- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Η Μαίρη Λίντα χορεύει με τους Apurimac
Ένας κύκλος εμφανίσεων «Μαίρη Λίντα + Apurimac» ξεκίνησε, με το χάπενιγκ του χορού να είναι πλέον επιβεβλημένο
Μαίρη Λίντα: Η συναυλία στο Ηρώδειο για τα 60 της χρόνια στο τραγούδι και η συνεργασία της με τους Apurimac.
Ήθελα πάντα να συνεργαστώ με την εξαιρετική Μαίρη Λίντα αλλά δεν είχα βρει τον τρόπο. Πρέπει να ήταν καλοκαίρι του 2013 όταν πρωτάκουσα τους Gadjo Dilo. Η έκπληξη ομολογώ πως ήταν μεγάλη. Είχα γοητευθεί κι απ’ την ταινία. Στην αρχή τούς κυνήγησα για να εκδώσω τον δίσκο τους στον Μικρό Ήρωα. Αλλά είχαν προχωρήσει οι κουβέντες τους με άλλη εταιρεία. Παρέμεινα φαν τους. Κάναμε την παρουσίαση του δίσκου τους στο Γυάλινο, που μόλις είχα αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση. Ανιχνεύσαμε με τον Κώστα Μητρόπουλο να κάνουμε περισσότερες εμφανίσεις, αλλά ήταν φρέσκος ο δίσκος τους και δεν είχαν γίνει ακόμα γνωστοί. Χρειαζόμασταν ενισχύσεις. Αμέσως μου ήρθε στο νου η Μαίρη Λίντα. Ο Κώστας ήθελε τον Γιώργο Μάγκα. Τον πήρα. Ήταν Λειβαδιά. Δεν ήταν διαθέσιμος. Πήρα με τρακ την Λίντα και κλείσαμε ραντεβού. Πήγαμε με τον Κώστα στο σπίτι της. Φιλόξενη εγκάρδια και χαριτωμένη. Καθίσαμε στο σαλόνι. Σε λίγο ήρθαν τα κεράσματα. Έκανα την εισαγωγή. Ήθελε να ακούσει τι παίζει αυτό το συγκρότημα με το περίεργο όνομα. Έβαλε ο Κώστας το «Πέφτεις σε λάθη» που είχε γίνει κλιπ.
Πάνω στην εισαγωγή «Σταμάτα το» του λέει. «Ποιος παίζει;» «Εγώ» λέει ο Κώστας. «Μπράβο! Σαν τον Χιώτη παίζεις!» «Ώπα» λέω μέσα μου «ταίριαξε». Ακούει παρακάτω την jazzy ερμηνεία της Ηλιάνας και στραβώνει. Προσπαθώ να της εξηγήσω. Λέω βλακείες. Έχει στραβώσει. Αλλάζουμε κουβέντα και μας λέει ιστορίες. Τη διαδρομή της μας λέει. Ανοιχτόκαρδη. Βιβλίο ορθάνοιχτο. Πώς σαν τη Νίνου από τα βαριετέ πέρασε στο τραγούδι, πώς μόλις είδε μικρούλα τον Χιώτη ντυμένο σαν σταρ του σινεμά, έλιωσε. Πώς της είπε «Όταν μεγαλώσεις και μου φτάσεις εδώ -δείχνει τον ώμο της- θα σε πάρω». Έλιωσε ξανά. Πώς χώρισε με την πρώτη του γυναίκα και πήγε στους γονείς της και την ζήτησε. Το ‘πε και το ‘κανε. Μιλάει και ξαναγίνεται μικρή. Ζωηρεύει. Έτοιμη να ξαναζήσει άλλα τόσα. Θυμάται τις ηχογραφήσεις, τα σουξέ, τα κατάμεστα κέντρα, τη συνεργασία με τον Μάνο με τον Μίκη, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, τις περιοδείες στην Αμερική, τον Λευκό Οίκο που έπαιξαν στα γενέθλια του προέδρου Τζόνσον, την πράσινη κάρτα που τους έδωσαν, το βαρύ χέρι του τελευταίου της συζύγου. Ρωτούσαμε κι εμείς. Σε μία ώρα τα είπε όλα. Το ένα τέταρτο της ιστορίας του νέου ελληνισμού στα βήματά της. Για τη συνεργασία θα μου πει άλλη ώρα. Θα με πάρει τηλέφωνο.
Θέλει να παίξει μόνη της τα Σάββατα. Τα έχω κλεισμένα τα Σάββατα. Συνεχίσαμε να μιλάμε στο τηλέφωνο.
Την επόμενη χρονιά με καλούν από το Φεστιβάλ Αθηνών. Θέλει ο Γιώργος Λούκος να τιμήσουν τη Μαίρη Λίντα για την πορεία της. Θα γιορτάσουμε τα 60 χρόνια της στο Ηρώδειο. Είναι ο Κορνήλιος Σελαμσής που έχει αναλάβει την επιμέλεια. Θέλει να της δώσει μια συνέχεια στο τώρα. Έχει επιλέξει τρία γκρουπ. Apurimac, Imam Baildi, Gadjo Dilo. Από μένα θέλει τους Apurimac. Ενθουσιασμός. Οι Apurimac έχουν κάνει ήδη χιτ τη «Σκούνα»
Του στέλνω τις προτάσεις μας. Θα πουν μαζί της τρία τραγούδια. Τους Apurimac δεν τους ήξερε, τους γνωρίζει στην πρες κόνφερανς. Τις συστάσεις ανέλαβε ο Λούκος. «Και οι Apurimac από δω που παίζουν λάτιν». Παύση. Τον πιάνει μια ευγενική αμηχανία και ρωτάει τον Daniel «Πώς θα ονομάζατε την μουσική που παίζετε;». Και ο Daniel, πειραχτικά, δεν του απαντά αμέσως. Η αμηχανία μεγαλώνει. «Δεν θα το έλεγα λάτιν» του λέει. «Αλλά πώς;» ρωτά ο Λούκος με ανησυχία μήπως έκανε γκάφα. «Θα το έλεγα Latin!». Τα γέλια σπάνε τον πάγο και η Λίντα τον κάνει φίλο της.
Οι πρόβες θα γίνουν στο Studio Sierra. Μία μεγάλη ορχήστρα με δύο μπουζουξήδες σολίστες τον Μανώλη Καραντίνη και τον Θανάση Βασιλά. Την ορχήστρα της Λίντα επιμελείται ο Γιώργος Παγιάτης. Την διευρυμένη ο Κορνήλιος. Είναι όλα οργανωμένα εξαιρετικά. Τελειώνουν οι ορχήστρες και αρχίζουν τα γκρουπ. Είναι μεγάλο το πρότζεκτ. Της αρέσουν οι Apurimac. Ό,τι αλλαγή προτείνουν είναι σαν να την θέλει κι εκείνη. Τα πνευστά τα έχει εναρμονίσει ο Βαγγέλης Κατσαρέλης που παίζει την τρομπέτα. Η Λίντα τραγουδάει στους ίδιους τόνους που τραγουδούσε είκοσι χρονών. Έχει διαγράψει την ηλικία της. Είναι κβαντικό φαινόμενο.
Στις 24 Ιουνίου πάμε για πρόβα στο Ηρώδειο. Από το απόγευμα με τον ήλιο αντίπαλο. Μόλις το βράδυ ακούγονται από τα ηχεία τα πρώτα τραγούδια. Είναι πολυπρόσωπο το επιτελείο. Πενήντα πέντε άτομα και οι καλωδιώσεις δαιδαλώδεις. Προβλήματα. Άρχισε. Σταμάτα. Ξεκίνα. Πάμε πάλι. Δεν ακούω. Βγάλε τα μπουζούκια από το μόνιτορ. Είναι δύο τα ρεφρέν. Την ενοχλούν τα πρωτόγνωρα in ear ακουστικά. Η Μαίρη έχει κουραστεί. Έχουν περάσει τα μεσάνυχτα και της δίνουν σκηνοθετικές οδηγίες. Έχω μια ανησυχία αν θα αντέξει όλη αυτήν την πίεση. Πρόβα στην ροή δεν έγινε. Φύγαμε.
25 Ιουνίου, Ηρώδειο, 60 χρόνια Μαίρη Λίντα! Της επιφυλάσσουμε μια έκπληξη με τους Apurimac. Έχω συνεννοηθεί με τον Daniel στην «Σκούνα», όπου κι αν βρίσκεται να κατέβει, να την πάρει και να την χορέψει. Στο καμαρίνι τής εύχομαι καλή επιτυχία και πάω στα ψηλά διαζώματα δίπλα στον ηχολήπτη. Είναι όλος ο καλός κόσμος εκεί. Είμαι γεμάτος αγωνία. Και όμως ο «θεός της πρεμιέρας» είναι εκεί και είναι μαζί της. Η Μαίρη αστράφτει. Την αγάπη του κοινού την κάνει λάμψη. Είναι 79 χρόνων και το γιορτάζει. Αυτή η τεράστια σκηνή γίνεται δική της. Τα όποια λάθη τα αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και χιούμορ. Είναι παλιό σκαρί.
Κι έρχεται η στιγμή για την «Σκούνα». Οι Apurimac με χρωματιστά πουκάμισα και άσπρα παντελόνια. Ο Daniel μετράει uno, dos, tres, quatro και παρακινεί το κοινό σε ρυθμικά παλαμάκια. Μόλις συντονιστούνε δίνει παράγγελμα όπως κάνουν οι Λατίνοι, Cumbia Colombiana.
Το Ηρώδειο πάλλεται. Όταν φτάνει το σόλο του Καραγιάννη στο σαξόφωνο, την παίρνει και χορεύουν. Η Λίντα είναι χορευταρού και ακολουθεί τον καβαλιέρο της. Το Ηρώδειο ξεσπάει σε ένα μεγάλο χειροκρότημα. Τη χαίρονται και χαίρονται. Συνεχίζουν ακάθεκτοι «Κίνδυνος Θάνατος» που κρατάει την ένταση ψηλά. Στο «Πάρε το δάκρυ μου» οι Apurimac κάνουν το γνωστό τους κόλπο και μπερδεύουν τα ισπανικά με τα ελληνικά και γίνονται όλα ένα.
Στο τέλος της συναυλίας η Μαίρη πιάνει τους Apurimac και τους δηλώνει «Θέλω να παίζω μαζί σας!» Και έτσι ξεκίνησε ένας κύκλος εμφανίσεων «Μαίρη Λίντα + Apurimac» με το χάπενιγκ του χορού πλέον επιβεβλημένο.
Ευχαριστούμε τον Γιώργο Τσάμπρα για την παραχώρηση του αρχειακού φωτογραφικού υλικού.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.