- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τα Πάθη του Χριστού σε παγκόσμια πρώτη στο Μουσείο Μπενάκη
Η θρησκευτική μουσική του Φιλίππου Τσαλαχούρη και τα ποιητικά στάσιμα του Γιώργου Ψάλτη στην παράσταση «Κατά Μάρκον Πάθη»
Σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση θα παρουσιαστεί το ορατόριο του Φιλίππου Τσαλαχούρη opus 94 «Κατά Μάρκον Πάθη». Το έργο, που ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο 2015, βασίζεται στο Ευαγγέλιο του Μάρκου και διηγείται τις τελευταίες ώρες του Ιησού, από τη σύλληψη στη Γεθσημανή μέχρι τη Σταύρωση. Η δομή της διήγησης αρθρώνεται –όπως είναι η καθιερωμένη δομή των Παθών από τον 17ο αιώνα– με εμβόλιμα ποιητικά στάσιμα που έγραψε ο ποιητής Γιώργος Ψάλτης. Συμμετέχουν πέντε σολίστ, δύο χορωδίες και οργανικό σύνολο σε διεύθυνση του συνθέτη.
Η μεσόφωνος Ευγενία Καλοφώνου, η σοπράνο Λήδα Δημητριάδη, o βαρύτονος Νίκος Ζιάζιαρης, ο βαρύτονος Βασίλης Ασημακόπουλος σε πρόβα.
Ο βαρύτονος Άγγελος Χονδρογιάννης στο ρόλο του Ευαγγελιστή.
Στα πλαίσια των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών 2016 θα παρουσιαστεί η θρησκευτική μουσική, του Φιλίππου Τσαλαχούρη, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί τα την κυρία συνθετική παραγωγή του. Έχουν προηγηθεί έργα όπως «Οι επτά λόγοι του Χριστού επάνω στο σταύρο», το «Stabat Mater», οι «Προσευχές για βιολοντσέλο και καμπάνες» κ.ά.
Ο Φίλιππος Τσαλαχούρης διευθύνει και ο Γιώργος Ψάλτης παρακολουθεί.
Τα «Κατά Μάρκον Πάθη» είναι η δεύτερη συνεργασία του συνθέτη με τον ποιητή Γιώργο Ψάλτη. Έχει προηγηθεί το Λειτουργικό Δράμα «Η Ώρα του Μυστικού Δείπνου», που παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη τον Μάρτιο του 2012.
Πρόβα στο Ωδείο Αθηνών.
«Τον Ιούλιο 2015, o Φίλιππος Τσαλαχούρης μού πρότεινε να γράψω τα στάσιμα που θα τραγουδηθούν ως εμβόλιμα στο ορατόριό του “Κατά Μάρκον Πάθη”. Μου φάνηκαν ως η συνέχεια του λιμπρέτο που είχα γράψει για το λειτουργικό του δράμα “Η ώρα του Μυστικού Δείπνου” και ως ενδιαφέρουσα παρέκκλιση σε όσα είχα προγραμματίσει να γράψω το καλοκαίρι. Τα ήθελε στα τέλη Σεπτεμβρίου. Όμως η γενική συνθήκη της χώρας, τα ποιήματα και τα άλλα κείμενα που δούλευα, αλλά και η δική μου διάθεση, δεν μου επέτρεπαν να βυθιστώ στο “Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο” ώστε να γράψω κάτι χρήσιμο στην άρθρωση της διήγησης από τη σύλληψη του Ιησού στη Γεθσημανή μέχρι τη σταύρωση.
Τον Σεπτέμβριο μού έστειλε τη δομή του έργου — τα χωρία του Ευαγγελίου με τα σημεία που θα ακούγονταν τα στάσιμα. Διέκοψα όσα εκείνη την εποχή έγραφα, και διάβαζα ένα χωρίο του Μάρκου τη φορά και μετά παιδευόμουν να αποδώσω την ανάγκη που μου γεννούσε το αναφερόμενο βίωμα του Ιησού. Ήθελα το κάθε τραγούδι να συνιστά ένα ποιητικό σχόλιο στη διήγηση των Παθών, χωρίς να προδίδει πρόωρα τις πτυχώσεις της αφήγησης, παρότι ο πετεινός που λαλεί δυο φορές, ο Πιλάτος, ο Βαραββάς και τόσες άλλες υπάρχουν στις μνήμες όλων. Δούλεψα σε απόλυτη ησυχία ή σε μπαρ ή υπό τους ήχους κομπρεσέρ από μια γειτονική στο σπίτι μου οικοδομή. Ένα τραγούδι τη φορά, προς ένα ενιαίο στίγμα της ανθρώπινης εμπειρίας» λέει ο Γιώργος Ψάλτης για την εμπειρία του.
Κατά Μάρκον Πάθη, opus 94, 24/4/2016, 20.30, Μουσείο Μπενάκη, Κτήριο Οδού Πειραιώς. Γενική είσοδος €5, προπώληση εισιτηρίων από 19 Απριλίου, πληροφορίες: 210 3453111
Κεντρική φωτογραφία: O συνθέτης Φίλιππος Τσαλαχούρης σε πρόβα το περασμένο Σάββατο στο Ωδείο Αθηνών.
Φωτογραφίες: Βίκυ Ψυχογιού