Μουσικη

Η Ρεβέκκα Καμχή διαλέγει ένα τραγούδι

Ακούστε πού το αφιερώνει και δείτε το βίντεο

A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Ρεβέκκα Καμχή διαλέγει και αφιερώνει το τραγούδι «Jerusalema» των Master KG.

 

 

 

«Jerusalema» των Master KG: Η ιστορία του τραγουδιού 

Το Jerusalema είναι ένα τραγούδι που ξεκίνησε από την Νότια Αφρική και ενώ κυκλοφόρησε στις 29 Νοεμβρίου 2019, έγινε viral στα μέσα του 2020, και έκτοτε έφτασε στο νούμερο ένα σε όλον τον κόσμο. Είναι γραμμένο και ηχογραφημένο σε μια διάλεκτο που μιλούν περίπου 10 εκατομμύρια άνθρωποι στην Νότιο Αφρική. Το τραγούδι Jerusalema γράφτηκε από τον 24χρονο Master KG που κατάγεται από το Λιμπόπο, επαρχία της Νότιας Αφρικής, ενώ τα φωνητικά είναι από την τραγουδίστρια Nomcembo Zikode.
Ένα τραγούδι που έχει περάσει σε όλο τον κόσμο και έχει εγκριθεί από τους προέδρους και τους ιερείς, έχει γίνει ο ήχος της πανδημίας για εκατομμύρια κόσμο. Το χορεύουν καλόγριες, καθολικοί παπάδες, μεγάλοι, μικροί, σε γάμους, παντού. Εννοείται πως έχει γίνει dance challenge στο Tik Tok Το Original dance challenge ξεκίνησε από αυτό εδώ το video από ένα γκρουπ που ζει στην Αγκόλα. Λέγεται πως αυτό εδώ το χορευτικό challenge μαθεύτηκε και έγινε viral μετά σε όλον τον κόσμο.

Τα νέα της Ρεβέκκας Καμχή

Αυτό τον καιρό η αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή παρουσιάζει την ομαδική έκθεση «Επιστημολογίες του Ήλιου» (μέχρι 9 Σεπτεμβρίου 2022) που επιμελείται η ιστορικός τέχνης Μαρίνα Φωκίδη. Πως μπορεί να ερμηνευτεί μια συνάντηση κάτω από ένα τόσο παράδοξο και συνάμα τόσο οικείο τίτλο; Τι μπορεί να συμβαίνει σε μια έκθεση όπου επικρατεί ο ήλιος ως κινητήρια δύναμη και μαζί ως ένας υπαρξιακός τόπος; Είναι άραγε η φυσική συνθήκη του φωτός το σημείο εκκίνησης για τις /τους καλλιτέχνες που συν-παρουσιάζουν την δουλειά τους στο «κοινό» χώρο της  αίθουσας της Ρεβέκκας Καμχή, ή είναι -ίσως-ο βαθμός εγγύτητας  των «περιοχών» στις οποίες συλλήφθηκαν και δημιουργήθηκαν τα έργα τους;

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα της Ζόε Πόλ (υφαντά πάνω σε γρίλλιες από παλιά ψυγεία), πορτραίτα ζώων του Ιάσωνα ​Καμπάνη (παρμένα από Ελληνικά μωσαικά και μετώπες), ζωόμορφα κεραμικά βάζα του γκρουπ Γιουγκοέξπορτ, γλυπτές μάσκες του Πάνου Προφήτη που θυμίζουν την εικονογραφία αρχαίων Ελληνικών αμφορέων και  τις αφηρημένες κατασκευές της Ελένης Κοτσώνη φτιαγμένες από κομμάτια εικόνων αναδημιουργώντας μια διήγηση που υπάρχει στο παρελθόν παρόν και το μέλλον.


Μεγαλωμένες /Μεγαλωμένοι σε τοποθεσίες του ευρύτερου Νότου, όπου ο ήλιος δεν «εξημερώνεται» εύκολα, όπως στην Αθήνα, το Βελιγράδι, τα Κύθηρα, τη Λιβαδειά τη Νότια Αφρική ή την Ρόδο, οι καλλιτέχνες της έκθεσης μοιράζονται αναφορές από νοτιοανατολικούς πολιτισμούς, πολιτικές ιδιοσυγκρασίες, κοινωνικές σχέσεις, οικονομικές πραγματικότητες, χειρωνακτικές τεχνοτροπίες, μύθους και παραδόσεις, «σχήματα» και «χρώματα», που διασώθηκαν πέρα της ηγεμονικά «επιβαλλόμενης», «λευκής» αγνότητας της Αναγέννησης και του Κλασικισμού, πέρα του ορθολογικού Διαφωτισμού και της επικράτησης της αμιγούς Δυτικής Σκέψης. 

Rebecca Camhi Gallery, Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο, 2105233049 gallery@rebeccacamhi.com