- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Ο Λεωνίδας Καβάκος και η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης μάγεψαν το κοινό του Ηρωδείου
Με δοξάρι και μπαγκέτα
![53155-117261.jpg 53155-117261.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/53155-117261.jpg)
![Λεωνίδας Καβάκος © Jan Olav Wedin Λεωνίδας Καβάκος © Jan Olav Wedin](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/06/24/leonidas_kavakos_site_04_photo_jan_olav_wedin.jpg)
Η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης και ο Λεωνίδας Καβάκος ενθουσίασαν το κοινό του Ηρωδείου, σε μια εμφάνιση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Το Σάββατο 22/6, σε ένα καυτό Ηρώδειο όπου δεν έπεφτε καρφίτσα, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης και ο Λεωνίδας Καβάκος με τη διπλή ιδιότητα του σολίστ και μαέστρου, ολοκλήρωσαν τη φετινή τους περιοδεία σε Ισπανία και Ελλάδα με μια εμφάνιση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, που ενθουσίασε − και όχι μόνο λόγω της παρουσίας του «δικού μας παιδιού».
![Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/symfoniki_orxistra_viennis_site_03.jpg)
Μπορεί να είναι η Νο 2 ορχήστρα της πόλης, μετά τη διάσημη Φιλαρμονική της Βιέννης, στο πόντιουμ όμως της υπεραιωνόβιας Wiener Symphoniker −ιδρύθηκε το 1900−, έχουν βρεθεί θρυλικοί αρχιμουσικοί από τον Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ και τον Χέρμπερτ φον Κάραγιαν ως τον Λέοναρντ Μπερνστάιν και τον Ζούμπιν Μέτα.
Αυτή τη φορά, τους μουσικούς της σπουδαίας ορχήστρας διηύθυνε ο Λεωνίδας Καβάκος. Ο πολυβραβευμένος έλληνας βιολονίστας τα τελευταία χρόνια έχει διευρύνει τους καλλιτεχνικούς του ορίζοντες και κρατά τακτικά τη μπαγκέτα του μαέστρου, συχνά μάλιστα συνδυάζοντας τους δύο ρόλους.
![Λεωνίδας Καβάκος © Marco Borggreve Λεωνίδας Καβάκος © Marco Borggreve](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/leonidas_kavakos_site_02_photo_marco_borggreve.jpg)
Αυτό ακριβώς έκανε στο δημοφιλέστατο κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα (Οp. 64) του Μέντελσον, με το οποίο άνοιξε τη συναυλία. Η ενθουσιώδης είσοδος του βιολιού από τα πρώτα κιόλας μέτρα της παρτιτούρας, ο λυρισμός, η εσωτερικότητα του δεύτερου μέρους, αλλά και οι θυελλώδεις στιγμές του φινάλε, όλα έφτασαν στ' αυτιά μας μέσα από τη γεμάτη αυθορμητισμό και συναίσθημα ερμηνεία του Λεωνίδα Καβάκου, τους διαρκείς «διαλόγους» του με τα έγχορδα και τα πνευστά και βέβαια, χάρη στον υποδειγματικό τρόπο που διηύθυνε την ορχήστρα.
![Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης © Stefan Olah Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης © Stefan Olah](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/symfoniki_orxistra_viennis_site_01_photo_stefan_olah_0.jpg)
Το πρώτο μέρος της συναυλίας έκλεισε με τη Συμφωνία Νο 31, ή «Του Παρισιού» του Μότσαρτ, ένα έργο που δεν συγκαταλέγεται ίσως στα πιο γνωστά του συνθέτη, ήταν ωστόσο μια σωστή επιλογή. Με τον Λεωνίδα Καβάκο στο πόντιουμ, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης μάς χάρισε μια εκτέλεση ανάλαφρη, πιστή στο Μοτσάρτειο ύφος, προσφέροντας ένα ακόμα δείγμα της μεγάλης ερμηνευτικής της κλάσης. Όμως, η μεγάλη στιγμή για την ορχήστρα ήταν η αριστουργηματική 7η Συμφωνία του Μπετόβεν που ακούστηκε στο δεύτερο μέρος της βραδιάς. Με το βλέμμα του να περνά μηνύματα και συναισθήματα στους μουσικούς και τη γλώσσα του σώματος να δίνει το γρήγορο τέμπο −η εφηβική ορμή του μου θύμισε τον Γκουστάβο Ντουνταμέλ−, ο Καβάκος ανέδειξε μοναδικά τον θριαμβικό χαρακτήρα της 7ης: τη ζωηρή εισαγωγή, τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα των εγχόρδων στο μελαγχολικό allegretto, τις βουκολικές αντηχήσεις των πνευστών, κυρίως από το solo φλάουτο −παιγμένο από τον Stefan Tomaschitz, έναν εξαιρετικό νεαρό φλαουτίστα−, την ενέργεια που διατρέχει όλο το έργο, το εκρηκτικό φινάλε. Κι ύστερα ήρθε η αποθέωση...
![Λεωνίδας Καβάκος © Marco Borggreve Λεωνίδας Καβάκος © Marco Borggreve](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/leonidas_kavakos_site_01_photo_marco_borggreve.jpg)
Ανταποκρινόμενος στο ενθουσιώδες χειροκρότημα του κοινού, ο Λεωνίδας Καβάκος επέστρεψε στη σκηνή −αυτή τη φορά με το βιολί του− για ένα και μοναδικό ανκόρ. Αφήνοντας το δοξάρι του −όπως έκαναν και τα υπόλοιπα έγχορδα της ορχήστρας− κάθισε δίπλα στους συναδέλφους του και όλοι μαζί, βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα και κοντραμπάσα έπαιξαν με τρομερό κέφι −τι άλλο;− την pizzicato polka του Στράους! Ένα απολαυστικό κλείσιμο, μιας απολαυστικής συναυλίας...
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δύο εμβληματικοί εκφραστές του «ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος» ροκ στερεοτύπου απεβίωσαν με δύο χρόνια διαφορά
Όλα όσα θα ζήσουμε αυτόν τον Ιούλιο στο δεύτερο Voés (Βοές) Festival
«Feels like I'm falling in love» παρουσία 2.000 θαυμαστών από την Ελλάδα και το εξωτερικό
Η ανάρτηση της τραγουδίστριας μετά τη συναυλία στην Τεχνόπολη
Ο ηθοποιός του «Back to the furure» ενώθηκε με τους Coldplay στο Glastonbury
Δύο μεγάλες φωνές με εντυπωσιακό ρεπερτόριο, για μια υπέροχη βραδιά τραγουδιού στο Κηποθέατρο Παπάγου
«Βασίλη, ζούμε ακόμα για να σε ακούμε»
Ανταπόκριση από το live της ελληνικής black metal μπάντας για τα 35 χρόνια της
Ένα εκατομμύριο προβολές μέσα στα πρώτα 30 λεπτά
Το σκάνδαλο Redlands που εκτόξευσε τη φήμη του συγκροτήματος
Ένας από τους κορυφαίους διεθνώς ανερχόμενους αρχιμουσικούς της γενιάς του μιλάει για τον μεγάλο Έλληνα μουσουργό και το αφιέρωμα στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Τι αποκαλύπτουν νέα δικαστικά έγγραφα
Φέτος συμπληρώνονται 49 χρόνια από τον θάνατό του από υπερβολική δόση ναρκωτικών
Και ακόμα, ο Simon Rattle στο Φεστιβάλ Αθηνών, οι Buena Vista All Stars στο ΚΠΙΣΝ, πάρτι με τον Κωστή Μαραβέγια κ.ά.
Μια ανοιχτή συζήτηση με έναν από τους πιο σημαντικούς pop καλλιτέχνες της εποχής μας πριν τη συναυλία του στο Θέατρο Λυκαβηττού
Παρουσιάζει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το νέο συμφωνικό έργο του Κονσέρτο για Σαξόφωνο και Ορχήστρα
Η Deluxe Edition περιλαμβάνει 3 CD, 32 κομμάτια
Τα παιδιά που διαλέγουν την παρέα του Chris Martin
«Πέρυσι τέτοιες μέρες ήμασταν εδώ όλοι με τον μπαμπά μου» είπε στη σκηνή
Η επιτυχία του χειμώνα στην καλοκαιρινή της βόλτα ταξιδεύει μέχρι τους Φιλίππους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.