- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Αινιγματικός; Καθόλου. Ο Μαρκ Ι Σμιθ ήταν πάντα ξεκάθαρος: χάος, γκαράζ πανκ, μπίρες και απόλυτη αφοσίωση στην εργατική τάξη του Μάντσεστερ, τέκνο της ήταν και ποτέ δεν το απαρνήθηκε. Ιδιοσυγκρασιακός, πάντα με το τσαλακωμένο μαύρο κοστούμι, ζοχάδας, μπορούσε λέει πάνω στην τσαντίλα του να απολύσει από τους The Fall ακόμα και τον εαυτό του. Άλλωστε το σχήμα, πέρα από αυτόν, άλλαξε πάμπολλα μέλη, ποτέ όμως μανιφέστο ύπαρξης.
Οργισμένος, είρωνας, ένας δηλαδή αληθινός dada πάνκης, ο Σμιθ ποτέ δεν συμβιβάστηκε ούτε με τους κανόνες της μουσικής βιομηχανίας, όπως επίσης και με τις συμβουλές των δισκογραφικών εταιρειών. Οι «Πτώση» με τον Μαρκ στο μικρόφωνο ήταν μια ανεξάντλητη μηχανή παραγωγής ενός θορύβου, που από τις πρώτες μέρες τους ξεκαθάρισαν το τοπίο: Άλμπερτ Καμί, αμφεταμίνες, ιντάστριαλ θόρυβος με δανεικά πετάλια από τους Stooges και το χάος των Can. Τριάντα και κάτι δίσκους μετά την πρώτη σκασιά στην ποστ πανκ σκηνή των τελών του '70, 66 μουσικούς στα αζήτητα, που ανάμεσά τους ήταν και πολλές πρώην, ή «μουνιά που δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το όραμα», ο αρχηγός έσβησε. Όμως το έργο ποτέ.
Τον αγαπούσα τον μπαγάσα: εξπεριμένταλ ροκενρόλερ, γεννημένος προβοκάτορας, πατέρας, κι ας μην του το αναγνώρισαν ποτέ, πέραν των ειδημόνων γραφιάδων, ούτε τα ταμεία ούτε τα halls of fame και τα Brit awards, ενός ανεπανάληπτου κύματος από μπάντες και από τις δυο πλευρές του Ατλαντικού. Γιατί από Arctic Monkeys έως Pavement, από Sonic Youth έως Franz Ferdinand και από Happy Mondays μέχρι και LCD Soundsystem, ο τύπος υπήρξε κάτι μεταξύ νονού και παππού τους. Τρικυμιώδες ρεπερτόριο, στακάτο, ποτέ καρυδότσουφλο ή παρεκκλίνον από το όραμα, το ροκπανκγκαραζομπάνγκ των The Fall δεν θα ξαναηχήσει. Όπως και μαθηματικά κανένας άλλος δεν θα μπορέσει να παίξει τον «ρόλο» του. Του τρυφερού γκρινιάρη που τη λέξη «μουνί» την είχε πρόχειρη όπως ο παπάς το «Κύριε, ελέησον». Τέτοιοι ήταν όλοι για τον Μαρκ. Οι μπάντες που τυραννούν τα όργανα, οι παπάδες με τα κηρύγματα, οι μαρξιστές με τη γεροκομουνιστίλα τους, οι φιλελέ με τη φλωροπόπ τους, οι πάντες και τα πάντα. Το νόημα του πανκ, στην τελική. Εξ ου κι ένα διαρκές και συνεπές «γαμιέστε όλοι».
Είναι αδύνατον να γράψεις για τον εκλιπόντα χωρίς να χρησιμοποιήσεις τα αγαπημένα του βρομόλογα. Αλλά και να μην κλάψεις βουβά όχι μόνο γι' αυτόν, όχι, αν το δεις ως προς αυτόν, όχι, έσβησε μεν, αλλά ποτέ δεν συνθηκολόγησε. Εν αντιθέσει με μας, που συμπορευόμασταν μόνο αισθητικά μαζί του, αδυνατώντας στην πραγματική ζωή να συγκρουστούμε ή να αρνηθούμε να συνθηκολογήσουμε με όσα κατάφεραν τελικά να καταστείλουν την teenage kick μαγκιά μας. Αυτός όμως ποτέ. Τους νίκησε όλους, μας έβγαλε ασπροπρόσωπους, πολέμησε για μας, αιωνία του...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η ζωή και το έργο του σπουδαίου τραγουδοποιού που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών
Ο θρυλικός μπασίστας πέθανε σε ηλικία 63 ετών τον περασμένο μήνα
Ήταν γνωστός για επιτυχίες όπως το «Driving Home For Christmas»
Το συγκρότημα των πρώην μελών των Iced Earth στην Πλατεία Νερού
Μάκης Παπασημακόπουλος, Chevy, K.atou, Γιάννης Καντέα - Παπαδόπουλος και Miss Trouli μοιράζονται λόγους και αγαπημένα tracks
Ο κορυφαίος Αυστραλός καλλιτέχνης μιλά με θαυμασμό για το γκρουπ και περιγράφει τη δύναμη της ζωντανής μουσικής
Ο χολιγουντιανός σταρ συνεργάστηκε με τον μυστηριώδη μουσικό σε ένα νέο βίντεο
Ανοιχτή κάθε Σάββατο, μία μόλις ώρα από την Αθήνα, για ένα ατελείωτο πάρτι όπως παλιά
Το talk of the town της νυχτερινής Αθήνας που δεν πρέπει να χάσεις
Μια νέα κυκλοφορία από την εταιρεία «Μικρός Ήρως»
Το «Don’t be Dumb» αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 16 Ιανουαρίου 2026
Όπως κάθε χρόνο, ξεχωρίσαμε τους καλύτερους
Εμείς, τα μέλη του συγκροτήματος Χειμερινοί Κολυμβητές, βρήκαμε μια άλλη λύση, προσωρινή βέβαια
Η στροφή στο festive listening ξεκινά όλο και νωρίτερα
Οι αγαπημένοι του ελληνικού κοινού Thievery Corporation επιστρέφουν
Το bonus day της σταρ της ποπ που θα ήθελε να ζήσει κάθε εργαζόμενος.
Ένα από τα σημαντικότερα γκρουπ των 90s θα πλαισιώσει τον headliner Moby
Λόγω θεμάτων υγείας των μελών της θρυλικής μπάντας
Δύο καλλιτέχνες από τη Σύρο επανερμηνεύουν το κλασικό τραγούδι ως σύγχρονη αφήγηση για τον έλεγχο, την εξάρτηση και τις σχέσεις που παγιδεύουν
Ο Λευκός Οίκος δείχνει να τo απολαμβάνει
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.