Σαν σήμερα γεννήθηκε ο δημιουργός του Μπάτμαν - Ποιος ήταν ο Μπομπ Κέιν
Η συμβολή του στη γιγάντωση της βιομηχανίας των κόμικς και της κουλτούρας των σούπερ ηρώων


Σαν σήμερα 24 Οκτωβρίου γεννήθηκε ο Αμερικανός κομίστας Μπομπ Κέιν, δημιουργός του Μπάτμαν - Πώς επινοήθηκε ένα από τα ποπ σύμβολα του 20ου αιώνα.
Ο καλλιτέχνης και συγγραφέας κόμικς που δημιούργησε τον Μπάτμαν για λογαριασμό της DC ενώ ήταν ακόμα στην εφηβεία του, γεννήθηκε σαν σήμερα στις 24 Οκτωβρίου 1915.
Ο Μπάτμαν γνώρισε άμεση επιτυχία χάρη στο ταλέντο του Αμερικανού κομίστα Μπομπ Κέιν, ενώ οι εικονογραφημένες ιστορίες του «σταυροφόρου με την κάπα» εκδίδονται ανελλιπώς από το 1939, με τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές διασκευές των περιπετειών του να αγγίζουν ολοένα ευρύτερο ακροατήριο.
Όλα αυτά, χάρη στον Μπομπ Κέιν, έναν αυτοαποκαλούμενο «μουτζούρη», ο οποίος είπε κάποτε ότι εμπνεύστηκε τον Μπάτμαν αφού μελέτησε τα σχέδια του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Μπομπ Κέιν: Σαν σήμερα γεννήθηκε ο δημιουργός του Μπάτμαν
Ο Μπομπ Κέιν γεννήθηκε ως Ρόμπερτ Καν στη Νέα Υόρκη. Οι γονείς του, η Αυγούστα και ο Χέρμαν Καν, ήταν Εβραίοι καταγόμενοι από την κοινότητα των Ασκενάζι. Φίλος στο σχολείο με ένα ακόμη κορυφαίο όνομα των Αμερικανικών κόμικς, τον Γουίλ Άισνερ, αποφοιτώντας από το λύκειο άλλαξε το όνομά του σε Ρόμπερτ Κέιν.
Μπήκε στον χώρο των κόμικς το 1936, δουλεύοντας ως freelacer στο «Wow, What a Magazine!», όπου εξέδωσε την πρώτη του δουλειά με μολύβι και μελάνι στη σειρά Χίραμ Χικ.
Τον επόμενο χρόνο, ο Κέιν άρχισε να εργάζεται στο στούντιο Άισνερ & Ίγκερ, ένα από τα πρώτα ατελιέ που παρήγαγαν κόμικς κατά παραγγελία για τους εκδότες που εισέρχονταν στο νέο μέσο κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής του, στα τέλη της δεκαετίας του 1930 και του 1940.

Μεταξύ των εργασιών του εκεί ήταν το ομιλούν ζώο Πίτερ Παπ, το οποίο διάνθιζε την παιγνιώδη εμφάνισή του με υπονοούμενα «μυστηρίου και απειλής». Ο Κέιν παρήγαγε επίσης έργα για λογαριασμό των Άισνερ & Ίγκερ για δύο από τις εταιρείες που αργότερα θα συγχωνεύονταν για να σχηματίσουν την DC Comics, συμπεριλαμβανομένων των χιουμοριστικών Τζίντζερ Σναπ, Όσκαρ δε Γκάμσου για τη Detective Comics και Προφέσορ Ντουλίτλ για την Adventure Comics. Για τον τελευταίο τίτλο δημιούργησε το πρώτο του περιπετειώδες στριπ, Ο Ράστι και οι φίλοι του.
Η εποχή των υπερηρώων και ο ρόλος του Μπιλ Φίνγκερ
Στις αρχές του 1939, η επιτυχία της DC με τον πρωτοποριακό υπερήρωα Σούπερμαν στο περιοδικό Action Comics ώθησε τους εκδότες να αναζητήσουν περισσότερους τέτοιους χαρακτήρες. Σε απάντηση, ο Μπομπ Κέιν συνέλαβε τον «Bat-Man».
Ο Κέιν είπε ότι οι επιρροές του για την επινόηση του Μπάτμαν περιλάμβαναν την κινηματογραφική απεικόνιση του Ζορό από τον ηθοποιό Ντάγκλας Φέρμπανκς, το διάγραμμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι για το ορνιθόπτερο, μια ιπτάμενη μηχανή με τεράστια φτερά που έμοιαζε με νυχτερίδα, καθώς και την ταινία του 1930 «The Bat Whispers», βασισμένη σε μυθιστόρημα μυστηρίου της Μαίρη Ράινχαρτ.

Ο Μπιλ Φίνγκερ εντάχθηκε στο νεοσύστατο στούντιο του Μπομπ Κέιν το 1938. Ένας επίδοξος συγγραφέας και πωλητής παπουτσιών μερικής απασχόλησης, είχε γνωρίσει τον Κέιν σε ένα πάρτι, και ο Κέιν αργότερα του προσέφερε δουλειά ως συγγραφέας - φάντασμα στα στριπ τα οποία υπέγραφε.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, η συμβολή του Κέιν, αλλά και η ενδεχόμενη έλλειψή της στη δημιουργία του μασκοφόρου χαρακτήρα παραμένει αμφιλεγόμενη. Ο ίδιος ο Φίνγκερ δήλωνε ότι πρότεινε καίριες παρεμβάσεις, όπως το να δώσει στον άνθρωπο νυχτερίδα κουκούλα και κάπα με κυματιστές άκρες αντί για φτερά, να προσθέσει γάντια, να αφήσει κενές τις οπές της μάσκας για να υποδηλώσει μυστήριο και να αφαιρέσει τα έντονα κόκκινα τμήματα της αρχικής στολής, προτείνοντας αντί αυτών ένα γκρι-μαύρο χρώμα.
Bob Kane (born Robert Kahn), best known for 'Batman,' was born today in 1915. pic.twitter.com/OrQpUPSDhd
— Cartoonist Pics (@Fotosdecomics) October 24, 2017
Ο Φίνγκερ είπε επιπλέον ότι οι προτάσεις του επηρεάστηκαν από το Δε Φάντομ του Λι Φαλκ, έναν χαρακτήρα κόμικς με τον οποίο ήταν εξοικειωμένος και ο Κέιν. Ο Μπομπ Φίνγκερ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι επινόησε επίσης το πολιτικό όνομα του χαρακτήρα, Μπρους Γουέιν, έγραψε την πρώτη ιστορία του Μπάτμαν, ενώ ο Κέιν παρείχε τα σχέδια.
Έχοντας ωστόσο ήδη υποβάλει την πρόταση για τον Μπάτμαν στην DC και κατέχοντας συμβόλαιο με την εταιρία, ο Μπομπ Κέιν είναι το μόνο πρόσωπο που έχει λάβει επίσημη αναγνώριση για τη δημιουργία του Μπάτμαν. Ο ιστορικός των κόμικς Ρον Γκούλαρτ, αναφέρεται στον Μπάτμαν στην Εγκυκλοπαίδεια των Κόμικς, ως «δημιουργία του καλλιτέχνη Μπομπ Κέιν και του συγγραφέα Μπιλ Φίνγκερ».
Σύμφωνα με τον Κέιν, «ο Μπιλ Φίνγκερ συνέβαλε στον Μπάτμαν από την αρχή. Έγραψε τις περισσότερες από τις σπουδαίες ιστορίες και άσκησε επιρροή στον καθορισμό του ύφους και του είδους που θα μιμούνταν άλλοι συγγραφείς... Έκανα τον Μπάτμαν έναν υπερήρωα - εκδικητή όταν τον δημιούργησα αρχικά. Ο Μπιλ τον μετέτρεψε σε ντετέκτιβ».

Το ντεμπούτο του Μπάτμαν και οι «καλλιτέχνες - φαντάσματα» του Μπομπ Κέιν
Ο χαρακτήρας έκανε το ντεμπούτο του στο τεύχος 27 του Detective Comics τον Μάιο του 1939 και αποδείχθηκε μεγάλη επιτυχία.
Μέσα σε ένα χρόνο, ο Κέιν προσέλαβε τους Τζέρι Ρόμπινσον και Τζορτζ Ρούσσος ως βοηθούς. Αν και οι τελευταίοι δούλευαν στο στούντιο του Κέιν στο κτίριο των New York Times, ο ίδιος έκανε όλα τα σχέδιά του στο σπίτι του. Λίγο αργότερα, όταν η DC θέλησε περισσότερες ιστορίες του Μπάτμαν από όσες μπορούσε να παραδώσει το στούντιο του Μπομπ Κέιν, η εταιρεία διόρισε τον Ντικ Σπρανγκ και άλλους σκιτσογράφους ως «καλλιτέχνες-φαντάσματα», οι οποίοι σχεδίαζαν χωρίς αναγνώριση του έργου τους υπό την επίβλεψη του Κέιν.

«Ο Μπάτμαν και εγώ»
Το 1966, ο Κέιν αποσύρθηκε από την DC Comics, επιλέγοντας να επικεντρωθεί στο προσωπικό του καλλιτεχνικό έργο. Καθώς η δουλειά του Κέιν στα κόμικς μειωνόταν τη δεκαετία του 1960, ο ίδιος εκμεταλλεύτηκε την ιδιότητά του ως δημιουργού του Μπάτμαν για να κατακτήσει μια ελάσσονα διασημότητα.
Μετά τα κόμικς έκανε καριέρα στα τηλεοπτικά κινούμενα σχέδια, δημιουργώντας τους χαρακτήρες Courageous Cat και Cool McCool, ενώ ως ζωγράφος παρουσίαζε έργα του σε γκαλερί, αν και μερικοί από αυτούς τους πίνακες είχαν παραχθεί και πάλι από καλλιτέχνες - φαντάσματα.
Η DC Comics ονόμασε τον Κέιν το 1985 ως έναν από τους τιμώμενους στην επετειακή έκδοση της εταιρείας για τα 50 χρόνια από τη σύστασή της. Το 1989, ο Μπομπ Κέιν δημοσίευσε την αυτοβιογραφία «Batman and Me», με την ανανεωμένη έκδοση «Batman and Me: The Saga Continues», να ακολουθεί το 1996.
Εργάστηκε παράλληλα ως σύμβουλος στην ταινία «Batman» του 1989, καθώς και στις τρεις συνέχειές της, με τους σκηνοθέτες Τιμ Μπάρτον και Τζόελ Σουμάχερ.
![Bob Kane Visits BATMAN Set (1989) Behind the Scenes [HD] DC Bob Kane Visits BATMAN Set (1989) Behind the Scenes [HD] DC](/images/1440x810/3/jpg/files/YouTube/ux6EYDEt9Gw.jpg)
Ο Κέιν πέθανε στις 3 Νοεμβρίου 1998 στο Λος Άντζελες, σε ηλικία 83 ετών. Στις 21 Οκτωβρίου 2015, έλαβε μετά θάνατον ένα αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ.
Έργα του φυλάσσονται σε συλλογές στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, στο Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης Γουΐτνεϊ και στο Πανεπιστήμιο του Σεντ Τζονς.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Sanuki αποκαλύπτει την anime πλευρά της Τέχνης
Με προϋπολογισμό άνω των 12 εκατ. ευρώ - Τι προβλέπει η μελέτη
Μια ωδή στην τέχνη, στις επτά δεκαετίες αδιάλειπτης παρουσίας και προσφοράς του Φεστιβάλ στον Πολιτισμό της χώρας και στο μέλλον που έρχεται
Τη Μεγάλη Εβδομάδα ο χρόνος μοιάζει να περνάει πιο αργά, έχουμε επομένως λίγο περισσότερο για να ακούσουμε και να διαβάσουμε κάτι
Ο καλλιτέχνης μιλάει για την έκθεση «Απόηχοι της ιστορίας, σκιές της προόδου» στο ΕΜΣΤ και το αποικιοκρατικό σύστημα στη χώρα του
«Δεν υφίσταται ζήτημα μη επαναφοράς των έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη»
Θερμή υποδοχή στην πρωτοβουλία του World Human Forum
Το πολιτιστικό τοπόσημο της Νέας Υόρκης με τα δύο εκατομμύρια έργα τέχνης
Ελάχιστη εισαγωγή στο έργο του σπουδαίου συνθέτη, που έφυγε στις 10 Απριλίου του 1979
Ενίσχυση των πολιτιστικών δεσμών Ελλάδας-Πολωνίας - Στη Βαρσοβία η Λίνα Μενδώνη
Επέτειος φέτος για τα 70 χρόνια του θεσμού, με πάνω από 100 δράσεις και 3000 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο
Συζητώντας με τους ζωγράφους Στέφανο Δασκαλάκη, Γιώργο Ρόρρη και Λήδα Κοντογιαννοπούλου για τη βαθιά, αγνή και προσωπική σχέση του Λάκη Παπαστάθη με τη διαδικασία της εικαστικής δημιουργίας.
Ανασυστάθηκε από το εργαστήριο ψηφιοποίησης και αποκατάστασης κινηματογραφικών ταινιών της Διεύθυνσης Αρχείου της ΕΡΤ και προβάλλεται, μετά από 50 χρόνια, στο Μουσείο Μπενάκη
Μια διαδρομή γεμάτη δημιουργία και έμπνευση
Όλες οι πληροφορίες για την εκδήλωση που πραγματοποιείται στις 29 Απριλίου παρουσία σημαντικών προσωπικοτήτων
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
«Ό,τι κάνω γεννιέται το πρωί και πεθαίνει το ίδιο βράδυ»
Επί τάπητος το θέμα της ανθεκτικότητας σε κλιματική αλλαγή και πανδημίες
Τα σπάνια ευρήματα ρίχνουν φως στη ζωή και τις θρησκευτικές πρακτικές της εποχής
Με αφορμή το «όχι» του ΚΑΣ στον Γιώργο Λάνθιμο, πείτε μας τη γνώμη σας για το αν συμφωνείτε να δίνεται η Ακρόπολη για γυρίσματα ταινιών και άλλων εκδηλώσεων.
Έχετε δει 20 από 193 άρθρα.