- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ground Control: πήρε το ροκ εν ρολ μαλλιάδικο, ατημέλητο, φουλ του μπάφου και ανουσίως θορυβώδες και μάτσο, προτάσσοντας γκλίτερ ριφ κομψότητα, διαστημικό ηλεκτρικό υπαρξισμό και αμφίφυλη ποίηση για δύσθυμους, μελαγχολικούς τινέιτζερς. Στα seventies o Bowie ήταν σαν μια σκάλα για τα αστέρια, μπορούσες άνετα να τα κατακτήσεις χωρίς απαραίτητα να καταταγείς στο στόλο των επανδρωμένων ψυχροπολεμικών αμερικανοσοβιετικών πυραύλων. Η μουσική του έφτανε για να ονειρευτείς κάτι περισσότερο από γιγάντιες Κάντιλακ ή συντροφικά κολχόζ, «υπάρχει ο καπιταλισμός, ο κομμουνισμός κι ο David Bowie», όπως απαντούσε κι ο Μ., φίλος στο σχολείο, όταν μας την έπεφταν που δεν ακούγαμε ούτε Θεοδωράκη ούτε Lynyrd Skynyrd, αλλά λιώναμε την τριλογία.
Ευτυχώς μπορούσαμε να κοπιάρουμε άνετα το λουκ, θέλω να πω στη φάση «Βερολίνο» το είχε γυρίσει σε μαύρες δερμάτινες καμπαρτίνες και μπορσαλίνο, γιατί άντε να βγεις στην Ξάνθη της εποχής εκείνης ντυμένος με το πιο πριν, αράχνη από τον Άρη κι έτσι, ήτοι τακούνα εικοσάποντη, κουπ από μπροστά προσομοίωση χάλκινης βούρτσας κι από πίσω χαίτη μακριά, σαν λιοντάρι που βρυχάται. Θα μας λιθοβολούσαν, κρίμα στα νιάτα μας να φεύγαμε τόσο νέοι! Σημείωση: Το μπορσαλίνο ήταν του μπαμπά μου, δανεικό κι αγύριστο, το δερμάτινο πετσί δώρο της θειας μου από την Ορεστιάδα, δίπλα ήταν η Ανδριανούπολη με τα φτηνά δέρματα, την έκανα παραγγελιά. Στο σινέ «Άλφα» είδαμε το «Κρίστιαν F», από τη δημοτική βιβλιοθήκη δανείστηκα και το βιβλίο με τις εξομολογήσεις της ανήλικης πόρνης, έλιωνα στο πικάπ το «Station to Station» κι αναρωτιόμουν πώς να λάμπουν άραγε τα φώτα στο Zoologister Garden - θα μας αξίωνε άραγε ο Θεός να πάμε μια μέρα εκεί;
Ούτε ίντερνετ, ούτε google earth, ούτε ταξιδιωτικοί οδηγοί, το Lonely Planet της εφηβείας μου και τις σωστές συντεταγμένες το έδιναν οι δίσκοι και τα βιβλία. Αλλά οι δίσκοι πιο πολύ, περισσότερο, είχαν μουσική στα αυλάκια και πόζα-εικόνα στο εξώφυλλο. Συμβουλές ζωής, κομπλέ, πακέτο, ούτε δάσκαλος, ούτε παπάς, ούτε μαμά, ούτε κομματάρχες. Βινύλια. Τα υπόλοιπα είναι πάλι η ιστορία μας αλλά και Ιστορία γενικώς, θέλω να πω κι αυτός κι εγώ κι ο κόσμος μεγαλώναμε ταυτόχρονα, στο κλαμπ «Eλ-Λέι» της Καλλάρη Θεσσαλονίκης, φοιτητής, τον είδα στον προτζέκτορα με το μεταξωτό Αρμάνι κοστούμι να τραγουδά «Βάλε τα κόκκινα παπούτσια και χόρεψε τα μπλουζ», στον 88μισό του Μύλου την επόμενη δεκαετία έλιωνα στις εκπομπές το «Deranged», στις «Επιλογές» της Μακεδονίας τον έστειλα για τύπωμα στο εξώφυλλο, και στις 24/11/15, λίγο πριν ξεψυχήσει η χρονιά, έγραψα σε αυτό το σάιτ μαγεμένος για το πόσο μου άρεσε το «Black Star», όταν οι μπλογκοσφαιρίστας ξερολίστας έριχναν την «κριτική» με τη σέσουλα. Συγχωρεμένοι! Παρακολουθώ τώρα, ένεκα του μοιραίου, πόσο μετανοούν και πώς τα μαζεύουν, δεν τους κρατάμε κακία, ούτε αυτός ούτε εγώ, υπαρξιακό είναι το θέμα τους, πέραν του δυστοπικού ξερολισμού τους. Και με τους Tim Machine ή με τους Placebo πάλι χολή δεν έσταζαν οι «επαΐοντες» της εποχής; Άλλο ήθελα να πω, πέρα από τις κλισεδούρες περί του νεκρού που δεδικαίωται: είναι τόσο τεράστιος, αβυθομέτρητος και αχαρτογράφητος ο Bowie όσο και ο ωκεανός όλων των δακρύων που έριξαν οι άνθρωποι στη Γη τούτη τη μέρα που έσβησε και πήγε να ανταμώσει με τον Συνταγματάρχη Τομ εκεί στην επουράνια Suffragette city.
Κεντρική φωτό: Το σετ φωτογραφιών για το εξώφυλλο του "Heroes", 1977, από τον Masayoshi Sukita.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα Fresh Voices επέστρεψαν για τον Νοέμβριο στο Γαλλικό Ινστιτούτο, και ήμασταν όλοι εκεί.
Η μουσική εξομολόγηση της κορυφαίας ερμηνεύτριας ηχογραφήθηκε πριν κάποια χρόνια και τώρα βγαίνει για πρώτη φορά στο φως
Ο διάσημος σχεδιαστής είχε ντύσει την ερμηνεύτρια στην Eurovision το 2006
Μια σεμνή ισοτιμία ανάμεσα στη βιολονίστα και τον πιανίστα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η επίσημη ανακοίνωση του φεστιβάλ
Μουσική και ζωή συναντιούνται στο soundtrack της πόλης
Αφήνοντας πίσω του τους Shaboozey, Zach Bryan και Role Model
Γεννήθηκε 3 Νοεμβρίου το 1943 στη Γλασκόβη και πέθανε στις 5 Οκτωβρίου 2011
Ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς όλων των εποχών άφησε το αποτύπωμα του σε όλη την αμερικανική βιομηχανία του θεάματος
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή του στο Fresh Voices Sessions by Voice 102,5 στις 4 Νοεμβρίου
Ο πολυβραβευμένος μαέστρος και η Ορχήστρα Utopia παρουσίασαν τη Συμφωνία αρ. 5 του Γκούσταβ Μάλερ
Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, από την Αθήνα στη Νέα Υόρκη
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή της στο Fresh Voices Sessions by Voice 102,5 στις 4 Νοεμβρίου
Ελληνικό ροκ, πολύωρα πάρτυ και η μουσική των Όσκαρ σε μια συναυλία
Συναντηθήκαμε με τον συνθέτη και μιλήσαμε για τις νέες, πολλές, εργασίες με τις οποίες έχει καταπιαστεί
Τα μέλη του γκρουπ μοιράζονται την εμπειρία τους κι ετοιμάζονται για το live με τους Candlemass
16 χρόνια μετά το τελευταίο τους studio album, οι gothic rock θρύλοι επιστρέφουν με εκπλήξεις
Την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025 στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ ΟΑΚΑ
Nέες ημερομηνίες 18 & 19 Νοεμβρίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.