Μουσικη

Η ΚΟΑ σε συναυλία για το μαιευτήριο της Μαριούπολης

Ενωτικός ο Λεωνίδας Καβάκος για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

34585-78037.jpg
Δήμητρα Γκρους
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
k.o.a.-credit-haris-akriviadis_low.jpg
©akriviadis

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για το μαιευτήριο της Μαριούπολης σε συναυλία στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Τι είπε ο Λεωνίδας Καβάκος.

Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη η είδηση που ακούσαμε από τον Λεωνίδα Καβάκο, σε συνέντευξή του στη ραδιοφωνική εκπομπή του Παύλου Τσίμα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ σήμερα το πρωί.  

Πριν από αυτό, όμως, να θυμίσουμε ότι τις προηγούμενες μέρες ο παγκοσμίου φήμης και πολύ αγαπητός έλληνας μουσικός βρέθηκε στο επίκεντρο θύελλας αντιδράσεων καθώς βγήκε και μίλησε ανοιχτά για την άρνηση μετά από ψηφοφορία από τις δύο μεγάλες ελληνικές ορχήστρες, την ΚΟΑ και τη Συμφωνική της ΕΡΤ να παίξουν σε εκτός προγραμματισμού συναυλία αφιερωμένη στα θύματα του πολέμου στην Ουκρανία, τα χρήματα της οποίας θα διατίθεντο για την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου στη Μαριούπολη. Το παρασκήνιο αυτών των συνεννοήσεων και τους λόγους που επικαλέστηκαν οι σύλλογοι των ορχηστρών ο Λεωνίδας Καβάκος εξήγησε αναλυτικά στη συνέντευξη που παραχώρησε στην Athens Voice, εξηγώντας παράλληλα πόσο τον «πείραξε» η άρνηση ειδικά της Κρατικής Ορχήστρας με την οποία τα τελευταία 8 χρόνια κάνουν μαζί συναυλίες ανθρωπιστικού χαρακτήρα, όπως και ότι θα είναι πολύ δύσκολο να συνεργαστεί ξανά μαζί τους, εκτός εάν βγουν δημόσια και παραδεχθούν το λάθος τους.

Οι αντιδράσεις εναντίον της ορχήστρας ήταν έντονες για την άρνηση να συνεισφέρουν για έναν τέτοιο σκοπό, είναι σημαντικό όμως να πούμε ότι ο κ. Καβάκος ήταν πολύ ενωτικός σε όσα είπε στη συνέντευξη ζητώντας να σταματήσουν οι επιθέσεις στην Ορχήστρα, με την οποία τον συνδέουν στενοί δεσμοί, τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ακυρώνεται συλλήβδην γιατί είναι ένας σημαντικός θεσμός. Ο Λεωνίδας Καβάκος τόνισε για μία ακόμα φορά ότι ήταν πολλοί οι μουσικοί στην ορχήστρα, πέραν του καλλιτεχνικού διευθυντή Λουκά Καρυτινού και της διοίκησης, που ήταν πρόθυμοι να παίξουν στη συναυλία, και γνωρίζει προσωπικά αρκετούς που βοηθούν έμπρακτα Ουκρανούς που βρίσκονται στη χώρα μας και χρειάζονται βοήθεια. Συμπληρώνοντας ότι ουδέποτε ήταν σκοπός του να ακυρωθεί η Ορχήστρα, ότι η αρνητική απάντηση ήταν αποτέλεσμα μιας μικρής πλειοψηφίας, και ότι στις δημοκρατίες πρέπει να σεβόμαστε τις πλειοψηφίες αλλά πρέπει να σεβόμαστε και τις μειοψηφίες.

Επανέλαβε βέβαια ότι σε μια τέτοια τραγική συγκυρία δεν μπορούμε να είμαστε μόνο με την ειρήνη, γιατί υπάρχει συγκεκριμένος εισβολέας και συγκεκριμένο θύμα, και ότι θεωρεί αδιαπραγμάτευτη την υποστήριξή μας στους ανθρώπους που υποφέρουν από αυτό τον άδικο και καταστροφικό πόλεμο.

Ωστόσο, η είδηση στην οποία αναφέρθηκε στο τέλος όσων είπε, είναι ότι η ΚΟΑ, σήμερα το βράδυ, Δευτέρα 11 Απριλίου, θα παίξει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συναυλία τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν στην ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης. Ο κ. Καβάκος εξήγησε πως το έμαθε τη χθεσινή νύχτα, υποθέτει, όπως είπε, πως ήταν μια προγραμματισμένη συναυλία, ότι αυτή η είδηση, αν είναι έτσι, τον χαροποιεί πάρα πολύ, και ότι οι άνθρωποι κάνουν λάθη αλλά σημασία έχει να τα διορθώνουν. 

«Είναι μία πάρα πολύ καλή είδηση αυτή γιατί δείχνει την Ορχήστρα να πηγαίνει στη σωστή κατεύθυνση, τα λάθη μπορεί να γίνονται αλλά σημασία έχει να τα καταλαβαίνουμε και να προχωρούμε με τα λάθη μας, να μην τα επαναλαμβάνουμε. Αυτό για μένα είναι μια πολύ χαρμόσυνη είδηση». Συμπλήρωσε μάλιστα ότι θεωρεί αυτή την κίνηση επανορθωτική που αλλάζει και τη δική του στάση, «δημιουργώντας ένα τελείως διαφορετικό έδαφος για να συνεργαστώ ξανά με την ορχήστρα».

Επικοινωνήσαμε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΚΟΑ, κ. Λουκά Καρυτινό, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι την πρόταση να δοθούν τα έσοδα της προγραμματισμένης συναυλίας στο Μαιευτήριο της Μαριούπολης έκανε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά κ. Λευτέρης Γιοβανίδης, την οποία αποδέχθηκε αμέσως ο ίδιος όσο και οι μουσικοί της ορχήστρας. Θέλοντας ουσιαστικά να στήσουν κάποιες γέφυρες μεταξύ του κοινού και της Κρατικής Αθηνών. Ο κ. Καρυτινός σημείωσε ότι ο πόλεμος εναντίον της Ορχήστρας δεν ήταν ποτέ σκοπός του Λεωνίδα Καβάκου, τον οποίο συνδέουν στενότατοι δεσμοί με τους μουσικούς της Ορχήστρας, και είναι εν πολλοίς άδικος, όπως σημείωσε, όχι για το συγκεκριμένο συμβάν, αλλά για τη μεγάλη κοινωνική προσφορά της ΚΟΑ όλα αυτά τα χρόνια και το συνεχές και αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό έργο που επιτελεί.  

Ας ελπίσουμε λοιπόν πως είχε κάποιο νόημα όλη αυτή η φασαρία που ήταν λογικό και επόμενο να προκληθεί, δεδομένης μιας τέτοιας αδικαιολόγητης άρνησης ενός κρατικού θεσμού όπως είναι η ΚΟΑ, και ας κρατήσουμε ότι σημασία έχει τα λάθη να διορθώνονται, όπως είπε ο Λεωνίδας Καβάκος, ο οποίος δείχνει και ο ίδιος την επιθυμία και τη διάθεσή του να αποκατασταθούν οι σχέσεις τους αλλά και η εικόνα και το κύρος της ορχήστρας στην κοινωνία.


ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Δευτέρα 11 Απριλίου, στις 20:30

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ
(1770–1827)
«Κοριολανός», Εισαγωγή για ορχήστρα, έργο 62
ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΜΑΛΕΡ
(1860–1911)
Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά
ΜΩΡΙΣ ΡΑΒΕΛ
(1875–1937)
Η μάνα μου η χήνα, σουίτα
ΑΣΤΟΡ ΠΙΑΤΣΟΛΑ
(1921-1992)
Διπλό κοντσέρτο για μπαντονεόν, κιθάρα και έγχορδα «Φόρος Τιμής στη Λιέγη».

ΣΟΛΙΣΤ
Μαργαρίτα Συγγενιώτου, μεσόφωνος, Ηλίας Μαστοράκης, κιθάρα, Χρήστος Ζερμπίνος, ακορντεόν

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Ανδρέας Τσελίκας

Γενική είσοδος: 15€, μειωμένο 8€

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 Papazó
Βασίλης Παπαζώτος: Γνωρίσαμε τον Papazó, τον viral μουσικό του TikTok

Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.