Μουσικη

Όταν η Beyoncé κατέλαβε την Αθήνα στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ του ΟΑΚΑ

Φωτογραφικές αναμνήσεις από τη φαντασμαγορική συναυλία λίγο πριν κυκλοφορήσει το νέο της άλμπουμ

Χρήστος Κισατζεκιάν
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η συναυλία της Beyoncé στην Αθήνα τον Νοέμβριο του 2009, στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ του ΟΑΚΑ, μέσα από σπάνιες φωτογραφίες του Χρήστου Κισατζεκιάν.

Εν αναμονή του επερχόμενου δισκογραφήματος της Beyoncé Giselle Knowles-Carter στις 29 Ιουλίου που τη θέλει ξανά στα πρωτοσέλιδα, καβάλα σε διάφανο κρυστάλλινο άτι, έλα να πάμε μια βόλτα δεκατρία χρόνια πίσω. Τότε που κατέκτησε το κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Ο.Α.Κ.Α. με τις διάσημες καμπύλες της να το δονούν συθέμελα.

Μόλις συμπληρώθηκε ένας μήνας που η δημοφιλέστατη σταρ ξεκίνησε την (για πολλοστή φορά) ευφυέστατη στρατηγική προώθησης του έβδομου δίσκου της. Πώς; Οι πιστοί το ζήσατε έντονα. Στις 9 Ιουνίου κατέβασε τα πάντα όλα, από παντού. Φωτογραφίες και σχόλια, μηδέν. Στις 15 Ιουνίου, μπαμ, την έσκασε τη βόμβα. Επίσημη ανακοίνωση της επερχόμενης κυκλοφορίας του “Renaissance” στις 29 Ιουλίου. Και ως βουναλάκι (ποιο κερασάκι;) στην τούρτα αυτή, στις 30 Ιουνίου αποκαλύπτει το πλέον πολυσυζητημένο εξώφυλλο που θέλει την ίδια ουσιαστικά γυμνή, με ένα άφαντο μπικίνι, καβάλα σε ένα ολογραφικό άλογο, σε μαύρο φόντο. Μια αναφορά στην έφιππη Lady Godiva όπως δήλωσε λίγο αργότερα.

Φωτορεπορτάζ: Beyoncé, Nevma, Proffesional Sinnerz, Goin' Through – Κλειστό γήπεδο μπάσκετ Ο.Α.Κ.Α., Αθήνα, Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

Ασφυκτικά γεμάτο το θεόρατο γήπεδο. Μιλάμε για λίγο λιγότερο από δεκαοκτώ χιλιάδες θεατές, με τα εισιτήρια ξεπουλημένα μέρες πριν. Μα είτε ανήκει στα μουσικά σου γούστα, είτε όχι, τούτη η σοκολατένια Ιέρεια της χορευτικής μουσικής παραμένει η πιο πολυβραβευμένη γυναίκα - καλλιτέχνης του χώρου! Να γιατί λοιπόν παρέλαβε και στα μέρη μας μια αναμνηστική πλακέτα για τις (συνολικά) χρυσές πωλήσεις της στην Ελλάδα.

Η Αθήνα ήταν μια από τις στάσεις της τρίτης κατά σειρά παγκόσμιας περιοδείας της με γενικό τίτλο “I Am... Tour”, στα πλαίσια της προώθησης του άλμπουμ “I Am...Sasha Fierce”. Και ήταν άλλη μια υπερπαραγωγή της Eleven Concerts του Ντέμη Νικολαΐδη που όσο «βασίλεψε», έφερε ονόματα σαν και τούτο που δύσκολα θα βλέπαμε στη χώρα μας, ρισκάροντας πολλά.

Goin' Through © Χρήστος Κισατζεκιάν

Το άνοιγμα της βραδιάς ανέλαβαν οι γηγενείς μας rappers. Μεγάλα ονόματα τις πιάτσας. Nevma, Proffesional Sinnerz και Goin' Through ενωμένοι, έζησαν το δικό τους όνειρο συμπληρώνοντας καίρια το αντίστοιχο όνειρο του ανυπόμονου κοινού. Η έγκαιρη ενημέρωση ήθελε τους φωτογράφους να καλύπτουμε το όλο σκηνικό από τον πύργο ηχοληψίας, καμιά εκατοστή μέτρα μακριά από τα πολυπόθητα photo pits. Γεγονός που μας ήθελε όλους προετοιμασμένους κατάλληλα, με φακούς... σαν πολυκατοικία που λέει και ο φίλτατος Gordon Blacksmith.

Beyoncé © Χρήστος Κισατζεκιάν

Εννιά και τέταρτο η εισαγωγή υπό τους ήχους του “I Am...” παρέα με τη μαύρη, φιδίσια σιλουέτα της κόντρα στα κάτασπρα video-walls, πυροδότησε αλαλαγμούς και υστερία. Τα “Deja Vu” & “Crazy in Love” ήθελαν σύσσωμο το κοινό να τραγουδά, σε ένα χορταστικότατο πρόγραμμα δύο ωρών.

Mε αποκορύφωμα τις στιγμές που η ντίβα της βραδιάς πλησίαζε τους εκστασιασμένους θαυμαστές της από το κέντρο της αρένας όπου υπήρχε αντίστοιχη υπερυψωμένη σκηνούλα, σε απόσταση αναπνοής. Κατά τη διάρκεια μάλιστα του “Say My Name”, η Beyonce έπιασε «κουβέντα» με έναν τυχερό εν ονόματι Βαγγέλη! Δυστυχώς όμως για μένα, τα «όπλα» μου ήταν παροπλισμένα όπως όλων των φωτογράφων κατόπιν συμφωνίας ώστε να το απαθανατίσουμε και αυτό...

Beyoncé © Χρήστος Κισατζεκιάν

Για κλείσιμο του πλούσιου προγράμματος η πρωταγωνίστρια επέλεξε το δημοφιλέστατο “Single Ladies” το οποίο μάλιστα «προλόγισε» ένα απολαυστικό video-clip στα μετόπισθεν: μια συρραφή πλάνων από παθιασμένους θαυμαστές της. Όσο για επίλογο της μεγαλόπνοης αυλαίας, το encore την ήθελε καταχειροκροτούμενη να μας προσφέρει το “Halo”, αφιερώνοντάς το στον Michael Jackson ο οποίος είχε φύγει από τη ζωή λίγους μήνες νωρίτερα.

Beyoncé © Χρήστος Κισατζεκιάν
Beyoncé © Χρήστος Κισατζεκιάν
Beyoncé © Χρήστος Κισατζεκιάν
Beyoncé © Χρήστος Κισατζεκιάν