Αγόρασε πίνακα για 50 δολάρια σε παζάρι, τώρα αποδείχθηκε ότι ήταν του Βαν Γκογκ αξίας 15 εκατομμυρίων
Το πιο συναρπαστικό είναι αυτό που ο καλλιτέχνης ήθελε να θυμούνται γι΄αυτόν - και αποτυπώνεται σε αυτό του το έργο


Αγόρασε πίνακα για 50 δολάρια σε παζάρι, τώρα αποδείχθηκε ότι ήταν του Βαν Γκογκ αξίας 15 εκατομμυρίων
Μία από τις πιο συναρπαστικές ανακαλύψεις στον κόσμο της τέχνης ξεκίνησε από ένα παζάρι και ένα συλλέκτη αντικών που από ότι αποδείχθηκε έκανε μία πολύ σοφή επιλογή. Όλα ξεκίνησαν σε ένα υπαίθριο μπαζάρ στη Μινεσότα των ΗΠΑ όταν ο συλλέκτης απέκτησε ένα πίνακας έναντι 50 δολαρίων και τώρα ειδικοί φαίνεται να συγκλίνουν στην άποψη ότι πρόκειται για ένα αυθεντικό έργο του Βίνσεντ βαν Γκογκ, με εκτιμώμενη αξία 15 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πρόκειται για μια ελαιογραφία ενός ψαρά με τίτλο Elimar σε διαστάσεις 45,72 επί 40,64 εκατοστά, που όπως εικάζουν οι εμπειρογνώμονες φιλοτεχνήθηκε ενώ ο Βαν Γκογκ βρισκόταν στο ψυχιατρικό σανατόριο Saint-Paul στο Saint-Rémy-de-Provence της Γαλλίας, στο οποίο βρισκόταν, μεταξύ Μαΐου 1889 και Μαΐου 1890.
Το Elimar απεικονίζει έναν ψαρά με λευκό πηγούνι και στρογγυλό καπέλο που κρατάει μια πίπα στο στόμα του, καθώς επιδιορθώνει το δίχτυ του σε μια έρημη ακτή. Η λέξη «Elimar», που υποτίθεται ότι είναι το όνομα του άνδρα, είναι γραμμένη στην κάτω δεξιά γωνία.
Για να αξιολογήσει τον πίνακα, μια ομάδα περίπου 20 εμπειρογνωμόνων από διάφορους τομείς -συμπεριλαμβανομένων χημικών, επιμελητών και δικηγόρων πατεντών- συγκεντρώθηκε από την εταιρεία έρευνας τέχνης LMI Group International με έδρα τη Νέα Υόρκη, η οποία αγόρασε το έργο από τον ανώνυμο συλλέκτη αρχαιοτήτων έναντι ενός αδιευκρίνιστου ποσού το 2019.

Πώς αποδείχθηκε ότι πρόκειται για αυθεντικό πίνακα του Βαν Γκογκ
Μια λεπτομερής έκθεση 458 σελίδων για το έργο αποκάλυψε ορισμένες συναρπαστικές λεπτομέρειες. Μελετώντας τις χρωστικές ουσίες και τις ίνες του Elimar, η πρόεδρος της Scientific Analysis of Fine Art Jennifer Mass διαπίστωσε ότι ο αριθμός των κλωστών του καμβά ταιριάζει με εκείνες που κατασκευάζονταν την εποχή του Βαν Γκογκ, όπως και οι χρωστικές ουσίες που χρησιμοποιήθηκαν για τη ζωγραφική του έργου – εκτός από μία.
Η οργανική ένωση PR-50, που σχετίζεται με τη δημοφιλή χρωστική ουσία κόκκινου της λίμνης γερανίου, η οποία δημιούργησε ιώδεις αποχρώσεις στον ουρανό του πορτραίτου, πιστώνεται σε μια γαλλική πατέντα του 1905-06.
Ο Μπεν Άπλτον, δικηγόρος πατεντών της Wilson Gunn, κατάφερε να εντοπίσει μια πατέντα του 1883 για το PR-50 που είχε καταχωρηθεί από την εταιρεία Colored Materials and Chemical Products of Saint-Denis σε ένα προάστιο του Παρισιού (ο αδελφός του Βαν Γκογκ, Τεό, που ζούσε στο Παρίσι, ήταν αυτός πουτον προμήθευε με χρώματα).
Ως αποτέλεσμα, οι συντηρητές μπορούν πλέον να χρονολογήσουν και να πιστοποιήσουν την αυθεντικότητα των έργων με αυτή τη χρωστική ουσία στα τέλη του 19ου, αντί για τις αρχές του 20ού αιώνα.

Μια πνευματική αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ
«Η ανάλυση που πραγματοποιήθηκε σε αυτόν τον ξεχωριστό πίνακα παρέχει νέες πληροφορίες για το έργο του Βαν Γκογκ, ιδίως όσον αφορά την πρακτική του να επανερμηνεύει έργα άλλων καλλιτεχνών», δήλωσε ο Μάξγουελ Λ. Άντερσον, διευθύνων σύμβουλος της LMI Group και πρώην διευθυντής του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης.
«Αυτό το συγκινητικό ομοίωμα ενσωματώνει το επαναλαμβανόμενο θέμα της λύτρωσης του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, μια έννοια που συζητείται συχνά στις επιστολές και την τέχνη του. Μέσω του Elimar, ο Βαν Γκογκ δημιουργεί μια μορφή πνευματικής αυτοπροσωπογραφίας, επιτρέποντας στους θεατές να δουν τον ζωγράφο όπως επιθυμούσε να τον θυμούνται».
Ο πίνακας, ωστόσο, θα πρέπει ακόμη να αποδοθεί επίσημα από το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ. Αν πρόκειται, πράγματι, για αυθεντικό βαν Γκογκ, η αξία του έργου εκτιμάται στα 15 εκατομμύρια δολάρια.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον πίνακα με τίτλο Elimar πατώντας ΕΔΩ
Πηγή: Art News
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Υπουργός έδωσε οδηγίες για την άμεση αξιοποίηση των δύο αμφιθεάτρων
Η ποίηση μέσα από μια διαφορετική ματιά
Ο Sanuki αποκαλύπτει την anime πλευρά της Τέχνης
Με προϋπολογισμό άνω των 12 εκατ. ευρώ - Τι προβλέπει η μελέτη
Μια ωδή στην τέχνη, στις επτά δεκαετίες αδιάλειπτης παρουσίας και προσφοράς του Φεστιβάλ στον Πολιτισμό της χώρας και στο μέλλον που έρχεται
Τη Μεγάλη Εβδομάδα ο χρόνος μοιάζει να περνάει πιο αργά, έχουμε επομένως λίγο περισσότερο για να ακούσουμε και να διαβάσουμε κάτι
Ο καλλιτέχνης μιλάει για την έκθεση «Απόηχοι της ιστορίας, σκιές της προόδου» στο ΕΜΣΤ και το αποικιοκρατικό σύστημα στη χώρα του
«Δεν υφίσταται ζήτημα μη επαναφοράς των έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη»
Θερμή υποδοχή στην πρωτοβουλία του World Human Forum
Το πολιτιστικό τοπόσημο της Νέας Υόρκης με τα δύο εκατομμύρια έργα τέχνης
Ελάχιστη εισαγωγή στο έργο του σπουδαίου συνθέτη, που έφυγε στις 10 Απριλίου του 1979
Ενίσχυση των πολιτιστικών δεσμών Ελλάδας-Πολωνίας - Στη Βαρσοβία η Λίνα Μενδώνη
Επέτειος φέτος για τα 70 χρόνια του θεσμού, με πάνω από 100 δράσεις και 3000 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο
Συζητώντας με τους ζωγράφους Στέφανο Δασκαλάκη, Γιώργο Ρόρρη και Λήδα Κοντογιαννοπούλου για τη βαθιά, αγνή και προσωπική σχέση του Λάκη Παπαστάθη με τη διαδικασία της εικαστικής δημιουργίας.
Ανασυστάθηκε από το εργαστήριο ψηφιοποίησης και αποκατάστασης κινηματογραφικών ταινιών της Διεύθυνσης Αρχείου της ΕΡΤ και προβάλλεται, μετά από 50 χρόνια, στο Μουσείο Μπενάκη
Μια διαδρομή γεμάτη δημιουργία και έμπνευση
Όλες οι πληροφορίες για την εκδήλωση που πραγματοποιείται στις 29 Απριλίου παρουσία σημαντικών προσωπικοτήτων
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
«Ό,τι κάνω γεννιέται το πρωί και πεθαίνει το ίδιο βράδυ»
Επί τάπητος το θέμα της ανθεκτικότητας σε κλιματική αλλαγή και πανδημίες
Έχετε δει 20 από 195 άρθρα.