- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πλατεία Αγίας Ειρήνης Σκυλακάκη
Ακούστε και διαβάστε για τα τραγούδια του τελευταίου της άλμπουμ «Matterless»
Βρίσκομαι στην πλατεία Αγίας Ειρήνης Σκυλακάκη. Έχω αποφασίσει να ακολουθήσω τις εντολές της, να διδαχθώ από τον άγιο βίο της και να ακούσω τις παραινέσεις της στον τρίτο τόμο των έργων της, το άλμπουμ «Matterless» που εδώ και λίγο καιρό στριφογυρίζει σαν ταινία μέσα στο κεφάλι μου. Βρίσκομαι σε μία περίοδο άρνησης και χρειάζομαι να μεταλάβω τη θετική ενέργεια της αγίας – να, εδώ, στην πλατεία των τραγουδιών της.
Διαβάστε για τα τραγούδια ακούγοντάς τα από το Soundcloud
Το άλμπουμ ξεκινάει με το «First days of Spring», μία καταπραϋντική μελωδία για την ειρωνεία της άνοιξης που πέφτει γελώντας επάνω στα κεφάλια μας. «Όλα αλλάζουν τόσο γρήγορα αλλά εγώ δεν θέλω να αλλάξω άλλο», αφήστε με εδώ στην πλατεία να παρακολουθώ τον καιρό να περνάει. Είναι το δικαίωμα στο να είμαι τίποτα, στη θαλπωρή του: όλα είναι οκ.
Το «Down» είναι μία φολκ-ροκ μπαλάντα. Κρύβει ένα επίμονο, συντονισμένο σφύριγμα σαν να συνοδεύει την πτώση σου που οδηγεί στο κιθαριστικό «down-down-down». Είναι μια τόσο ροκ εν ρολ λέξη, βολεύει τόσο πολύ στην κίνηση των δαχτύλων καθώς πέφτουν στις χορδές, στο air guitar να κουνάς το κεφάλι, ντάουν-νταν-ντάουν. Ελεύθερη πτώση, κανένας δεν θα σε πιάσει, σκέψου όλα τα ωραία πράγματα που έχεις αγαπήσει. Κάτι σαν Μαίρη Πόπινς με ζάναξ.
Το «Matterless» ακούγεται παντού, είναι η προσευχή της Ειρήνης στον φετινό χειμώνα, με ένα παρηγορητικό ρεφρέν, «χωρίς σημασία» να κυλάει ελεύθερο στα δρομάκια των ραδιοφώνων, δίνοντας υπόσταση στις μικρές α-νοησίες της αγάπης.
Το «How can love» είναι ένα ηλιόλουστο, καθαρόαιμο βρετανικό ποπ που ξεκινάει με steady beat και στη μέση ηλεκτρίζεται και ανεβάζει στροφές, ταιριάζει με δρόμο και άνεμο και στο τέλος θυμίζει τα απολυτίκια των άλλων αγίων της εκκλησίας μας, των Fleetwood Mac. Νομίζω ότι με κάτι τέτοια tracks, η αγία Ειρήνη καταχωρείται τελεσίδικα στο πάνθεον των αγίων της εκκλησίας της αλλοδαπής, εκεί δείχνει να ανήκει και να βρίσκει το φως.
Εξίσου αιθέριο το «Naked feeling», με γυρίσματα που εκπέμπουν ήλιο και ρυθμό άνοιξης, ανθίζουν και τελειώνουν όλα τόσο γρήγορα, 2 και κάτι λεπτά το κομμάτι. Τόσο βρετανικό που κανονικά, τώρα, η Ειρήνη θα έπρεπε να πίνει τζιν με τη βασίλισσα.
Το «Sweet Sorrow» είναι αυτό που δεν μπορώ να ξεκολλήσω από το μυαλό μου, είναι το δικό μου μάντρα. Βοηθάει και ο ρυθμός του, ένα μπρος-πίσω που σε ζαλίζει ευχάριστα και η τρυφερή φωνή της Ειρήνης, σχεδόν σαν πρόζα να παίζει πάλι με αυτές τις διφορούμενες λέξεις που χαρακτηρίζουν όλο το άλμπουμ.
Στο «It’s getting darker», η Ειρήνη διαχέει φως σύμφωνα με τις γραφές της, μοιάζει στ’ αλήθεια σαν να ακούς βροχή από φωτόνια να ρέουν από ψηλά σε μία ηλεκτρονική λούπα, ενώ το κομμάτι τρέχει γύρω σου, παντού, πλημμυρίζει την πλατεία – do you even care?
Το «In the light» είναι ένα παλιότερο μιράκολο της αγίας, τρυφερό κομμάτι με γιουκαλίλι, βιόλα και μελόντικα που του έδιναν έναν κινηματογραφικό χαρακτήρα. Τώρα το επεξεργάζεται διαφορετικά ο παραγωγός της, έμπειρος Danton Supple (παραγωγές σε Coldplay, Soulsavers, Ian Brown, Morrissey, Patti Smith, The Doves κ.ά.) και του δίνει έναν πιο μοναχικό χαρακτήρα, του βάζει βάθος σαν να πλανιέται σε τροχιά στο διάστημα, αναζητώντας το φως. Στο τέλος, μακρινά γαβγίσματα που σβήνουν. Νομίζω η αγία Ειρήνη αγαπάει τα αδέσποτα, τα ψάχνει στις γειτονιές και στις πλατείες και τα ευλογεί.
Τελευταίο κομμάτι, ανακεφαλαιώνοντας, το «Ballad». Ακουστικό και κομψό, έρχεται τόσο κοντά και δίπλα και πίσω στο σβέρκο σου και το ακούς να ψιθυρίζει την άφεση, που ανατριχιάζεις. Είναι το ευτυχισμένο τέλος μίας σειράς εικόνων που διηγούνται τον δρόμο προς την ελευθερία, όπως η αμόλυντη, καθαρή μουσική των αυτόνομων δημιουργών την έχει περιγράψει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα Fresh Voices επέστρεψαν για τον Νοέμβριο στο Γαλλικό Ινστιτούτο, και ήμασταν όλοι εκεί.
Η μουσική εξομολόγηση της κορυφαίας ερμηνεύτριας ηχογραφήθηκε πριν κάποια χρόνια και τώρα βγαίνει για πρώτη φορά στο φως
Ο διάσημος σχεδιαστής είχε ντύσει την ερμηνεύτρια στην Eurovision το 2006
Μια σεμνή ισοτιμία ανάμεσα στη βιολονίστα και τον πιανίστα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η επίσημη ανακοίνωση του φεστιβάλ
Μουσική και ζωή συναντιούνται στο soundtrack της πόλης
Αφήνοντας πίσω του τους Shaboozey, Zach Bryan και Role Model
Γεννήθηκε 3 Νοεμβρίου το 1943 στη Γλασκόβη και πέθανε στις 5 Οκτωβρίου 2011
Ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς όλων των εποχών άφησε το αποτύπωμα του σε όλη την αμερικανική βιομηχανία του θεάματος
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή του στο Fresh Voices Sessions by Voice 102,5 στις 4 Νοεμβρίου
Ο πολυβραβευμένος μαέστρος και η Ορχήστρα Utopia παρουσίασαν τη Συμφωνία αρ. 5 του Γκούσταβ Μάλερ
Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, από την Αθήνα στη Νέα Υόρκη
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή της στο Fresh Voices Sessions by Voice 102,5 στις 4 Νοεμβρίου
Ελληνικό ροκ, πολύωρα πάρτυ και η μουσική των Όσκαρ σε μια συναυλία
Συναντηθήκαμε με τον συνθέτη και μιλήσαμε για τις νέες, πολλές, εργασίες με τις οποίες έχει καταπιαστεί
Τα μέλη του γκρουπ μοιράζονται την εμπειρία τους κι ετοιμάζονται για το live με τους Candlemass
16 χρόνια μετά το τελευταίο τους studio album, οι gothic rock θρύλοι επιστρέφουν με εκπλήξεις
Την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025 στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ ΟΑΚΑ
Nέες ημερομηνίες 18 & 19 Νοεμβρίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.