- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ρόμπερτ Έγκερς: Αποκλειστική συνέντευξη για τον Νosferatu
«O Νosferatu είναι θύτης αλλά και θύμα»
Αποκλειστική συνέντευξη του Ρόμπερτ Έγκερς για τον «Nosferatu», που βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 2 Ιανουαρίου
O Αμερικανός Ρόμπερτ Έγκερς εμφανίστηκε στο σινεμά το 2015 με την ανατριχιαστική «Witch», μια φολκλορική ιστορία τρόμου που εκτυλίσσεται στη Νέα Αγγλία του 1630, με την Άνια Τέιλορ Τζόι στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ακολούθησε το 2019 ο υποβλητικός «Φάρος», με τους Ρόμπερτ Πάτινσον και Γουίλεμ Νταφόε, που πάντρεψε εξαίσια το μεταφυσικό θρίλερ με τις αρχαίες ναυτικές δοξασίες, ενώ τρία χρόνια αργότερα ήρθε το άνισο αλλά όχι και αδιάφορο «Ο άνθρωπος από τον Βορρά», που υπό μια έννοια αποκαθιστούσε την αρνητική φήμη των Βίκινγκς. Όμως με τη νέα του ταινία «Nosferatu» που αποτελεί ένα αρκετά πιστό (αλλά και με προσθήκες πρωτότυπων ιδεών) ριμέικ της κλασικής ταινίας του Φρίντριχ Βίλχελμ Μούρναου, ο Έγκερς επιχειρεί να ξεπεράσει ότι έχει κάνει μέχρι σήμερα.
Στην κουβέντα που είχαμε, αρχικά τον ρωτήσαμε ποιο ήταν εκείνο το στοιχείο στο, γραμμένο το 1897, βιβλίο του Μπραμ Στόκερ που τον έκανε να αποφασίσει να γυρίσει το φιλμ. «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα με έλκυε το μεταφυσικό και ειδικά οι ιστορίες τρόμου. Όμως είχα πάθει ψύχωση ειδικά με τον “Δράκουλα” του Μπραμ Στόκερ, επειδή ήταν ένα πρόσωπο που μπορούσε να εξιτάρει τη φαντασία μου με κάθε τρόπο. Στην ιστορία του υπάρχει μια ανεξάντλητη συναισθηματική δεξαμενή, όπου φόβος και αγάπη αλληλοσυμπληρώνονται, αλλά και ένας χάρτης τρόμου που σε οδηγεί σε άγνωστα λημέρια. Είχα αποφασίσει να κάνω το φιλμ μετά το “Witch”, αλλά οι συγκυρίες είχαν διαφορετική γνώμη».
Παρ' ότι έχουν γυριστεί αμέτρητα έργα για τον απέθαντο Κόμη του Στόκερ, εκείνος μοιάζει να σέβεται περισσότερο την άποψη του Μούρναου στο βωβό φιλμ του 1922, με τον ήρωά του μάλιστα να λέγεται κόμης Ορλόκ, όπως ακριβώς τον είχε βαφτίσει ο γερμανός σκηνοθέτης του εξπρεσιονισμού, καθώς δεν είχε πάρει το οκέι από τους συγγενείς του Στόκερ για να χρησιμοποιήσει στην ταινία του το όνομα Δράκουλας.
Ρόμπερτ Έγκερς: Τι καινούργιο επιχείρησε να φέρει στον δικό του «Nosferatu»
«Δεν επιχειρούμε να κάνουμε κάτι βαθιά ανατρεπτικό, όχι μόνο γιατί δεν θα είχε νόημα κάτι τέτοιο, αλλά και λόγω του σεβασμού μας στο πρωτότυπο υλικό. Η διαφορά του δικού μας φιλμ σε σχέση με όσα έχουν γίνει στο παρελθόν έγκειται στην προσπάθειά μας να κάνουμε λίγο πιο ανθρώπινο τον κόμη Ορλόκ, χωρίς βέβαια να καταργήσουμε τη μεταφυσική του διάσταση. Επίσης βασικό κριτήριο για το πώς θα αφηγούμασταν την ιστορία του ήταν να δείξουμε ότι δεν είναι μόνο θύτης αλλά και θύμα του μοιραίου έρωτά του».
Υπάρχει όμως και μια σαφώς πιο ενισχυμένη θέση της γυναίκας σε σχέση με τα φιλμ του παρελθόντος. «H Έλεν δεν είναι μια απλή γυναικεία παρουσία που δέχεται στωικά τη μοίρα της. Είναι απίστευτα γενναία, ωμή και δυνατή, ενώ το χάρισμά της να συντονίζεται με αυτό το σκοτεινό και στοιχειωμένο μέρος τής προσδίδει την ξεχωριστή της αξία. Η Έλεν είναι ισότιμη με τον πανίσχυρο βρικόλακα και αντιδρά ανάλογα», ομολογεί ο Έγκερς για τη βασική πρωταγωνίστρια του, που είναι η κόρη του Τζόνι Ντεπ και της Βανέσα Παραντί, η 25χρονη Λίλι Ρόουζ Ντεπ. Όσον αφορά τη σχέση του με τα παλιά τέρατα της Universal από τη δεκαετία του ’30, ο Έγκερς μάς λέει πόσο πολύ λατρεύει, εκτός φυσικά από τον Δράκουλα, και τον «Φρανκενστάιν» («ήταν το πρώτο φιλμ τρόμου που είδα, σε ηλικία 6 ετών, και τρομοκρατήθηκα όχι μόνο από το πρόσωπο του τέρατος αλλά και από το βάδισμά του»), τη «Μούμια» και τη «Νύφη του Φρανκενστάιν».
Στη συνέχεια, ρωτάμε τον σκηνοθέτη ποιο ήταν το δυσκολότερο κομμάτι στη δημιουργία του «Nosferatu» του, καθώς η ατμόσφαιρα που συνθέτει είναι πραγματικά εντυπωσιακή. «Η έλξη που μας ασκεί ο φόβος είναι πραγματικά ανίκητη. Αυτό είναι το πρώτο στοιχείο που εντοπίζουμε σε κάθε θρίλερ αξιώσεων. Ο τρόμος δεν πρέπει να πηγάζει από κάποιο ανούσιο jumpscare, αλλά από την ατμόσφαιρα. Το σκοτάδι που αντικρίζουμε σε μια ταινία βοηθά στο να διερευνήσουμε το σκοτάδι μέσα μας με έναν συναρπαστικό τρόπο και να επιστρέψουμε στα παιδικά ένστικτά μας με βάση μια πιο ενήλικη προσέγγιση. Συνθέτοντας την ατμόσφαιρα του φιλμ ως απόρροια του γοτθικού τρόμου, είχαμε θέσει ως στόχο τη δημιουργία μιας τόσο υποβλητικής ατμόσφαιρας, που δεν θα άφηνε τον θεατή να ησυχάσει σε κανένα σημείο του έργου».
Ιnfo
Η ταινία του Ρόμπερτ Έγκερς «Nosferatu» θα βγει στις ελληνικές αίθουσες στις 2 Ιανουαρίου 2025 σε διανομή Tanweer