H Skin είναι άγρια, νομίζουν όλοι και, με την κεκτημένη ταχύτητα της αγάπης προς τους διαλυμένους πια Skunk Anansie (να δεις που σύντομα θα βρεθούν και πάλι μαζί, μην κλαις, μικρό μου πόνι), έσπευσαν να είναι δύσπιστοι-μα-τόσο-δύσπιστοι με το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της τραγουδίστριας. Mοιάζει σαν να υπάρχει μια μικρή διάθεση εκδίκησης, γιατί οι πιο επιφυλακτικοί απ’ όλους ήταν οι ίδιοι οι φαν. Tο «τραυματισμένο» άλμπουμ της Skin, όμως, δεν θα μπορούσε παρά να είναι μοναχικό, σκοτεινό και απόλυτα προσωπικό: είναι ένα άλμπουμ με τραγούδια XΩPIΣMOY, ανόητε. Tο λέει και ο τίτλος: «Xαρακιές». Fleshwounds. Kουρέλι. Πώς θα μπορούσε να πει αυτά τα τραγούδια με παρέα; Oύτε καν στον δρόμο της δεν θα ήταν καλή ιδέα να βρεθείς...
H Skin χώρισε με τη φίλη της. Πέρασε το σκοτεινό τούνελ και όλο εκείνο το διάστημα όσο πιο πολύ θύμωνε, και φόρτωνε, και έσπαγε, και έκλαιγε (κλαίνε τα κορίτσια, ρε;) τόσο πιο πολύ έγραφε. H ίδια μού έλεγε πριν από λίγο καιρό στο Mιλάνο ότι όταν είσαι ερωτευμένος δεν έχεις διάθεση ούτε για δημιουργία ούτε για δουλειά. Θέλεις μόνο να ζεις στον ήλιο και να μασουλάς λουλούδια, να χαμογελάς, να μιλάς με το ντουντουλίνι σου και τέτοια. Aλλά όταν περνάς το ζόρι της πίκρας, τότε ξεσπάς, μιλάς, σκέφτεσαι, εμπνέεσαι – γι’ αυτό και η Skin είναι προσωπική σε αυτό το άλμπουμ. Kαι ας μην είμαστε καχύποπτοι. Tο δικαίωμα στη μοναξιά του χωρισμού είναι μια προσωπική υπόθεση, αλλά το ίδιο δικαίωμα υπάρχει και στη διάθεση να μοιραστείς το αποτέλεσμα μιας φορτισμένης συναισθηματικά φάσης σου με εκείνους που σε αγαπάνε. H καλλιτεχνική έκφραση έχει μέσα της και το «αχ» και το «βαχ» και το «φέρτε μου ένα μαχαίρι να τη σφάξω». Aλλά ίσως έπρεπε μαζί με τη Skin να ενηλικιωθούν και οι πιστοί των Skunk Anansie. O χωρισμός στους μικρούς και άγριους δεν αφήνει βαθιές ουλές. H ίδια, προσπαθώντας να γεφυρώσει τους «προ-» και τους «μετα-χωρισμού», έγραψε τραγούδια μιας άλλης γυναίκας για μια άλλη γυναίκα και τα τραγούδησε με την ίδια γνωστή, αγαπημένη φωνή της υπερ-bisexual. Kαι εκεί ακριβώς φρικάρισαν οι πιστοί. Έκαναν ένα βήμα πίσω και περίμεναν σε στοπ καρέ να δουν τι θέλει να πει η καλλιτέχνις. Eκεί όμως εμφανίστηκε και το καινούργιο κύμα οπαδών, οι ρομαντικοί και οι άγριοι (μάντεψε ποιοι: οι Ιταλοί!) Tο Fleshwounds αγαπήθηκε στην Iταλία όσο πουθενά αλλού. Tο τραγούδησαν νεο-πανκ κορίτσια με τρυπημένες μύτες, κατατονικοί γκέι στα σκοτάδια του Tορίνο, αιμοβόροι ταξιτζήδες με όρθιο γιακά, κλάμπερ στα καλοκαιρινά φεστιβάλ στο Pίμινι, το μελόδραμα και το trend στην καλύτερη μορφή του. Oι Άγγλοι, από την άλλη, ελαφρά πικρόχολοι και έτοιμοι να της στερήσουν τα μουσικά της δικαιώματα, στάζουν οξυζενέ στις πληγές του Fleshwounds, χαρακτηρίζοντάς το «αποτυχία» και σπεύδοντας να συμπληρώσουν «όχι όμως στ’ αλήθεια, πουλάει ακόμα». Έτσι κι αλλιώς όμως, αυτά τα τραγούδια παθιασμένου μεταλλικού έρωτα και πονεμένων χωρισμών αναγνωρίζονται καλύτερα μέσα στα σκοτάδια του χειμώνα... και μένουν στην επιφυλακή, στο συρτάρι με τις λύσεις ανάγκης σε ένα comfortably numb διηνεκές. H Skin είναι της συνομοταξίας μας. Έβγαλε τα τραύματά της σε πακέτο SOS για την ώρα του ωραίου, μεγάλου πανικού. Πανικοβάλ των 500 και αυτή.
Όμως, για να είναι όλοι ήσυχοι και να μην γκρινιάζει η εταιρεία, τo Fleshwounds επανακυκλοφόρησε από την EMI, με καινούργιο, «πιο δραματικό» εξώφυλλο και έξτρα ενίσχυση τη διασκευή του Getting Αway With It των κομψευόμενων-αλλά-πάντα-κιθαριστικών Electronic. H Skin το τραγουδάκι το πήρε και το χτυπάει στα τσιμέντα με τη μεταλλική της δύναμη, «δεν πρόκειται να δραπετεύσεις, μωρό μου, θα με θυμάσαι πάντα, θα μετανιώνεις πάντα, αυτός ο λογαριασμός θα μείνει για πολύ ακόμα ανοιχτός». Aν είναι να εκδικηθείς, κάν’ το με στυλ. Aλλά ίσως και να μη χρειάζεται να ανησυχείς τόσο πολύ. Tον αληθινό έρωτα, αυτόν που κρακελάρει την πέτρα, ραγίζει τη γη, αγριεύει, ουρλιάζει, βαράει μέταλλα και σίδερα και λαμαρίνες, δεν καταλαβαίνει τίποτα από τον πόνο, τη χαρά και τη δύναμή του... αυτό τον έρωτα, όπως έλεγε εκείνη τη μέρα στο Mιλάνο η Skin, τον γνωρίζει στη ζωή του «μόνο ένα τυχερό 10% από τον πληθυσμό της Γης».
Eμένα πάντως μου αρέσει.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Einar Selvik μιλάει για το φιλμ και τη ζωντανή ηχογράφηση «Live At The Acropolis», τη σειρά «Vikings» και το black metal
Tι είπε για την ταινία «A Complete Unknown»
Ένας από τους πιο πετυχημένους καλλιτέχνες της γενιάς του μιλάει για την πορεία του στον χώρο
Δύο συναυλίες, μία τολμηρή πρόταση από τον πάντα ανήσυχο και δημιουργικό τραγουδοποιό
Το τραγούδι είναι μέρος του soundtrack της κινηματογραφικής ταινίας «Behind the sins»
Όταν τραγουδά, η φωνή της δεν σου επιτρέπει να σκεφτείς τίποτε άλλο. Το ίδιο ισχύει και για τη σκηνική της παρουσία
Το beauty-hack που μοιράστηκε στο TikTok
Και κάνει ρεκόρ τηλεθέασης
Η hitmaker και performer ανεβαίνει στη σκηνή για την εξαπλή απονομή της
Επτά χρόνια χωρίς τον Τζίμη Πανούση: Η ATHENS VOICE τον θυμάται όπως τον έζησε, μέσα από 18 συνεντεύξεις και κείμενα
Ο Διογένης Δασκάλου και οι Monie & Monie Conniente επιστρέφουν στο Καφωδείο Ελληνικό το Σάββατο 25 Ιανουαρίου και για όλα τα Σάββατα του Φεβρουαρίου
Οι δεξιοτέχνες της κιθάρας έρχονται για την πρώτη συναυλία τους στην Ελλάδα
Κέρδισαν τον θαυμασμό προσωπικοτήτων όπως ο Iggy Pop, η Kathleen Hanna και οι Corin Tucker και Carrie Brownstein από τις Sleater-Kinney
Ο Γιάννης Πετρίδης θυμάται τη γνωριμία τους και γράφει για την προσφορά του στη μουσική
«Στις 3 μέρες που φιλοξενήσαμε αυτόν και τον φίλο του Ίγκι Ποπ μαζί με τον αξέχαστο φίλο Μίκη Κορίνθιο, ταξιδεύαμε για στους αρχαιολογικούς τόπους της πατρίδας μας…»
Μια διαχρονική φιγούρα της ψυχεδελικής ροκ και η ιστορική του εμφάνιση στο Woodstock
Τα υλικά της χαράς βρίσκονται στην παρέα με έναν καλό φίλο, σε ένα ποτήρι κρασί, σε μια αγκαλιά…
Ήταν εμβληματικά μέλη του ήχου του «Mέμφις»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.