- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ένας γραφίστας που περνά στη μουσική, η φιλία του με έναν Archive και η συνεργασία τους σε ένα καινούργιο άλμπουμ. Το Like A Star είναι το καινούργιο άλμπουμ του πρώην τραγουδιστή των Archive, Craig Walker, σε παραγωγή και μουσική του γραφίστα Γιάννη Οικονομίδη που υπογράφει με το όνομα Ian Ikon τα πέντε νέα τραγούδια. Ζητήσαμε στον Γιάννη Οικονομίδη να μας πει για τη γνωριμία του με τον Craig και πώς προέκυψε η μουσική αυτή ιδιότητα πέρα από το γνώριμο Adobe περιβάλλον του…
Πώς έγινε η γνωριμία σου με τον Craig Walker;
Ήμουν με μια φίλη μου, τη Μαρίνα Τσιγονάκη (Ladydust), σε ένα εστιατόριο στο Γκάζι. Εκεί ήρθε να τη δει ο Craig κι έτσι γνωριστήκαμε.
Για την ιστορία, ξέρουμε το λόγο της διάλυσης των Archive τo 1996;
Αυτό είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ρωτήσετε τους Archive. Αλλά και να το ήξερα μάλλον δεν θα μπορούσα να το πω.
Ποια είναι το βασικά χαρακτηριστικά του Walker;
Μαχητικός και ανθεκτικός, όπως όλοι οι Ιρλανδοί. Ακόμη, ακέραιος ως προσωπικότητα και ως άνθρωπος. Επίσης η φωνή του διαθέτει αυτή τη σπάνια πρόσμειξη της βελούδινης αίσθησης με μια δυναμική χροιά. Άλλωστε, ο τρόπος που ερμήνευσε τα τραγούδια αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Έχει μια ιδιαίτερη σχέση με την Eλλάδα;
Λατρεύει την Ελλάδα και τους Έλληνες. Αλλά και οι Έλληνες τον λατρεύουν. Οι Ιρλανδοί και οι Έλληνες ταιριάζουν πολύ ιδιοσυγκρασιακά. Έχει πολλούς φίλους εδώ, ανυπομονεί να έρχεται όσο πιο συχνά γίνεται. Τον Φεβρουάριο θα έρθει για μερικές εμφανίσεις.
Έχεις εκδόσει και δύο βιβλία για τη γραφιστική και τη visual communication.
Ναι, το πρώτο «Imagine - Design by Ikonomidis» περιλαμβάνει γραφιστικές δημιουργίες που δημοσιεύθηκαν τη περίοδο 1991-1999, αλλά και διάφορα πειραματικά projects, κι εκδόθηκε από την University Studio Press. Το δεύτερο «Alphabet Symbols - Τα μηνύματα της φόρμας» κυκλοφόρησε το 2006 από τα ελληνικά γράμματα και σ’ αυτό επιχειρείται μια προσέγγιση του γράμματος ως φόρμας-συμβόλου.
Πώς αποφάσισες να περάσεις από τη γραφιστική στη μουσική και στη μουσική παραγωγή;
Πάντα έγραφα τραγούδια, απλά δεν είχα το χρόνο να τα επικοινωνήσω. Σιγά σιγά όμως η μουσική αποδείχθηκε πιο δυνατή πολιτισμικά φόρμα και σαν δυνατός μαγνήτης με παρέσυρε ολοκληρωτικά πάνω της. Πριν τρία χρόνια μού έγινε μια πρόταση από τον εκδοτικό οίκο Ελληνικά Γράμματα να δημιουργήσω ένα εικαστικό ημερολόγιο. Σχεδιάζοντας το ημερολόγιο και για λόγους πρωτοτυπίας και μόνο σκέφτηκα να δημιουργήσω και μουσική για τους μήνες του χρόνου, έτσι ώστε να συγκεράσω το σχέδιο και τον ήχο σε μια ενιαία δουλειά. Προέκυψε, λοιπόν, το άλμπουμ «Months by Lunicon» που είναι instrumental μουσική κι έτσι μπήκα στη δισκογραφία.
Tι κοινό έχει η γραφιστική και η μουσική;
Μέσα στην εικόνα ακούς ήχους και μέσα στη μουσική βλέπεις εικόνες. Αυτή είναι η πρώτη τους συνάφεια. Όλες οι τέχνες είναι συνεργούσες δυνάμεις που απελευθερώνουν άκρως ενδιαφέροντα συναισθητικά μηνύματα. H εικόνα με τον ήχο, πάντως, έχουν μια δυναμική και άμεσα αλληλοεξαρτώμενη σχέση.
Πώς έγινε η μεταξύ σας συνεργασία;
Μέσω internet ή από κοντά; Του έπαιξα κάποια κομμάτια στην κιθάρα. Τού άρεσαν πολύ, εντωμεταξύ έπρεπε να φύγει στο Δουβλίνο. Mετά από λίγο καιρό τον κάλεσα στην Αθήνα, όπου και ηχογραφήσαμε τα 5 κομμάτια του Like Α Star. Αν και ο ίδιος ήθελε να κάνουμε ένα ολόκληρο album, μείναμε τελικά στα 5 κομμάτια.
Στο άλμπουμ υπάρχει έντονη η θεματική της αλλαγής προς το καινούργιο. Είναι κάτι που σχετίζεται με την κρίση ή μια κάποια κοινή ανάγκη;
Ναι, πράγματι, για πρώτη ίσως φορά ο Craig ερμηνεύει τραγούδια με το συγκεκριμένο ύφος. Το «Like Α Star», που κάνει μια πολύ καλή πορεία στα ραδιόφωνα, είναι ένα britpop, θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς, κομμάτι. Το «Fly Fly Away» κινείται σε μια ροκ αισθητική και τα άλλα τρία είναι alternative rock μελωδίες. Όσο για την κρίση, δεν νομίζω ότι αυτή ως φαινόμενο αλλά και ως αφορμή δημιουργεί κατ’ ανάγκη ποιοτικά πράγματα. Είτε εν μέσω κρίσης είτε εν μέσω κοινωνικής ευμάρειας, καλή τέχνη θα δημιουργείται πάντα.
Tι πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει εδώ;
Η νοοτροπία. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι ο μόνος τρόπος να επιβιώσουμε και να πάμε μπροστά είναι να υιοθετήσουμε και να αναπτύξουμε την έννοια της συλλογικής συνείδησης. Ο ένας για όλους και όλοι για έναν. Ο Έλληνας διακατέχεται από το σύνδρομο ενός υπερτροφικού εγώ, αν όμως καταφέρει να υποβάλει την ατομικότητα του κάτω από την ομπρέλα ενός συλλογικού συμφέροντος, τότε όλα θα πάνε καλά και για τον ίδιο ως άτομο και για όλους μας ως κοινωνία.
Ποια είναι η αγαπημένη σου βόλτα στην πόλη;
Μου αρέσει το παλιό εμπορικό κέντρο της Αθήνας, Κολοκοτρώνη, Πραξιτέλους, πλατεία Αγίας Ειρήνης, τα στενά εκεί τριγύρω με τα μικρά εστιατόρια και τα μπαράκια.
Τι ακολουθεί;
Αυτή την εποχή ετοιμάζω δύο πρότζεκτ, πάντα στο χώρο της μουσικής. Και τα δύο θέλω να πιστεύω ότι είναι πολύ καλές παραγωγές, αλλά είναι πολύ νωρίς για να επεκταθώ σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Kάτι άλλο που θέλεις να προσθέσεις;
Καλή Χρονιά να έχουμε! Άν ένας έχει καλή χρόνια, τότε θα έχουμε όλοι μας.