Κινηματογραφος

Ο νόμος του Μέρφυ: Η μουσικοχορευτική κωμωδία της ζωής από τον Άγγελο Φραντζή

Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 937
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κριτική για την ταινία Ο νόμος του Μέρφυ του Άγγελο Φραντζή. Πρωταγωνιστούν: Kάτια Γκουλιώνη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Κουρής κ.ά.

Η Μαρία-Αλίκη είναι μια φέρελπις ηθοποιός που κυνηγάει τον ρόλο-λαχείο που θα την οδηγήσει στη μεγάλη καριέρα. Όμως κάθε φορά που φτάνει στην πηγή, όλο και κάτι συμβαίνει και αδυνατεί να πιει νερό. Ύστερα από μια ακόμη αποτυχημένη οντισιόν, παθαίνει ένα ατύχημα που την οδηγεί σε κώμα.

Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας» ο Άγγελος Φραντζής επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα. Ο ικανότατος σκηνοθέτης, παρά τις δυσκολίες της παραγωγής (η ταινία δεν είναι μόνο ένα πειραγμένο ιλαροτραγικό μιούζικαλ σε μουσική και τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη, αλλά και μια απαιτητική κατασκευή βασισμένη σε σκηνές-μονοπλάνα), καταφέρνει να «δέσει» τον καλλιτεχνικό πειραματισμό με την εμπορική διάσταση. Η ανισότητα στην αφήγηση αναπόφευκτα πλήττει τον ρυθμό παρακολούθησης μιας ιδιότυπης μαύρης κωμωδίας, καθώς ορισμένα επεισόδια (η ιστορία της influencer μακράν η πιο κωμική και εύστοχη ως προς τον κοινωνικό σχολιασμό της) έχουν μεγαλύτερη επιτυχία από κάποια άλλα. Αποτελεσματική η Κάτια Γκουλιώνη στον ρόλο της Μίκι (το σενάριο των Κατερίνα Μπέη - Κώστα Σαμαρά - Άγγελου Φραντζή ουσιαστικά καθρεφτίζει τον ρόλο της γυναίκας σε ένα διαρκές παιχνίδι απαιτήσεων, προσδοκιών και περίπλοκων διλημμάτων), που βρίσκεται εγκλωβισμένη σε ένα αέναο κώμα-μάθημα ζωής, στη διάρκεια του οποίου βιώνει διαφορετικές εκδοχές μιας ταραχώδους καθημερινότητας.