Κινηματογραφος

Kάρλα Σοφία Γκασκόν: Το φαβορί των Όσκαρ κινδυνεύει μετά τις αποκαλύψεις για τα ρατσιστικά post

Η σταρ του «Emilia Perez» είχε επιτεθεί στο Ισλάμ και τους Μουσουλμάνους

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
untitled_design_-_2025-02-01t164952_854

Kάρλα Σοφία Γκασκόν: Το φαβορί των Όσκαρ κινδυνεύει μετά τις αποκαλύψεις για τα ρατσιστικά post

Η αποκάλυψη εμπρηστικών σχολίων της Kάρλα Σοφία Γκασκόν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για θέματα όπως ο Τζορτζ Φλόιντ, το Ισλάμ και τα ίδια τα Όσκαρ έχει προκαλέσει θύελλα - και μπορεί να απειλήσει τις συνολικές πιθανότητες της ταινίας στα φετινά Όσκαρ.

Η Kάρλα Σοφία Γκασκόν έγραψε ιστορία στα Όσκαρ, καθώς έγινε η πρώτη τρανς γυναίκα που προτάθηκε στην κατηγορία καλύτερης ηθοποιού. Μέχρι αυτή την εβδομάδα, υπήρχε η πιθανότητα να γράψει ξανά ιστορία κερδίζοντας και το βραβείο. Αλλά τώρα; «Νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι η Kάρλα Σοφία Γκασκόν δεν θα κερδίσει τίποτα», λέει στο BBC η Wendy Ide, κριτικός κινηματογράφου της εφημερίδας The Observer.

Η Γκασκόν υποδύεται έναν Μεξικανό βαρόνο ναρκωτικών που αλλάζει φύλο  στο οπερατικό μουσικό θρίλερ του Jacques Audiard, «Emilia Pérez» - μια ταινία που ήταν εδώ και καιρό ένα από τα φαβορί για να πάρει τα μεγαλύτερα βραβεία των βραβείων Όσκαρ του 2025, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου καλύτερης ταινίας.

Πριν λίγες μέρες αποκαλύφθηκαν αναρτήσεις από τον λογαριασμό της Γκασκόν στο Χ (τότε Twitter), που χρονολογούνται από το 2016, επανεμφανίστηκαν αυτήν την εβδομάδα από διεθνή ΜΜΕ και περιλαμβάνουν σχόλια που στοχοποιούν το ντύσιμο, τη γλώσσα και τον πολιτισμό των μουσουλμάνων στην Ισπανία. Επίσης, είχε προτείνει να απαγορευθεί το Ισλάμ.

Λιγότερο από έναν μήνα μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, του Αφροαμερικανού που σκοτώθηκε από έναν λευκό αστυνομικό στη Μινεάπολη το 2020, προκαλώντας μια σειρά από μεγάλες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις ΗΠΑ, η Γκασκόν είχε σχολιάσει ότι ο Φλόιντ ήταν ναρκομανής για τον οποίο «πολύ λίγοι άνθρωποι είχαν νοιαστεί». Και για να το απογειώσει όλο αυτό; Μια ανάρτηση που επιτίθεται στα ίδια τα Όσκαρ. Για την εκδήλωση του 2021, στην οποία το Nomadland κέρδισε την καλύτερη ταινία, η Γκασκόν έγραψε: «Η Nomadland κέρδισε την καλύτερη ταινία: «Όλο και περισσότερο τα #Όσκαρ μοιάζουν με μια τελετή για ανεξάρτητες ταινίες και ταινίες διαμαρτυρίας, δεν ήξερα αν παρακολουθούσα ένα αφροκορεάτικο φεστιβάλ, μια διαδήλωση του Black Lives Matter ή την 8Μ [ισπανικός τρόπος αναφοράς στην Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας]. Πέραν αυτού, ένα άσχημο, άσχημο γκαλά».

Την Παρασκευή, η Γκασκόν εξέδωσε μια δήλωση στην οποία ανέφερε ότι «λυπάται βαθύτατα. 

«Στην πραγματικότητα δεν πίστευα ότι η Emilia Pérez θα κέρδιζε ούτως ή άλλως την καλύτερη ταινία, αλλά αυτό σίγουρα δεν πρόκειται να συμβεί τώρα», λέει ο Patrick Heidmann, δημοσιογράφος κινηματογράφου στην Berliner Zeitung. «Για την καλύτερη διεθνή ταινία, το I'm Still Here είναι πλέον το φαβορί. Το μόνο άλλο ερώτημα είναι πώς και αν [η συμπρωταγωνίστρια] Zόε Σαλντάνα θα παρασυρθεί από αυτό. Θα κέρδιζε 100% το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, αλλά ίσως η Ιζαμπέλα Ροσελίνι και η Αριάνα Γκράντε μπορούν τώρα να ελπίζουν ξανά».

«Πρέπει να πω ότι δεν θυμάμαι να έχει παιχτεί τόσο κατάφωρα βρώμικο παιχνίδι σε καμία προηγούμενη κούρσα για τα Όσκαρ», λέει η Stephanie Bunbury, δημοσιογράφος κινηματογράφου στην Sydney Morning Herald. Τα σκάνδαλα που φουσκώνουν και οι προσβολές που εκτοξεύονται «υποδηλώνουν μια νέα επιτακτική ανάγκη για νίκη με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα», προσθέτει.

«Οι νέες αποκαλύψεις για την Γκασκόν ξεπερνούν τα σκάνδαλα άλλων ετών και έχουν τινάξει στον αέρα την περίοδο των βραβείων- η μόνη πιθανή σύγκριση είναι με τον Γουίλ Σμιθ που εισέβαλε στη σκηνή των Όσκαρ για να χαστουκίσει τον Κρις Ροκ», αναφέρει το Variety. 

Φωνές κατά της ταινίας

Η ταινία έχει προταθεί για 13 Όσκαρ έχει αντιμετωπίσει επικρίσεις τόσο από την LGBTQ+ κοινότητα όσο και από το Μεξικό, όπου διαδραματίζεται.  Η ομάδα υπεράσπισης Glaad την χαρακτήρισε «μια βαθιά οπισθοδρομική απεικόνιση μιας τρανς γυναίκας» και ότι αντιπροσωπεύει «ένα βήμα προς τα πίσω» για την αναπαράσταση, ενώ η ταινία έχει κατηγορηθεί ότι διαιωνίζει μεξικανικά στερεότυπα. Ο Γάλλος σκηνοθέτης Jacques Audiard ζήτησε έκτοτε συγγνώμη: «Αν υπάρχουν πράγματα που φαίνονται σοκαριστικά στην Emilia Pérez, τότε λυπάμαι ... Ο κινηματογράφος δεν δίνει απαντήσεις, θέτει μόνο ερωτήματα. Αλλά ίσως οι ερωτήσεις στην Emilia Pérez να είναι λανθασμένες».

Πηγή Guardian, Variety, ΒΒC

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Αποστολόπουλος
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Γρηγόρης Αποστολόπουλος και Tiger Lillies κοιτάζονται στα μάτια

 Μιλήσαμε με τον Θεσσαλονικιό σκηνοθέτη για την ταινία «Alone With the Moon», μια εξομολόγηση και αποκάλυψη του Martyn Jacques, μια μαρτυρία της πιο γνωστής «άγνωστης» μπάντας του πλανήτη

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.