Αριθμοί αλλά όχι νούμερα
Από την εποχή που υιοθετήθηκε για τον 4ο δίσκο των Led Zeppelin, το «IV» έχει γίνει τίτλος για πάρα πολλά άλμπουμ.
Από την εποχή που υιοθετήθηκε για τον 4ο δίσκο των Led Zeppelin, το «IV» έχει γίνει τίτλος για πάρα πολλά άλμπουμ. Μόνο πέρυσι το χρησιμοποίησαν οι Black Mountain, o Carlos Santana και οι BadBadNotGood κι αν κοιτάξουμε πιο πίσω έχουν αισθανθεί την ανάγκη να το χρησιμοποιήσουν από τους Toto ως τους Cypress Hill και από τον Lil Wayne ως τους Godsmack. Αν το 2ο άλμπουμ είναι για κάθε συγκρότημα το πρώτο δυνατό τεστ ώστε να αποδείξει πως δεν ήταν ένα πυροτέχνημα που δημιούργησε μια καλή εντύπωση με το ντεμπούτο του η οποία εύκολα ξεφούσκωσε, ο 4ος δίσκος δείχνει –ίσως– μια μορφή ενηλικίωσης. Φτάνοντας σε αυτό το σημείο ένα γκρουπ δεν είναι ούτε παλιό, για να έχει εγκλωβιστεί στην αυταρέσκεια της επανάληψης που φέρνει η αποδοχή, αλλά ούτε και καινούργιο, για να μας κερδίσει η πρώτη εντύπωση. Καλείται να επαναβεβαιώσει (και στον ίδιο του τον εαυτό) πως αξίζει να συνεχίσουμε να ασχολούμαστε μαζί του αλλά και να μπορέσει να μην εγκλωβιστεί σε ένα μουσικό πλαίσιο που έχει ήδη διαμορφώσει.
Το «IV» των Baby Guru είναι φανερό πως αναζητάει την ανανέωση και τον επαναπροσδιορισμό. Το τρίο γίνεται κουαρτέτο με την προσθήκη κιθαρίστα, ο ήχος τους δεν φλερτάρει μόνο με τα 60s και τα 70s αλλά φτάνει ως τη δεκαετία του ’80 ενώ προστίθενται και κάποιες «εξωτικές» νότες που φτάνουν από το afrobeat ως τη Βραζιλία (λόγω και του Jef «Egg Hell» Maarawi στο «Motel Rwanda»). Όπως πάντα είναι συνεπείς και εργατικοί, προσέρχονται στη μουσική με σεβαστικό τρόπο, το μουσικό τους σύμπαν είναι διευρυμένο, η ψυχεδελική ποπ είναι κι εδώ πανταχού παρούσα, μόνο που έχεις την αίσθηση πως, ενώ ενηλικιώνονται, δεν ωριμάζουν μουσικά στον ίδιο βαθμό.
Ο Costinho (Κωστής Ζουλιάτης) μετράει αντίστροφα από μόνος του και από το προηγούμενο άλμπουμ «3» πάει στο «2» αλλά χωρίς να φθίνει η δημιουργικότητά του. Κάθε άλλο… Στον καινούργιο του δίσκο παρουσιάζει 2 συνθέσεις μεγάλης διάρκειας με 2 διαφορετικά κουαρτέτα θαυμάσιων μουσικών που αυτοσχεδιάζουν δημιουργικά πλαισιώνοντας τις απλές, γοητευτικές πιανιστικές του αφορμές. Ένα μουσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορείς να χαθείς.
Το «One Chord Wonders» είναι μία από τις πρώτες μελέτες για το πανκ που κυκλοφόρησε στη δεκαετία του ’80 γραμμένο από τον Dave Laing (με υπότιτλο «Power and Meaning in Punk Rock») και τώρα κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Κουκκίδα», με τίτλο «Λόγος και σημασία στο πανκ ροκ». Τίτλος παρμένος από ένα τραγούδι των Adverts και προσπάθεια ανάλυσης του αγγλικού πανκ σε μουσικό, στιχουργικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο. Η μετάφραση του Αλέξη Καλοφωλιά το βοηθάει να μεταφερθεί εύστοχα στα ελληνικά, είναι χρήσιμο στο μελετητή του πανκ φαινομένου αλλά δείχνει την ηλικία του και ο τρόπος γραφής του δεν το κάνει και ιδιαίτερα «γοητευτικό» ανάγνωσμα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Einar Selvik μιλάει για το φιλμ και τη ζωντανή ηχογράφηση «Live At The Acropolis», τη σειρά «Vikings» και το black metal
Tι είπε για την ταινία «A Complete Unknown»
Ένας από τους πιο πετυχημένους καλλιτέχνες της γενιάς του μιλάει για την πορεία του στον χώρο
Δύο συναυλίες, μία τολμηρή πρόταση από τον πάντα ανήσυχο και δημιουργικό τραγουδοποιό
Το τραγούδι είναι μέρος του soundtrack της κινηματογραφικής ταινίας «Behind the sins»
Όταν τραγουδά, η φωνή της δεν σου επιτρέπει να σκεφτείς τίποτε άλλο. Το ίδιο ισχύει και για τη σκηνική της παρουσία
Το beauty-hack που μοιράστηκε στο TikTok
Και κάνει ρεκόρ τηλεθέασης
Η hitmaker και performer ανεβαίνει στη σκηνή για την εξαπλή απονομή της
Επτά χρόνια χωρίς τον Τζίμη Πανούση: Η ATHENS VOICE τον θυμάται όπως τον έζησε, μέσα από 18 συνεντεύξεις και κείμενα
Ο Διογένης Δασκάλου και οι Monie & Monie Conniente επιστρέφουν στο Καφωδείο Ελληνικό το Σάββατο 25 Ιανουαρίου και για όλα τα Σάββατα του Φεβρουαρίου
Οι δεξιοτέχνες της κιθάρας έρχονται για την πρώτη συναυλία τους στην Ελλάδα
Κέρδισαν τον θαυμασμό προσωπικοτήτων όπως ο Iggy Pop, η Kathleen Hanna και οι Corin Tucker και Carrie Brownstein από τις Sleater-Kinney
Ο Γιάννης Πετρίδης θυμάται τη γνωριμία τους και γράφει για την προσφορά του στη μουσική
«Στις 3 μέρες που φιλοξενήσαμε αυτόν και τον φίλο του Ίγκι Ποπ μαζί με τον αξέχαστο φίλο Μίκη Κορίνθιο, ταξιδεύαμε για στους αρχαιολογικούς τόπους της πατρίδας μας…»
Μια διαχρονική φιγούρα της ψυχεδελικής ροκ και η ιστορική του εμφάνιση στο Woodstock
Τα υλικά της χαράς βρίσκονται στην παρέα με έναν καλό φίλο, σε ένα ποτήρι κρασί, σε μια αγκαλιά…
Ήταν εμβληματικά μέλη του ήχου του «Mέμφις»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.