Μουσικη

Συναυλία μετά από 2.500 χρόνια στο αρχαιότερο θέατρο της Αθήνας

Μια ιστορική συναυλία αφιερωμένη στην αρχαιολογική κοινότητα

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
25870-59882.jpg

Για πρώτη φορά ύστερα από 2.500 χρόνια θα γεμίσει με ήχους ο χώρος της νότιας κλιτύος της Ακρόπολης, νότια από τον Ιερό και το Θέατρο Διονύσου, σε μια μοναδική συναυλία, το Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου (20.00).

Μια ιστορική συναυλία αφιερωμένη στην αρχαιολογική κοινότητα της χώρας και όλους όσοι εργάζονται στη συντήρηση και αποκατάσταση των αρχαίων θεάτρων. «Επειδή στέκονται όρθιοι και επιτελούν το έργο τους ανεπηρέαστα και ανεξάρτητα από τις συγκυρίες που βιώνουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής, Ιωάννης Μάνος, που διοργανώνει τη συναυλία σε συνεργασία με το πολιτιστικό σωματείο πολιτών «Διάζωμα». «Θα ανοίξουμε μια συνομιλία της σύγχρονης δημιουργίας με το κορυφαίο θέατρο του αρχαίου κόσμου», είπε ο πρόεδρος του «Διαζώματος», Σταύρος Μπένος, τονίζοντας κι εκείνος ότι «οι αρχαιολόγοι είναι η μοναδική συλλογικότητα που παρέμεινε όρθια στην αξιακή κατάρρευση της χώρας».

image

Το πρόγραμμα της συναυλίας, περιλαμβάνει, σε παγκόσμια πρώτη, το έργο του Γιώργου Κουρουπού, «Μονόλογος», βασισμένο σε δύο μονολόγους του  ‘Προμηθέα Δεσμώτη’ του Αισχύλου και έργα των Ιάνη Ξενάκη (Ψάπφα), Αντόνιο Βιβάλντι: Συμφωνία για έγχορδα RV 149 σε σολ μείζονα ‘O χορός των μουσών’ (Il coro delle Muse) και ‘Siam navi’ άρια από την όπερα ‘Ολυμπιάδα’ και Κριστόφ Βίλιμπαλντ φον Γκλουκ: άρια ‘Che faro senza Euridice’ και ντουέτο ‘Vieni, segue I miei passi’ από την όπερα ‘Ορφέας και Ευρυδίκη’.  Στο ενδιάμεσο ένα μικρό ιντερμέτζο, με σόλο κρουστά από τον Δημήτρη Δεσύλλας. Η φωνή του έργου, ο μπασοβαρύτονος Τάσος Αποστόλου, άλλοτε στηρίζεται στο αρχαίο αυθεντικό κείμενο κι άλλοτε στη μετάφραση του Πάνου Μουλλά.

image

Ο πρώτος ήχος που θα ακουστεί στο χώρο της συναυλίας είναι η «Ψάπφα» (Psappha), έργο για σόλο κρουστά, του Ιάνη Ξενάκη. Η επιλογή του ονόματος Ψάπφα, –το αρχαίο όνομα της ποιήτριας Σαπφούς– από τον Ξενάκη αποτελεί έμμεση αναφορά στο ρυθμό των ποιημάτων της, τον οποίο ο συνθέτης ακολουθεί και στη σύνθεση. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1976, στο Λονδίνο, ένα χρόνο μετά τη δημιουργία του και είναι αφιερωμένο σε έναν από τους δημοφιλείς Ευρωπαίους σολίστ των κρουστών, τον Σύλβιο Γκουάλντα, στενό συνεργάτη του Ξενάκη, πλάι στον οποίο μαθήτευσε και ο Δημήτρης Δεσύλλας.

Στη συνέχεια, η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής θα εκτελέσει, έργα μπαρόκ, εμπνευσμένα από την Αρχαία Ελλάδα: τη Συμφωνία του Αντόνιο Βιβάλντι, γνωστή ως «Ο χορός των Μουσών», που έγραψε ο κορυφαίος Βενετσιάνος μουσουργός, την τελευταία χρονιά της ζωής του, με αφορμή την επίσημη επίσκεψη του Φρειδερίκου των Σαξόνων στη Βενετία, το 1740. Από την όπερα «Ορφέας και Ευρυδίκη» του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ, η μετζοσοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη, θα ερμηνεύσει τη δημοφιλή άρια «Che faro senza Euridice», ενώ η σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη θα ερμηνεύσει την άρια «Siam navi», από την όπερα του Βιβάλντι, «Ολυμπιάδα».

image

Περιορισμένος αριθμός θεατών που δεν θα ξεπερνούν τους 500 όπως ορίζεται από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και η είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο θα επιτρέπεται με την επίδειξη των δελτίων εισόδου που θα έχουν προμηθευτεί από τα εκδοτήρια του Μεγάρου. -Γ.Δ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.