- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Λίγο πριν τη live παρουσίαση του ολοκαίνουργιου του άλμπουμ «Midnight Rainbows» (Tiki στις 19/5), ο Συμεών Νικολαΐδης aka Simon Bloom μιλά για τον τρόπο διαμόρφωσης του ζεστού αναλογικού του ήχου, το μικρόκοσμο του στούντιο, τις επιρροές, το ρομαντο-κυνισμό και τον πατέρα του, δημιουργό της αιώνια γλυκιάς συμμορίας…
Tι έχει αλλάξει μέσα σου από το ξεκίνημα;
Έχω γίνει πατέρας και αυτό έχει αλλάξει πάρα πολλά. Παλιά ήμουν ρομαντικός και το έκρυβα μέσα από τον κυνισμό, τώρα είμαι κυνικός και το κρύβω μέσα από το ρομαντισμό. Ο τρόπος που ηχογραφώ, που γράφω μουσική, που επικοινωνώ με τους ανθρώπους, είναι πολύ πιο υγιής πια.
Ποιο θεωρείς το πιο σημαντικό μάθημα που πήρες από τον πατέρα σου;
Όσο μεγάλωνα, έβλεπα πόσο δύσκολο είναι να κάνεις κινηματογράφο στην Ελλάδα. Βίωνα την ταλαιπωρία που περνούσε ο πατέρας μου, αλλά συγχρόνως και την επιμονή του να βγάλει κάτι σωστό με οποιοδήποτε τίμημα. Το πόσο συγκεντρωμένος όμως ήταν όταν δούλευε, αυτό ήταν το σημαντικότερο μάθημα... ααα και το... «μη δίνεις σημασία».
Υπάρχει κάποιος διάλογος που ανακαλείς συχνά;
Το «αμόλα - καλούμπα» από τη «Γλυκιά Συμμορία» μου έρχεται συχνά στο μυαλό!
Τι σε εμπνέει σήμερα;
Η κόρη μου, μια καλή ταινία, ένα τραγούδι που μου αρέσει...
Ποιες μουσικές συνόδεψαν την περίοδο δημιουργίας του «Midnight Rainbows»;
Την εποχή που ηχογραφούσα το άλμπουμ άκουγα πολύ το «Morning Phase» του Beck, όπως επίσης και το τελευταίο Pink Floyd, το «Endless River», που είναι instrumental.
Πώς αντιμετωπίζεις τη δύσκολη πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί γύρω μας; Ποια είναι η διαφυγή σου;
Την πραγματικότητα την αντιμετωπίζω με φαντασία! Η δημιουργία βοηθάει πολύ. Μια καλή ταινία, μια ενδιαφέρουσα κουβέντα με ένα φίλο, η παρέα με την κόρη μου.
Συνεργάστηκες με μια εκλεκτή ομάδα μουσικών και τις φωνές-άρες της Τζένης Καπάδαη και της Melentini, δημιουργώντας ένα folk-americana ήχο που παραπέμπει σε μουσικούς τύπου Neil Young. Tι σε γοητεύει σε αυτό τον ήχο;
Ο ήχος που βγαίνει από τον J.J. Cale και τον Neil Young μου δίνει αίσθηση ελευθερίας. Και πέρα από αυτό, δημιουργεί στο μυαλό μου εικόνες από αχανή μέρη, γλυκά ηλιοβασιλέματα, τεμπέλικα μεσημέρια που χαλαρώνεις ψαρεύοντας – γενικά μου δίνει εικόνες αγάπης για τη φύση. Για να βγει αυτό το συναίσθημα, πρέπει να δώσεις χρόνο στη μουσική, χωρίς πολλές αλλαγές.
Πώς ήταν η συνεργασία με τους μουσικούς ώστε να βγει ακριβώς το αποτέλεσμα που είχες στο μυαλό σου;
Έψαχνα να βρω έναν τρόπο τα κομμάτια να ακούγονται γεμάτα και ζεστά, χωρίς να είναι φορτωμένα. Αυτό ήταν κάτι που σιγά-σιγά το καταλάβαμε όλοι μας και, έτσι, δώσαμε χώρο στην ατμόσφαιρα αντί σε περίπλοκα παιξίματα.
Είναι ένα άλμπουμ που ιδανικά απαιτεί μια συνολική ακρόαση χωρίς να δίνει έμφαση στη δημιουργία ενός μόνο single. Θα μπορούσε να αποτελεί ένα φανταστικό soundtrack ενός road movie των Κοέν. Πώς φαντάζεσαι την ιδανική του ακρόαση;
Σίγουρα του ταιριάζει να το ακούς μέσα σε ένα αυτοκίνητο ταξιδεύοντας, αλλά εγώ θα προτιμούσα να κάθομαι δίπλα σε ένα ποτάμι ή σε μια παραλία μια ανοιξιάτικη μέρα…
Για τη δημιουργία και τη δομή του «Midnight Rainbows» ο Συμεών λέει:
>>> Το άλμπουμ γράφτηκε το 2014-2015 στο δικό μου Shakti Studio. Ένα στούντιο που χρησιμοποιεί αναλογική κονσόλα και αναλογικά περιφερειακά ώστε να βγαίνει ένας ζεστός, όμορφος ήχος.
>>> Αρχίσαμε με τον Άλε να τζαμάρουμε το καλοκαίρι του 2014, αυτός κρουστά - κιθάρα και εγώ γιουκαλίλι - φωνή. Παίζαμε κάποια κομμάτια που είχα γράψει τον τελευταίο χρόνο. Μας άρεσε αυτό που έβγαινε και είπαμε να αρχίσουμε να το ηχογραφούμε. Παράλληλα άρχισαν να δημιουργούνται οι βάσεις των κομματιών. Κρουστά, μπάσο, γιουκαλίλι, ακουστικές κιθάρες.
>>> Την ίδια εποχή μπήκαν στο Shakti Studio οι Thee Holy Strangers για να γράψουν το δίσκο τους – και εκεί γνώρισα τον John Hardy. Ο John έπαιζε το όργανο που έψαχνα από τον πρώτο μου δίσκο, το pedal steel. Το pedal steel έχει τον ήχο που πάντα ήθελα να ακούω μέσα στα κομμάτια μου. Γλυκό σαν ένα αεράκι. Ένα άλλο όργανο που βοήθησε πολύ στη δημιουργία της laid back ατμόσφαιρας του άλμπουμ είναι το Fender Rhodes, που ο ήχος του βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο πιάνο και το βιμπράφωνο. Είχε τη χροιά του lullaby, του «νανουρίσματος», που έψαχνα για τα τραγούδια μου. Ήμουν τυχερός γιατί έτυχε να γουστάρει το project ο Κωστής Ζουλιάτης – ο οποίος και έπαιξε με αυτό τον τόσο ιδιαίτερο τρόπο το Fender Rhodes. Εκείνες τις μέρες γνώρισα και τον Μάρκο Δεληβοριά. Από την πρώτη στιγμή που έπιασε την dobro κιθάρα και έπαιξε ένα slide, είπα ότι αυτός ο ήχος και η μελωδία έπρεπε να υπάρχει μέσα στις συνθέσεις μου. Έπαιξε σε τρία κομμάτια.
>>> Τέλος, η Τζένη Καπάδαη έκανε τα φανταστικά backing vocals – κάτι που ίσως ακούγεται απλό, αλλά η ίδια έχει προσδώσει ιδιαίτερη λεπτομέρεια. Ενώ η Melentini τραγούδησε με το δικό της τρόπο δύο τραγούδια, ντουέτο μαζί μου, και έκανε lead vocals σε ένα τραγούδι.
Info: Tiki, Φαλήρου 15, Μακρυγιάννη, 2109236908. Έναρξη 21.00. Είσοδος € 5. Στις 19/5.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.