Μουσικη

Georges Perot: Η μουσική είναι ο πιο άμεσος τρόπος να συνδεθούμε

O ιδρυτής του Athens Music Week μιλάει για τις νέες τάσεις στη μουσική βιομηχανία

daad.jpg
Δημήτρης Αθανασιάδης
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Georges Perot

Συνέντευξη: O Georges Perot, ιδρυτής του Athens Music Week απαντά για τις εξελίξεις στη μουσική βιομηχανία

Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες διοργανώσεις στην Αθήνα, το Athens Music Week, μας έδωσε και φέτος την ευκαιρία, σε hybrid εκδοχή, να μάθουμε τι συμβαίνει διεθνώς στον χώρο της μουσικής. Μέσα από επιλεγμένες ομιλίες, παρουσιάσεις, εργαστήρια, σεμινάρια, showcases και μία συναυλιακή βραδιά στην κεντρική σκηνή της Τεχνόπολης, το Athens Music Week, από τις 22 έως τις 26 Ιουνίου, έδωσε την ευκαιρία να διαδοθούν ιδέες, τεχνικές και ήχοι. Ο ιδρυτής του Athens Music Week, Georges Perot, απαντά για τις εξελίξεις στη μουσική βιομηχανία, τις τάσεις που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον του και τη δουλειά του.

Georges Perot

Πίσω στον χρόνο, τι θυμάστε από την εποχή που γεννήθηκε η ιδέα του Athens Music Week; Τι αισθάνεστε πως έχετε πετύχει μέχρι σήμερα;
Το Athens Music Week είναι ακόμα νεογέννητο καθώς στην Ελλάδα δεν είναι διαδεδομένη η κουλτούρα των συνεδρίων στη μουσική βιομηχανία. Θα πρέπει, λοιπόν, με κάποιον τρόπο να «εκπαιδευτεί» ο κλάδος και να καταλάβει τι μπορεί να πάρει αλλά και τι να δώσει. Δεν ξέρω αν έχουμε πετύχει κάτι αλλά αυτό που σίγουρα θέλουμε να πετύχουμε είναι να δώσουμε το «βήμα» στους ανθρώπους του κλάδου να δημιουργηθούν συλλογικότητες, όπως σε κάθε άλλο επαγγελματικό κλάδο, να ανταλλάξουμε τεχνογνωσία, να έρθουμε σε επαφή με άλλες αγορές, να μάθουμε, να διασκεδάσουμε...

Το ξέσπασμα της πανδημίας οδήγησε τη μουσική βιομηχανία σε άλλους τρόπους επικοινωνίας της μουσικής. Ποιες νέες τάσεις θεωρείτε πως είναι σημαντικές να ακολουθήσει ένας νέος καλλιτέχνης και γιατί;
Είναι γεγονός ότι η πανδημία επέβαλε διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας και εργασίας στην μουσική, όπως και σε άλλους κλάδους βέβαια. Δεν νομίζω ότι ανέδειξε νέες τάσεις στην μουσική βιομηχανία αλλά σίγουρα λειτούργησε ως καταλύτης για να αναθεωρήσουμε την χρήση διάφορων ψηφιακών εργαλείων που προϋπήρχαν της πανδημίας. Πιστεύω δηλαδή ότι, σε σχέση για παράδειγμα με το χώρο του gaming, η κρίση μας έδωσε την δυνατότητα να συνειδητοποιήσουμε πόσο δρόμο έχουμε να ανακτήσουμε για να καταλάβουμε τι σημαίνουν για το κλάδο μας ζητήματα όπως το VOD, οι δράσεις εικονικής, επαυξημένης, μικτής η ακόμη και εκτεταμένης πραγματικότητας, η επέλαση του internet of things κ.ά.

Ποια νέα τάση στη μουσική βιομηχανία έχει κεντρίσει το δικό σας ενδιαφέρον και γιατί;
Το δικό μου ενδιαφέρον κεντρίζεται κυρίως από τις πρωτότυπες μίξεις της μουσικής, όπως για παράδειγμα ο τρόπος που εντάσσονται παραδοσιακές μουσικές φόρμες από την Αφρική, την Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια στα σύγχρονα ακούσματα και η σχέση τους με την τεχνολογία. Ωραία παραδείγματα από την Ελλάδα είναι οι Dysanatolia και οι BAiLDISA, από την Εσθονία οι Puuluup, από την Γεωργία οι IBERI και άλλα ενδιαφέροντα σχήματα που μπορείτε να ακούσετε live και on demand στο showcase πρόγραμμα του φετινού Athens Music Week.

Athens Music Week 2021, μετά από μία δύσκολη και παράξενη χρονιά σε hybrid μορφή. Με τι κριτήρια επιλέξατε τις θεματικές της φετινής διοργάνωσης;
Οι θεματικές επιλέγονται κάθε χρόνο με βασικό κριτήριο τα θέματα που πιστεύουμε ότι απασχολούν τους περισσότερους ανθρώπους του κλάδου, την διερεύνηση των νέων τάσεων, την ανάγκη για εξειδικευμένη κατάρτιση αλλά και την πρόσκληση ανθρώπων που μας εμπνέουν. Για παράδειγμα, φέτος τα sessions του συνεδρίου αφορούσαν από θέματα τεχνολογίας και διαδικτύου όπως το blockchain, η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, η ψηφιακή διανομή, η προβολή στο διαδίκτυο, η σωστή χρήση του Spotify μέχρι το μέλλον του μουσικών θεαμάτων στη χώρα μας, βασικά βήματα για να επικοινωνήσει ένας καλλιτέχνης τη δουλειά του και να προσεγγίσει συνεργάτες στο εξωτερικό, αλλά και συζητήσεις με εμπνευσμένους καλλιτέχνες όπως αυτή με τον Eric Burdon που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο.

Αλγόριθμοι, trends, promotion, tagging, promo campaigns, entertainment marketing. Βρίσκετε νόημα στο να πληρώσει ένας καλλιτέχνης μερικές χιλιάδες ευρώ για να «χτίσει» τη δημοφιλία του;
Εννοείται πως όλα αυτά τα εργαλεία στρατηγικής είναι σημαντικά (εάν όχι απαραίτητα) για να «μπει» ένας καλλιτέχνης στο παιχνίδι ενός παγκοσμιοποιημένου κλάδου όπως είναι η μουσική. Η γνώση, η διαμόρφωση στρατηγικής, η επιλογή των μέσων -σε συνδυασμό με το ανάλογο budget φυσικά- μπορούν να απογειώσουν την δημοφιλία ενός καλλιτέχνη και να κάνουν την μουσική του να φτάσει έως το playlist σου… Πάντα υπήρχε η ανάγκη να έχεις ένα πλάνο επικοινωνίας, να έχεις συνεργάτες και βεβαίως χρήματα για να προβάλεις και να προωθήσεις το «προϊόν» σου. Παρ’ όλα αυτά (και ας ακούγεται ως κλισέ…) η ουσία είναι η μουσική… Και εάν κάποιος δεν έχει κάτι να πει, πιστεύω ότι, αργά η γρήγορα, όσα μέσα και εάν διαθέτει, αυτά από μόνα τους δεν θα μπορέσουν να τον στηρίξουν

Το συλλογικό βίωμα που ενέχει η συναυλιακή εμπειρία, είναι κάτι που έχει λείψει αυτή τη δύσκολη περίοδο. Πώς βλέπετε τις συνθήκες διεξαγωγής των live την επόμενη περίοδο; Πόσο γρήγορα εκτιμάτε πως θα ζήσουμε ξανά φεστιβάλ με δεκάδες χιλιάδες συμμετέχοντες;
Πιστεύω ότι θα υπάρχουν περιορισμοί τουλάχιστον έως το τέλος του έτους και πιθανώς να χρειαστεί να εκπαιδευτούμε σε ένα νέο μοτίβο συνύπαρξης και διασκέδασης για μερικούς μήνες ακόμη αλλά θέλω να είμαι αισιόδοξος ότι δεν θα αργήσει να έρθει η στιγμή που θα ξαναζήσουμε την μαγεία των ζωντανών εκδηλώσεων. Και δεν ανησυχώ καθόλου ότι κάποια ψηφιακή εφεύρεση θα αντικαταστήσει αυτή την εμπειρία.

Georges Perot

Τι σημαίνει για εσάς μουσική;
Χμμμμ! Πραγματικά αυτή η ερώτηση με ακολουθεί σε ό,τι κάνω. Μάλιστα παλιότερα είχαμε προσπαθήσει να απαντήσουμε συλλογικά σε αυτήν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής… Για μένα η μουσική είναι μια σύντροφος, όπως είναι και δόνηση, η ενέργεια που κινεί τα πάντα και ο πιο άμεσος τρόπος για να συνδεθούμε. Είναι επίσης η δουλειά μου αλλά και η διέξοδος μου από αυτήν.

Το πιο όμορφο στιγμιότυπο που σας έχει μείνει χαραγμένο από το Athens Music Week;
Η στιγμή που στο closing event του 2019, καταξιωμένοι ομιλητές του εξωτερικού μας εκμυστηρευτήκαν ότι είχαν ενθουσιαστεί για τα σχήματα που είχαν ανακαλύψει, και ότι η συμμετοχή τους στην Αθήνα ήταν μια από τις πιο ευχαριστίες εμπειρίες που είχαν και ότι ανυπομονούσαν να έρθουν ξανά!

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.