- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Τάνια Γιαννούλη
Λίγο πριν την παρουσίαση του νέου της άλμπουμ σε ένα ιδιαίτερο χώρο, ένα σπίτι-μουσείο στο κέντρο της Αθήνας μάς μίλησε για το μουσικό της κόσμο
Συνθέτρια και πιανίστρια με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον αυτοσχεδιασμό, η Τάνια Γιαννούλη σχημάτισε τους Τania Gianoulli Ensemble το 2014. Πρώτη συναυλία στο Θέατρο Απόλλων της Σύρου, ενώ τον περασμένο Μάιο εμφανίστηκε στη Στέγη. Το σχήμα απαρτίζουν οι Guido De Flaviis, Σόλης Μπαρκής, Αλέξανδρος Μποτίνης.
Το νέο της έργο «Transcendence» για τη νεοζηλανδική δισκογραφική εταιρεία Rattle εμπεριέχει στοιχεία σύγχρονης jazz και μουσικής δωματίου, έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μουσική της για θέατρο, φιλμ και βίντεο έχει παρουσιαστεί εκτενώς σε φεστιβάλ, γκαλερί, μπιενάλε και μουσεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η πρώτη της δισκογραφική δουλειά «Forest Stories» το 2012 μαζί με τον Πορτογάλο πνευστό και αυτοσχεδιαστή, Paulo Chagas, επίσης για την εταιρεία Rattle ακούστηκε διεθνώς. Λίγο πριν την παρουσίαση του νέου της άλμπουμ σε ένα ιδιαίτερο χώρο, ένα σπίτι-μουσείο στο κέντρο της Αθήνας μάς μίλησε για το μουσικό της κόσμο.
Πώς προέκυψε η συνεργασία με τη Νεοζηλανδέζικη Rattle;
Το 2012 έψαχνα μια εταιρεία για να εκδώσει τον πρώτο μου δίσκο «Forest Stories», το duo με τον Πορτογάλο πνευστό Paulo Chagas. Η Rattle ήταν μία απο αυτές που ξεχώρισα. Είμαι πολύ χαρούμενη που και τα δύο άλμπουμ είναι μέρος του καταλόγου της.
Πώς επιδρά η κλασική σου παιδεία και η διάθεση για αυτοσχεδιασμό στη σύνθεση;
Και τα δύο είναι για μένα εργαλεία στη σύνθεση ενός έργου. Ένα μεγάλο μέρος της μουσική στο «Transendence» είναι γραμμένο σε παρτιτούρα. Υπάρχει όμως κι ένα σημαντικό κομμάτι αυτοσχεδιασμού, με μικρές ή μεγάλες ελευθερίες.
Ποια ήταν η δομή που ακολούθησες για τη δημιουργία του;
Ο ρόλος των συνεργατών μου είναι καθοριστικός στο δίσκο αυτό. Είναι όλοι τους εξαιρετικοί μουσικοί και το να παίζω μαζί τους είναι συναρπαστικό.
Πώς επηρεάζεται ένας δημιουργός από την παρούσα κρίση στο έργο του; Κατά πόσο διαμόρφωσε το ηχητικό αποτέλεσμα;
Το «Transcendence» είναι ένα σύνολο κομματιών, μια σουίτα στην οποία αποτυπώνονται σκέψεις μου που έχουν να κάνουν με το χρόνο, τη φθορά, τη δημιουργία, το ταξίδι, την έννοια της πατρίδας. Είναι ένα έργο γραμμένο σήμερα και φυσικά επηρεασμένο απο το περιβάλλον στο οποίο ζω και δημιουργώ.
Ποια είναι η στάση σου απέναντι στη κρίση;
Nα κάνω τη δουλειά μου όσο καλύτερα μπορώ και να προσπαθώ να αισιοδοξώ.
Ποιες ήταν οι βασικές επιρροές σου την περίοδο που δημιουργούσες το άλμπουμ;
Οι επιρροές μου είναι πολλές, διαφορετικές μεταξύ τους και δεν είναι φυσικά μόνο μουσικές. Όλο αυτό είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη που προχωρά όσο προχωρά ο καθένας με τη ζωή του και την τέχνη του.
Θεωρείς πως η μουσική σου συνδέεται αυστηρά και μόνο με ένα εκπαιδευμένο μουσικά κοινό; Ή είναι ανοιχτό για να το εξερευνήσει ένα πιο διευρυμένο κοινό;
Η μουσική είναι η μόνη ίσως από τις τέχνες που έχει την ιδιαιτερότητα να μπορεί να μιλήσει κατευθείαν στην καρδιά. Δεν χρειάζεται να την κατανοήσεις με το μυαλό. Η μουσική μου δεν απευθύνεται σε ένα εκπαιδευμένο κοινό.
Ένα άλμπουμ που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στο μουσικό σου ταξίδι;
«The Köln Concert» του Keith Jarrett.
Μεσόγειος, παράδοση, jazz, avant-garde. Πώς ισορροπείς με τα στοιχεία αυτά; Πώς ενοποιούνται στη μουσική σου;
Οι μουσικές επιρροές προφανώς φανερώνονται στη μουσική μου αλλά αυτό δεν γίνεται συνειδητά ή προγραμματισμένα. Γράφω διαισθητικά και δεν πιστεύω πως πρέπει να υπάρχουν στεγανά στη μουσική. Οι ταμπέλες και η οριοθέτηση των στιλ στη μουσική μπορεί να μας βοηθούν να κατηγοριοποιήσουμε και να κατανοήσουμε πιο εύκολα ήχους, ακούσματα, συναισθήματα, αλλά σαν δημιουργός θέλω να νιώθω ελεύθερη να χρησιμοποιώ στοιχεία ακόμη και αν αυτά μοιάζουν αταίριαστα εκ πρώτης όψεως.
Τι να περιμένουμε από τη live παρουσίαση του «Transcendence»;
Στην οικία Κατακουζηνού, στις 5 Δεκεμβρίου, θα παρουσιάσουμε όλο το υλικό απο τον δίσκο «Transcendence», εντελώς ακουστικά, χωρίς καμία ενίσχυση και με το ακροατήριο σε απόσταση αναπνοής. Νομίζω πως θα είναι μια ωραία εμπειρία και για μας και για όσους θα έρθουν να μας ακούσουν το βράδυ του Σαββάτου.
Info Οικία-Μουσείο Α. & Λ. Κατακουζηνού, Αμαλίας 4 (5ος όροφος), Σύνταγμα. Έναρξη 20.30. Είσοδος €15. Κρατήσεις info@katakouzenos.gr (περιορισμένος αριθμός θέσεων) Στις 5/12.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.