα «συμβόλαια σκλάβων», όπως είναι γνωστά στη μουσική βιομηχανία της K-Pop, παγιδεύουν πολλούς νεοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες σε δεσμευτικές συμφωνίες με δισκογραφικές εταιρίες και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν προβλέπουν κάποια αμοιβή παρά μόνο μετά από χρόνια και μόνο αν ο καλλιτέχνης γίνει επιτυχημένος.
Αλλά, αυτή η μικρή νίκη της Chuu ήταν μόνο η αρχή. Στις 25 Νοεμβρίου, η Blockberry Creative αρνούμενη να δεχθεί οποιοδήποτε είδος διαφωνίας και σε μια κίνηση που αποξένωσε ακόμη περισσότερο τους fans, απέλυσε την Chuu με τη δικαιολογία ότι «χρησιμοποίησε βίαιη γλώσσα και συμπεριφέρθηκε απαξιωτικά προς το προσωπικό της εταιρίας», μια συμπεριφορά στο χώρο εργασίας που είναι γνωστή στην Κορέα ως gapjil, όπου ανώτεροι υπάλληλοι έχουν την τάση να κακομεταχειρίζονται το κατώτερο προσωπικό. Οι ισχυρισμοί εναντίον της Chuu αντιμετωπίστηκαν με καχυποψία από θαυμαστές και συναδέλφους της.
Η «ανταρσία» όμως της Chuu έφερε κάποια αποτελέσματα. Στις 29 Νοεμβρίου, μερικές ημέρες μετά την απόλυσή της, το κορεάτικο τηλεοπτικό κανάλι, JTBC ανέφερε ότι εννέα από τα υπόλοιπα μέλη των Loona βρήκαν την ευκαιρία και κατέθεσαν με τη σειρά τους αίτημα για αναστολή των συμβολαίων τους, τονίζοντας ότι έχασαν την εμπιστοσύνη τους προς την εταιρία. Η Blockberry Creative διέψευσε την είδηση.
Τα μέλη των Loona τόλμησαν να σηκώσουν κεφάλι και να τα βάλουν με τη μουσική βιομηχανία της Νότιας Κορέας, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό χωρίς βοήθεια. Σε αυτό το σημείο οι fans των Loona, γνωστοί ως Orbits, ανέλαβαν να σώσουν την κατάσταση. Χωρίς να χάσουν χρόνο συντονίστηκαν, κυρίως μέσω Τwitter και Τumblr και κήρυξαν μποϊκοτάζ στο επερχόμενο άλμπουμ, που αρχικά είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στις 3 Ιανουαρίου 2023. Καθώς οι προπωλήσεις του δίσκου ουσιαστικά πάγωσαν, όπως και η διάθεση εισιτηρίων για την προγραμματισμένη περιοδεία τους, η Blockberry Creative προσπαθώντας να προλάβει τα χειρότερα, γνωστοποίησε ότι η κυκλοφορία του άλμπουμ αναβάλλεται επ’ αόριστον.
Πώς όμως οδηγηθήκαμε σε μια τέτοια κατάληξη; Στις 5 Δεκεμβρίου, ένα από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά fan clubs του συγκροτήματος, έστειλε μια επιστολή στην Blockberry Creative ζητώντας να δώσει εξηγήσεις για την υποτιθέμενη κακομεταχείριση των κοριτσιών. Έδωσε στην εταιρεία προθεσμία μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου για να απαντήσει, απειλώντας με μποϊκοτάζ σε περίπτωση μη απάντησης.
Οι απαιτήσεις του fan club ήταν τρεις: να ανακληθούν οι κατηγορίες εναντίον της Chuu, να ζητήσει η εταιρία συγγνώμη από το γκρουπ και να αποκτήσουν όλα τα μέλη των Loona την επιλογή να τερματίσουν τα συμβόλαιά τους, αν θέλουν. Η δισκογραφική εταιρία αρνήθηκε να απαντήσει και το μποϊκοτάζ του νέου άλμπουμ των Loona, ξεκίνησε στις 8 Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με τον λογαριασμό twitter @loona_stats, οι προπαραγγελίες για το νέο άλμπουμ μειώθηκαν κατά 98% σε σύγκριση με το περσινό άλμπουμ, “Flip That”. Ταυτόχρονα, πολλά δισκοπωλεία σε όλο τον κόσμο συμμετείχαν στο μποϊκοτάζ, αρνούμενα να πουλήσουν το merchandise των LOONA.
Μετά από όλη αυτή την πίεση, οι fans του K-Pop συγκροτήματος κέρδισαν την πρώτη τους νίκη. Στις 22 Δεκεμβρίου, η Blockberry Creative ανακοίνωσε την αναστολή του άλμπουμ, δηλώνοντας ότι η κυκλοφορία του «θα ήταν χωρίς νόημα λόγω εκκρεμών προβλημάτων». Το μποϊκοτάζ συνεχίζεται ακόμη με τις δύο πλευρές να μην κάνουν πίσω.
Το μεγάλο όμως πρόβλημα των οπαδών είναι τα συμβόλαια των Loona, τα οποία θεωρούνται συμβάσεις εκμετάλλευσης. Μέσα από όλη αυτήν την υπόθεση αποκαλύφθηκε κάτι που ήταν κοινό μυστικό. Πώς οι δισκογραφικές εταιρίες δεσμεύον τους νέους μουσικούς για χρόνια. Στις 19 Δεκεμβρίου, ένα δημοσίευμα του Dispatch, ενός κορεάτικου ειδησεογραφικού site, αποκάλυψε τους όρους του συμβολαίου της Chuu που υπέγραψε όταν ήταν 18 ετών. Το συμβόλαιο όριζε ότι η Blockberry Creative θα παίρνει το 70% των κερδών, ενώ η Chuu μόλις το 30%. Αλλά, αυτό που εξόργισε περισσότερο του fans είναι ότι τα έξοδα από όλες τις δραστηριότητες της τραγουδίστριας θα μοιράζονται 50-50 ανάμεσα στην δισκογραφική εταιρία και την ίδια. Παρόμοια συμβόλαια έχουν υπογράψει και τα υπόλοιπα κορίτσια του γκρουπ.
Σύμφωνα με το Dispatch, κάθε μέλος των Loona έχει φθάσει στο σημείο να είναι χρεωμένο με περίπου 153.000 δολάρια. Οι Orbits είπαν ότι αυτά τα συμβόλαια έχουν σκοπό να παγιδεύσουν τα μέλη των Loona «σε έναν κύκλο αιώνιου χρέους».
Μία αλλη σημαντική παράμετρος στην υπόθεση όμως εκτός από την εκμετάλλευση των μουσικών από τις δισκογραφικές, είναι το πώς κατάφεραν οι οπαδοί του συγκροτήματος να συντονιστούν και με τη βοήθεια των social media να πιέσουν τη δισκογραφική εταιρία, πετυχαίνοντας μια πρώτη νίκη. Η Blockberry Creative δεν έχει ακόμη υποκύψει στις απαιτήσεις των Orbits, αλλά αν συνεχιστεί το εμπάργκο, πιθανόν να αναγκαστούν σε κάποιο συμβιβασμό, ενώ οι καλλιτέχνες από ό,τι φαίνεται μπορούν να βασιστούν μόνο στο κοινό τους.
Αν τελικά επικρατήσουν οι Orbits, σίγουρα θα δημιουργηθεί προηγούμενο και θα δώσει πολλά κίνητρα για παρόμοιες πρωτοβουλίες μελλοντικά. Σε κάθε περίπτωση που οι fans ή οι καταναλωτές ή οι πελάτες δεν είναι ικανοποιημένοι από οποιαδήποτε υπηρεσία ή προϊόν, θα μπορούν μέσω των social media να κοινοποιούν το πρόβλημα και να ασκούν πίεση μέχρι να βρεθεί «λύση». Ένα μποϊκοτάζ σε κάποιο προϊόν σε συνδυασμό με το άσχημο όνομα που μπορεί να αποκτήσει μια εταιρία, θα μπορεί να την αναγκάσει σε δραστικές αλλαγές. Ακόμη και η απειλή ενός μποϊκοτάζ ίσως να είναι αρκετή. Η συνέχεια σε αυτή την K-Pop κόντρα θα είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα.