Ο Λεωνίδας Καβάκος και η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης μάγεψαν το κοινό του Ηρωδείου
Με δοξάρι και μπαγκέτα
Η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης και ο Λεωνίδας Καβάκος ενθουσίασαν το κοινό του Ηρωδείου, σε μια εμφάνιση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Το Σάββατο 22/6, σε ένα καυτό Ηρώδειο όπου δεν έπεφτε καρφίτσα, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης και ο Λεωνίδας Καβάκος με τη διπλή ιδιότητα του σολίστ και μαέστρου, ολοκλήρωσαν τη φετινή τους περιοδεία σε Ισπανία και Ελλάδα με μια εμφάνιση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, που ενθουσίασε − και όχι μόνο λόγω της παρουσίας του «δικού μας παιδιού».
Μπορεί να είναι η Νο 2 ορχήστρα της πόλης, μετά τη διάσημη Φιλαρμονική της Βιέννης, στο πόντιουμ όμως της υπεραιωνόβιας Wiener Symphoniker −ιδρύθηκε το 1900−, έχουν βρεθεί θρυλικοί αρχιμουσικοί από τον Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ και τον Χέρμπερτ φον Κάραγιαν ως τον Λέοναρντ Μπερνστάιν και τον Ζούμπιν Μέτα.
Αυτή τη φορά, τους μουσικούς της σπουδαίας ορχήστρας διηύθυνε ο Λεωνίδας Καβάκος. Ο πολυβραβευμένος έλληνας βιολονίστας τα τελευταία χρόνια έχει διευρύνει τους καλλιτεχνικούς του ορίζοντες και κρατά τακτικά τη μπαγκέτα του μαέστρου, συχνά μάλιστα συνδυάζοντας τους δύο ρόλους.
Αυτό ακριβώς έκανε στο δημοφιλέστατο κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα (Οp. 64) του Μέντελσον, με το οποίο άνοιξε τη συναυλία. Η ενθουσιώδης είσοδος του βιολιού από τα πρώτα κιόλας μέτρα της παρτιτούρας, ο λυρισμός, η εσωτερικότητα του δεύτερου μέρους, αλλά και οι θυελλώδεις στιγμές του φινάλε, όλα έφτασαν στ' αυτιά μας μέσα από τη γεμάτη αυθορμητισμό και συναίσθημα ερμηνεία του Λεωνίδα Καβάκου, τους διαρκείς «διαλόγους» του με τα έγχορδα και τα πνευστά και βέβαια, χάρη στον υποδειγματικό τρόπο που διηύθυνε την ορχήστρα.
Το πρώτο μέρος της συναυλίας έκλεισε με τη Συμφωνία Νο 31, ή «Του Παρισιού» του Μότσαρτ, ένα έργο που δεν συγκαταλέγεται ίσως στα πιο γνωστά του συνθέτη, ήταν ωστόσο μια σωστή επιλογή. Με τον Λεωνίδα Καβάκο στο πόντιουμ, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης μάς χάρισε μια εκτέλεση ανάλαφρη, πιστή στο Μοτσάρτειο ύφος, προσφέροντας ένα ακόμα δείγμα της μεγάλης ερμηνευτικής της κλάσης. Όμως, η μεγάλη στιγμή για την ορχήστρα ήταν η αριστουργηματική 7η Συμφωνία του Μπετόβεν που ακούστηκε στο δεύτερο μέρος της βραδιάς. Με το βλέμμα του να περνά μηνύματα και συναισθήματα στους μουσικούς και τη γλώσσα του σώματος να δίνει το γρήγορο τέμπο −η εφηβική ορμή του μου θύμισε τον Γκουστάβο Ντουνταμέλ−, ο Καβάκος ανέδειξε μοναδικά τον θριαμβικό χαρακτήρα της 7ης: τη ζωηρή εισαγωγή, τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα των εγχόρδων στο μελαγχολικό allegretto, τις βουκολικές αντηχήσεις των πνευστών, κυρίως από το solo φλάουτο −παιγμένο από τον Stefan Tomaschitz, έναν εξαιρετικό νεαρό φλαουτίστα−, την ενέργεια που διατρέχει όλο το έργο, το εκρηκτικό φινάλε. Κι ύστερα ήρθε η αποθέωση...
Ανταποκρινόμενος στο ενθουσιώδες χειροκρότημα του κοινού, ο Λεωνίδας Καβάκος επέστρεψε στη σκηνή −αυτή τη φορά με το βιολί του− για ένα και μοναδικό ανκόρ. Αφήνοντας το δοξάρι του −όπως έκαναν και τα υπόλοιπα έγχορδα της ορχήστρας− κάθισε δίπλα στους συναδέλφους του και όλοι μαζί, βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα και κοντραμπάσα έπαιξαν με τρομερό κέφι −τι άλλο;− την pizzicato polka του Στράους! Ένα απολαυστικό κλείσιμο, μιας απολαυστικής συναυλίας...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Άλλαξε ζωή και πόλεις και μιλάει στην Athens Voice για όλα, με αφορμή το νέο τους άλμπουμ «Human Fear»
Ο Einar Selvik μιλάει για το φιλμ και τη ζωντανή ηχογράφηση «Live At The Acropolis», τη σειρά «Vikings» και το black metal
Tι είπε για την ταινία «A Complete Unknown»
Ένας από τους πιο πετυχημένους καλλιτέχνες της γενιάς του μιλάει για την πορεία του στον χώρο
Δύο συναυλίες, μία τολμηρή πρόταση από τον πάντα ανήσυχο και δημιουργικό τραγουδοποιό
Το τραγούδι είναι μέρος του soundtrack της κινηματογραφικής ταινίας «Behind the sins»
Όταν τραγουδά, η φωνή της δεν σου επιτρέπει να σκεφτείς τίποτε άλλο. Το ίδιο ισχύει και για τη σκηνική της παρουσία
Το beauty-hack που μοιράστηκε στο TikTok
Και κάνει ρεκόρ τηλεθέασης
Η hitmaker και performer ανεβαίνει στη σκηνή για την εξαπλή απονομή της
Επτά χρόνια χωρίς τον Τζίμη Πανούση: Η ATHENS VOICE τον θυμάται όπως τον έζησε, μέσα από 18 συνεντεύξεις και κείμενα
Ο Διογένης Δασκάλου και οι Monie & Monie Conniente επιστρέφουν στο Καφωδείο Ελληνικό το Σάββατο 25 Ιανουαρίου και για όλα τα Σάββατα του Φεβρουαρίου
Οι δεξιοτέχνες της κιθάρας έρχονται για την πρώτη συναυλία τους στην Ελλάδα
Κέρδισαν τον θαυμασμό προσωπικοτήτων όπως ο Iggy Pop, η Kathleen Hanna και οι Corin Tucker και Carrie Brownstein από τις Sleater-Kinney
Ο Γιάννης Πετρίδης θυμάται τη γνωριμία τους και γράφει για την προσφορά του στη μουσική
«Στις 3 μέρες που φιλοξενήσαμε αυτόν και τον φίλο του Ίγκι Ποπ μαζί με τον αξέχαστο φίλο Μίκη Κορίνθιο, ταξιδεύαμε για στους αρχαιολογικούς τόπους της πατρίδας μας…»
Μια διαχρονική φιγούρα της ψυχεδελικής ροκ και η ιστορική του εμφάνιση στο Woodstock
Τα υλικά της χαράς βρίσκονται στην παρέα με έναν καλό φίλο, σε ένα ποτήρι κρασί, σε μια αγκαλιά…
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.