Κινηματογραφος

Ο Χάρης Βαφειάδης αναδεικνύει τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας

Η πρώτη του ταινία «Μικρά πράγματα που πήγαν λάθος» ισορροπεί άνετα μεταξύ κωμωδίας και δράματος

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 927
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μικρά πράγματα που πήγαν λάθος του Χάρη Βαφειάδη: Κριτική για την ταινία με τους Θάνο Τοκάκη, Μιχάλη Συριόπουλο, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Κάποια πράγματα πήγαν λάθος στη ζωή του Φάνη, κάποτε «διάσημου» (ήταν ο πρώτος νικητής του «Big Brother») που έχασε την οικογένειά του και τώρα ντύνεται Σπαρτιάτης στους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας για να βγάζουν φωτογραφίες οι τουρίστες. Κάτι αντίστοιχο όμως συνέβη και με τον χρηματιστή Παύλο που έχασε τη δουλειά του, αλλά συνεχίζει να συμπεριφέρεται σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα.

Η έναρξη του κατήφορου που πήρε η ζωή των δύο αντρών δεν δηλώνεται ποτέ. Αρκούμαστε στην παράλληλη παρακολούθηση των δύο ιστοριών που κάποια στιγμή θα συναντηθούν με αφορμή ένα σκυλάκι, χωρίς να μαθαίνουμε ποτέ ποια ήταν τα πράγματα που πήγαν λάθος. Τα φανταζόμαστε όμως άνετα. Ο Χάρης Βαφειάδης στην πρώτη ταινία του έχει τη διαύγεια και τις γόνιμες ιδέες για να αφηγηθεί μια άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία μέσω της οποίας αναδεικνύονται οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας. Προφανώς και η οικονομική κρίση του 2008 τις διογκώνει, αλλά αυτό δεν είναι απαγορευτικό για την αφηγηματική δεινότητα ενός φιλμ που ισορροπεί άνετα μεταξύ κωμωδίας και δράματος. Υπάρχουν αρκετά θετικά στοιχεία (η σατυρική ματιά για τα ανδρικά πρότυπα κουμπώνει άψογα με το καυστικό σχόλιο για την ελληνική φούσκα των 00s), αλλά και κάποια αρνητικά που εντοπίζονται στις κάπως σχηματικές ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών.