- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η «Οδύσσεια» της Ευρωπαϊκής Καμεράτας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της πολυβραβευμένης ελληνίδας διευθύντριας ορχήστρας, Μαρίας Μακράκη
Η Ευρωπαϊκή Καμεράτα συστήνεται στο κοινό με τη συναυλία «Οδύσσεια» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 24 Οκτωβρίου 2020
Στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος 2020 η Ευρωπαϊκη Καμεράτα (Camerata Europæa) μέσα από το θέμα με τίτλο την «Οδύσσεια» δίνει στο κοινό την ευκαιρία να ανακαλύψει και να βιώσει τη μουσική, την τέχνη και τον πολιτισμό με έναν μοναδικό, πολυδιάστατο τρόπο. Κλασσικές και παραδοσιακές μορφές ενώνονται με νέες τάσεις και προβληματισμούς συνθέτοντας ένα καινοτόμο πρόγραμμα.
Η Οδύσσεια είναι το ταξίδι στο κέντρο της ζωής, το εσωτερικό ταξίδι της ανακάλυψης του Εγώ. Είναι το οδοιπορικό στον κόσμο της αυτογνωσίας και των βιωμάτων. Είναι η επιστροφή στο σπίτι, η αναζήτηση, η αμφιβολία, η αλληγορία. Η αναζήτηση του χαμένου χρόνου, της αποκάλυψης και της πληρότητας. Μια μακρά περιπλάνηση στον κόσμο της δημιουργίας, της σκιώδους ύπαρξης και της συνειδητοποίησης. Στο επίκεντρο του προγράμματος είναι οι μουσικοί ήχοι και τα ηχητικά σύνολα, μέσα στα οποία εναρμονίζονται και συνυπάρχουν όλα τα άλλα στοιχεία, όπως το οπτικό, το παραστατικό και τα νέα τεχνικά μέσα. Οι καλλιτεχνικές σειρές Camerata Experimental, Camerata Mobil και το Φεστιβάλ Πολιτισμού αποτελούν τα εργαλεία που φέρνουν το θεματικό υλικό πιο κοντά στο Ευρωπαϊκό κοινό.
Η Ευρωπαϊκή Καμεράτα θα ερμηνεύσει στις 24 Οκτωβρίου 2020, στις 19.30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Λίλιαν Βουδούρη έργα των Ευανθία Ρεμπούτσικα, Σταύρο Λάντσια, Benjamin Britten και Philip Glass καθώς και θα προβληθεί η πολυβραβευμένη ταινία του Νίκου Αλευρά «Οδύσσεια-Ένα ερωτικό ταξίδι».
Πορτραίτο της Ευρωπαϊκής Καμεράτας (CE)
Η Ευρωπαϊκή Καμεράτα CAMERATA EUROPÆA (CE) είναι ένας πολιτιστικός φορέας που απαρτίζεται από τρία ορχηστρικά μουσικά σύνολα με έδρες στη Γερμανία (camerata europæa berlin), Αυστρία (camerata europæa innsbruck) και Ελλάδα (camerata europæa athens). Αυτός ο νέος, μοναδικός σχηματισμός συγκροτήθηκε το 2007 από εξέχοντες μουσικούς από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση για να ενθαρρύνει το διάλογο μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών για μια καλύτερη κατανόηση και προσέγγιση μέσα από τη διεθνή γλώσσα της μουσικής.
Τόσο το εντυπωσιακό προφίλ της ορχήστρας όσο και το ρεπερτόριό της αντανακλούν την ιδιαιτερότητα και πολυμορφία των Ευρωπαϊκών λαών. Οι συναυλίες αποσκοπούν στην παρουσίαση έργων Ευρωπαίων συνθετών σε ευρύτερες εκδηλώσεις σ’ ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ευρωπαϊκή Καμεράτα δείχνει έντονο ενδιαφέρον στην υποστήριξη νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών (camerata europæa youth programs) και είναι τιμή της να αντιπροσωπεύει την Ευρώπη στο διεθνές προσκήνιο.
Προγράμματα συναρπαστικών και πρωτότυπων συναυλιών γεφυρώνουν το παραδοσιακό με το σύγχρονο, το οικείο με το άγνωστο, διεγείροντας έτσι το ενδιαφέρον του ακροατή για τους πολιτιστικούς θησαυρούς της Ευρώπης σήμερα. Η Ευρωπαϊκή Καμεράτα υποστηρίζει την ανάπτυξη παραμέτρων που συμβάλουν στην εμψύχωση, τη βιωσιμότητα, την κινητικότητα των πολιτιστικών παραγόντων, τη διασυνοριακή διάδοση καλλιτεχνικών έργων και την καλλιέργεια διαπολιτισμικού διαλόγου – σε συνάφεια με τα θεμελιώδη ζητήματα της Ατζέντας της ΕΕ για τον πολιτισμό. Μαζί με το ακροατήριό της, διερευνά την αξιοσημείωτη ποικιλομορφία και το εντυπωσιακό βάθος του Ευρωπαϊκού πολιτισμού, ενώ τιμά τα ιδανικά της αρμονίας και της ενότητας, που πάντοτε θα αποτελούν την ουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Βιογραφικό της Μαρίας Μακράκη, Διευθύντριας ορχήστρας
Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, η Μαρία Μακράκη ξεκίνησε τις μουσικές τις σπουδές σε ηλικία τεσσάρων ετών με ιδιαίτερη αγάπη για το πιάνο, όπου και είχε τα πρώτα οικογενειακά ερεθίσματα. Πήρε δίπλωμα πιάνου (1. βραβείο) και Aνωτέρων θεωρητικών (δίπλωμα Αντίστιξης, Φούγκας, Σύνθεσης) στο Ωδείο
Αθηνών με καθηγητές τον Περικλή Κούκο, Άλκη Μπαλτά, Ηλία Βουδούρη, Uwe Matschke και Αφροδίτη Λυρούδια.
Το πάθος της για τη μουσική και τα περί φύσεως την ώθησαν να ολοκληρώσει σπουδές σε επίπεδο master diplom στο Φυσικό Τμήμα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η σύνδεση της επιστήμης με την τέχνη αποτέλεσαν ένα κεντρικό άξονα για την περαιτέρω εξέλιξή της, με αποτέλεσμα τη συνέχιση των σπουδών της στη Διεύθυνση Oρχήστρας στο Πανεπιστήμιο Kαλών Tεχνών του Βερολίνου ως υπότροφος του Πανεπιστημίου Kαλών Tεχνών, της DAAD (Deutsche Akademische Austauschdienst), των ιδρυμάτων Schubert και Franz Grothe με καθηγητές τους Hanns Martin Rabenstein και Isaiah Jackson, όπου και πήρε το δίπλωμά της με την υψηλότερη διάκριση.
Στη συνέχεια ολοκληρώνει μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στη Διεύθυνση Oρχήστρας στο Πανεπιστήμιο Μουσικής "Hanns Eisler" του Βερολίνου με ειδικό καθηγητή τον Hans Dieter Baum, στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης με καθηγητή τον Johannes Schlaefli και μεταπτυχιακά σεμινάρια με διακεκριμένους μαέστρους όπως τους G.A. Albrecht, A. Boreyko, C. M. Giulini, P. Gülke, W. D. Hauschild, L. Maazel, K. Masur, Sir R. Norrington, J. Panula και K. Sanderling.
Στον 5. διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας στην Τσεχία κερδίζει το 1. βραβείο και συμπράτει με ορχήστρες της Τσεχίας την περίοδο 1996-97. Το 1996 διακρίνεται με το βραβείο του διαγωνισμού διεύθυνσης ορχήστρας "Carl Maria von Weber" στο Μόναχο, δημιουργώντας μια μακροχρόνια συνεργασία με τη Ραδιοφωνία του Μονάχου και τον ίδιο χρόνο βραβεύεται και εισάγεται ως υπότροφος στο πρόγραμμα προώθησης νέων διευθυντών ορχήστρας του Γερμανικού Συμβουλίου Μουσικής "Deutscher Musikrat Dirigentenforum".
Ως διευθύντρια ορχήστρας έχει διευθύνει επανειλλημένα πολλές εξέχουσες Ευρωπαϊκές ορχήστρες στην Αγγλία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Ελλάδα, Πολωνία, Ρουμανία, Ελβετία, Ουκρανία, Τσεχία, στην Τουρκία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Έχει συμπράξει μεταξύ άλλων με τις Ραδιοφωνίες της Κολωνίας, Μονάχου, Στουτγάρδης, Φρανκφούρτης, Βουκουρεστίου με τις οποίες ολοκληρώνει και ηχογραφήσεις, τη Συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ Αθηνών, τις Φιλαρμονικές ορχήστρες Baden-Badener, Janacek, Jenaer, Kharkov, Krakow, New Brandenburg, Rheinische, Robert-Schumann, Thüringen, Südwestfälische, Vogtländische, Württembergische, τις Συμφωνικές ορχήστρες Berlin, Bergische, Bochum, Boston, Konzerthaus Berlin, Nuremberg, Polish Chamber, Tschaikovsky, West Bohemian, τις Kρατικές ορχήστρες και θέατρα Bremen, Bremerhaven, Chemnitz, Constanta, Giessen, Halle, Heidelberg, Kassel, Leipzig, Münster, Pforzheim, Rostock.
Έχει λάβει εξαίρετες κριτικές, σε ευρείας κυκλοφορίας έγκριτα περιοδικά, όπως το "Das Orchester", το "Opernwelt", το "Νeafon" καθώς και σε εφημερίδες, όπως η "Berliner Morgenpost", η "Die Welt", η "Nürnberger Nachrichten", η "Siegener Zeitung", η "Badener Tagblatt", η "Bergische Morgenpost", η "Tiroler Zeitung" κ.α.
Στο διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας στο Solingen της Γερμανίας τον Απρίλιο 2000 κερδίζει το 1. βραβείο καθώς και τη θέση της διευθύντριας ορχήστρας της Bergische Symphony Orchestra. Το Σεπτέμβριο 2000 βραβεύτηκε στο διαγωνισμό του Bad Homburg με το 2. βραβείο και συμπράτει την περίοδο 2001-02 με ορχήστρες της Γερμανίας και Πολωνίας. Το 2001 εισάγεται στην ανώτατη καλλιτεχνική λίστα προώθησης νέων διευθυντών ορχήστρας του Γερμανικού κράτους "Maestros von Morgen - Μαέστροι του Αύριο", όπου της διασφαλίζει σειρές συναυλιών με διακεκριμένες γερμανικές ορχήστρες για τα έτη 2001-06.
Το 2003 λαμβάνει την κρατική θέση της διευθύντριας ορχήστρας στην Όπερα του Chemnitz της Γερμανίας με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Ρόμπερτ Σούμαν. Η Μαρία Μακράκη είναι από το 2007 η καλλιτεχνική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Καμεράτας "Camerata Europæa (CE)" στο Βερολίνο. Το διάστημα 2007-09 ανακηρύσσεται διδάκτορας διεύθυνσης ορχήστρας στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας της Θεσσαλονίκης. Είναι επίσης από το 2012 η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής Regain στην Αθήνας και του νεοσύστατου Ευρωπαϊκού Φεστιβάλ Πολιτισμού από το 2015.
Η Μαρία Μακράκη είναι ευρέως γνωστή ως πρεσβευτής του Ελληνικού πολιτισμού στην Ευρώπη: στις συναυλίες της καταφέρνει να χτίσει γέφυρες μεταξύ κλασσικού ρεπερτορίου και σύγχρονης μουσικής, συμφωνικής και όπερας ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει Έλληνες και Ευρωπαίους συνθέτες ερμηνεύοντας έργα σε πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις. Το 2019 βραβεύεται με το βραβείο Exaleiptron για τη συμβολή της στην προώθηση του ελληνικού πολιτισμού στον τομέα της μουσικής. Ένας κύριος στόχος του καλλιτεχνικού της έργου έγκειται στην ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων ιδεών για τη σύγχρονη Ευρωπαϊκή μουσική. Καλείται συχνά ως κριτής για διάφορους διαγωνισμούς σύνθεσης και διεύθυνσης ορχήστρας. Επιπλέον εργάζεται ως διδάκτορας στον τομέα διεύθυνση ορχήστρας και δίνει διαλέξεις με θέμα την "ηγεσία". Tο καλλιτεχνικό της έργο επικεντρώνεται στη δημιουργία και εφαρμογή πρωτοποριακών διασυνοριακών προγραμμάτων που αναδεικνύουν τις ιδιαιτερότητες της σύγχρονης Ευρωπαϊκής μουσικής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρώτη της συναυλία θα πραγματοποιηθεί στις 30 Νοεβρίου ενώ έχουν προγραμματιστεί άλλες 6 για τη σεζόν 2024- 2025
Οι πανκ ύμνοι «Holidays In The Sun» και «Submission» χώρεσαν σε ένα φύλλο χαρτιού
Ό,τι κι αν συμβαίνει, δεν έχεις παρά να προχωρήσεις
Ένα έργο για τα 100 χρόνια από τη Συνθήκη της Λωζάνης
Ο πίνακας του εξωφύλλου του album είχε αποτελέσει αντικείμενο εικασιών για πολλά χρόνια
Μια θριαμβευτική βραδιά με εντυπωσιακές συμμετοχές
Τι είπε για την χρήση του τραγουδιού των Police από τον ράπερ
Θα εστιάζει στην επιρροή της μουσικής και της καριέρας της
Τραγούδησε την «Ψυχεδέλεια» ξεσηκώνοντας κοινό και κριτές
Η Beyoncé διεκδικεί 11 βραβεία αν και δεν έχει κερδίσει ποτέ το άλμπουμ της χρονιάς
Yπήρξε ένα από τα χαρακτηριστικά ονόματα της Blue Note την δεκαετία του 1960
Η πολυτάραχη σχέση τους και το πρόσφατο reunion του θρυλικού ντουέτου
Για το πιο πρόσφατο τραγούδι τους «Now and Then»
Ο τραγουδιστής που συνδέθηκε όσο κανείς με το progressive metal επιστρέφει στην Αθήνα και μιλάει για όλα
Η prog metal μπάντα της Αθήνας μιλάει για την επανακυκλοφορία του δίσκου της πριν τη live παρουσίαση στο «Κύτταρο»
Charli XCX, Μπίλι Άιλις, Κέντρικ Λαμάρ και οι υπόλοιποι καλλιτέχνες που διεκδικούν τα περίβλεπτα βραβεία
Με τον Λουκ Σέλλικ στο μπάσο και τον Τζέισον Μπράουν στα ντραμς θα παρουσιάσουν τη νέα τους δισκογραφική δουλειά D-Day
Διακριτική η αντίδραση του «Αφεντικού» στη νίκη Τραμπ - Υπήρξε θερμός υποστηρικτής της Κάμαλα Χάρις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.