Μουσικη

Melancholia

The Invisible Rispah (****) Ο ενθουσιασμός των Άγγλων για το (προ 2ετίας) πρώτο τους άλμπουμ φαίνεται τώρα δικαιολογημένος.

max.jpg
Μάκης Μηλάτος
ΤΕΥΧΟΣ 389
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
21746-48734.jpg

The Invisible Rispah (****)

Ο ενθουσιασμός των Άγγλων για το (προ 2ετίας) πρώτο τους άλμπουμ φαίνεται τώρα δικαιολογημένος. Ο δεύτερος δίσκος του Dave Okumu (και της παρέας του) είναι όπως λέει ο ίδιος: «Ένα γράμμα αγάπης προς τη θλίψη». Όταν πέθανε η μητέρα του, η γιαγιά του μαζί με άλλες γυναίκες πήγαν και την έκλαψαν με αφρικάνικα μοιρολόγια. Ο ήχος τον συγκλόνισε και επηρέασε δημιουργικά το «Rispah». Ο electropop ήχος δένει αρμονικά με τη φωνή του, οι μελωδίες είναι υψηλού επιπέδου, τα μοιρολόγια ακούγονται στο βάθος, οι Invisible έχουν μέλλον.


n

Calliope Tsoupaki Medea (***)

Η «Μήδεια», μια διαρκής καλλιτεχνική πρόκληση για σκηνοθέτες, ηθοποιούς ή μουσικούς που καταπιάνονται με την περίπτωσή της, «βασανίζει» χρόνια την Πειραιώτισσα μουσικό που κάνει καριέρα στην Ολλανδία και συχνά ασχολείται με ελληνοπρεπή θέματα. Εδώ εμπνέεται από τη «Μήδεια» της Κάλας και του Παζολίνι για ένα «μελόδραμα για 8 όργανα», όπως το χαρακτηρίζει η ίδια, αλλά ακούγεται περισσότερο σαν δράμα στο οποίο προσπαθεί να χωρέσει τα υπόκωφα συναισθήματα, την τραγικότητα, τη μελαγχολία, τις οξύμωρες πράξεις μιας γυναίκας τόσο μυστηριώδους όσο το χαμόγελο της Τζοκόντα.  


n

Θάνος Ανεστόπουλος Ως το τέλος (***)

Οι γκρίζες αποχρώσεις τού ταιριάζουν γάντι, η φωνή του υπογραμμίζει τη θλίψη, η ποίηση του Καββαδία και του Ταρκόφσκι συμπληρώνουν το λόγο του. Εδώ η βάση είναι ο ήχος της κιθάρας, που φτάνει ως την αμερικάνικη έρημο (εκτός απ’ τον ίδιο παίζουν ο Μ. Αγγελάκης και ο Στ. Ιωάννου) και βοηθάει σε μια αίσθηση spoken word, ενώ οι απλές μελωδίες δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα. Ένα πολύ πειστικό άλμπουμ.


n

Μόνιμος κάτοικος Μια φορά & έναν καιρό (**)

Το ελληνικό (;) hip-hop είναι εγκλωβισμένο σε ένα μικρόκοσμο που προϋποθέτει πολιτικοκοινωνικές ρίμες και «φιλοσοφικά» συμπεράσματα, αλλά αυτό συχνά το εκθέτει η νεανική αισθητική. Το μουσικό μέρος στέκεται αξιοπρεπώς και φανερώνει μεράκι, αλλά η ανακολουθία των «οργισμένων στίχων» με την καθώς πρέπει ερμηνεία και οι –συχνά– χωρίς συνοχή λέξεις δεν συμπαραστέκονται θετικά στο τελικό αποτέλεσμα.

makismilatos@gmail.com

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Λουκάς Καρυτινός: Συνέντευξη με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και διακεκριμένο μαέστρο.
Λουκάς Καρυτινός: Η όπερα είναι η καρδιά μου και η συμφωνική μουσική η σκέψη μου

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ο διακεκριμένος στην Ελλάδα και το εξωτερικό μαέστρος, μιλάει για τη μουσική αλλά και την εκτός μουσικής ζωή, με αφορμή τη συναυλία στο Ηρώδειο στις 12 Ιουλίου, όπου θα διευθύνει την ΚΟΑ με σολίστ την Κάτια Μπουνιτιασβίλι

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.