- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Δημιουργοί εναντίον υπουργείου Πολιτισμού για τα πνευματικά δικαιώματα: Κάνετε αθόρυβο πραξικόπημα
«Αρκετά με τον εμπαιγμό»
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![aepi.jpg aepi.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/12/11/4064513.jpg)
Οι δημιουργοί, μουσικοσυνθέτες και στιχουργοί, μέλη των σωματείων ΜΕΤΡΟΝ και ΣΩΜΣΕ με σκληρή κοινή τους ανακοίνωση ασκούν οξεία κριτική στο υπουργείο Πολιτισμού και κύκλους του ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας τους ανοιχτά για «εμπαιγμό» και «αθόρυβο πραξικόπημα» σε συνεργασία με « συγκεκριμένο φιλοκυβερνητικό σωματείο».
Παράλληλα, στην ανακοίνωση τονίζουν: «Καταγγέλλουμε με αγανάκτηση τις μεθοδεύσεις του Υπουργείου Πολιτισμού που οδηγούν στην “εκ προθέσεως” χρεωκοπία της ΑΕΠΙ και των δικαιωμάτων μας, την στιγμή μάλιστα που τρέχει μεγάλη έρευνα επιχειρησιακής δυναμικής της ΑΕΠΙ (business plan) από την έγκριτη εταιρεία Ernst&Young (αυτήν που διατύπωσε το πρώτο πόρισμα για την ΑΕΠΙ)».
Οι δημιουργοί κατηγορούν το υπουργείο Πολιτισμού πως «αρνείται να επιτρέψει στην παραπάνω εταιρεία να χρησιμοποιήσει τα επεξεργασμένα στοιχεία του διαχειριστικού ελέγχου της ΑΕΠΙ καθυστερώντας έτσι συνειδητά την ολοκλήρωση του Business Plan προς όφελος της δικής του υπόγειας μεθόδευσης».
Και υπενθυμίζει πως «οι αντίστοιχοι ξένοι οργανισμοί εδώ και πολλές δεκαετίες περιφρουρούν αυστηρά την ανεξαρτησία τους και την πλήρη απόσταση τους από οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση στο ζήτημα της συλλογικής διαχείρισης. Συμφωνούμε απόλυτα μαζί τους και είμαστε κάθετα αντίθετοι με την κρατικοποίηση της ΑΕΠΙ ή με τη δημιουργία οποιασδήποτε κρατικής προέλευσης εταιρείας διαχείρισης και είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων. Το κράτος οφείλει να είναι εγγυητής της νομιμότητας κι όχι διαχειριστής ιδιωτικών δικαιωμάτων».
Στην ανακοίνωση τα μέλη των ΜΕΤΡΟΝ και ΣΩΜΣΕ δηλώνουν «κατηγορηματικά πως τα σωματεία μας δεν θα συμμετάσχουν σε κανένα κρατικό μόρφωμα είσπραξης δικαιωμάτων κι επιφυλάσσονται όλων των νόμιμων δικαιωμάτων τους, τόσο σύμφωνα με το εθνικό όσο και με το ευρωπαϊκό δίκαιο».
«Απευθύνουμε έκκληση στον Πρωθυπουργό αλλά και στα πολιτικά κόμματα να παρέμβουν.Καλούμε τέλος για άλλη μια φορά το ΥΠΠΟ να συναντήσει τα σωματεία μας και να ακούσει τις απόψεις μας. Δεν θα δεχτούμε νομικές παρεμβάσεις και τροπολογίες που διαμορφώνονται ερήμην μας, χωρίς δημόσιο διάλογο, χωρίς επιστημονική έρευνα και κριτική, χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες» καταλήγουν.
Η κοινή ανακοίνωση των σωματείων ΜΕΤΡΟΝ και ΣΩΜΣΕ:
Η ΑΝΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ
Τους τελευταίους μήνες ένα αθόρυβο πραξικόπημα στον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων μεθοδεύεται από κύκλους της κυβέρνησης και από συγκεκριμένο “φιλοκυβερνητικό” σωματείο.
Το Υπουργείο Πολιτισμού:
1) Αρνείται να εφαρμόσει τις πρόνοιες του νόμου περί συλλογικής διαχείρισης που πριν από λίγους μήνες ψήφισε η ίδια κυβέρνηση. Αδιαφορεί συστηματικά (και παράνομα) σε όσα το Εποπτικό Συμβούλιο της ΑΕΠΙ πρότεινε, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο συγκεκριμένος νόμος: Ενώ έχει την δυνατότητα να εφαρμόσει Επίτροπο Εξυγίανσης (όπως πρότεινε το Εποπτικό), ο οποίος αφαιρεί την διοίκηση από τους νυν μετόχους της ΑΕΠΙ, το υπουργείο παρέτεινε την ερμαφρόδιτη λύση του Προσωρινού Επιτρόπου, που δεν διοικεί αλλά μόνον ασκεί οικονομικό έλεγχο και...διατηρεί στην θέση της διοίκησης τους απαξιωμένους μετόχους!
2) Αρνείται πεισματικά τον διάλογο με τους καλλιτέχνες εκείνους (και τα σωματεία τους) που ζητούν την εξυγίανση της ΑΕΠΙ και την μετατροπή της σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ) με ιδιοκτησία και διοίκηση από τους δημιουργούς και σε συνεργασία-συναίνεση με τους ξένους δημιουργούς και τους οργανισμούς τους.
3) Συνομιλεί (εν κρυπτώ και αποκλειστικά) με την διοίκηση συγκεκριμένων σωματείων που ευνοούν λύσεις κρατικιστικές και εκτός πραγματικότητας (που δεν θα σταθούν ούτε μια μέρα στο ευρωπαϊκό νομικό περιβάλλον) και θα οδηγήσουν τους ξένους δημιουργούς και τους οργανισμούς που τους εκπροσωπούν σε αναζήτηση δικών τους αυτόνομων λύσεων, με ανυπολόγιστες καταστροφικές συνέπειες για το Ελληνικό Τραγούδι μέσω της de facto πολυδιάσπασης μιάς ήδη αρνητικής για τον Ελληνικό Πολιτισμό του Τραγουδιού αγοράς.
4) Η ανεύθυνη διαχείριση των προβλημάτων μας από τις παραπάνω συμπεριφορές και πρακτικές, έχει οδηγήσει σε τρομακτική πτώση της είσπραξης των δικαιωμάτων μας και σε τεράστια απώλεια εσόδων (με κίνδυνο εξαθλίωσης του κλάδου μας), ενώ ζημιώνει συνολικά την υπόθεση του Πνευματικού (αλλά και του Συγγενικού) δικαιώματος στην χώρα και μας διασύρει διεθνώς, ζημιώνοντας τον τουρισμό και τις υπηρεσίες της πατρίδας μας και δίνοντας αρνητικό παράδειγμα στους Χρήστες, που έχουν μετατρέψει σε ρουτίνα και στστηματική πρακτική την ασυνέπεια και την έλλειψη ανταπόκρισης στις κατά νόμον υποχρεώσεις τους απέναντι σε εμάς και το πνευματικό μας δικαίωμα.
Σε μια ευνομούμενη πολιτεία η συνέλευση πιστωτών μιας εταιρείας καθορίζει με δημοκρατικό και σύννομο τρόπο την τύχη της. Στην χώρα μας δυστυχώς επιχειρείται υποκατάσταση των περιουσιακών και νομικών μας δικαιωμάτων από “κάποιους” που βρήκαν ευκαιρία ανέξοδης κολακείας μιας κυβέρνησης που θα έρθει να παίξει τον προστάτη των δημιουργών, με την δική μας...τσέπη και τις δικές μας περιουσίες!
Κανείς δεν μπορεί να υποκαταστήσει εμάς - κανείς δεν δικαιούται νομικά, πολιτικά και ηθικά να το επιχειρήσει.
Σε μια δημοκρατική πολιτεία πρέπει όλα να γίνονται στο φως και με πλήρη ενημέρωση και συναίνεση όλων εκείνων που έχουν έννομο συμφέρον από τις συγκεκριμμένες επιλογές της κάθε κυβέρνησης. Εμείς οι δημιουργοί, όλοι οι δημιουργοί (κι όχι κάποιες πλαστές και τραβηγμένες από τα μαλλιά “πλειοψηφίες”), θα αποφασίσουμε δημοκρατικά και ελεύθερα για το μέλλον μας.
Καταγγέλλουμε με αγανάκτηση τις μεθοδεύσεις του Υπουργείου Πολιτισμού που οδηγούν στην “εκ προθέσεως” χρεωκοπία της ΑΕΠΙ και των δικαιωμάτων μας, την στιγμή μάλιστα που τρέχει μεγάλη έρευνα επιχειρησιακής δυναμικής της ΑΕΠΙ (business plan) από την έγκριτη εταιρεία Ernst&Young (αυτήν που διατύπωσε το πρώτο πόρισμα για την ΑΕΠΙ). Η έρευνα έχει ζητηθεί από τους ξένους οργανισμούς, ως προϋπόθεση για την έναρξη συζήτησης προς σύμφωνη συμπαράταξη τους στο Σχέδιο Εξυγίανσης με δικαστική συνδρομή (σύμφωνα μα το 106β του νόμου) και είναι υποχρέωση μας να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα έντιμης και ουσιαστικής συνεργασίας με τους ξένους συναδέλφους μας, για το καλό όλων μας και για να μην διασπαστεί η αγορά.
Σημειώνουμε πως και εδώ το Υπουργείο Πολιτισμού αρνείται να επιτρέψει στην παραπάνω εταιρεία να χρησιμοποιήσει τα επεξεργασμένα στοιχεία του διαχειριστικού ελέγχου της ΑΕΠΙ καθυστερώντας έτσι συνειδητά την ολοκλήρωση του Business Plan προς όφελος της δικής του υπόγειας μεθόδευσης.
Υπενθυμίζουμε πως οι αντίστοιχοι ξένοι οργανισμοί εδώ και πολλές δεκαετίες περιφρουρούν αυστηρά την ανεξαρτησία τους και την πλήρη απόσταση τους από οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση στο ζήτημα της συλλογικής διαχείρισης. ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΕΠΙ ή ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ. Το κράτος οφείλει να είναι εγγυητής της νομιμότητας κι όχι διαχειριστής ιδιωτικών δικαιωμάτων - σε ένα πεδίο μάλιστα όπου σε όλη την Ευρώπη αυτό θεωρείται κατάφωρη παραβίαση της ανεξαρτησίας του Δημιουργού και του τρόπου με τον οποίο θέλει να διαχειριστεί οικονομικά και κοινωνικά το Έργο του. Η παρέμβαση του κράτους στον τομέα αυτόν μόνο ζημιά και αρνητικές επιπτώσεις σε κάθε πεδίο έχει να προσφέρει, με τελική κατάληξη την βέβαιη αποτυχία και την καταστροφή μας.
Υπάρχουν λύσεις, ακόμα κι αν δεν ευοδωθεί η διάσωση της ΑΕΠΙ. Λύσεις σύμφωνες με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, λύσεις που οφείλουμε να αναζητήσουμε όλοι οι δημιουργοί, σε καθεστώς ομόνοιας, σύμπνοιας και πλήρους ανεξαρτησίας από κάθε κρατική επικυριαρχία ή “συνεργασία”.
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΠΩΣ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΡΦΩΜΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΟΜΙΜΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ, ΤΟΣΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ.
Απευθύνουμε έκκληση στον Πρωθυπουργό αλλά και στα πολιτικά κόμματα να παρέμβουν.Καλούμε τέλος για άλλη μια φορά το ΥΠΠΟ να συναντήσει τα σωματεία μας και να ακούσει τις απόψεις μας. Δεν θα δεχτούμε νομικές παρεμβάσεις και τροπολογίες που διαμορφώνονται ερήμην μας, χωρίς δημόσιο διάλογο, χωρίς επιστημονική έρευνα και κριτική, χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ο διακεκριμένος στην Ελλάδα και το εξωτερικό μαέστρος, μιλάει για τη μουσική αλλά και την εκτός μουσικής ζωή, με αφορμή τη συναυλία στο Ηρώδειο στις 12 Ιουλίου, όπου θα διευθύνει την ΚΟΑ με σολίστ την Κάτια Μπουνιτιασβίλι
Ο Διονύσης Σαββόπουλος στο Ηρώδειο, η Άννε-Ζοφί Μούττερ στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Μεγάρου και άλλες συναυλίες αυτή την εβδομάδα
«Έτσι κάνει ένας ερωτευμένος γάτος το καλοκαίρι»
Ρομαντισμός, πολύχρωμο σκηνικό, ένα καλοκαιρινό πάρτι που θα θυμόμαστε
Δύο εμβληματικοί εκφραστές του «ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος» ροκ στερεοτύπου απεβίωσαν με δύο χρόνια διαφορά
Όλα όσα θα ζήσουμε αυτόν τον Ιούλιο στο δεύτερο Voés (Βοές) Festival
«Feels like I'm falling in love» παρουσία 2.000 θαυμαστών από την Ελλάδα και το εξωτερικό
Η ανάρτηση της τραγουδίστριας μετά τη συναυλία στην Τεχνόπολη
Ο ηθοποιός του «Back to the furure» ενώθηκε με τους Coldplay στο Glastonbury
Δύο μεγάλες φωνές με εντυπωσιακό ρεπερτόριο, για μια υπέροχη βραδιά τραγουδιού στο Κηποθέατρο Παπάγου
«Βασίλη, ζούμε ακόμα για να σε ακούμε»
Ανταπόκριση από το live της ελληνικής black metal μπάντας για τα 35 χρόνια της
Ένα εκατομμύριο προβολές μέσα στα πρώτα 30 λεπτά
Το σκάνδαλο Redlands που εκτόξευσε τη φήμη του συγκροτήματος
Ένας από τους κορυφαίους διεθνώς ανερχόμενους αρχιμουσικούς της γενιάς του μιλάει για τον μεγάλο Έλληνα μουσουργό και το αφιέρωμα στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Τι αποκαλύπτουν νέα δικαστικά έγγραφα
Φέτος συμπληρώνονται 49 χρόνια από τον θάνατό του από υπερβολική δόση ναρκωτικών
Και ακόμα, ο Simon Rattle στο Φεστιβάλ Αθηνών, οι Buena Vista All Stars στο ΚΠΙΣΝ, πάρτι με τον Κωστή Μαραβέγια κ.ά.
Μια ανοιχτή συζήτηση με έναν από τους πιο σημαντικούς pop καλλιτέχνες της εποχής μας πριν τη συναυλία του στο Θέατρο Λυκαβηττού
Παρουσιάζει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το νέο συμφωνικό έργο του Κονσέρτο για Σαξόφωνο και Ορχήστρα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.