- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Κόρε. Ύδρο. Ένα ιδιοσυγκρασιακό συγκρότημα
Εκεί που ακούς νομίζεις ότι θα ανοίξει ξαφνικά η πόρτα, θα μπουκάρει ο Δημητριάδης, θα αρπάξει το cd και θα εξαφανιστεί, βρίζοντάς σε κιόλας
Οι Κόρε. Ύδρο. είναι ένα ιδιοσυγκρασιακό συγκρότημα, ένα εκφραστικό όχημα που απελευθερώνει και ανακουφίζει τον Δημητριάδη και τον Μακρή.
Οι Κόρε. Ύδρο. είναι ένα ιδιοσυγκρασιακό συγκρότημα, ένα λεύκωμα σαν αυτά που γράφαμε στο δημοτικό με σκέψεις, απόψεις, εξυπνάδες, ποίηση, φιλοσοφίες, έρωτες, συναισθήματα, μεγάλες ιδέες (κι έτσι ακριβώς είναι δομημένο και το βιβλιαράκι που συνοδεύει το cd), είναι μια «στρέβλωση» στην κανονικότητα, ένα εκφραστικό όχημα τόσο προσωπικό και ιδιαίτερο που μπορεί να απελευθερώνει και να ανακουφίζει τον Δημητριάδη και τον Μακρή, αλλά εμάς μας μετατρέπει σε λαθραίους ηδονοβλεψίες ωτακουστές.
Εκεί που ακούς νομίζεις ότι θα ανοίξει ξαφνικά η πόρτα, θα μπουκάρει ο Δημητριάδης, θα αρπάξει το cd και θα εξαφανιστεί, βρίζοντάς σε κιόλας που μπήκες στο μυαλό του. Και στον καινούργιο τους δίσκο οι κώδικες δεν αλλάζουν, απλώς βαθαίνουν και –για πρώτη φορά τόσο πολύ– δέχονται επιδράσεις από την τρέχουσα πραγματικότητα, όλα όμως παραμένουν γεμάτα «ανάστροφα μηνύματα» που μόνο αυτή η παρέα ξέρει κι εμείς καλούμαστε να υποθέσουμε: τραγούδια αφιερωμένα σε πρόσωπα που εμφανίζονται με αρχικά, αποσπάσματα από στίχους ξένων τραγουδιών, αποκόμματα εφημερίδων, φράσεις ποιητών και πολιτικών, και «δάνεια» από στίχους άλλων («θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες», «θα πλανηθούμε μοναχοί»), όλα ευτυχώς χωρίς «ανούσια ένταση» και σε ένα cd που απεικονίζει τη δραχμή.
Κι ενώ το στοχαστικό επίπεδο διευρύνεται και βαθαίνει, η μουσική τους δεν δείχνει την ίδια κινητικότητα κι επιθυμία (παρά το μικρό της φλερτ με την τζαζ προς το τέλος) να διευρυνθεί και να δοκιμάσει, παραμένοντας εν πολλοίς με τα γνώριμα υλικά, αν και η διάθεση αυτοσαρκασμού και υπονόμευσης είναι πιο εμφανής, χαρακτηριστικό άλλωστε ολόκληρου του δίσκου. Θαρρείς και αυτή η παρέα δεν μπορεί να κρατηθεί και να μην κάνει και πλάκα, να μην ειρωνευτεί τα πάντα και –κυρίως– τον ίδιο της τον εαυτό.
Υπάρχει όμως ένα φάουλ (από άποψη; από αβλεψία;) που κάνει μερικά τραγούδια «δυσλειτουργικά» στερώντας τους δύναμη και αποτρέποντάς μας από το να «χαθούμε» μέσα στη ροή του άλμπουμ: η φωνή είναι τόσο χαμηλά ηχογραφημένη σε σχέση με την ένταση του ήχου, που είσαι υποχρεωμένος να διαβάζεις τους στίχους από το βιβλιαράκι για να μπορείς να παρακολουθείς την εξέλιξη του τραγουδιού. Είναι γοητευτικό και απαραίτητο να χαζεύεις το φυλλάδιο με τις πληροφορίες του (κάθε) δίσκου, είναι μέρος της ιεροτελεστίας ακρόασης, όμως τα τραγούδια πρέπει να λειτουργούν αυτόνομα αλλιώς αίρεται ο χαρακτήρας τους.
Αν όλα τελείωναν εδώ (ή έστω 7 μήνες μετά) η φτηνή ποπ για την ελίτ θα περιείχε όλη την αλήθεια για τα παιδιά του ’78 ή θα χρειάζονταν απλές ασκήσεις στον υπαρξισμό για να καταλάβουμε;
Joalz – Hallo Darkness My Friend (****)
Οι εποχές άλλαξαν κι έγιναν πιο σκληρές, πιο σκοτεινές, πιο πολύπλοκες και τρομακτικές και οι Joalz εμπεριέχουν στο νέο τους EP τον απόηχο της πραγματικότητας. Έτσι μου ακούγεται ευχάριστη και δημιουργική η ηχητική τους μετακίνηση σε έναν ασπρόμαυρο, εφιαλτικό και απόκοσμο σύμπαν που πατάει στο rock attitude, στις krautrock αναμνήσεις, στην ψυχεδελική αισθητική και στην σκοτεινή ερμηνεία της Μαίρης Τσώνη που εκτείνεται από την Diamanda Galas ως τα blues. Από τις πιο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες του 2013.
No Clear Mind – Mets (****)
Με 10 συνθέσεις διάρκειας (περίπου) 50 λεπτών το αθηναϊκό ντουέτο κάνει ένα πλήρες μουσικό ταξίδι, χωρίς εμπόδια, αναταράξεις, άσκοπες στάσεις, φλύαρες ξεναγήσεις, ειδικές διαδρομές, εξυπνάδες. Με αφετηρία το Μετς (που είναι και το μουσικό τους εργαστήρι) σε ανεβάζουν σε ένα μουσικό (ή μαγικό) χαλί και κυλάς πάνω απ’ την Ακρόπολη, από τις πόλεις, από την καθημερινότητα, χάνεσαι σε μια πανδαισία αισθήσεων, εικόνων, συναισθημάτων και επιστρέφεις χαλαρός, πλήρης και με μια αίσθηση: «Αχ! Τι ωραία. Μπορώ να το ξανακάνω;»
Playground Noise – 8 Songs (****)
Είναι τόσο απλό που είναι υγιές, είναι τόσο πιστικό που είναι πρωτογενές, είναι τόσο εύστοχο που είναι διεθνές, είναι αυτό που λέει με τόση ευφράδεια ο τίτλος: «8 τραγούδια». Η πατρινή παράδοση στην καλόγουστη, στιλάτη, μελαγχολική και ελαφρώς επιτηδευμένη ποπ συνεχίζεται εδώ με τον καλύτερο τρόπο και οι ακομπλεξάριστοι Playground Noise επιβεβαιώνουν πως: «σοφών το σαφές».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Mόλις κυκλοφόρησαν το νέο τους άλμπουμ ηλεκτρονικής μουσικής, δίνουν live shows σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες του clubbing
Ακόμα καλύτεροι, ακόμα τραγουδάμε
Η τελευταία φορά που εμφανίστηκε ζωντανά ήταν στις 8 Μαρτίου 2020
Πώς ένας νεαρός οδηγός φορτηγού μετατράπηκε στον «Βασιλιά»
Το τρίο της εναλλακτικής electro-pop από το Los Angeles έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Floyd Live Music Venue
Λίγο πριν περάσει από την Αθήνα με την περιοδεία του «The Ichonology Tour» στις 12 Ιουλίου, ο σπουδαίος μουσικός υποδέχτηκε την ATHENS VOICE στο εντυπωσιακό κτήμα του στον Γαλλικό Νότο
Αναλυτικά οι τέσσερις εγγραφές που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Πολιτισμού
Ο Billy Corgan μιλάει στην Athens Voice πριν την πολυαναμενόμενη συναυλία τους στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στις 16 Ιουλίου
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ο διακεκριμένος στην Ελλάδα και το εξωτερικό μαέστρος, μιλάει για τη μουσική αλλά και την εκτός μουσικής ζωή, με αφορμή τη συναυλία στο Ηρώδειο στις 12 Ιουλίου, όπου θα διευθύνει την ΚΟΑ με σολίστ την Κάτια Μπουνιτιασβίλι
Ο Διονύσης Σαββόπουλος στο Ηρώδειο, η Άννε-Ζοφί Μούττερ στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Μεγάρου και άλλες συναυλίες αυτή την εβδομάδα
«Έτσι κάνει ένας ερωτευμένος γάτος το καλοκαίρι»
Ρομαντισμός, πολύχρωμο σκηνικό, ένα καλοκαιρινό πάρτι που θα θυμόμαστε
Δύο εμβληματικοί εκφραστές του «ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος» ροκ στερεοτύπου απεβίωσαν με δύο χρόνια διαφορά
Όλα όσα θα ζήσουμε αυτόν τον Ιούλιο στο δεύτερο Voés (Βοές) Festival
«Feels like I'm falling in love» παρουσία 2.000 θαυμαστών από την Ελλάδα και το εξωτερικό
Η ανάρτηση της τραγουδίστριας μετά τη συναυλία στην Τεχνόπολη
Ο ηθοποιός του «Back to the furure» ενώθηκε με τους Coldplay στο Glastonbury
Δύο μεγάλες φωνές με εντυπωσιακό ρεπερτόριο, για μια υπέροχη βραδιά τραγουδιού στο Κηποθέατρο Παπάγου
«Βασίλη, ζούμε ακόμα για να σε ακούμε»
Ανταπόκριση από το live της ελληνικής black metal μπάντας για τα 35 χρόνια της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.