- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Μόνικα, σε άκουσα στην τηλεόραση
Το Bloody Sth στο «Έρωτας μετά» «έριξε το Shazam»! Τι διαφορές έχει το re-freshed κομμάτι με την πρώτη εκτέλεση
Η Μόνικα μας μίλησε για το κομμάτι της «Bloody Sth» που παίζει στο τρέιλερ και τους τίτλους της σειράς του Alpha «Έρωτας μετά».
Η τηλεόραση, από την εποχή που στρογγυλοκάθισε για πρώτη φορά στα καθιστικά της μεσαίας τάξης παγκοσμίως, άρχισε να δημιουργεί τραγούδια - επιτυχίες. Από τα παιδικά της πρωινής ζώνης μέχρι τα μουσικά προγράμματα του prime time κι από τις μεγάλες τηλεοπτικές σειρές που κρατούσαν καρφωμένη την οικογένεια μπροστά στους δέκτες μέχρι τις ηρωικές σαπουνόπερες που, κατά παράδοση, έχουν ακόμα και τώρα, στους τίτλους αρχής, τα χειρότερα μουσικά σήματα/τραγούδια του σύμπαντος.
● Οι μεγάλες λαϊκές (pop) επιτυχίες στις δεκαετίες πριν την τηλεόραση έβγαιναν από τις κινηματογραφικές ταινίες γιατί υπήρχε η οπτικοποίηση του τραγουδιού προ-video clip, η ενίσχυσή του με την παρουσία δημοφιλών πρωταγωνιστών. Φυσικά ο κινηματογράφος συνέχισε και μετά να δημιουργεί μεγάλα χιτ, από τα σάουντρακς των «Grease» και «Saturday Night Fever» των 70s μέχρι τις αριστουργηματικές μουσικές όπως του Βαγγέλη Παπαθανασίου για το «Blade Runner», του Ryuichi Sakamoto για το «Καλά Χριστούγεννα, κύριε Λόρενς» και άλλα ολοκληρωμένα μουσικά έργα.
● Η τηλεόραση, εκ των πραγμάτων, είναι πιο ανάλαφρη. Εισχώρησε στα σπίτι και τους βρήκε όλους με τις παντόφλες και στραβοκουμπωμένες ρόμπες. Τα τραγούδια της ήρθαν και ισοφάρισαν με την ατμόσφαιρα του σπιτιού, έγιναν ένα με τα τραγουδάκια των διαφημιστικών jingles. H Ελλάδα των 70s έκανε επιτυχία τη «Μεθυσμένη πολιτεία» της Άννας Βίσση (στα ποιοτικά της) από το ομώνυμο σίριαλ, μέχρι το «Η Θεία Όλγα ξέρει» (απορρυπαντικό) και το «It’s time to play the music» του Muppet Show.
● Η πονηριά της τηλεόρασης είναι ότι έρχεται σε τακτικές ώρες και μέρες και επαναλαμβάνει το τραγούδι. Από τις πρώτες νότες, σαν τα σκυλιά του Παβλόφ, αναγνωρίζεις τη σειρά, καταλαβαίνεις τι ώρα και μέρα είναι. Παλιά θα θυμάται η γιαγιά σας πώς άδειαζαν οι δρόμοι με το που ακουγόταν το μουσικό σήμα του «Άγνωστου πόλεμου», του Φώσκολου, και οι νεότεροι το αλάρμ που σήμαινε μόλις ακούγονταν οι πρώτες νότες του «Ρετιρέ». Όλα αυτά. Η επανάληψη καθιερώνει το τραγούδι. Ακόμα και τώρα το συνδέει ο θεατής με ονόματα και σενάρια, ιστορίες, δράματα, σημείο όπου η αγωνία έχει κορυφωθεί και περιμένεις να δεις τη συνέχεια την επόμενη εβδομάδα.
● Από την αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης όμως, οι τηλεοπτικές σειρές στην Ελλάδα άρχισαν να αποκτούν νέα, φρέσκα τραγούδια στους τίτλους αρχής τους. Ακόμα όλοι θυμούνται (χάρι και στο Youtube) την «Αναστασία» της Αρβανιτάκη, τα «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά», το «Λόγω τιμής», τους «Ψίθυρους καρδιάς», το «Τράβα σκανδάλη» από το «Κλείσε τα μάτια» του Παπακαλιάτη (που είναι από μόνος του ένα κεφάλαιο προς συζήτηση στο θέμα μουσικές επιτυχίες από την τηλεόραση). Τα πιο ακριβά στην παραγωγή τους σίριαλ είχαν και τραγούδι τίτλων ειδικά γραμμένο, συνήθως κοινωνικές ιστορίες, δράματα, «σοβαρές» μουσικές. Ο οδοστρωτήρας Κραουνάκης είναι ο μόνος που παίρνει το θέμα των σίριαλ και το απογειώνει σε κομμάτια τόσο δυνατά και ξεχωριστά, όσο και η ερμηνεία τους.
● Το replay tv και οι τηλεοπτικές πλατφόρμες έφεραν μία άλλη σχέση με τις τηλεοπτικές σειρές, διεθνοποιήθηκαν οι επιτυχίες (ακούτε τι περνάμε τα τελευταία χρόνια με τη Cecilia Roth του καταραμένου «Casa de papel») και απέκτησαν μεγαλύτερη δύναμη πρόσβασης – μια και από τα τρέιλερ ακόμα κολλάνε στο αυτί και παίζονται συνέχεια.
● Πρόσφατο παράδειγμα το παλιότερο κομμάτι «Bloody Sth» της Μόνικας (από το πρώτο της άλμπουμ «Avatar» του 2008) που γνωρίζει μία δεύτερη μεγάλη δημοτικότητα («έριξε το Shazam», που λένε) μια και παίζει στο τρέιλερ και στους τίτλους της σειράς του Alpha «Έρωτας μετά», που ούτε καν έχει ξεκινήσει ακόμα (βγαίνει στον αέρα τη Δευτέρα 16/9 στις 21.50). Είναι μία ευχάριστη, φρέσκια έκπληξη η επιλογή του τραγουδιού αυτού γιατί δείχνει μία άλλη προσέγγιση της παραγωγής στις «μεγάλες» σειρές. Πρόκειται για ένα ερωτικό θρίλερ με δυνατό καστ (Μπέτυ Λιβανού, Νίκος Γαλανός και πολλοί άλλοι) στο οποίο η νέα ηχογράφηση του τραγουδιού από τη Μόνικα δίνει μία βαθιά αίσθηση αγάπης και σινεματικής, κρυφής αγωνίας. Η Μόνικα μας μίλησε για αυτό:
Τι διαφορές έχει το re-freshed κομμάτι με την πρώτη εκτέλεση;
Είναι ηχογραφημένο από την αρχή ολοκληρωτικά με πιο πλούσια ενορχήστρωση και μεγαλύτερη ορχήστρα. Η ερμηνεία έπειτα από 10 χρόνια νιώθω πως είναι επίσης εξελιγμένη. Όταν μπήκα στο στούντιο για την ηχογράφηση συνειδητοποίησα πόσο πολύ αγαπώ αυτό τη μελωδία, τραγούδησα πιο ώριμα και με πολλή δύναμη μέσα μου.
Είδες σκηνές από τη σειρά πριν τη νέα εκτέλεση; Με ποιο τρόπο σε επηρέασε το συγκεκριμένο σίριαλ;
Συναντηθήκαμε με την ομάδα της σειράς πολύ πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Τότε ο σκηνοθέτης Στέφανος Μπλάτσος μου περιέγραψε την αισθητική που είχε στο μυαλό του και μου έδειξε δείγματα εικόνων πάνω στη διεύθυνση φωτογραφίας. Γνωρίζαμε εξ αρχής ότι επρόκειτο για μια πολύ υψηλού επιπέδου δουλειά με πολλά κινηματογραφικά στοιχεία και χαίρομαι πάρα πολύ που είμαι μέρος της.
Βλέπεις σειρές; Γνώρισες κάποιο τραγούδι μέσα από κάποια σειρά;
Ναι βλέπω σειρές, μου αρέσουν περισσότερο οι κωμικές και κοινωνικές αλλά δεν μου αρέσει να παρακολουθώ για πολλές ώρες συνεχόμενα. Λατρεύω το θέμα από τη σειρά «The Crown».
Η Μόνικα, αυτό τον καιρό τελειώνει τις ηχογραφήσεις του πρώτου της δίσκου σε ελληνική γλώσσα που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο ενώ θα ακολουθήσει και καινούργιος, αγγλικός. Παράλληλα γράφει τη μουσική για ένα ακόμη θεατρικό έργο στην Αθήνα, συνεχίζει τη συνεργασία με το BBC και ετοιμάζει τον καινούργιο κύκλο συναυλιών σε Ελλάδα, Ευρώπη και Αμερική.
Περιμένοντάς την, μπορούμε ωραιότατα να βλέπουμε ερωτικά θρίλερ.