- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Η Lena Willikens μιλά για την dance culture πριν την εμφάνισή της στο Plissken
Μία από τις πιο εκλεκτικές και απρόβλεπτες DJs αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη μιλά για τη μουσική της διαδρομή και το περίφημο club Salon Des Amateurs του Ντίσελντορφ
Η γερμανίδα παραγωγός και DJ Lena Willikens μιλά για τις επιρροές της, το Salon Des Amateurs και την ηλεκτρονική μουσική πριν την εμφάνισή της στο Plisskën.
Η Lena Willikens δεν ακολουθεί τους dance κανόνες. Aπό τις πιο εκλεκτικές και απρόβλεπτες DJs της Ευρώπης. Resident στο θρυλικό club Salon Des Amateurs, παραγωγός και ραδιοφωνική παραγωγός (Radio Cómeme) δημιουργεί ξεχωριστά sets με διευρυμένες offbeat επιλογές, kraut proto-techno, synth-pop. Έχει ρεμιξάρει τη Λένα Πλάτωνος και ονόματα όπως οι S U R V I V E, rRoxymore, Simian Mobile Disco. Λίγο πριν την εμφάνισή της στο Plissken Festival μιλά για τις επιρροές της, τη γερμανική ηλεκτρονική σκηνή, το μύθο του Salon Des Amateurs, τις αγαπημένες της πόλεις και το Άμστερνταμ όπου επέλεξε να ζει...
Πώς επέδρασαν τα εφηβικά σου χρόνια στις μουσικές σου αναφορές;
Μεγάλωσα στη Στουτγκάρδη, μια μικρή πόλη στη νότια Γερμανία. Ως έφηβη με γοήτευε η υποκουλτούρα και η εναλλακτική σκηνή. Η techno και η house στην πόλη μου ήταν αρκετά mainstream και δεν με ενδιέφεραν εκείνη την περίοδο. Όταν ήμουν 19, μετακόμισα στο Ντίσελντορφ και άρχισα να ανακαλύπτω την ηλεκτρονική μουσική. Ο Detlef Weinrich ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς μέντορες τότε. Θυμάμαι πως αντιγράφαμε τα mixtpapes του σε κασέτες και τις ακούγαμε ενώ δουλεύαμε στην Ακαδημία Τεχνών. Έτσι ανακάλυψα το krautrock, και σχήματα όπως οι Cluster / Kluster για παράδειγμα.
Γιατί οι Γερμανοί πρωτοστάτησαν στον ηλεκτρονικό και krautrock ήχο;
Υπήρξε μια εποχή στη Γερμανία όπου οι νέοι έψαχναν απεγνωσμένα για μια νέα πολιτιστική ταυτότητα. Μετά το Τρίτο Ράιχ και τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Αμερικανοί κυριάρχησαν στο πολιτιστικό τοπίο για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Αυτό το γεγονός και το αίσθημα της ντροπής δημιούργησαν αυτή την ανάγκη στους νέους να επανασυστηθούν με ένα εντελώς νέο τρόπο και να δημιουργήσουν μέσα από αυτό μια νέα πολιτιστική ταυτότητα.
Έμαθες το «Eisbär» από τη μητέρα σου! Πώς θεωρείτε ότι οι μουσικές μνήμες επιδρούν στη δημιουργία;
Οι πρώιμοι ήχοι επιδρούν στα μουσικά μας γούστα. Θυμάμαι να βάζω τα κλάματα σε ένα πάρτι γενεθλίων όταν ήμουν 6 χρονών, επειδή χόρευαν με Schlager (η λαϊκή ποπ της εποχής). Είναι κάτι που ακόμα δεν έχω βρει απαντήσεις ως προς το τι θα μπορούσε να προκαλέσει αυτή την αντίδραση. Το σίγουρο είναι ότι θα είχα παρόμοια δυσάρεστη επαφή με αυτό το είδος και πριν τα γενέθλια.
Γιατί διaλέξες το Άμστερνταμ;
Ο κύριος λόγος που μετακόμισα στο Άμστερνταμ είναι για πρακτικούς λόγους. Είναι σίγουρα η καλύτερη πόλη στην Ευρώπη όταν χρειάζεται να ταξιδεύεις κάθε σαββατοκύριακο. Το αεροδρόμιο Schiphol, είναι μακράν το καλύτερο αεροδρόμιο στην Ευρώπη και μου γλυτώνει πολλές ώρες και ενέργεια με απευθείας κυρίως πτήσεις, χωρίς πολύωρες ουρές και χωρις το άγχος για τυχόν καθυστερήσεις.
Τι σε γοήτευσε στη minimal wave, synth pop και darkwave σκηνή της δεκαετίας του '80;
Αφού είχα μετακομίσει στο Ντίσελντορφ για να σπουδάσω στην Ακαδημία Τεχνών, άρχισα να ανακαλύπτω τη μουσική ιστορία της πόλης. Συγκροτήματα όπως οι Propaganda και οι der Plan και παραγωγοί όπως ο Conrad Schnitzler με εντυπωσίασαν και από εκεί ήταν απλώς φυσικό να ψάξω βαθύτερα.
Πώς θα συνόψιζες τη σημασία του Salon des Amateurs για την αλλαγή των κανόνων της σύγχρονης club κουλτούρας με ένα άνοιγμα στον πειραματισμό; Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση από αυτές τις βραδιές;
Είμαι μάλλον η λιγότερη κατάλληλη να απαντήσει σε αυτό γιατί ήμουν τόσο πολύ αναμεμιγμένη σε αυτό που δεν έχω σφαιρική άποψη. Ίσως ήταν μια βαθιά επιθυμία για μέρη όπου όλα όπου όλα φαίνονται πιθανά.Υπάρχουν πολλά ξεχωριστά μέρη όπως αυτό σε όλο τον κόσμο, όλα τους DIY και τα περισσότερα από αυτά σαν κρυμμένα μυστικά. Η πιο ζωντανή ανάμνηση είναι το τελευταίο βράδυ πριν το κλείσιμο τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Ήταν σίγουρα το πιο συναισθηματικό πάρτι που έχω πάει ποτέ.
Πώς βλέπεις την κοινωνικοπολιτική ένταση σε όλο τον κόσμο και είσαι αισιόδοξη για το μέλλον;
Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση, και θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες και πάλι να μην βρίσκουμε μια άκρη. Είμαι μάλλον απαισιόδοξη και νιώθω ντροπή για ότι κάνουμε στα ζώα και στο περιβάλλον. Είναι κάτι που δεν μπορούμε να διοθρώουμε εύκολα και θα χρειαστεί μια τελείως ριζική αλλαγή στο τρόπο που σκεφτόμαστε και στην επιθυμία μας να αλλάξουμε τις συνήθειες του δυτικού τρόπου ζωής.
Η σχέση σου με το βινύλιο;
Για μένα η μουσική θα πρέπει να έρχεται πρώτη. Το πώς αποφασίζεις να την ακούσεις ή πώς θελεις να παίζεις ως dj είναι προσωπική απόφαση. Το βινύλιο από μόνο του δεν κάνει κάποιον πιο αυθεντικό...
Πόσο διαφορετικές είναι οι επιλογές στο NTS ή το Radio Cómeme σε σύγκριση με τα DJ sets;
Πολύ σπάνια έχει νόημα να ηχογραφήσω ένα dance mix ενώ θα είμαι μόνη στο σπίτι με τις δύο γάτες μου. Είμαι πάντα θετική σε προτάσεις για να παίξω μουσική. Όσο απολαμβάνω το διάλογο με ένα χορευτικό κοινό τόσο χρειάζομαι να ακούω και άλλα πράγματα κατά καιρούς.
Τι να περιμένουμε από το DJ set στο Plissken Festival;
To καλύτερο νομίζω είναι να μην έχετε συγκεκριμένες προσδοκίες. Ποτέ δεν νιώθω άνετα όταν το κοινό περιμένει έναν συγκεκριμένο ήχο από μένα.
Μπόρεσες να δεις τους Severed Heads στο Lente Kabinet Festival που συμμετείχες;
Δυστυχώς τους έχασα! Αυτό είναι το τίμημα των περιοδειών και των συνεχών εμφανίσεων. Την προηγούμενη μέρα έπαιζα στο Παρίσι και έφτασα στο Lente Kabinet λίγο πριν βγω στη σκηνή.
Ποιους σύγχρονους παραγωγούς και DJs εκτιμάς;
Θα χρειαστώ μεγάλη λίστα για αυτό. Μόλις επιμελήθηκα μια βραδιά στο Nuits Sonores όπου κάλεσα τους Elena Colombi, Vladimir Ivkovic, IF, Phillip Jondo, Oko Dj, Nika Son, Mutant Beat Dance, Marie Davidson, Tolouse Low Trax, Donato Dozzi and Batu για να σας δώσω μια μικρή εικόνα.
Τι ακολουθεί;
Γράφω νέα μουσική που ελπίζω να βγει στις αρχές του 2020. Παράλληλα προγραμματίζω μια περιοδεία στην Αμερική στα τέλη του Ιουλίου, μια ασιατική περιοδεία το φθινόπωρο και φαντάζομαι ακολουθεί η Αυστραλία στα τέλη της χρονιάς.
H Lena Willikens κλείνει την πρώτη μέρα του Plissken Festival, 26 & 27 Ioυνίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Δείτε όλες τις πληροφορίες για το φεστιβάλ στο City Guide της Αthens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από το πολυαναμενόμενο άλμπουμ Missionary που κυκλοφορεί στις 13 Δεκεμβρίου
«Δεν ξέρω πότε θα τραγουδήσω ξανά», είπε δακρυσμένη η τραγουδίστρια
Ακούστε την καλλιτεχνική σύμπραξη στο νέο τραγούδι «Η Σπίθα»
Η επίδραση Μότσαρτ δεν υποστηρίζεται από τα αντικειμενικά επιστημονικά στοιχεία. Ίσως η επίδραση αυτή θα πρέπει να αποκτήσει έναν διαφορετικό ορισμό
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Στο βίντεο κλιπ πηγαίνει με το αυτοκίνητό του από την Αθήνα στη Βόρεια Ήπειρο
Η SUNEL Arena θα πλημμυρίσει από techno μουσική
Με την ευκαιρία της συναυλίας του σχήματος Piandaemonium στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» μιλήσαμε με τον πιανίστα και αναπληρωτή καθηγητή
Τη νύχτα που η Ελλάδα ξενύχτησε ακούγοντας τον νέο του δίσκο
Ο Frank Marshall θα ρίξει φως στο «Rumors»
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.