- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Το θηρίο: Αισθηματικό sci-fi από τον Μπερτράν Μπονελό
Ένα φιλμ που βασίζεται μεν σε ένα κλασικό έργο που γράφτηκε πριν από έναν περίπου αιώνα, αλλά μοιάζει να στρέφεται γύρω από την υπαρξιακή αγωνία της επόμενης μέρας
Κριτική για την ταινία Το θηρίο σε σκηνοθεσία Μπερτράν Μπονελό. Πρωταγωνιστούν: Λέα Σεϊντού, Τζορτζ ΜακΚέι, Ελίνα Λόβενσον
Τρεις ιστορίες χωρισμένες σε διαφορετικές χρονικές περιόδους (1910, 2014, 2044), με κεντρικό χαρακτήρα την καλλιτέχνιδα Γκαμπριέλ, που –παρά τις παραινέσεις του ερωτευμένου μαζί της Λιούις– διστάζει να αφεθεί στα συναισθήματά της, καθώς υποψιάζεται πως, αν το κάνει, θα τη βρει μεγάλη καταστροφή. Η καταστροφή όντως έρχεται, αλλά όχι με τη μορφή που φαντάζεται η διστακτική ηρωίδα.
Ο Μπερτράν Μπονελό («Saint Laurent: Η χρυσή εποχή», «Ο πορνογράφος») πασχίζει με νύχια και με δόντια να κρατήσει το στόρι, που αποτελεί μια ελεύθερη διασκευή της νουβέλας του Χέντρι Τζέιμς «Το θηρίο της ζούγκλας», μακριά από τις παγίδες του διδακτισμού και της σοβαροφάνειας. Το φιλμ, παρά την ανισότητα στη γραφή, μοιάζει ολοκληρωτικά δοσμένο σε ένα αυστηρά καλλιτεχνικό κριτήριο που επιχειρεί να συνδέσει την ακαδημαϊκή φόρμα (όλο το κομμάτι του 1910 με την ακαταμάχητη ατμόσφαιρα της Μπελ Επόκ) με τον μεταμοντέρνο προβληματισμό ενός ιδιότυπου sci-fi. Η αλήθεια είναι πως οι ιδέες που αναπτύσσει το εγκεφαλικό σενάριο σε αρκετά σημεία δείχνουν καίριες και πολυδιάστατες. Το τέλος του πολιτισμού, που μπορεί να προκληθεί από ένα παιχνίδι της φύσης –ευφυής η παρουσίαση του πλημμυρισμένου από τα νερά του Σηκουάνα Παρισιού με αυθεντικές φωτογραφίες από τη βιβλική καταστροφή του 1910– ή ακόμη κι από την προσπάθεια του ίδιου του ανθρώπου να αγγίξει το τέλειο (το δηκτικό σχόλιο για την τεχνητή νοημοσύνη) δείχνει σήμερα, λέει ο σκηνοθέτης, πιο πιθανό από ποτέ. Όμως ο Μπονελό, παρ’ ότι αρέσκεται στις σεναριακές ανατροπές και τις αντισυμβατικές λύσεις (δείτε οπωσδήποτε το «Zombi child» του 2019), στο «Θηρίο» μοιάζει να διστάζει (ή μήπως να αδυνατεί;) να προσδώσει στην αλληγορία του την ασυμβίβαστα τολμηρή ματιά που απαιτεί ένα τόσο απαιτητικό πρότζεκτ. Εν κατακλείδι, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα φιλμ που βασίζεται μεν σε ένα κλασικό έργο που γράφτηκε πριν από έναν περίπου αιώνα, αλλά μοιάζει να στρέφεται γύρω από την υπαρξιακή αγωνία της επόμενης μέρας. Η παρουσία της Λέα Σεϊντού συμπλέει απόλυτα με το μυστήριο και την αίσθηση της απροσδιόριστης απειλής που καιροφυλακτεί σε κάθε εποχή του φιλμ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.