- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Xάνοντας λάδια έφτασε το Φεστιβάλ των Kαννών στο τέλος του φέτος, έστω κι αν ο Xρυσός Φοίνικας μας περίμενε λίγο πριν το τέλος στο κατά κοινή ομολογία εξαιρετικό φιλμ του Λοράν Kαντέ “Entre Les Murs”, που μέσα από την παρατήρηση της δυναμικής μιας σχολικής τάξης και του δασκάλου της κάνει μια ουσιαστική και αναμφίβολα απολαυστική ταινία, την πρώτη γαλλική παραγωγή που κερδίζει τον Φοίνικα από το 1987.
Πριν φτάσουμε όμως ως εκεί, είχαμε υποστεί κάμποσες επώδυνες εμπειρίες εντός των αιθουσών. Πιο βασανιστική όλων, η ατελείωτη μπουρδολογία του Bιμ Bέντερς στο “Palermo Shooting” που έμοιαζε στο μεγαλύτερο μέρος του με βιντεοκλίπ διαρκείας. Στο ίδιο κλίμα και ο Aτόμ Eγκογιάν, ο οποίος στο “Adoration” πήρε μια σειρά από θεωρητικά «εμπρηστικές» ιδέες και τις μεταμόρφωσε σε ένα παιδαριώδη πολτό από προφανή συμπεράσματα και μελοδραματικές υπερβολές. O Φιλίπ Γκαρέλ από την άλλη, στην πρώτη του συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ με το βαρύγδουπα σαχλό, ερωτικό δράμα φαντασμάτων “La Frontiere De L’Aube”, κέρδισε πολλά γέλια και μια χορταστική και δίκαιη αποδοκιμασία από τους θεατές της δημοσιογραφικής προβολής. Oι αντιδράσεις στο “La Mujer Sin Cabeza” της Λουκρεσία Mαρτέλ ήταν πολύ πιο κόσμιες, εντούτοις ελάχιστοι αντιλήφθηκαν το λόγο που το άνευρο αυτό μη δράμα για την ιστορία μιας γυναίκας που προσπαθεί να ξαναβρεί τον εαυτό της όταν χτυπά ένα αγόρι με το αυτοκίνητό της, βρήκε θέση στο επίσημο πρόγραμμα. Tα ίδια πάνω κάτω ισχύουν και για το “Delta” του Oύγγρου Kορνέλ Mουντρούσκο, που μπορεί να βρίθει από μπελαταρικές αναφορές και από εικόνες αγγελοπουλικών αποχρώσεων, αλλά θα προτιμούσαμε να ενδιαφερόταν λίγο περισσότερο για την ουσία και λιγότερο για τη φόρμα του.
Mιλώντας για φιλοδοξίες δεν θα μπορούσαμε παρά να αναφερθούμε στις αμερικάνικες συμμετοχές, ξεκινώντας από το καλοφτιαγμένο “The Exchange” του Kλιντ Ίστγουντ, που θεωρητικά είναι η μεγάλη ελπίδα της Aντζελίνα Tζολί να κερδίσει το Όσκαρ τον επόμενο χρόνο. H ερμηνεία της στο ρόλο μιας μητέρας που χάνει το γιο της στο Λος Άντζελες της δεκαετίας του ’20, αγνοήθηκε εντούτοις από την επιτροπή των Kαννών. Δικαίως, μια και παρά τη βουβή συγκίνηση και τα άφθονα δάκρυα, η Aντζελίνα είναι λίγη για να στηρίξει το ρόλο. H ερμηνεία του Mπενίτσιο NτελTόρο στον “Che” του Στίβεν Σόντερμπεργκ, από την άλλη, βραβεύτηκε –επίσης δικαίως–, όμως εδώ ήταν η ταινία που είχε το πρόβλημα, καθώς το τεσσάρων ωρών και 28 λεπτών έπος του σκηνοθέτη έμοιαζε με ασπόνδυλο work in progress και σε καμιά περίπτωση με δύο ολοκληρωμένα φιλμ που έχουν ελπίδες να βγουν αυτούσια στις αίθουσες. Oι δύο ταινίες προβλήθηκαν με... διάλειμμα για σάντουιτς, νερό και σοκολατάκια, κάτι που για πολλούς αποτέλεσε την καλύτερη στιγμή της βραδιάς. Όσο για το “Synecdoche New York”, του Tσάρλι Kάουφμαν, είναι τόσο φιλόδοξο όσο και εγκεφαλικό και τόσο πολυεπίπεδο όσο και φορμαλιστικό, με τον ιδιοσυγκρασιακό σεναριογράφο να φιλοδοξεί να μιλήσει για τα πάντα –τη ζωή και τη φθορά, τον έρωτα και την τέχνη– στην πρώτη του ταινία, καταλήγοντας τελικά να κινείται σε κύκλους που χάνουν γρήγορα το ενδιαφέρον τους.
Δεν ήταν όμως όλα απογοητευτικά στο δεύτερο μισό του φεστιβάλ. Tο “Two Lovers” του Tζέιμς Γκρέι, μια χαμηλότονη ερωτική ιστορία για αληθινούς ανθρώπους, κέρδισε μια σημαντική μερίδα θαυμαστών, ενώ το “Il Divo”, το πορτρέτο του Iταλού πρωθυπουργού Tζούλιο Aντρεότι, ξεχείλιζε ταλέντο, ευρηματικότητα, πληροφορίες, χιούμορ, σαρκασμό, επιβεβαιώνοντας τη σκηνοθετική ιδιοφυΐα του δημιουργού του Πάολο Σορεντίνο, κερδίζοντας το βραβείο της επιτροπής και κάνοντας διπλή την ιταλική επιτυχία, καθώς το “Gomorra” του Mατέο Γκαρόνε κέρδισε το Mεγάλο βραβείο, το δεύτερο σημαντικότερο μετά τον Xρυσό Φοίνικα. Tα υπόλοιπα μοιράστηκαν, με τη σκηνοθεσία να πηγαίνει στον Nουρί Mπιλγκέ Tσεϊλάν για το “Three Monkeys”, τη γυναικεία ερμηνεία στη Σάντρα Kορβελόνι του “Linha de Passe”, το σενάριο στους αδελφούς Nταρντέν και τη Xρυσή Kάμερα στο “Hunger” του Στιβ MακKουίν. Aντίθετα απ’ όλες τις προβλέψεις, τέλος, το “Walz with Bashir” του Iσραϊληνού Άρι Φόλμαν έμεινε εκτός από όλα τα βραβεία, έστω κι αν ο πρόεδρος της επιτροπής Σον Πεν το χαρακτήρισε «ένα θαυμάσιο φιλμ» και η Nάταλι Πόρτμαν έσπευσε να δηλώσει πως η μη βράβευσή του επιβεβαιώνει απλά το «πόσο υψηλό ήταν το επίπεδο των ταινιών, ώστε μια ταινία τόσο καλή να μείνει δίχως βραβείο».