Σαν σήμερα κυκλοφορεί το «Interview with the Vampire» με τον Τομ Κρουζ και τον Μπραντ Πιτ
Οι αντιδράσεις της συγγραφέως Αν Ράις και η μόδα των βαμπίρ
«Το casting του Τομ Κρουζ είναι τόσο περίεργο. Δεν μπορεί να φανταστεί κανείς πώς θα λειτουργήσει», είχε δηλώσει η συγγραφέας του «Interview with the Vampire», Αν Ράις
Σαν σήμερα στις 11 Νοεμβρίου 1994, η ταινία «Interview with the Vampire» («Συνέντευξη με έναν Βρικόλακα») κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, εισάγοντας στους κινηματογραφόφιλους το μυθιστόρημα της Αν Ράις. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Τομ Κρουζ στον ρόλο του Λεστάτ, έναν βρικόλακα που γίνεται φίλος με τον Μπραντ Πιτ (Λουί), έναν ευγενή του 18ου αιώνα από τη Νέα Ορλεάνη που θρηνεί για τον θάνατο της οικογένειάς του.
Μετατρέποντας τον Λουί σε βρικόλακα, οι δύο άνδρες περνούν τις επόμενες δεκαετίες μαζί, προσθέτοντας τελικά μια νεαρή κοπέλα (Κίρστεν Ντανστ) στην «οικογένειά» τους. Με υπαινιγμούς ομοερωτισμού που έπρεπε να αποδοθούν πολύ προσεκτικά λόγω της εποχής που κυκλοφόρησε, το «Interview with the Vampire» αντιμετώπισε κάθε είδους προβλήματα κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του. Συγκεκριμένα, η Αν Ράις μισούσε απολύτως την ιδέα να παίξει ο Τομ Κρουζ τον αγαπημένο της Λεστάτ. «Συνήθως δεν ξεκινάς μια ταινία έχοντας κάποιον απέναντί σου που δεν σε θέλει για πρωταγωνιστή», είχε δηλώσει ο Κρουζ. «Αυτό κι αν είναι ασυνήθιστο».
Οι θαυμαστές του βιβλίου δεν δέχτηκαν τον Τομ Κρουζ ως βρικόλακα
Μια ταινία με πρωταγωνιστές τον Τομ Κρουζ και τον Μπραντ Πιτ; Αυτό θα ήταν ένα σημαντικό γεγονός εν έτει 2024, αλλά στις αρχές της δεκαετίας του '90... ναι, ήταν αρκετά σημαντικό, αλλά και οι δύο σταρ ήταν σε πολύ διαφορετική φάση στην καριέρα τους από ό,τι είναι σήμερα. Ο Τομ Κρουζ είχε γίνει διάσημος χάρη στο «Top Gun» και το «The Firm», κερδίζοντας παράλληλα τον σεβασμό ως ηθοποιός λόγω δραματικών ταινιών όπως το «Rain Man» και το «Born on the Fourth of July». Οπότε δεν ήταν και πολύ περίεργο το γεγονός ότι επέλεξε να παίξει τον μελαγχολικό και σκοτεινό Λεστάτ.
Οι θαυμαστές του μυθιστορήματος της Ράις του 1976 (το πρώτο από τα πολλά με τον Λεστάτ) ξεσηκώθηκαν, πεπεισμένοι ότι ο Τομ Κρουζ δεν είχε τη βαρύτητα και το βάθος (μεταξύ μας και το ύψος) να παίξει μια τόσο επιβλητική, χαρισματική παρουσία. Ξέρετε πώς εξοργίζονται οι θαυμαστές των κόμικ όταν ανακοινώνεται ένας νέος Μπάτμαν ή Τζόκερ, γκρινιάζοντας ότι ο νέος ηθοποιός είναι ακατάλληλος για το ρόλο; Οι ίδιες γκρίνιες ακούστηκαν και για τον Τομ Κρουζ στο «Interview with the Vampire» με την ενθάρρυνση της ίδιας της Αν Ράις.
«Το casting του Τομ Κρουζ είναι τόσο περίεργο, είναι σχεδόν αδύνατο να φανταστεί κανείς πώς θα λειτουργήσει», είχε δηλώσει εξ αρχής η Αν Ράις, προσθέτοντας αργότερα, «μια ερώτηση μόνο: έχει ο Τομ Κρουζ ιδέα πού πάει να μπλέξει; Δεν είμαι σίγουρη ότι το έχει καταλάβει. Δεν είμαι σίγουρη καν ότι έχει διαβάσει οποιαδήποτε από τα βιβλία εκτός από το πρώτο. Και τα σχόλιά του στην τηλεόραση ότι ήθελε να κάνει κάτι τρομακτικό και του άρεσαν οι ταινίες με τέρατα από παιδί. Όλα αυτά δεν με έκαναν να νιώσω καθόλου καλύτερα. Νομίζω ότι ο Τομ Κρουζ είναι καλός ηθοποιός. Αλλά, πρέπει να ξέρεις τι μπορείς να κάνεις και τι δεν μπορείς».
Ο Μπραντ Πιτ έλαβε το σενάριο δύο εβδομάδες πριν τα γυρίσματα
Όσο για τον Μπραντ Πιτ, ήταν λιγότερο δημοφιλής από τον Κρουζ. Μετά την επιτυχία του «Thelma & Louise», είχε πρωταγωνιστήσει στη καρτουνίστικο «Cool World», είχε λάβει καλές κριτικές για το «A River Runs Through It», εξερεύνησε τη σκοτεινή του πλευρά στο «Kalifornia» και έπαιξε έναν αξέχαστο stoner στο «True Romance».
Έτσι, ο ρόλος του Λουί ήταν ένα τεράστιο βήμα για την καριέρα του, μόνο που ο Μπραντ δεν ήξερε και αυτός που έμπλεκε. «Δεν υπήρχε σενάριο», παραπονέθηκε το 2011. «Γνώριζα από πριν το βιβλίο. Και στο βιβλίο έχετε αυτόν τον τύπο να ρωτά: Ποιος είμαι; Κάτι που πιθανότατα ίσχυε για μένα εκείνη την εποχή. Είμαι καλά; Είμαι κάποιο είδος αγγέλου; Είμαι κάποιος δαίμονας; Το βιβλίο είναι για έναν τύπο που κάνει αυτή την εσωτερική αναζήτηση... Μην ξεχνάτε όμως ότι έλαβα το σενάριο δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσουμε τα γυρίσματα».
Εν τω μεταξύ, ο σκηνοθέτης του «Interview with the Vampire», Νιλ Τζόρνταν τρένταρε εκείνη την εποχή λόγω του Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου για το «The Crying Game». Ο Ιρλανδός σκηνοθέτης είχε γυρίσει στο παρελθόν μια ταινία τρόμου, το «The Company of Wolves» το 1984, αλλά αυτή ήταν η πρώτη του μεγάλη «αποστολή» πίσω από την κάμερα. «Νόμιζα ότι το σενάριο της Αν Ράις ήταν πραγματικά ενδιαφέρον και ελαφρώς θεατρικό», είχε πει το 2014. «Τότε διάβασα το μυθιστόρημα, το οποίο είναι εξαιρετικό... Δεν συμβαίνει συχνά να μπορείς να κάνεις μια περίπλοκη, σκοτεινή, επικίνδυνη ταινία και να παίρνεις ένα μεγάλο προϋπολογισμό για αυτό. Οι ταινίες με βαμπίρ παραδοσιακά δεν βρίσκονται ψηλά στις προτεραιότητες των μεγάλων στούντιο και συχνά γυρίζονται με πενιχρό budget. Όσο για τον παραγωγό Ντέιβιντ Γκέφεν, είναι πολύ δυνατός και έριξε πολύ χρήμα στο Interview. Ήθελα να το κάνω σε μια επική κλίμακα όπως το Gone With the Wind», είχε δηλώσει ο Νιλ Τζόρνταν.
Τα βαμπίρ ήταν στη μόδα μετά την επιτυχία του Δράκουλα του 1992
Οι συνθήκες έδειχναν ιδανικές για μια μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία: είχες ένα μεγάλο αστέρι (υποστηριζόμενο από ένα ανερχόμενο αστέρι), έναν μοντέρνο σκηνοθέτη και ένα καλογραμμένο βιβλίο. Επιπλέον, τα βαμπίρ ήταν στη μόδα εκείνη την εποχή μετά τον Δράκουλα του Μπραμ Στόκερ του 1992, μια εμπορική επιτυχία που κέρδισε Όσκαρ. Ακόμη και οι αρχικές αντιδράσεις στην επιλογή του Τομ Κρουζ είχαν με κάποιον τρόπο καταλαγιάσει: Περίπου ένα μήνα πριν από την κυκλοφορία της ταινίας, η Warner Bros δήλωσε (άγνωστο κατά πόσο συνέβησαν έτσι τα πράγματα) ότι η Αν Ράις είχε δει την ταινία και «λάτρεψε» τον Τομ Κρουζ στον ρόλο. Σύμφωνα με τον παραγωγό Ντέιβιντ Γκέφεν: «η Αν Ράις μάλιστα τηλεφώνησε στον ίδιο τον Κρουζ και του είπε ότι είχε κάνει λάθος. Είναι υπέροχο όταν κάποιος που είχε ασκήσει κριτική σε μια ταινία την είδε, τη λάτρεψε και παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος».
Το «Interview with the Vampire» έκανε το ντεμπούτο του στην πρώτη θέση το πρώτο Σαββατοκύριακο της κυκλοφορίας του, ξεπερνώντας το «The Santa Clause» με τον Τιμ Άλεν. Η ταινία ήταν η 11η με τις περισσότερες εισπράξεις το 1994 στις ΗΠΑ, ακριβώς πίσω από το «Pulp Fiction». Έλαβε δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ - για Καλύτερη Μουσική και Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση - αλλά οι κριτικοί γενικά δεν εντυπωσιάστηκαν από τον Τομ Κρουζ ως βαμπίρ. Όταν η Αν Ράις ήταν αρχικά δυσαρεστημένη για το casting του, είχε πει: «Ήθελα έναν σπουδαίο ηθοποιό με κατάλληλη φωνή και ύψος που να μπορεί να κουβαλήσει τον ρόλο - Τζον Μάλκοβιτς, Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Τζέρεμι Άιρονς. Μιλάμε για άλλο επίπεδο... Όταν μιλάς για τον Λεστάτ, μιλάς για τον Λοχαγό Αχαάμπ, τον Κάστερ, τον Μεγάλο Πέτρο. Μιλάς για ηθοποιία ανώτερης κλάσης».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.