- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
13 ντοκιμαντέρ Ελλήνων δημιουργών στην Ελευσίνα
Στα «Αποτυπώματα Ανθρώπων» στην Ελευσίνα θα προβάλλονται ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους
Για πρώτη φορά στην Ελευσίνα θα προβληθούν μαζί 13 ντοκιμαντέρ Ελλήνων σκηνοθετών
Ένα μεγάλο αφιέρωμα σε Έλληνες δημιουργούς -με τον τίτλο «Αποτυπώματα ανθρώπων»- έχει ξεκινήσει στην Ελευσίνα και θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο. Στο Σινέ Ελευσίς προβάλλονται ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ελληνική παραγωγή τα τελευταία 50 χρόνια. Οι ταινίες αφορούν θέματα οικολογίας, της αρχαιολογίας και της ανθρωπογεωγραφίας και προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελευσίνα. Οι ταινίες θα προλογίζονται από τους σκηνοθέτες τους ενώ στο φουαγιέ του κινηματογράφου τρέχει μια έκθεση αφιερωμένη στους παλιούς κινηματογράφους της Ελευσίνας.
Αναλυτικά τα ντοκιμαντέρ που προβάλλονται στην Ελευσίνα:
7 Οκτωβρίου
«Μέγαρα» των Σάκη Μανιάτη, Γιώργου Τσεμπερόπουλου (70΄)
Σε εποχές που η «οικολογία» και το «περιβάλλον» ήταν όροι άγνωστοι στην Ελλάδα, -η καταστροφή του αρχαιότερου ελαιώνα των Μεγάρων είναι μια από τις σοβαρότερες οικολογικές καταστροφές στη χώρα- οι δύο σκηνοθέτες χρησιμοποίησαν δυναμική κινηματογραφική γλώσσα. Η ταινία «Μέγαρα», γυρίστηκε το 1973 και σκοπό είχε να καταγράψει τον ξεσηκωμό των κατοίκων της περιοχής των Μεγάρων ενάντια στην απόφαση της Χούντας να απαλλοτριώσει μια μεγάλη αγροτική περιοχή για την εγκατάσταση διυλιστηρίου πετρελαίου.
«Ελευσίς» του Τάκη Μπαρδάκου (16΄)
Μια συλλογή από στατικά πλάνα των θαμώνων του λιμανιού της Ελευσίνας. Οι άνθρωποι που έχουν φτάσει στον προορισμό τους μπροστά στον υγρό τόπο της Ελευσίνας, απέναντι απ’ τις γραμμές του ορίζοντα, εν είδει καθαρτήριας τελετής. Ο χρόνος εδώ σταματά, μετατρέπεται σε μια αφηρημένη έννοια. Δεν υπάρχει ούτε παρελθόν ούτε μέλλον: μόνο το «αιώνιο παρόν».
14 Οκτωβρίου
«Μια αναπνοή στο Αιγαίο» του Αποστόλη Ασημακόπουλου (65΄)
Στο μικρό Κυκλαδονήσι της Ανάφης οτσαμπουνιέρης Μανώλης Πελέκης, 77 χρονών, γεωργός, μελισσοκόμος, χτίστης, πετράς, με τον γιο του Γιάννη είναι οι τελευταίοι μαστόροι της πέτρας, μιας μεγάλης γενιάς Αναφιωτώνχτιστάδων.Δάσκαλος για το μικρό του εγγονό, τον εννιάχρονο Μανώλη, που, ακολουθώντας τα χνάρια του, μαθαίνει από τον παππού και παίζει μαζί του τσαμπούνα.
Η δασκάλα του δημοτικού σχολείου της Καισαριανής, Νότα Κραουνάκη, ζήτησε και πήγε για ένα χρόνο στο δημοτικό σχολείο Ανάφης και είχε μαθητή τον μικρό Μανώλη. Στην ταινία καταγράφεται η ζωή δύο δασκάλων και του μαθητή τους στο νησί όπου τα φυτά φυτρώνουν στην άσφαλτο.
21 Οκτωβρίου
«Αλφειός» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη (28΄)
Σύμφωνα με την παράδοση, η νύμφη Αρέθουσα για να αποφύγει τον έρωτα του κυνηγού Αλφειού ζήτησε από τους θεούς να την κάνουν πηγή στο λιμάνι των Συρακουσών. Ο Αλφειός για να σμίξει μαζί της ζήτησε να γίνει ποτάμι, που διασχίζοντας το Ιόνιο με υπόγεια ρεύματα φτάνει στη Σικελία. Από τότε οι κάτοικοι της αρχαίας Ολυμπίας έριχναν αντικείμενα στο ποτάμι γιατί ισχυρίζονταν πως τα ξανάβρισκαν στις Συρακούσες.
«Ο κολοσσός του Ήλιου» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη (28΄)
Αναζητώντας τη θέση ενός μυθικού μνημείου, οι θρύλοι και η ιστορία μπερδεύονται με την επινοητική φαντασία των σημερινών Ροδίων που εκμεταλλεύονται εμπορικά με κάθε τρόπο τον Κολοσσό. Η ταινία, προφητικά -ένα χρόνο πριν την επεισοδιακή αναγγελία της ανεύρεσης του Κολοσσού (που αποδείχτηκε φιάσκο)- «ανακαλύπτει» τις διαφορετικές θέσεις και εκδοχές του μνημείου όπως είναι παγιωμένες στις συνειδήσεις των κατοίκων αλλά και στο πολύχρωμο αμάλγαμα που είναι η Ρόδος στα τέλη του 20ού αιώνα.
2 Νοεμβρίου
«Τους αγκάλιασαν τα βουνά» του Αποστόλη Ασημακόπουλου (69΄)
Ο καπετάν Νικηφόρος μπήκε ελευθερωτής στην Ελευσίνα με αντάρτες Ελευσίνιους και άλλους της περιοχής. Ένα ντοκιμαντέρ για τον «Νικηφόρο», Δημήτρη Δημητρίου, καπετάνιο του 2ου συντάγματος του Ε.Λ.Α.Σ. με επιχειρησιακό χώρο την Αττικοβοιωτία. Με αφορμή τη θεματική της ταινίας θα πραγματοποιηθεί ομιλία με θέμα την Κατοχή, την Εθνική Αντίσταση και την Απελευθέρωση.
4 Νοεμβρίου
«Αρκαδία χαίρε» του Φίλιππου Κουτσαφτή (89΄)
Το ντοκιμαντέρ αυτό είναι μια περιπλάνηση στο χθες και το σήμερα της Αρκαδίας, ενός τόπου τόσο φορτισμένου με μύθους και αναφορές που μοιάζει να κατοικεί σ' ένα πεδίο που δεν ανήκει αποκλειστικά στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ενός τόπου που έχει τη δική του ξεχωριστή θέση στον χρόνο και τον χώρο, αλλά και στη συνείδηση αμέτρητων ανθρώπων ανά τους αιώνες, που ονειρεύτηκαν το ιδανικό της, ή τα όσα η Αρκαδία συμβολίζει.
11 Νοεμβρίου
«Ο άνθρωπος που ενόχλησε το σύμπαν»- Ψυχιατρείο Χανίων τουΣταύρου Ψυλλάκη (52΄)
Η ταινία, μέσα από τον παράλληλο λόγο δύο ομάδων, προσπαθεί να ακούσει το λόγο της τρέλας, κάτω από το χαώδες παραλήρημά της, κρούστα μιας βαθιάς θάλασσας. Προσπαθεί να δει τη δραματική σύγκρουση του ανθρώπου με την τρέλα, στη βαθύτατη απόγνωση και απόλυτη αμφιβολία για κάθε όψη του «είναι» που εμπεριέχει.
18 Νοεμβρίου
«Ιχνευταί», τωνΚωνσταντίνου Αρβανιτάκη, Μιχαήλ Μαρμαρινού
Η κινηματογράφηση της παράστασης «ΙΧΝΕΥΤΑΙ»σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού στο όρος Ζήρεια. Κατά μια δαιμονική συγκυρία Ελλήνων μικροθεών της ελληνικής Φύσης και ζωής, λίγο πιο πέρα από αυτή τη συγκεκριμένη πλαγιά, βρίσκεται το σπήλαιο όπου μυθολογία, ιστορία και αρχαιολογία δείχνει να συμφωνούν για τον τόπο γέννησης ενός μυθικού θεού: του Ερμή. Εκεί, που οι σάτυροι Ιχνευτές, καταγεγραμμένοι εξαίσια από τον Σοφοκλή, ακολουθούσαν τα ίχνη των βοδιών που το θείο μωρό έκλεψε τεχνηέντως από τον Απόλλωνα αδελφό του, εκεί που το μόνο πράγμα που κινείται είναι η Μουσική και το Τοπίο ακίνητο, εκεί που απ’ την πλαγιά κατεβαίνει ο ίδιος ο θεός με τη λύρα, δηλαδή η ίδια η Μουσική μπροστά στα μάτια μας.
25 Νοεμβρίου
«Το ίχνος του χρόνου» της Διονυσίας Κοπανά (97')
Ένα ντοκιμαντέρ εμπνευσμένο από το έργο και τη σκέψη του μεγάλου αρχαιολόγου Γιάννη Σακελλαράκη. Μια ταινία για τον χρόνο, τη μνήμη, τη νοσταλγία. Μια ταινία για τη γοητεία της αρχαιολογίας και της ανασκαφής, μέσα από το post mortem πορτρέτο του αρχαιολόγου Γιάννη Σακελλαράκη. Ένα ταξίδι που αναζητά τον άνθρωπο που δεν είναι πια παρών, μέσα από το ίχνος που άφησε στους τόπους όπου βρέθηκε και στους ανθρώπους που γνώρισε. Μια κινηματογραφική ανασκαφή που φέρνει στο φως μια εικόνα μέσα από θραύσματα και ίχνη, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην πρακτική της αρχαιολογίας.
2 Δεκεμβρίου
«Είδαν τα μάτια μας γιορτές» του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου (77')
H σχέση αλλά και οι διαφορές τριών λαών της Μεσογείου, της Τουρκίας, της Ελλάδας και της Ιταλίας, αναδεικνύονται μέσα από το ντοκιμαντέρ του Στέλιου Xαραλαμπόπουλου. Εικόνες της Μεσογείου φτιαγμένες με ψωμί, λάδι και κρασί. Σ' ένα γεύμα, η ιστορία, η γεωγραφία, η οικονομία, το κλίμα, ο πολιτισμός και οι άνθρωποι της Μεσογείου. Αιώνες τώρα, λιάζονται σ' αυτή τη μεγάλη Εσωτερική Θάλασσα η ελιά, το αμπέλι και το στάρι. Από κοντά αλώνια, λιοτρίβια, μύλοι, πατητήρια, χνάρια μιας μακραίωνης αρχιτεκτονικής.
16 Δεκεμβρίου
«Μετάλλων τόποι: Σταυροδρόμια πολιτισμού στην Ανατολική Μεσόγειο» του Γιάννη Σκοπετέα (55΄)
Το ντοκιμαντέρ, σε παραγωγή της Eφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, παρουσιάζει μια εξαιρετική συνεργασία ανάμεσα στις νήσους Σίφνο, Σέριφο, Κύθνο και την κοινότητα της Ασγάτας στην Κύπρο. Αυτές οι περιοχές, που φέρουν μια πλούσια αλλά ελάχιστα γνωστή τεχνολογική κληρονομιά, φιλοξενούν μεταλλευτικά και μεταλλουργικά κατάλοιπα ηλικίας άνω των 3.500 ετών. Το πρόγραμμα, που ολοκληρώθηκε πριν από τρία χρόνια, είχε ως βασικό στόχο την ανάδειξη αυτής της πανευρωπαϊκής σημασίας κληρονομιάς, ενώ ταυτόχρονα προωθεί νέες θεματικές μορφές τουρισμού με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία. Από το πρόγραμμα αυτό προέκυψε ένα εντυπωσιακό βίντεο-οδοιπορικό, το οποίο μας ταξιδεύει από την Ασγάτα της Κύπρου μέχρι τις Κυκλάδες. Το βίντεο προσφέρει μια πολιτιστική διαδρομή γεμάτη μοναδικά στοιχεία, προσφέροντας στους επισκέπτες μια διαφορετική οπτική γωνία αυτών των περιοχών, από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Αυτή η διαδρομή, πέρα από την ιστορική της αξία, επικεντρώνεται στον βιώσιμο τουρισμό, αναδεικνύοντας και ενισχύοντας την πολιτιστική κληρονομιά, υπερβαίνοντας γεωγραφικά όρια και εθνικά σύνορα.
«Παναγιά Μεσοσπορίτισσα, η Παναγίτσα στ' αρχαία» του Σίλα Μιχάλακα (11΄)
Ο Σίλας Μιχάλακας εργάζεται, εκτός των άλλων, για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά και έκανε μία ταινία για το εκκλησάκι που βρίσκεται μέσα στον Αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας. Η πρώτη γνωστή γραπτή αναφορά για τον ναό γίνεται από τον XavierScrofani σε επιστολή του το 1794, αλλά πρέπει να κτίστηκε νωρίτερα, ενώ το κωδωνοστάσιο πρωτοεμφανίζεται στις φωτογραφίες του D. Constantin τη δεκαετία του 1860.
INFO
Ημερομηνίες: 7 Οκτωβρίου έως 16 Δεκεμβρίου
Ώρα:19:30
Τοποθεσία:Σινέ Ελευσίς
Είσοδος ελεύθερη