O Monolink ρεμιξάρει Ερίκ Σατί και εμείς ακούμε αποσβολωμένοι
Το «Gnossienne No. 1», ένα από τα πιο αγαπημένα κομμάτια του κλασικού ρεπερτορίου
Ο Monolink κυκλοφορεί το «Gnossienne No. 1» του Ερίκ Σατί στη σειρά «Fragments», το νέο εγχείρημα της δισκογραφικής Deutsche Grammophon
Η φανταχτερή και εκκεντρική σύνθεση «Gnossienne No. 1», του πρωτοπόρου Γάλλου συνθέτη Ερίκ Σατί (1866-1925) είναι το αντικείμενο εργασίας του Γερμανού τραγουδιστή-τραγουδοποιού και παραγωγού της ηλεκτρονικής dance μουσικής Monolink. Αυτό στα πλαίσια της σειράς «Fragments», ενός νέου εγχειρήματος της δισκογραφικής Deutsche Grammophon, που γιορτάζει το μουσικό παρελθόν και παρόν, προσκαλώντας μερικούς από τους πλέον εμπνευσμένους και επιδραστικούς μουσικούς της ηλεκτρονικής σκηνής για να «ξανά-δουλέψουν» δημιουργίες σημαινόντων συνθετών του παρελθόντος.
Σε ένα άλμπουμ, που πρόκειται να κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2022, η Deutsche Grammophon σκοπεύει να συγκεντρώσει ρεμίξ συνθέσεων του Ερίκ Σατί από είκοσι έναν σύγχρονους παραγωγούς, κυκλοφορώντας τα πρώτα ως ηλεκτρονικά singles. O Ερίκ Σατί θεωρείται ένας από τους εμβληματικότερους συνθέτες του 20ού αιώνα και από τους πλέον επιδραστικούς της εποχής του. Γνωστός για την ελευθεριότητα και τον πειραματισμό που διέπνεε τις συνθέσεις του, ο Σατί έχει χαρακτηριστεί αντισυμβατικός και πνευματώδης στο στυλ της μουσικής του καθώς και εμπνευστής μιας «avant-garde» μίξης ζωής και τέχνης.
Έχουν προηγηθεί ήδη το ρεμίξ της σύνθεσης «Danses de Travers No. 2» από τον κύκλο «Pièces Froides» του Σατί, από το βερολινέζικο duo Two Lanes, γνωστό για την ποικιλία του τόσο σε ηλεκτρονικά όσο και σε οργανικά -με την έννοια του ακουστικού- στοιχεία, το γαλλικό ελεκτρο-ποπ σχήμα French 79 εμπνεύστηκε από τη σύνθεση «Gnossienne No. 5.», ενώ ο Γερμανός DJ Sascha Braemer δημιούργησε δύο ρεμίξ της σύνθεσης «Αir de l’Order», του Σατί- ενός σόλο στο πιάνο που ξυπνά ακούσματα μεσαιωνικά και ύμνους μοναστικής προέλευσης.
Σειρά του Γερμανού τραγουδοποιού και παραγωγού ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής Monolink να επεξεργαστεί συνθέσεις του Σατί. Ο ιδιαίτερος νεαρός μουσικός, με μια γκάμα μουσικών ειδών που περιλαμβάνει ambient, electronica, techno και house, επιλέγει τη σύνθεση «Gnossienne No. 1», μια από τις πιο γνωστές του Σατί, που χρονολογείται στο 1890. Χαρακτηριστική σύνθεση για την ελεύθερη δομή της και την πειραματική διάθεση του συνθέτη της, η «Gnossienne No. 1», που γράφτηκε χωρίς σημάδια κλειδιών και απαλλαγμένη από την υπογραφή του χρόνου, οφείλει το όνομά της στον ίδιο τον Σατί, ενώ οι γλωσσολόγοι ετυμολογούν τη λέξη αποδίδοντας τη ρίζα της είτε στη λέξη «γνώση», είτε στη λέξη «Κνωσσός».
Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Monolink: «Έπρεπε να βρω τον δρόμο μου μέσα στη μουσική σύνθεση του Σατί και να παίξω τη μουσική χωρίς να σκέφτομαι συνειδητά», προσθέτοντας ότι ήθελε να διατηρήσει και να ενισχύσει τις όμορφες αναμνήσεις που τον συνδέουν με το κομμάτι, χωρίς να το κάνει άγνωστο.
O Monolink, κατά κόσμον Steffen Linck, μας έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον ήδη από την κυκλοφορία του πρώτου του άλμπουμ το 2018 με τίτλο «Amniotic».
Στο εν λόγω άλμπουμ (στο Spotify) ο νεαρός Γερμανός παραγωγός, συνδυάζοντας αμερικανική ποπ-electronica και βερολινέζικη τέκνο, δημιούργησε έναν νέο ήχο με τα κομμάτια του δίσκου να διακρίνονται για τα υπνωτικά και μελωδικά μοτίβα τους με στίχους που προκαλούν ταυτόχρονη χαρά και λύπη. Αισθητές ήταν οι επιρροές του από μουσικούς όπως ο Leonard Cohen ή ο Bob Dylan. Στις ζωντανές εμφανίσεις του, ο Monolink, αποφεύγει να είναι ένας «κλασικός» DJ, συνδυάζοντας ζωντανά φωνητικά, όργανα και synths.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από το πολυαναμενόμενο άλμπουμ Missionary που κυκλοφορεί στις 13 Δεκεμβρίου
«Δεν ξέρω πότε θα τραγουδήσω ξανά», είπε δακρυσμένη η τραγουδίστρια
Ακούστε την καλλιτεχνική σύμπραξη στο νέο τραγούδι «Η Σπίθα»
Η επίδραση Μότσαρτ δεν υποστηρίζεται από τα αντικειμενικά επιστημονικά στοιχεία. Ίσως η επίδραση αυτή θα πρέπει να αποκτήσει έναν διαφορετικό ορισμό
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Στο βίντεο κλιπ πηγαίνει με το αυτοκίνητό του από την Αθήνα στη Βόρεια Ήπειρο
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Με την ευκαιρία της συναυλίας του σχήματος Piandaemonium στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» μιλήσαμε με τον πιανίστα και αναπληρωτή καθηγητή
Τη νύχτα που η Ελλάδα ξενύχτησε ακούγοντας τον νέο του δίσκο
Ο Frank Marshall θα ρίξει φως στο «Rumors»
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.