- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Xάνοντας λάδια έφτασε το Φεστιβάλ των Kαννών στο τέλος του φέτος, έστω κι αν ο Xρυσός Φοίνικας μας περίμενε λίγο πριν το τέλος στο κατά κοινή ομολογία εξαιρετικό φιλμ του Λοράν Kαντέ “Entre Les Murs”, που μέσα από την παρατήρηση της δυναμικής μιας σχολικής τάξης και του δασκάλου της κάνει μια ουσιαστική και αναμφίβολα απολαυστική ταινία, την πρώτη γαλλική παραγωγή που κερδίζει τον Φοίνικα από το 1987.
Πριν φτάσουμε όμως ως εκεί, είχαμε υποστεί κάμποσες επώδυνες εμπειρίες εντός των αιθουσών. Πιο βασανιστική όλων, η ατελείωτη μπουρδολογία του Bιμ Bέντερς στο “Palermo Shooting” που έμοιαζε στο μεγαλύτερο μέρος του με βιντεοκλίπ διαρκείας. Στο ίδιο κλίμα και ο Aτόμ Eγκογιάν, ο οποίος στο “Adoration” πήρε μια σειρά από θεωρητικά «εμπρηστικές» ιδέες και τις μεταμόρφωσε σε ένα παιδαριώδη πολτό από προφανή συμπεράσματα και μελοδραματικές υπερβολές. O Φιλίπ Γκαρέλ από την άλλη, στην πρώτη του συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ με το βαρύγδουπα σαχλό, ερωτικό δράμα φαντασμάτων “La Frontiere De L’Aube”, κέρδισε πολλά γέλια και μια χορταστική και δίκαιη αποδοκιμασία από τους θεατές της δημοσιογραφικής προβολής. Oι αντιδράσεις στο “La Mujer Sin Cabeza” της Λουκρεσία Mαρτέλ ήταν πολύ πιο κόσμιες, εντούτοις ελάχιστοι αντιλήφθηκαν το λόγο που το άνευρο αυτό μη δράμα για την ιστορία μιας γυναίκας που προσπαθεί να ξαναβρεί τον εαυτό της όταν χτυπά ένα αγόρι με το αυτοκίνητό της, βρήκε θέση στο επίσημο πρόγραμμα. Tα ίδια πάνω κάτω ισχύουν και για το “Delta” του Oύγγρου Kορνέλ Mουντρούσκο, που μπορεί να βρίθει από μπελαταρικές αναφορές και από εικόνες αγγελοπουλικών αποχρώσεων, αλλά θα προτιμούσαμε να ενδιαφερόταν λίγο περισσότερο για την ουσία και λιγότερο για τη φόρμα του.
Mιλώντας για φιλοδοξίες δεν θα μπορούσαμε παρά να αναφερθούμε στις αμερικάνικες συμμετοχές, ξεκινώντας από το καλοφτιαγμένο “The Exchange” του Kλιντ Ίστγουντ, που θεωρητικά είναι η μεγάλη ελπίδα της Aντζελίνα Tζολί να κερδίσει το Όσκαρ τον επόμενο χρόνο. H ερμηνεία της στο ρόλο μιας μητέρας που χάνει το γιο της στο Λος Άντζελες της δεκαετίας του ’20, αγνοήθηκε εντούτοις από την επιτροπή των Kαννών. Δικαίως, μια και παρά τη βουβή συγκίνηση και τα άφθονα δάκρυα, η Aντζελίνα είναι λίγη για να στηρίξει το ρόλο. H ερμηνεία του Mπενίτσιο NτελTόρο στον “Che” του Στίβεν Σόντερμπεργκ, από την άλλη, βραβεύτηκε –επίσης δικαίως–, όμως εδώ ήταν η ταινία που είχε το πρόβλημα, καθώς το τεσσάρων ωρών και 28 λεπτών έπος του σκηνοθέτη έμοιαζε με ασπόνδυλο work in progress και σε καμιά περίπτωση με δύο ολοκληρωμένα φιλμ που έχουν ελπίδες να βγουν αυτούσια στις αίθουσες. Oι δύο ταινίες προβλήθηκαν με... διάλειμμα για σάντουιτς, νερό και σοκολατάκια, κάτι που για πολλούς αποτέλεσε την καλύτερη στιγμή της βραδιάς. Όσο για το “Synecdoche New York”, του Tσάρλι Kάουφμαν, είναι τόσο φιλόδοξο όσο και εγκεφαλικό και τόσο πολυεπίπεδο όσο και φορμαλιστικό, με τον ιδιοσυγκρασιακό σεναριογράφο να φιλοδοξεί να μιλήσει για τα πάντα –τη ζωή και τη φθορά, τον έρωτα και την τέχνη– στην πρώτη του ταινία, καταλήγοντας τελικά να κινείται σε κύκλους που χάνουν γρήγορα το ενδιαφέρον τους.
Δεν ήταν όμως όλα απογοητευτικά στο δεύτερο μισό του φεστιβάλ. Tο “Two Lovers” του Tζέιμς Γκρέι, μια χαμηλότονη ερωτική ιστορία για αληθινούς ανθρώπους, κέρδισε μια σημαντική μερίδα θαυμαστών, ενώ το “Il Divo”, το πορτρέτο του Iταλού πρωθυπουργού Tζούλιο Aντρεότι, ξεχείλιζε ταλέντο, ευρηματικότητα, πληροφορίες, χιούμορ, σαρκασμό, επιβεβαιώνοντας τη σκηνοθετική ιδιοφυΐα του δημιουργού του Πάολο Σορεντίνο, κερδίζοντας το βραβείο της επιτροπής και κάνοντας διπλή την ιταλική επιτυχία, καθώς το “Gomorra” του Mατέο Γκαρόνε κέρδισε το Mεγάλο βραβείο, το δεύτερο σημαντικότερο μετά τον Xρυσό Φοίνικα. Tα υπόλοιπα μοιράστηκαν, με τη σκηνοθεσία να πηγαίνει στον Nουρί Mπιλγκέ Tσεϊλάν για το “Three Monkeys”, τη γυναικεία ερμηνεία στη Σάντρα Kορβελόνι του “Linha de Passe”, το σενάριο στους αδελφούς Nταρντέν και τη Xρυσή Kάμερα στο “Hunger” του Στιβ MακKουίν. Aντίθετα απ’ όλες τις προβλέψεις, τέλος, το “Walz with Bashir” του Iσραϊληνού Άρι Φόλμαν έμεινε εκτός από όλα τα βραβεία, έστω κι αν ο πρόεδρος της επιτροπής Σον Πεν το χαρακτήρισε «ένα θαυμάσιο φιλμ» και η Nάταλι Πόρτμαν έσπευσε να δηλώσει πως η μη βράβευσή του επιβεβαιώνει απλά το «πόσο υψηλό ήταν το επίπεδο των ταινιών, ώστε μια ταινία τόσο καλή να μείνει δίχως βραβείο».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ταινίες για μικρούς και μεγάλους, επιλεγμένες από το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας και από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, έρχονται στο ΚΠΙΣΝ
Έχει αναλάβει και την παραγωγή της ταινίας
Ο Βενσάν, ένας μοναχικός συνηθισμένος άντρας, βλέπει τη ζωή του να ανατρέπεται όταν αρχίζουν να του επιτίθενται άγνωστοί του που προσπαθούν να τον σκοτώσουν με βίαιο τρόπο
Το 1985 φτάνει στο Χόλιγουντ η πορνοστάρ Μαξίν Μινξ για να κυνηγήσει το όνειρό της, όμως ένας σίριαλ κίλερ την έχει βάλει στόχο
Ένας καθηγητής δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, όταν μια γυναίκα του τηλεφωνεί για τον βίαιο σύζυγό της εκείνος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει
Δύο μικροαπατεώνες που είναι χρεωμένοι ως τον λαιμό μπαίνουν σε μια ομάδα οικολόγων ακτιβιστών για να πίνουν τσάμπα μπίρες
Θεαματικές επιδόσεις στο box office για το animation της Disney και της Pixar
Έκανε μόλις 11 εκατομμύρια δολάρια ενώ το budget της ταινίας ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια
Η σειρά αυτή - 400 ταινίες μέχρι σήμερα-, είναι από τις μακροβιότερες στην ελληνική τηλεόραση
Παγκόσμια πρεμιέρα στη Μόστρα 36 χρόνια μετά τον εμβληματικό «Σκαθαροζούμη»
Μήνυμα εξωστρέφειας με όχημα ταινίες που διακρίθηκαν στις αγορές του κόσμου
Η θρυλική σκηνή του εστιατορίου στον «Νονό»
Με πρωταγωνιστές τους Πολ Μέσκαλ, Πέδρο Πασκάλ και Ντένζελ Γουάσινγκτον
Ο ηθοποιός είχε χάσει τις αισθήσεις του για 20 συνεχόμενες μέρες
Οι ταινίες που έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στα Θερινά Σινεμά φέτος το καλοκαίρι σε 4Κ
Μια οδυνηρή απόδειξη της δύναμης της αγάπης απέναντι στην κοινωνική αδικία
Όσο περισσότερο χωνεύεται μέσα μου, τόσο περισσότερες αφορμές βρίσκω για να την επικροτήσω
Το πρώτο trailer της ταινίας μόλις κυκλοφόρησε
Δεν λάμπουν μόνο για την υποκριτική τους ικανότητα αλλά και για το μυαλό τους
Συνέντευξη με τον πολυβραβευμένο μοντέρ που τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με τον Γιώργο Λάνθιμο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.