Κινηματογραφος

Buzzheart: Η επιστροφή του Ντένη Ηλιάδη στα πάτρια εδάφη

Ένα αξιοπρεπές ψυχολογικό θρίλερ και μια επιτυχή σκηνοθετική επαναφορά

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 928
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Buzzheart του Ντένη Ηλιάδη στα πάτρια εδάφη: Κριτική για την ταινία με τους Εβελίνα Παπούλια, Κωνσταντίνα Μεσσήνη, Γιώργο Λιάντο, Κλαούντιο Κάγια

Ο 19χρονος Αργύρης γνωρίζει τη Μαίρη, μια κοπέλα έξω από τα κυβικά του, και της ζητάει ραντεβού. Εκείνη, προς έκπληξή του, συμφωνεί, καλώντας τον μάλιστα για ένα τριήμερο στο εξοχικό των γονιών της, οι οποίοι του εκμυστηρεύονται πως η κόρη τους αντιμετωπίζει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα.

Η επιστροφή στα πάτρια εδάφη για τον Ντένη Ηλιάδη έπειτα από την αμερικανική περιπέτειά του (4 φιλμ, μεταξύ των οποίων τα «Το τελευταίο σπίτι αριστερά» και «+1») δεν είναι άσχημη. Για την ακρίβεια, έχει περισσότερα θετικά παρά αρνητικά στοιχεία. Με μια αμηχανία αρχικά και κάποια ζητήματα που μένουν στο σκοτάδι (σκόπιμα, όπως αποδεικνύεται στη συνέχεια), ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος φτιάχνει μια ιδιότυπη παραβολή για την οικογένεια. Το κεντρικό θέμα θα μπορούσε να θεωρηθεί η υπερπροστατευτική εμμονή κάποιων γονιών (μια υποψία... «Κυνόδοντα» αιωρείται στα πρώτα πλάνα), αλλά ευτυχώς ο Ηλιάδης γρήγορα κόβει τους δεσμούς με το λανθιμικό προηγούμενο, για να οδηγήσει την ιστορία του σε πιο τρομαχτικά λημέρια, όπου η τραγωδία και το μαύρο χιούμορ αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν είναι όλα τα κομμάτια πετυχημένα –ειδικά το χιούμορ έχει στιγμές άνισες–, αλλά οι συμβολισμοί του καλοφτιαγμένου σεναρίου και η κορύφωση του σασπένς στο τελευταίο ημίωρο, όπου όλα τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν στη θέση τους, καθιστούν το «Buzzheart» ένα αξιοπρεπές ψυχολογικό θρίλερ και μια επιτυχή σκηνοθετική επαναφορά.