- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
sTeehos: Φόρεσε το αγαπημένο σου τραγούδι!
Η παρέα πίσω από τα μπλουζάκια-ωδές στους αγαπημένους Έλληνες τραγουδιστές
Αναμνήσεις από την cult εποχή της δεκαετίας των 80s έρχονται να μας ξυπνήσουν οι sTeehos με τα μπλουζάκια τους-ωδές στο ελληνικό τραγούδι. «Είναι φάση το αγόρι», που το ακούσαμε για πρώτη φορά στην ταινία «Έλα να αγαπηθούμε ντάρλιγκ» από τη φωνή της Ρένας Παγκράτη, και «Μανάρι μου τα κάναμε σαλάτα» που παραπέμπει στην Αρλέτα, και σε δίσκο που κοντεύει να 40αρίσει καθώς μετράει από το 1984 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, και «Αν μ’ αγαπάς έλα να κάνουμε έρωτα» από τον αξεπέραστο δίσκο «Σαμποτάζ» και τη φωνή της Λένας Πλάτωνος, είναι μόνο κάποιοι από τις στάμπες με τους στίχους που έχουν ξεπουλήσει. Κι αυτό επειδή παραμένουν διαχρονικά αγαπημένοι και για τις νέες γενιές των ερωτευμένων.
Οι sTeehos, με λίγα λόγια, εμπνέονται από τα τραγούδια και σχεδιάζουν Teeshirts γι’ αυτούς που αγαπούν την εγχώρια μουσική σκηνή, όπως μας λένε τα παιδιά που κρύβονται πίσω από τη νέα αυτή εταιρεία που με χιούμορ τυπώνει πάνω σε μπλουζάκια αγαπημένους στίχους από τραγούδια που μπορεί να πηγαίνουν ακόμα και πίσω στο 1930.
Όλα ξεκίνησαν όταν συναντήθηκαν ο Σταμάτης Λεόντιος και ο Νίκος Μαϊνάρης, ένας γραφίστας και ένας αρχιτέκτονας που αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να εικονογραφήσουν μία σειρά εμπνευσμένη από το ελληνικό τραγούδι, έτσι όπως οι ίδιοι τη φαντάζονταν. Καθοριστικό στοιχείο για την επιλογή ενός στίχου είναι να μπορεί με την εικονογράφησή του να λειτουργεί διττά, από τη μία δηλαδή να παραπέμπει νοηματικά σε κάτι οικείο και από την άλλη να λειτουργεί αυτόνομα, δίνοντας ένα άλλο καινούργιο νόημα-μήνυμα στον παρατηρητή, σύμφωνα με τον Σταμάτη. Τώρα σε ό,τι αφορά την καταλληλότητα των κομματιών, κατάλληλα είναι όλα και ακατάλληλα εκείνα που δεν αγγίζουν και δεν εμπνέουν τους δημιουργούς του Steehos.
Όταν αποσπάς ένα μονόστιχο ή ένα δίστιχο από το σύνολο του στιχουργικού, μουσικού και ερμηνευτικού του περιβάλλοντος, βγάζει μία εντελώς διαφορετική αίσθηση. Όπως εξηγεί ο Σταμάτης στην Athens Voice, «αυτή η διαδικασία έχει μεγάλο ενδιαφέρον για μένα γιατί έτσι ανατρέπει στερεότυπες νοοτροπίες περί ποιοτικού και μη ποιοτικού τραγουδιού. Έζησα άλλωστε όλες αυτές τις μεγάλες συζητήσεις των δεκαετιών ’90 και ’00 όπου κατέτασσαν το τραγούδι σε δύο όχθες που με τα χρόνια αποδείχθηκαν φαιδρές. Έτσι, υπάρχει μία σκωπτική διάθεση σε όλο αυτό και προσπαθώ να δείξω ότι σε ένα καλό τραγούδι μπορεί να εμπεριέχεται η πιο ανόητη ατάκα και σε ένα κακοχαρακτηρισμένο τραγούδι να υπογράφεται η μεγαλύτερη αλήθεια της ζωής!»
Και συμπληρώνει: «Από εκεί και πέρα με ενδιαφέρει η αυτόνομη πορεία της εικονογράφησης που θα ανεξαρτητοποιηθεί από την πηγή έμπνευσης και θα αποτελέσει ένα τσιτάτο, ένα πρωτότυπο ευφυολόγημα».
Σύμφωνα με τον Σταμάτη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δύσκολα μπορεί να ξεκινήσει μία επιχείρηση η οποία μπορεί παράλληλα να είναι επικερδής και να παρέχει ένα προϊόν (ή υπηρεσίες) με υψηλά standards. «Πιστεύω ότι σήμερα σε αυτό τον τόπο δεν είναι εύκολο για κάποιον, ανεξαρτήτου ηλικίας, να ξεκινήσει μια δική του επιχείρηση από το μηδέν. Είμαι βαθιά απαισιόδοξος για το εγχώριο επιχειρείν και σε αυτό έπαιξε ρόλο σε πολύ μεγάλο βαθμό η οικονομική κρίση της τελευταίας 8ετίας. Οι sTeehos είναι ένα εγχείρημα που ξεκίνησε από τη διάθεση κάποιων ανθρώπων να κάνουν κάτι δημιουργικό και αποτελεί ένα οικονομικό πάρεργο, μιας και όλοι όσοι συμμετέχουν έχουν τη βασική τους δουλειά ως οικονομικό τους αποκούμπι. Αυτή η συνθήκη μάς απαλλάσσει από τα άγχη της επιβίωσης δίνοντας βάρος εξ αρχής στη δημιουργικότητα, την ποιότητα και διαχρονικότητα του προϊόντος που παράγουμε».
Εκείνο όμως που παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο στην πορεία του εγχειρήματος είναι το digital κομμάτι και τα social media. Οi sTeehos κινούνται και δρουν κατά κύριο λόγο στον αχανή ψηφιακό κόσμο: Το κατάστημα είναι e-shop, ο σχεδιασμός ψηφιακός, οι πωλήσεις και η επικοινωνία κατά κύριο λόγο με τον πελάτη γίνεται μόνο μέσα από τα social και mail, ακόμα και η επικοινωνία μεταξύ τους για βασικά θέματα του Steehos γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα. Το μοναδικό πράγμα που κινείται στον φυσικό κόσμο είναι η παραγωγή και η παράδοση του τελικού προϊόντος, του T-shirt δηλαδή.
«Ισχύει 100% ότι η digital παρουσία είναι το πιο σημαντικό εργαλείο, αρκεί να το χειρίζεται ένας κατάλληλα καταρτισμένος επαγγελματίας. Το επισημαίνω αυτό διότι το βλέπω και εγώ ο ίδιος εκ του αποτελέσματος πια ότι ο χειρισμός των social είναι μια ολόκληρη επιστημονική διαδικασία που δεν μπορεί να την κάνει ο καθένας επειδή απλά και μόνο διαθέτει έναν προσωπικό λογαριασμό στο facebook και στο Instagram».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ήταν μέλος του συγκροτήματος Four Tops της Μotown
Αυτά είναι τα 17 τραγούδια του «Bando Stone and The New World»
O δημοφιλής τραγουδιστής ανακοίνωσε μία από τις πιο σημαντικές στιγμές στην καριέρα του- Θα τραγουδήσει στο ιστορικό Royal Albert Hall
Το όνομα Nico λέγεται ότι της το έδωσε ο φωτογράφος της Herbert Tobias, που τότε ήταν φίλος με τον Ελληνα -γεννημένο στην Αντίς Αμπέμπα- σκηνοθέτη Νίκο Παπατάκη
Τι αποκάλυψε ο τραγουδιστής και συνθέτης κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στη Κρήτη
Είχε στόχο και τον σύντροφό της, Τράβις Κέλσι
Eden in Olympia: Το ισχυρό κάλεσμα για την προστασία του πλανήτη
Ο θρύλος της κιθάρας γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου 1947
Η μπάντα μοιράστηκε το καινούργιο τραγούδι «Love Insurrection» από τον δίσκο «Come Ahead» που θα κυκλοφορήσει στις 8 Νοεμβρίου
Μία ακόμα βραδιά του Release Athens 2024 με πολύ έντονες συγκινήσεις, με τους pop rock θρύλους από το Μπέρμιγχαμ
Ανταπόκριση από το rock γηπεδικό ραντεβού που δικαίωσε την αναμονή πολλών ετών
Έτσι μεταμόρφωσαν τη metal σκηνή σε μια από τις πιο σημαντικές μέχρι και σήμερα
Οι συνθέσεις του σπουδαίου κιθαρίστα που ξεχώρισαν
Η είδηση έγινε γνωστή από την οικογένειά του
Ο ηθοποιός συνόδευσε μουσικά με την κιθάρα του τον Ιταλό τενόρο
Μία διαφορετική παρουσίαση νέας δουλειάς για τη νεαρή ερμηνεύτρια
Ανταπόκριση από το κορυφαίο show που θα θυμόμαστε στην Πλατεία Νερού
Ο τρόπος ερμηνείας της ήταν καθαρά μια δικιά της ξεχωριστή υπόθεση
Τα έσοδα από το τραγούδι θα διατεθούν για τη στήριξη των παιδιών των προσφύγων που έχασαν τη ζωή τους στη Μεσόγειο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.